Ar katalikai vis dar turi stengtis atversti kitatikius į Kristų ir į katalikybę?

Pradėjo Tomas M., rugpjūčio 03, 2013, 18:15:01

0 Nariai ir 1 Svečias peržiūrinėja šią temą.

Žemyn

Sigitas

Citata iš: kukulis  gruodžio 29, 2015, 08:08:08
Ne taip viskas paprasta su tuo Senuoju Testamentu ir jo įstatymais.

Taip, Jėzus patvirtino pagrindinius ir svarbiausius, juos paminėdamas Kalno pamoksle ir kitose vietose.

Tačiau ar vyrai privalo nekirpti plaukų nuo smilkinių? Arba ar privalome užmėtyti nusikaltėlius akmenimis dėl įvairių nusikaltimų? Jeigu taip, ar kiekvienas iš mūsų jau neturėjo būti užmėtytas akmenimis? ;)
Juk Jėzus apgynė gatvės merginą nuo užmėtymo akmenimis, nors tą reikalavo daryti Mozės įstatymai!
Ir dar - negalėtume nešioti rūbų, maišytos medžiagos, kuri dabar itin populiari ir kone kožnas be vienas rūbas yr ~50/50 sintetinis, ar pusiau medvilninis. Negana šito, dar yra apribojimai kokia spalva gali būti ir priedo, languoti visiškai draudžiami pagl žydų įstatymą. Apie maistą suvis nėra ką kalbėti - negana to, jog mėsa nežinia kieno, tai dar ir pieno produktai įmalami į dešreles, kas pas žydus kategoriškai draudžiama (hamburgerių doras žydas neturėtų būt ragavęs ne dėl kiaulienos, o dėl to, jog sūris ir mėsa viename).

Mus, krikščionis, saisto tik doriniai senojo įstatymo aspektai.

O beje, kiek iš mūsų, katalikų, laikosi pirmojo Bažnyčios susirinkimo nuostatų?
,,Šventajai Dvasiai ir mums pasirodė teisinga neužkrauti jums daugiau naštų, išskyrus tai, kas būtina: susilaikyti nuo aukų stabams, kraujo, pasmaugtų gyvulių mėsos ir ištvirkavimo" (Apd.15,28-29).

Katras iš mūsų valgome kraujinius vėdarus, tas nusidedame!

Prieš Kalėdas kalbėjausi su vienu senu pažįstamu jehovistu. Pas juos kraujas yra tabu, bet net ir jie pripažįsta, jog visiškai pašalinti kraujo iš mėsos negalima, neįmanoma, todėl mėsą verdant ar kepant kraujas vis tiek pasirodo, išteka likutis. Tačiau bėda ne tame likutyje, o kai krikščionys net nepagalvoja, jog apaštalai uždraudė vartoti kraują maisto gamybai!

Pasmaugtų gyvulių gal kokiam supermarkete ir nepardavinėja, nes tokia mėsa atrodo itin nepatraukliai - kai kraujas nebūna nuleidžiamas, mėsa greit pamėlynuoja, juoduoja. Pasmaugto gyvulio mėsą valgo nebent brakonieriai, dažniausia kiškius gaudydami kilpomis, kur šie uždusta ir nugaišta dar neatėjus medžioklės įrankio savininkui. Tiesa, yra fabrikų, kur viščiukus broilerius dusina dujomis, bet jiems po to skubiai nuleidžiamas kraujas, kad mėsa liktų balta.

kukulis

Citata iš: Sigitas  gruodžio 30, 2015, 05:18:25
Mus, krikščionis, saisto tik doriniai senojo įstatymo aspektai.


Tai tu manai kad mėsą valgyti su sūriu yra doras užsiėmimas :no-no:
Todėl visi nedorėliai amerikiečiai ir kiti nedorėliai, valgantys hamburgerius, keliaus tiesiai į pragarą  ;D

Sigitas

Broli Kristuje Jėzuje, Kukuli, rašiau, jog krikščionis saisto tik doriniai įstatymo aspektai. Maistas nėra nei doras nei nedoras, kaip ir drabužis, rankų plovimas, plaukų ilgumas, nagų ar ragų karpymas...  :thumbup:

kukulis


Tomas M.

JAV yra toks įdomus vyrų katalikų diskusijų klubas, kurie kviečia įdomius žmones aptarti opioms problemoms. Mes jau anksčiau kalbėjome apie tai, kad Bažnyčia rodos pamiršo savo vieną svarbiausių įpareigojimų - evangelizavimą, apie ką šiame video tie vyrai ir kalbės, bet... pažiūrėkite kelias minutes, ir ten parodys Popiežiaus Pranciškaus video apie ekumenizmą ir pasakykite, ką manote:

Chris Ferrara vs Mark Shea The AOTM

Pilgrim

Nieko nemanau ... nes  :( kalbos barjeras.
Nors būtų labai įdomu,
gal įmanoma popiežiaus Pranciškaus tekstą rasti suprantamais žodžiais.

Tomas M.

Radau rusiškai:

,,Kas tai?"

Nors iš tiesų net ir žinant žodžius, vizualinė žinia yra labai stipri, kuriai net nereikia žodžių.

Pilgrim


Augustas

Taip, manau, kad Pilgrim'as yra teisus. Tomas painioja dvi skirtingas sąvokas - ekumenizmas ir tarpreliginis dialogas.  :-\


Varlė keliauninkė

Citata iš: Tomas M.  rugpjūčio 22, 2016, 05:26:27
vizualinė žinia yra labai stipri, kuriai net nereikia žodžių.


O štai ir audiožinia, taip pat labai stipri: stačiatikių kunigas Vitalijus Mockus apie ekumenizmą ir.. bendrą eucharistiją http://www.lrt.lt/mediateka/irasas/1013009760/mazoji_studija_dievo_zodis_2016_08_22_05_45

Tomas M.

Pilgrim, Augustinai, jūs teisūs, bet kartu galima pasakyti ir tai, kad mūsų laikais tos dvi kategorijos gana susiliejo, nes jei neklystu, tarpreliginis dialogas dar vadinamas "globaliuoju ekumenizmu".

Šiaip ar taip, skaudu matyti, kai Šv. Petro Sostas pristato Krikščionybę, kaip vieną religijų lygiomis teisėmis su erezijomis (Islamas) ar kita religija, kuri net neturi Dievo (budizmas). Kas matė, video "Nuo guru iki Jėzaus. Tėvas Juozapas - Marija Verlanas", dar taip pat supras ir tai, kad budizmas net neskelbia meilės, kaip kad tame Popiežiaus klipe bandoma parodyti.

Pilgrim

kur įvyksta tų dviejų sąvokų susiliejimas ? Tarp sociologų, politologų, religijotyrininkų ? Kas įveda terminą globalus ekumenizmas ? Žiniasklaida ? Katalikų bažnyčia aiškiai ir nedviprasmiškai atskiria ekumenizmą ir tarpreliginį dialogą.

ir kitas klausimas ... kodėl man asmeniškai skaudu matyti kai krikščionybė sulyginama lygiomis teisėmis su kitomis religijomis ?

Augustas

Citata iš: Pilgrim  rugpjūčio 23, 2016, 04:49:37
...
ir kitas klausimas ... kodėl man asmeniškai skaudu matyti kai krikščionybė sulyginama lygiomis teisėmis su kitomis religijomis ?


Nes tikiu, kad visa ir pilnutinė tiesa apie Dievą ir išganymą yra tik Krikščionybėje.  ::) Todėl lygių teisių čia kaip ir neturėtų būti?   :-\ Aišku, čia dar reikėtų paklausti, o kas gi yra tos lygios teisės religijų srityje. Ar tik nebus čia eilinis supainiojimas, kai popiežius prašo krikščioniškoms Bažnyčioms lygių teisių, pvz., su Islamu musulmoniškoje šalyje, pvz., Saudo Arabijoje, o mes turime minty (sinkretistinį) teiginį, kad Krikščionybė yra lygiai tokia pati teisinga, kaip ir, pvz., Budizmas ar Islamas?

Silvija

Lietuviškas tekstas:

,,Dauguma žmonių pasaulyje sakosi esą tikintys. Tai turėtų skatinti dialogą tarp religijų, - sako Šventasis Tėvas pristatydamas maldos intenciją sausio mėnesiui. Turime nepaliaudami melstis ir bendradarbiauti su kitaip nei mes mąstančiais žmonėmis. Daugybė žmonių skirtingai mąsto, skirtingai jaučia, skirtingais būdais ieško Dievo ir jį suranda. Šioje daugybėje, šioje religijų įvairovėje, visi tikime, kad esame Dievo vaikai. Padėkite paskleisti šio mėnesio maldos intenciją: kad nuoširdus skirtingų religijų žmonių dialogas duotų taikos ir teisingumo vaisius. Ir tu už tai melskis!" - kviečia Šventasis Tėvas.

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2016-01-07-popiezius-pristato-maldos-intencijas-sausio-menesiui/139332

Tomas M.

Tekstas atrodo gražus, bet juk vaizdai kalba už save (keturios rankos su tikėjimo simboliais --> jūsų teisė rinktis, reklama...). Čia kaip reklamoje, nesvarbu, ką ten sako, svarbu, ką tavo akys pamato ir ką tavo protas suvokia. Čia kaip kalbėti apie Santuokos sakramento šventumą ir tuomet leisti nepadoriomis suknėmis vilkinčias nuotakas stoti prieš Altorių - rodos ganytojai sako vieną, bet leidžia tokius dalykus, kurie viešai žymiai veiksmingiau sako priešingai.

Ir ar tikrai žmones ten kitur suranda Dievą? Gal reikėjo rašyti "dievą", bet aišku būtų ne politkorekt. Ir jei jau jie surado (kas tai bebūtų), tai kas tuomet? Viskas, taškas, skirstomės po savo smėlio dėžes ir "gražiai gyvenam"?

Pilgrim

Citata
Ir ar tikrai žmones ten kitur suranda Dievą?


O kodėl gi ne ? kas trukdo surasti ?

Saulius

Citata iš: Silvija  rugpjūčio 23, 2016, 09:04:33
Lietuviškas tekstas:
Šioje daugybėje, šioje religijų įvairovėje, visi tikime, kad esame Dievo vaikai.


Atsiprašau, bet įnešama dviprasmybė: "religijų įvairovėje, visi tikime, kad esame Dievo vaikai" - čia reikalingas patikslinimas, nes to nepadarius, kyla klausimas: gal mes atsižadame savo išpažįstamo tikėjimo, jei visos religijos veda prie Dievo? Išsakyti žodžiai žiniasklaidai suteikia progą tai patvirtinti.

Pilgrim

 ... mes atsižadame ... kas tie mes ?
ar tikrai visiems tie žodžiai įneša dviprasmybę.
man pvz. visiškai ne.
ir kaip turėtų skambėti tas patikslinimas ?

Silvija

Gal kiek į šalį... Manau, turėjote tokią patirtį, kurią pasistengsiu čia aprašyti. Tai patyrus savo kailiu, imu suprasti ir tuos, kurie vengia ir visaip šalinasi tikinčiųjų.

Yra žmonių, kurie kur bebūtų ieško progos pradėti šneką apie tikėjimą, cituoti Šventą Raštą ir pan. Dažnai tie jų intarpai visai nesiderina su kontekstu ir, švelniai tariant, skamba įtariai. Aplinkiniai tokių tiesiog saugosi ir stengiasi išvengti jų draugijos.

Ar toks buvo Jėzus? Ne. Prie Jo žmonės tiesiog lipte lipo.

Aš galvoju, kad tas "stengtis atversti" ir nuolatinis ieškojimas progos įkišti savo krikščionišką trigrašį yra labai neskanus, nenatūralus evangelizavimo būdas, atstūmęs praeity daugelį žmonių. Ar neturėtume ieškoti kitų būdų? Ar neieško tokių būdų popiežius Pranciškus? Ką galėtų reikšti Kristaus žodžiai "padarykite mano mokiniais"?

Šiek tiek studijavau M. Montessori pedagogiką. Ši gydytoja-pedagogė-mokslininkė griežtai pasisakė prieš prievartinį vaikų mokymą, iškeldama prioritetu kūrybišką ieškojimo/domėjimosi/nuostabos ugdymą. Laisvas žmogus gali žymiai daugiau, nei varžomas. Tad ir mes, krikščionys, niekam nieko neturėtume primesti. Tačiau patys turime išmokti gyventi laisvo, tiesoje ir meilėje gyvenančio, laimingo žmogaus gyvenimą, kuris sudomintų ir patrauktų kitus. Tai ir būtų geriausia evangelizacija.

Žinoma, galima pastebėti ir kitą kraštutinumų, kalbu apie apsimestinį linksmumą, perdėtą gerumą ir t.t., kas taip pat atstumia. Nes žmogus intuityviai jaučia tikrus dalykus ir nemėgsta falšo. Tai ypač pastebima vaikuose - geriausiuose tiesos indikatoriuose :)


Aukštyn