Radau šią nuorodą, kviečiu visus organizuoti PRIEŠINIMĄSI :
http://www.respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/respublikos_redakcijos_skiltis/kristaus_veidas_bus_drabstomas/
Perskaičiusi - netekau amo. Spektakliai bus rengiami spalio 6 ir 7 d. Vilnuje, Valstybiniame dramos teatre. Pasipriešinkime aktyviai, o ne pasyviomis dejonėmis. Vien maldos jau nebepakanka. Negi norime, kad ant mūsų krašto kristų Dievo rūstybė? Negi jau nesame verti kataliko vardo?
Giedre, ačiū už nuorodą, reikia žinot. Bet šįkart kažkaip noriu kviesti neskubėt, nepanikuot... Tai - provokacija. Palaukime, ką pasakys hierarchai ir, aišku, griebkimės dvasinių ginklų.
Teatras.lt (http://www.teatras.lt/lt/spektakliai/apie_dievo_sunaus_veido_koncepcija_festivalio_sirenos_2012_programa/) puslapyje yra vienas itin svarbus komentaras (Dariaus), į kurį siūlau atkreipt dėmesį. Mano supratimu, ne viena tokia šventvagystė (beje pats Romeo Castellucci savo spektaklį taip vadina) jau vyko, vyksta ir dar vyks mūsų žemelėj, ir Dievas kažkaip tą leidžia... gal tai ir ne šventvagystė, o tiesiog pasinaudojimas silpnaisiais, kaip jau sakiau - provokacija. Keista, dar prieš sužinant šią naujieną kaip tik klausiaus įrašo apie blogį: http://www.youtube.com/watch?v=tZQ5ZglVKzg&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=tZQ5ZglVKzg&feature=related)
Šiandien aš pasnikauju šia intencija. Mąstau: jei Jėzų galiu rasti kiekviename iš brolių, tai kiek kartų pati Jį esu apdrabsčius mintimis, žodžiais, darbais ir apsileidimu... šia prasme Castellucci'ui pavyko mane išprovokuot :-\
Mažas vilties ženklas:
http://pramogos.delfi.lt/culture/pries-sokiruojancius-ir-krikscionofobiskus-sirenu-festivalio-spektaklius-protestavo-lietuvos-teatralai.d?id=59582645
Prisijunkime, kas kaip galime.
ohoho :) tai ne mažas, o labai didelis! Ir kas sakė, kad jaunoji karta eina vėjais?
Kai prieš keletą mėnesių stebėjau per TV Teatro dienos apdovanojimų vakarą, būtent šie - Vidas Bareikis, Ainis Storpirštis ir kiti - nedviprasmiškai ir labai jautriai išreiškė padėkas Dievui.
Bet katalikiški puslapiai kaip tai apie šį reikalą tyli... norėtųsi kai kurių žmonių paklausti: kaip manote, ar minėtos teatralų grupelės protestas pasitarnauja spektaklio reklamai?
Aišku, jei taip protestuotų grupelė nuo Bažnyčios, delfi visai ką kita rašytų :-\
Įdedu nuorodą į katalikų protestus Paryžiuje. Buvo sužeistų, nes policija grubiai elgėsi su protestuotojais, bet šventvagiškas spektaklis - nutrauktas.
http://youtu.be/C8ljDzXyc1I
Na, o abejojantiems, kas vyksta - kita nuoroda:
http://youtu.be/JzldOzVho6w
Dieve, pasigailėk mūsų...
Liūdna, kad baimė kausto lietuvius. Mes savo tyla ir baime kryžiuojame Kristų.
Štai jau yra kun. Valkausko reakcija facebook'e: "Kviečiu visus bendrai maldai, pasninkui ir protesto akcijoms - niekas mums netrukdo raštu ar kita forma kreiptis į valdžios atstovus ir kultūros veikėjus išreiškiant savo teisėtą pasipiktinimą. Dieve, pasigailėk Lietuvos!"
Mano siela ištroškusi Dievo – gyvojo Dievo;
vai, kada nukeliausiu ir Dievo veidą išvysiu?
Taip psalmių žodžiais šaukiamės Jo malonės. Tad, kodėl turime leisti niekinti šventąjį Veidą? Ne ir dar kartą ne.
Paskutiniais duomenimis teisininkai prie Lietuvos Vyskupų Konferencijos jau ruošia kreipimasį į švietimo ir kultūros ministeriją.
Ačiū, homo viator, tikėsimės 77 (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-09-28-romos-kataliku-lietuvoje-daugiau-nei-77-proc/88619) procentai katalikų Lietuvoje kažką nuveiks ;)
Kaune, sekmadienį , prie Katedros 13-15 val. bus renkami protesto parašai prieš Dievo veidą niekinantį spektaklį ir jo kūrėjus.
Citata iš: Silvija rugsėjo 28, 2012, 05:46:51
...Palaukime, ką pasakys hierarchai...
Tikriausiai jie vėl "nenorės reklamuoti renginio"... Mūsų broliai egzorcistai ir vėl priešakyje eina, gelbėdami Bažnyčios hierarchų veidus (jų pačių apdrabstytus)...
Homo viator komentaras nuteikia šiek tiek optimistiškai, bet klausimas: ar dabar reikia rinkti parašus ir kalbėti su teisininkais? Tai turėjo būti padaryta senai - kai tik buvo viešai paskelbta apie festivalio dalyvius.
Facebooke viešai užklausiau Seimo nario Manto Adomėno kodėl šio skandalo fone tyli Seimo nariai - katalikai. Gavau jo atsakymą: "Mėginame ką nors padaryti."
Klausimas: Kodėl reaguoti mėginama tik dabar, nors Kultūros ministerija apie viską žinojo anksčiau nei informacija pateko į spaudą? Be to, visiškai neaišku, kokių konkrečių veiksmų ketinama imtis...
Štai minėtas kreipimasis dėl Kristų išniekinančio spektaklio:
LR Kultūros ministrui gerb. Arūnui Gelūnui,
Vilniaus miesto merui gerb. Artūrui Zuokui,
Tarptautinio teatrų festivalio ,,Sirenos" organizatoriams:
p. Martynui Budraičiui,
p. Audrai Žukaitytei
Lietuvos nacionalinio dramos teatro administracijai
KREIPIMASIS DĖL TIKINČIŲJŲ JAUSMŲ IR ORUMO ŽEMINIMO Š.M. TARPTAUTINIO VILNIAUS TEATRO FESTIVALIO ,,SIRENOS" PROGRAMOJE
Vilnius
2012 m. rugsėjo 27
Mes, žemiau pasirašiusieji, kreipiamės į atsakingas Lietuvos Respublikos institucijas bei asmenis primygtinai prašydami atšaukti šiais metais vyksiančiame tarptautiniame Vilniaus teatro festivalyje ,,Sirenos" spalio 6 ir 7 dienomis ketinamą rodyti režisieriaus Romeo Cestellucci (Romeo Kastelučio) spektaklį ,,On The Concept Of The Face, Regarding The Son Of God".
Esame įsitikinę, kad dabartinė spektaklio koncepcija – Kristaus veido drabstymas ekskrementais (ar ketinimas naudoti panašias priemones bei būdus) viešojoje erdvėje (Lietuvos Nacionaliniame dramos teatre) yra žeminanti bei žeidžianti, todėl netoleruotina ir nesuderinama su jokiomis moralės ar etikos normomis. Nepagarbus šio visuotinai pripažinto meno kūrinio, o kartu ir tikėjimo simbolio (Antonello da Messinos nutapyto Išganytojo portreto) naudojimas žeidžia Lietuvos krikščionių tikinčiųjų jausmus ir orumą.
Be kita ko, turime pagrindo manyti, jog spektaklio turinys prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijoje ir tarptautiniuose teisės aktuose įtvirtintoms pagrindinėms žmogaus teisėms bei laisvėms. Žemiau pasirašiusieji prašome pašalinti šį autoriaus R. Cestellucci kūrinį iš renginio programos.
Pritariantys gali parašyti savo vardą pavardę bei žodį "pasirašau" elektroniniu paštu vytautas.sinica@gmail.com . Tai viskas, ko reikia.
Tomai, reikia elektroniniam laiške parašyti savo vardą, pavardę ir žodį pasirašau bei nusiųsti nurodytu adresu. Atsakau, nes klausei.
Dar vienas vilties ženklas:
http://www.tsajunga.lt/index.php/v_aleknaite_abramikiene_ar_galima_rodyti_spektakli_kur_nepagarbiai_elgiamasi_su_kristaus_atvaizdu/13255
Tvirta katalikų pozicija jau sulaukė atakos "Lietuvos ryte". Tai tik įrodo, kad turime laikytis vieningai ir principingai:
http://www.lrytas.lt/-13489052121348215230-sirenos-apie-%C5%A1urmul%C4%AF-suk%C4%97lus%C4%AF-spektakl%C4%AF-j%C4%97zaus-veidas-n%C4%97ra-drabstomas-i%C5%A1matomis.htm
"Lietuvos rytas" prieštarauja pats sau. Viename straipsnyje rašoma, kad išmatos ant Jėzaus atvaizdo nedrabstomos, o kitame - jų drabstymas jau įvardijamas kaip maldos išraiška. Štai ką teigia Romeo Kastelučis: ,,Išmatos ant Jėzaus veidą vaizduojančio Renesanso menininko Antonello da Messinos paveikslo reprodukcijos man reiškia meilę, švelnumą, maldą". Na, o po to tikintieji dar absurdiškai lyginami su sovietinio ateistinio režimo atstovais.
http://www.lrytas.lt/?id=13488228761347726694&view=6
Vadinamasis "modernusis" teatras atvirai neigia gėrį, žmogiškumą, padorumą ir meilę. Katalikai turi teisę pykti, kai pajuokiami jiems šventi dalykai. Geriau pinigus skirtų Kauno ir Klaipėdos teatrų remontams užbaigti. Be komentarų...
http://tv.lrytas.lt/?id=13485976571347546897
Gražus tikėjimo liudijimas:
http://www1.lrytas.lt/-13488317731348816601-i%C5%A1matomis-drabstomas-kristus-ne-menas.htm
Kažkaip net nebuvau apie tai pagalvojęs, bet vienas komentatorius priminė labai svarbų dalyką - tas festivalis organizuojamas už mokesčių mokėtojų pinigus!
Tai net tik žmonių kultūros paniekinimas, tai ir iš tų pačių žmonių surinktų lėšų naudojimas prieš juos pačius :no-no:
Nemažai naujienų, kol obuolius skynėm :D! Jau ir hierarchų žodį paviešino bernardinai.lt (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-09-29-kauno-arkivyskupas-s-tamkevicius-kviecia-boikotuoti-lndt-rodomus-spektaklius-kurie-skaudina-krikscionis/88667#.UGb1xiz6K-Y.facebook), smagu.
Kaip tai įstrigo Audros Žukaitytės pasakymas "svarbu, kad būtų laužomos dogmos" ir kažkada kažkur kažkokio teologo pasakyti spektaklį ginantys kažkokie teiginiai, kurių net nesugebėjo prisiminti...
Ir dar įdomoka kaip jie ginasi, neva ne išmatomis paveikslas bus drabstomas, o kažkuo kitu.
Sunku įsivaizduot, kaip turi jaustis visi kiti teatralai krikščionys, dalyvaujantys tokiose "sirenose"...
Akivaizdu, kad festivalio organizatoriai užsikietino savo klaidoje.
Pora nuorodų:
http://www.lrytas.lt/-13485725771347501383-teatro-festivalis-sirenos-%C5%BEada-toliau-provokuoti.htm
http://www.15min.lt/naujiena/kultura/teatras/teatro-festivalio-organizatoriai-apie-ismatomis-drabstoma-jezaus-paveiksla-meno-laisve-nekvestionuojama-283-259897
Kitamet jubiliejiniame festivalyje ketinama dar labiau "praplėsti meno įvairovę". :-\
Tai būtų galima suprasti kaip įsipareigojimą skleisti anti-krikščionišką ideologiją.
http://vilnius.lcn.lt/aktualu/;366 (http://vilnius.lcn.lt/aktualu/;366),
tas pat ir čia: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-09-30-vilniaus-vyskupai-drasiau-reaguokime-i-mums-brangiu-dalyku-niekinima/88694 (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-09-30-vilniaus-vyskupai-drasiau-reaguokime-i-mums-brangiu-dalyku-niekinima/88694)
...
Aha, čia vienas iš kietų argumentų :) Labai įdomu visgi sekti komentarus ir stebėti jų įvairovę, net galvoju išrinkus iš visų pasisakymų kiečiausius čia sukrauti ;)
Štai bernardinai.lt tyliai nepanikuodami publikuoja vis naujus pasisakymus, (čia (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-01-kilus-diskusijoms-del-italu-rezisieriaus-spektaklio-kulturos-ministras-pasisako-pries-cenzura/88730) - kultūros ministro), o patys dalyvauja diskusijoje va šitaip: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2011-10-17-roger-scruton-grozis-ir-profanacija/70414 (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2011-10-17-roger-scruton-grozis-ir-profanacija/70414), suprask - argi išvis tai menas?
Alfa.lt įvardijo viską tikraisiais vardais:
http://www.alfa.lt/straipsnis/15058892/Nacionaliame.dramos.teatre.rengiamos.patycios..Kristaus.atvaizdas.bus.apmetytas.ismatomis=2012-10-01_09-56/
Viltingas interviu:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-01-vygantas-malinauskas-ne-pagarba-religiniams-simboliams-tai-ne-pagarba-zmogui/88632
Įdomu ar toje nuotraukoje, kur Homo viator įdėjo, ten tas "režisierius" sėdi, ar šiaip koks žmogus?
Manau, kad ir ten, ir čia jis. Internete radau daugiau jo "menų" ... http://maldoror-is-dead.blogspot.com/2010/12/grimaces-of-hell-in-paradise-emptiness.html
Pora įdomių nuorodų:
http://pilietis.delfi.lt/voxpopuli/ismatos-ir-jezus-teatre-postmodernistinis-kulturos-antkapis.d?id=59632147
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/rcastellucci-spektakli-konservatore-pavadino-kulturine-pedofilija-ir-pasiule-prislapinti-agelunui-i-lekste.d?id=59635399
Ministro Gelūno pozicija:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-01-kilus-diskusijoms-del-italu-rezisieriaus-spektaklio-kulturos-ministras-pasisako-pries-cenzura/88730
Reakcija Italijoje:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-02-gigio-rancilio-scenoje-veidas-kuris-provokuoja-ir-supriesina/88754
Stebinantis Prancūzijos vyskupų prisitaikėliškumas:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-02-prancuzijos-vyskupai-ir-baznycios-atstovai-kviecia-i-dialoga-su-castellucci-spektakliu/88786
Audros Žukaitytės pozicija:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-02-audra-zukaityte-esu-visiskai-sokiruota/88787
Seime buvo svarstoma rezoliucija:
http://www.alfa.lt/straipsnis/15059077/Seimo.rezoliucijos.projekta.del.italu.spektaklio.nutarta.redaguoti=2012-10-02_10-29/
Dar viena nuoroda:
http://www.alfa.lt/straipsnis/15059056/Degutiene.ir.Kubilius.ragina.ivertinti.planuojamas.patycias.is.krikscionybes=2012-10-02_10-35/
Protestuoja ir poetas:
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/pries-rcastelluci-spektakli-protestuojantis-poetas-tai-kulturine-pedofilija.d?id=59636531
Atgarsiai apie spektaklį:
http://www.respublika.lt/lt/naujienos/kultura/kulturos_naujienos/vis_delto_kristus_bus_paniekintas/
Seimo diskusijos - neviltingos:
http://www.15min.lt/naujiena/kultura/teatras/romeo-castellucci-spektaklis-suskalde-seima-vieni-siulo-drausti-ar-bent-ignoruoti-kiti-piktinasi-ivedama-cenzura-283-260788
Va ką teigia R. Kastelučis:
http://www.lzinios.lt/Svietimas-ir-kultura/R.Castellucci-agonijos-ir-meiles-dvikova-Foto
Dar šiek tiek iš Seimo:
http://www.lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/5605/seime_diskusijos_del_spektaklio
Svarus ir protingas V. Landsbergio pasisakymas:
http://www.lrytas.lt/komentarai/kieno-veida-apsidrabstome.htm
Liberalų pozicija - apgailėtina:
http://www.15min.lt/naujiena/kultura/teatras/liberalai-kultura-neturetu-buti-cenzuruojama-ir-politizuojama-283-260357
http://www.alfa.lt/straipsnis/15059100/Masiulis..kai.kuriu.politiku.bandymai.cenzuruoti.mena..spektaklis.rinkejams=2012-10-02_11-36/
Ministro Gelūno "perlai":
http://www.balsas.lt/m/naujiena/622868
,,Viskas baigiasi ten, kur mes prieiname norą uždrausti, cenzūruoti, neleisti. Čia jau demokratija baigiasi, prasideda tokios šalys kaip Šiaurės korėja, Iranas, Baltarusija. Manau, kad Lietuva, kaip ES narė, turėtų atmesti pagundą palengvinti visuomenės brendimo iššūkį ir imtis cenzūruoti. Linkiu tiems, kurie nebijo, ateiti ir pažiūrėti, o tiems, kurie a priori bijo, tiesiog aplenkti teatrą lanku"
Dar viena nuoroda:
http://www.alfa.lt/straipsnis/15058950/Gelunas..bukime.pakantesni.kitai.nuomonei.ir.kitokiai.israiskos.formai=2012-10-01_12-59/
Ateistų pozicija aiški. Tiktai man kyla klausimas, kodėl turime išlaikyti tokį meną savo mokesčiais?
Ministro Gelūno išvedžiojimai plačiau:
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/kulturos-ministras-protestai-del-spektaklio-negali-peraugti-i-smurta-ar-raginimus-cenzuruoti.d?id=59630343
Protingos įžvalgos:
http://www.alfa.lt/straipsnis/15059122/Stancikiene..premjeras.turi.uztikrinti..kad.nebus.pazeidziama.Konstitucija.ir.krikscioniu.orumas=2012-10-02_12-43/
http://www.alfa.lt/straipsnis/15059210/Andrikiene..krikscioniu.diskriminacija.Europoje..ne.ismislas..o.realybe=2012-10-02_17-30/
Ir štai - paskutinės naujienos:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-03-sestadieni-rengiama-protesto-akcija-prie-nacionalinio-dramos-teatro/88857 (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-03-sestadieni-rengiama-protesto-akcija-prie-nacionalinio-dramos-teatro/88857);
http://www.orumas.lt/ (http://www.orumas.lt/)
Tiems, kas Kaune ir netoli Kauno: http://www.katalikai.lt/index.php?id=7&nid=7770 (http://www.katalikai.lt/index.php?id=7&nid=7770)
Vltingas straipsnis:
http://www.lrytas.lt/komentarai/manipuliavimas-zmoniu-emocijomis-ir-spjuvis-i-veida-tikintiesiems.htm
Liūdinančios reakcijos:
http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/leonidas-donskis-apie-konservatoriu-sukelta-triuksma-del-spektaklio-tai-tamsos-ir-fanatizmo-orgija-56-261191
http://www.lrytas.lt/komentarai/seimo-kryziuociai-pirmyn-i-teatra.htm
Belgijos vyskupų prisitaikėliškumas:
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kultura/belgijos-vyskupas-apie-r-castellucci-spektakli-tai-sukreciantys-vaizdai.htm?p=2
Apie protestus:
http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/del-italu-rezisieriaus-romeo-castellucci-spektaklio-su-kristaus-veidu-vilniuje-vyks-protesto-akcijos-56-261172
Manipuliacijos:
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kriminalai/policijai-pranesta-apie-ketinimus-susprogdinti-nacionalini-dramos-teatra.htm
Premjero pozicija:
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/aktualijos/premjeras-ragina-sirenu-organizatorius-prisiimti-atsakomybe.htm
Seimo Pirmininkės pozicija:
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/aktualijos/i-degutiene-r-castelucci-spektaklio-uzdraudimas-tik-padarytu-jam-reklama.htm
Dar keletas nuorodų:
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/aktualijos/skandalas-del-r-castellucci-spektaklio-kaitina-aistras-bet-bilietu-nesluoja.htm
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/kultura/rezisieriui-r-castellucci-gaila-lietuvos-kuri-skelbiasi-laisva-salimi.htm
http://bendraukime.lrytas.lt/-13492616761348882147-darkart-apie-r-castelluci-ar-turime-leisti-moderniajam-menui-pra%C5%BEudyti-tolerancij%C4%85.htm
Susirūpinimą keliantis video:
http://tv.lrytas.lt/?id=13492871221348448822
Ginčai Seime:
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/aktualijos/provokuojantis-spektaklis-suskalde-ir-seima.htm
R. Kastelučio laiškas:
http://www.alfa.lt/straipsnis/15059555/Priestaringai.vertinamo.spektaklio.rezisierius.Castellucci..jie.neturi.teises.uzdrausti.kitiems.laisviems.pilieciams.ziureti.to..ka.jie.nori=2012-10-04_12-59/
Man atrodo, kad viskas - plano dalis. Jį vykdant sudeginta Kulautuvos bažnyčia. Išdaužyti Raudondvario bažnyčios langai.
Mūsų Seimo nariai nesugebėjo būti principingi:
http://www.alfa.lt/straipsnis/15059421/Rezoliucijos.priemima.del.krikscionis.izeidziancio.spektaklio.Seimas.atidejo.po.spektaklio=2012-10-03_16-50/
Dar viena manipuliacija:
http://www.15min.lt/naujiena/kultura/teatras/romeo-castellucci-apie-dievo-sunaus-veido-koncepcija-keletas-argumentu-teologinei-interpretacijai-283-261410
Kai kurių menininkų kalbos:
http://www.lrytas.lt/pramogos/zmones/lietuvos-aktoriu-nuomone-jeigu-r-castellucci-spektaklis-ne-menas-tai-seimas-cirkas.htm?p=2
Blaivus požiūris:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-03-saulena-ziugzdaite-ar-prarasime-sansa/88858
Pirmas žingsnis Dievo šviesos link:
http://www.alfa.lt/straipsnis/15059616/Jaunuoliai.prie.Nacionalinio.dramos.teatro.piktinosi.krikscionis.izeidusiu.spektakliu=2012-10-04_15-41/
Štai ką kalba tikri menininkai:
http://www.balsas.lt/naujiena/623246/verdiktas-r-castellucci-spektakliui-kas-visais-laikais-dvoke-dvokia-ir-dabar
Jie gal ir ne viską tiesiai pasako, bet esmė aiški.
Krikščionys pajuokiami, prisidengiant inteligencijos kauke:
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/cstonys-castelluccio-spektaklio-kritikai-sventesni-uz-popieziu.d?id=59678525
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/lzigelyte-ismatos-nelieciami-simboliai-ir-vargana-israiskos-laisve.d?id=59641633
Užkalnio "perlai":
http://protokolai.com/2012/10/03/uzdrausciau-spektakli-draudzianciuosius-nors-jo-kurejai-ne-ka-geresni/
Dar vienas "šedevras":
http://www.15min.lt/naujiena/ziniosgyvai/komentarai/karolina-tomkeviciute-kai-s-nelygus-s-500-261430
Pasiguosti galima tuo, kad visi parodo tikrus savo veidus.
Dar pora nuorodų:
http://www.alfa.lt/straipsnis/15059433/Maestro.Sondeckis..po.italu.spektaklio.Nacionalini.dramos.teatra.reikes.atsventinti=2012-10-03_19-17/
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/protestuotojai-pries-rcastellucci-spektakli-nebutina-matyti-spektaklio-kad-zinotum-fakta.d?id=59684747
Visame šitame iš pirmo žvilgsnio negatyviame dalyke galima jau dabar įžiūrėti mūsų tikėjimo pergalę, jis gyvybe pulsuoja jaunų žmonių iniciatyvoje (http://www.orumas.lt/), apie kurią jau minėta. Labai verta įsiskaityti į D.U.K. (Dažniausiai užduodami klausimai) apie pasipriešinimą šventvagiškam šeštadienio spektakliui., kuriuos rasite tame pačiame puslapyje, o taip pat atkreipti dėmesį į šį prašymą:
CitataKviečiame visa medžiaga dalintis su bičiuliais el.paštu, socialiniais tinklais ir kitomis prieinamomis priemonėmis. Žmonės, galintys suteikti pagalbos (nemokamo skrajučių spausdinimo, žmonių, galinčių dalinti skrajutes Vilniuje ir bet ko kito, kas gali praversti, kviečiami rašyti adresu bekulturos@gmail.com )
Šiandien visiems gerai žinomas kun. J. Sasnauskas įnešė į visą šią istoriją dar daugiau prieštaravimų: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-06-julius-sasnauskas-ofm-ne-tie-pabuklai-ir-taikinys-ne-tas/88966 (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-06-julius-sasnauskas-ofm-ne-tie-pabuklai-ir-taikinys-ne-tas/88966)
Aš manau, kad maldos akcijos ir taiki demonstracija, kai organizatoriai kviečia paprasčiausiai TYLIAI BŪTI prie teatro, yra teisėti būdai reikalaujant teisingumo ir prašant katalikiškam krašte Dievo meilės. Kaip apaštalas Lukas sako, "reikia šitai daryti ir ano neapleisti!"
Beje, nors prašymas taikiai demonstracijai prie teatro yra paduotas Vilniaus savivaldybei ketvirtadienį, bet jis bus svarstomas tik pirmadienį. Kaip organizatoriai primena, taikių susirinkimų teisę mums laiduoja LR Konstitucija.
Iš tiesų, faktas, kad žmogus yra kunigas, vienuolis ir net žymus dvasininkas, nepanaikina galimybės suklysti. Man įstrigo eilutės:
CitataNemačius Castellucio spektaklio, nepasakysi, kokia Jėzaus veido koncepcija ten glūdi. Pats režisierius visuose savo komentaruose neištaria nė vieno blogo žodžio apie krikščionių tikėjimą ar šventus simbolius, o sceną su vaikais, mėtančiais granatas į Salvator mundi, vadina nekaltųjų akistata su nekaltuoju ir net meilės šauksmu... Nepaisant nieko, žūtbūt laikytis sąmokslo teorijos? Įtarti, kad režisierius meluoja ir veidmainiauja, trokšdamas prakišti žiūrovams savo klastingą antikrikščionišką provokaciją?
Kaip yra pasakyta "apie juos sužinosime iš jų darbų". Kokie yra "režisieriaus" darbai? Vienoje iš nuorodų į užsienyje skelbto straipsnio apie Castellucio spektaklius (kurią įdėjo homo viator: http://maldoror-is-dead.blogspot.com/2010/12/grimaces-of-hell-in-paradise-emptiness.html ) yra nemažai vaizdinės medžiagos. Visi vaizdai persunkti blogio simbolika. Didelio išmanymo nereikia, kad tai suprastum... Saugodami savo sielos ramybę, mes neprivalome išbraidyti tas balas mėšlo, kad suprasti, kad "taip, tai iš tiesų buvo mėšlas, bet dabar praeis nemažai laiko, kol iš savęs pašalinsiu tą kvapą". Kad suprasti, kas yra blogis, mums nebūtina sudalyvauti juodosiose mišiose...
CitataUžvirusi pekla be galo maloni ir politikams, tiesiog dovanėlė rinkimų išvakarėse. Vieni tampa aršiais šventenybių gynėjais, kiti čiulba apie laisvę ir demokratiją...
Ta suirutė kartu atskleidžia ir mūsų dvasios vyrų poziciją, kas yra tikrai gerai, nes tikintieji galės žinoti, kas yra kas.
Mes galime pasirinkti ar klausyti kavutę begeriančio ir radijo bangomis čiulbančio brolio Sasnausko, ar kun. A. Valkausko, kuris kiekvieną dieną akis į akį kovoja su šėtonu ir iš tolo atpažįsta jo pasireiškimus.
Man šitoje istorijoje labai apmaudu dėl jaunimo, kurie organizavo akcijas ir kuriuos ganytojai paliko "ant ledo". Vyskupai įjungę žalią šviesą taikiems protestams, taip ir nenuėjo kartu su ganomaisiais iki galo. Ir nors buvo susirinkę vakar į plenarinį posėdį (http://lvk.lcn.lt/naujienos/,178), šiuo klausimu tik išreiškė vieni kitiems savo susirūpinimą, cituoju:
CitataIšreikštas susirūpinimas, jog pastaruoju metu tiek reklamoje, tiek kai kuriuose renginiuose nepagarbiai ir netinkamai pasitelkiami religiniai simboliai, o tai žeidžia tikinčiųjų jausmus bei gali kurstyti religinę nesantaiką..
O poetą, Tomai, tikrai sunku sulyginti su kariu, retai kada viename žmoguje dera šios abi dovanos :-\
Jaunimas karštas, vyskupai išmintingi - kiekvienas veikia pagal savo supratimą. Gal ir gerai padarė, kad nesikišo: šnekėjo ir aiškino per pamokslus bažnyčiose susirinkusiems. Rinkimai artėja, o visa šita istorija įgauna ir politinį prieskonį http://zeppelinus.livejournal.com/41743.html. Neskanų. Raštas sako nevilkti jungo su netikinčiaisiais: jie eina priešinga kryptimi. Mūsų pareiga melstis už juos, kad atsipeikėtų. Nes kas, jei ne mes? Castelučis... sužeistas žmogus ir tiek. Tik Dievas gali jam padėti mūsų maldomis.
Vakar buvau "Atsinaujinimo dienoje" Kaune. Kalbėjo brolis Astijus, kuris aiškiai pabrėžė, kad tas spektaklis - provokacija krikščionims ir būsimų persekiojimų ženklas. Šv. Mišias laikė arkivyskupas S. Tamkevičius, kuris taip pat labai aiškiai spektaklį pasmerkė. Jis vakar taip pat laikė šv. Mišias sudegintoje Kulautuvos bažnyčioje tarp degėsių, kad parodytų savo palaikymą miestelio bendruomenėje. Nežinau, ar jau girdėjote, bet trisdešimt vienerių metų amžiaus padegėjas - sugautas. Tvirtinama, kad jis sudegino bažnyčias Kulautuvoje ir Paštuvoje, o gal ir dar kitas dvi.
Kun. Sasnausko pozicija - nuvylė, jo autoritetas mano akyse smuko negrįžtamai. Vilniaus kunigams apskritai būdinga derintis prie "ponaujos" skonio ir pageidavimų, kad tik būtų madingi tam tikruose sluoksniuose. Liūdna ir apgailėtina. Teko diskutuoti su Kauno aktyviais katalikais: žmonės dėl to spektaklio susiskaldę. Pavyzdžiui, žurnalistė katalikė S. Purytė man sakė, kad matytas R. Kastelučio spektaklis jai sukėlė susižavėjimą ir katarsį. Teliko pasakyti, kad laikau ją pernelyg liberalia. Blogis pasiekė dvejopo tikslo: Kristus buvo paniekintas, o tikintieji suskaldyti. Na, o protestavęs jaunimas - tikri šaunuoliai.
Netikėtai puikus tekstas:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-08-dainius-juozenas-apie-viespaties-veida-po-spektaklio/89002/comments#list
Manau, kad šis straipsnis - geras atsakas mano mylimam, bet dabar pasiklydusiam kun. Sasnauskui:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-09-petras-mackela-ir-pabuklai-geri-ir-taikinys-nepaseno/89063
Gal susimąstys? Duok, Dieve...
Įdomus pastebėjimas:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-03-palmira-rudaleviciene-ismatu-fenomenas-ateina-i-musu-kultura/88869
O man tai ima nepatikti, į ką viskas krypsta: vis dažniau minimi vardai ir pavardės, mėtomasi užgauliom replikom ir beveik pamirštama, taip sakant, dėl ko mes čia susirinkom. Laukiu, kol kas nors ateis ir išmintingai tars: jei jau tęsti šiuos ginčus, tai tik įvardijant, kas mūsų priešas, bet nekurstant žmonių vieno prieš kitą.
Šita kurstymo taktika žinom iš kur ateina, reiktų atpažint tai laiku. Spektaklis buvo ir praėjo, atkreipėm visuomenės dėmesį - valio! Bet toliau - vėl reikia stebėt, kad netyčia neatsisuktų antras lazdos galas, kuriuo patys galim gauti į kaktą. Ateitininkas Martynas jau gavo... nuo bernardinų redaktoriaus :), kuris, beje, pats palaikė protestą...
Nerealus straipsnis, kaip Silvija sako, taiko į problemą, bet ne į asmenis:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-09-kun-oskaras-petras-volskis-mene-tekel-parsin-sventvagystes-kaina-1/89105/comments#form
Pagrindinė citata yra iš Senojo Testamento:
CitataPasakojama apie Babilono karaliaus Belšazaro puotoje įvykusį dalyką: ,,Būdamas apsvaigęs nuo vyno, Belšazaras įsakė atnešti auksinius ir sidabrinius indus, jo tėvo Nebukadnezaro paimtus iš Jeruzalės Šventyklos, kad gertų iš jų karalius ir jo didžiūnai, jo žmonos ir sugulovės. Jie gėrė vyną ir šlovino dievus, padarytus iš aukso ir sidabro, žalvario, geležies, medžio ir akmens. Kaip tik tada pasirodė žmogaus rankos pirštai ir pradėjo rašyti ant karališkųjų rūmų sienos tiesiai už žvakidės. Karalius galėjo matyti rašančią ranką. Karaliaus veidas pabalo, jo mintys kėlė jam klaiką. Šlaunų sąnariai suglebo iš baimės, kinkos drebėjo. Karalius pašėlo garsiai šaukti". Ant sienos buvo užrašyti šie žodžiai: ,,MENE, MENE, TEKEL ir PARSIN". Pranašas Danielius taip juos išaiškino: ,,'MENE' – Dievas suskaičiavo tavo karalystės dienas ir privedė ją prie galo; 'TEKEL' – tu buvai pasvertas svarstyklėmis ir buvai rastas lengvas; 'PERES' – tavo karalystė yra padalyta ir atiduota medams ir persams". Toliau yra rašoma, kaip žlugo Babilonas.
Šis straipsnis, Tomai, dar labiau mus visus sudalina, šįkart - į dešiniuosius ir liberalus (keista, kad šitoje istorijoje nėra kairiųjų), tiesiog labai lengva bus prieš rinkimus pasirinkti, už ką balsuot :D
Bet tai - žemėje. O danguje, ar irgi Dievas taip skirstys? Tiesa, yra pasakyta, kad avis atskirs nuo ožių, bet dar yra pasakyta ir tai, kad kol kas ne laikas rauges atrinkt nuo kviečių. Ištirt patį reiškinį, griaunantį mūsų vienybę - taip.
Taip ir čia, - dabar jau reiktų parodyt žmonėm kelią po viso šito skirstymo... mes juk taikomės į mokinius, ar ne?
Vakar apie lectio divina skaitant toks dalykas labai krito į akį: vakarietiškų visuomenių gyvenimo būde tiesiog įsitvirtinus nuostata viską vertinti, kai tuo tarpu rytuose labiau priimta tiesiog būti ir dėl to daugelis nuo mūsų (ne)kultūros pavargusių žmonių traukia į rytus ieškoti dvasingumo. Jėzaus mokiniams patariama visus savo sprendimus priimti tik išbuvus kontempliacijoje, t. y. buvime su Dievu ir tik iš čia turėtų kilti veikimas - operatio.
Kaip ir toj scenoj su Marija ir Morta, Marija pasirinko geresniąją dalį. Bažnyčioje, manau, neturėtų tvarka būti tokia pati kaip pasaulyje, o bendruomenių vadovai - vienuolynų abatai, vyskupai ir pats popiežius visų pirma turi būti tikri Kristaus sekėjai.
Iš tiesų žinok, aš tų peripetijų (liberalai vs dešiniuosius) tai net nepamenu gerai, man to straipsnio vinis yra ta Senojo Testamento citata. Ten praktiškai vien jos užteko, tie pasamprotavimai, tai tik baltos vietos užpildymui :)
Kai jau įsiveliam į ginčus, sunku išvengti tų "baltų vietų". Protestas, kaip jį pradžioje ateitininkai ir bandė apibrėžti, turėjo būti tylus. Kartais žmonės tokio pobūdžio protestuose net užsiklijuoja burnas, gal tam, kad patys neišsiprovokuotų :)
Žemėje labai sunku išvengti ginčų. Būti pasaulyje, bet ne iš pasaulio - va čia tai menas :), stovėti ant žemės, bet remtis į dangų. Jau greitai eisim balsuot, nori nenori turime žmones skirstyt ir pasirinkt tuos, kurie labiausiai atitinka mūsų tiesas. Gera pamokėlė buvo, sakyčiau :) Bet nemanau, kad paskutinė ir, ko gero, viena iš lengvesnių...
Na, kad ir su diskusijom, bet katalikai visgi šį kartą sujudėjo. Daug kas paaiškėjo, atsivėrė skauduliai, suaktyvėjo vyskupai ir pasauliečiai. Taip ir turėjo būti. Pamatėme, kurie politikai, mokslininkai ir kultūros darbuotojai tikintys, o kurie tik prisimeta arba netiki. Labai laiku. Ir dar nauda - sukalbėta švč. Veido novena. Daug kas pirmą kartą sužinojo, kuo švč. Jėzaus Veidas svarbus katalikams. Taigi, teigiamybių matau daugiau nei neigiamybių. O kas nutiko Martynui - paaiškink, Silvija.
Dėl Martyno - teko perskaityt komentaruose po šitu (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-08-giedrius-saulytis-pries-ir-po-spektaklio/89022/comments/3/asc#list) straipsniu. Arbitru nesiruošiu būti, bet faktas, kad šioje istorijoje momentais išeidavome į priešpriešą katalikas su kataliku.
Aš tai stebėjausi tavo, Giedre, veiklumu ir iniciatyvumu pačioje pradžioje. Kur tu tą Noveną radai, jei ne paslaptis? :)
Miela, Silvija,
Noveną radau šiame saite:
http://solemnitas-robertas.blogspot.com/2009/02/svc-jezaus-veido-novena.html
Visai netikėtai - desperatiškai ieškojau atsvaros, dvasinio ginklo ir radau. Mane asmeniškai labai stipriai papiktino visas šis reikalas dėl spektaklio. Pasidarė nesmagu dėl graudaus katalikų pasyvumo, tad kiek galėjau "kėliau bangas" ir džiugu, kad atsirado daugiau žmonių, manančių panašiai. Aš galiu " romiai sekti paskui Avinėlį", kaip privalu tikinčiajam, bet tikrai nestovėsiu ir netylėsiu, kai kiti niekins Viešpatį. Kai kas man jau klijuoja "fanatikės" etiketę, bet tegu - aš visai nebijau. Jeigu ginti Dievo garbę - fanatizmas, tai tebūsiu tokia. Ką dabar darysi... ;) Peržiūrėjau komentarus po straipsniu, kurį nurodei. Šiame ginče man artimesnė M. Pilkio pozicija ir leksika nei A. Navicko, bet gerai jau vien tai, kad abu atvirai išsisakė. Atsirado dar daugiau aiškumo. Geriau viską išsakyti tiesiai į akis nei murmėti ir pykti už nugaros. "Vilniaus sindromas" ,pagrįstas apsimetimu ir prisitaikymu, kad yra geriau ten, kur naudingiau, man visiškai nebūdingas. Būčiau buvus ir proteste prie LNDT, bet tą dieną reikėjo dalyvauti kitur. Buvau šeimai jau prieš kelis mėnesius nupirkus brangius bilietus į tos dienos operos spektaklį "Kongresų rūmuose", į Dž. Pučinio "Manon Lesko". Taigi, ėjome pasisemti sielai tikro meno. Toks sutapimas, bet jis simboliškas ir prasmingas. Tarėme 'ne' anti-menui ir 'taip' tikrajam menui.
Kadangi buvau su abiem tėvais - nuvedžiau juos į Gailestingumo šventovę, po to į kavinę "Ponių laimė", kurioj išgėrėme kavos su pyragėliais. Vėliau - į žadėtą ir lauktą operos spektaklį. Kaunan grįžome vėlai naktį, bet smagūs. Jaučiausi laiminga ir atlikusi dukters pareigą, nes čia mano sumanymas buvo - tėvelius pamaloninti, padaryti jiems šventę. :D
Dėl meno tau pritarčiau, bet dėl "Vilniaus sindromo", pagrįsto apsimetimu ir prisitaikymu, kad yra geriau ten, kur naudingiau - nesupratau, kam tai taikai, manau mes skirtingai suprantam situaciją... bet tiek to, neaptarinėsim.
Aš manau, kad mes visi asmeniškai sergame tuo "Vilniaus sindromu", kiekvienas savitai ir kiekvienas skirtingu laipsniu. Tai neišvengiama gyvenant pasaulyje, tai yra pastovus išbandymas - kasdieninė mūsų tikinčiųjų duona :)
Taip, Tomai tu teisus, bet sostinėje kažkaip ypač jaučiasi susvetimėjimas, naudos ieškojimas. Netaikau to konkrečiam žmogui, bet daugiau bendrai atmosferai. Va ką turėjau omenyje.
Vistik grįžtu dar prie to paties :)
Manau turėtume iš šitų įvykių pasidaryti tam tikras išvadas. Nejaugi tik džiaugsimės įvykusiu protestu ir kitą kartą elgsimės lygiai taip pat? Vieną įdomų dalyką pastebėjau – diskusijose po bernardinų tekstais ryškiai buvo provokatorių, rašiusių dešimtis komentarų po kiekvienu straipsniu ir apsimetusių giliai įžeistais tikinčiaisiais. Ateistų gi – nė kvapo nebuvo.
Šitaip kompromituoti krikščionybę yra kai kam naudinga, I. E. Laumenskaitė savo straipsnyje nedviprasmiškai kalba apie provokaciją. Bet ar galim kam nors pasiskųsti, jei patys krikščionišką mokymą kompromituojam?
Trūksta tarp mūsų vienybės ir susiklausymo ta prasme. Juk viena, kai žmogus stoja už visų vertybes ir protestuoja prieš patį reiškinį (šiuo atveju - tokios rūšies meną) ir visai kas kita, kai tas žmogus reikalauja sau išimtinių teisių, niekindamas kitus. Šią pamoką aš pati išmokau būtent šia prasme. Neturėjom leistis būti išprovokuojami.
Kalbant bent apie komentarus, provokacijos veikia, nes Lietuvoje žmonės nežino nieko apie trolius (internetinius provokatorius) ir nesupranta, kaip su jais kovoti. Realiu atveju troliai turi būti absoliučiai ignoruojami, bet lietuviai "pasimovę" ant provokatoriaus masalo, su dar didesniu karštumu puola ginti savo tikėjimo, taip tik švaistydami laiką ir apturėdami neigiamas emocijas.
Aš turiu parašęs straipsnį apie tai, bet nežinau, kada būtų geras laikas jį išpublikuoti.
Jei kalbėtume apie profesionalias provokacijas, tai labai būtų tikėtina, kad dalis tų "labai pasipiktinusių katalikų" gali būti apsimetę ateistai, bet čia būtų tik spėjimas, aš nelabai susipažinęs su situacija, tad neįsivaizduoju, kokiu lygiu ateistai veikia.
Taip pat ateistai labai puikiai galėtų vaidinti ir super liberalus katalikus, arba ir vienus ir kitus. Mano nuomone komentatoriai kodylas ir Euzebijus yra gryni provokatoriai ir aš tokius užblokuočiau iškart, nes jie į diskusiją nieko neįneša jie visada tik skaldo ir kiršina.
Teisybės dėlei gal nereiktų sakyt ir "ateistai" (pati čia užvedžiau), nes žmogus turi teisę ir laisvę tikėti ar netikėti (pats Dievas jam davė rinktis) ir yra turbūt ne vienas ateistas, gyvenantis garbingai. Reiktų kalbėt apie jėgas, kurioms tai naudinga.
Netikintysis ir ateistas yra du skirtingi dalykai. Ateizmas tai yra tikėjimas Dievo nebuvimu ir bandymas tą įrodyti. Pažiūrėk šį blogą ir pamatysi, kad tas žmogus iš kailio neriasi norėdamas "demaskuoti" religiją. Štai tau ir nauda...
Puikus pavyzdys ateisto, besidarbuojančio "už priešo linijos":
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-12-benediktas-xvi-apie-vatikano-ii-susirinkima-luzio-hermeneutika-yra-absurdiska/89234/comments#form
Idealiai jo komentaras turėjo būti ignoruotas, bet aš nesu daug kartų jo matęs, tai norėjau jį įspėti, bet kai aišku kas yra per žmogus, tai tokius komentarus, būdamas administratoriumi iškart trinčiau, nes čia niekas kita, kaip tik provokavimas.
Absoliuti demokratija, kur kas nori, tas tą sako, yra žalinga bendruomenėje, kur renkasi panašių pažiūrų žmonės. Čia kaip per vidurį Šv. Mišių įbėgęs žmogus, šaukdamas "negarbinkite stabų!".
Naja, o aš galvojau, kad ateizmas - tai tiesiog, "būti be Dievo" :D. Tu teisus.
Bet dėl to komentatoriaus - nebūčiau tikra. Pina galvojančių maždaug taip: "Dievas yra, broliai ir sesės, bet jis ne tas, kurį siūlote pažinti jūs, jis kažkoks nepažinus"
Tomai, jei turi straipsnį apie trolius, tai publikuok, kuo greičiau. Laikas jau atėjęs stabdyti purvo srautus internete. Silvija, bijau, kad aktyviai kovoti reikės kasdien, o ekstremaliais atvejais - itin aktyviai. Toks jau dabar laikas, kai tylėti ir kentėti darosi nebeįmanoma. Žinoma, kasdieniniai protestai vargiai ar įmanomi, bet nedviprasmiška pozicija - būtina. Na, o tobulos vienybės jokioje bendruomenėje nebūna. Tik dalinė. Katalikai - ne išimtis. Net ir šeimose ar tarp giminių jau sunku susitarti dėl tikėjimo.
Žiūrint ką reiškia "aktyviai" :)
Man tai reiškia - visais įmanomais nesmurtiniais būdais.
Čia geras straipsnis ar veiksmai šios suirutės metu buvo fundamentalistiniai:
http://blogas.ateitis.lt/ant-fundamentalizmo-supuokliu/
Bet juk aš ne prieš protestą ir ne prieš ateitininkus :D, buvo ten be jų ir kitų katalikų. Turim pagalvot ir apie galimus atvejus ateityje. Ir aš kalbu daugiau ne apie patį įvykį, o apie tai, kas vyko po jo - visokius niekingus ginčus.
Kaip kažkada sakei, Tomai, šita kova – tai kova žmonių širdyse ir kova už žmonių širdis. Ar laimėsim ją, priklausys nuo mūsų širdžių intencijų grynumo (kas tuo metu ten bus rasta: meilė ar neapykanta). Štai dėl to ir ginklai turi būti kiti, ir priešo ieškoti turim ne vienas kitame, o nusitaikyti į tikrąjį. Galbūt kartais jis taip susitapatina su žmogumi, kad mums net sunku atskirt (kaip tikrą kviečio grūdą nuo raugės), tada ir pradedam vardinti vardais ir pavardėmis...
Vakar kaip tik maldynėly ,,Magnificat" buvo pop. Pauliaus VI meditacija "Slaptas, klaidas sėjantis priešas" apie tai, kaip turim kovoti. Tiksliau, kaip reikia gintis: ,,[...] Galėtume pasakyti: visa tai, kas gina mus nuo nuodėmės, tuo pačiu metu saugo ir nuo to neregimojo priešo. Malonė yra lemiama apsauga. Nekaltumas yra tartum tvirtovė. Ir kiekvienas teprisimena, kaip apaštalų mokyme kareivių ginkluotė simbolizuoja dorybes, kurios krikščionį padaro nepažeidžiamą:
CitataNaktis nuslinko, diena prisiartino. Tad nusimeskime tamsos darbus, apsiginkluokime šviesos ginklais! (Rom 13,12)
CitataApsiginkluokite visais Dievo ginklais, kad galėtumėte išsilaikyti prieš velnio klastas. Tad stovėkite, susijuosę strėnas tiesa, apsivilkę teisumo šarvais ir apsiavę kojas ryžtu skleisti taikos Evangeliją. O svarbiausia, pasiimkite tikėjimo skydą, su kuriuo užgesinsite visas ugningas piktojo strėles. Pasiimkite ir išganymo šalmą bei Dvasios kalaviją, tai yra Dievo žodį. Kiekvienu metu melskitės Dvasioje visokeriopomis maldomis ir prašymais. (Ef 6,11;14-18a)
CitataO mes, priklausydami dienai, būkime blaivūs ir dėvėkime tikėjimo bei meilės šarvus ir išganymo vilties šalmą. Juk Dievas paskyrė mus ne tam, kad užsitrauktume rūstybę, bet kad įgytume išganymą per mūsų Viešpatį Jėzų Kristų, (1 Tes 5,8-9)
Vis dėlto kartais reikia imtis specialių askezės priemonių siekiant išvengti tam tikrų velnio puolimų [...]"
Ir dar norėčiau pridėti nuo savęs: ne todėl, kad įžeisti mūsų jausmai, turėtume "kautis". Vyskupai išreiškė susirūpinimą dėl religinės nesantaikos kurstymo, o toks pasipriešinimas, kuris gali įžiebt naujus karus, būtų blogiau už jokį.
Gera citata, ji visai tinka ir prie asketinių praktikų diskusijos :)
Beje, tą straipsnį įdėjau ne su mintimi, kad tu prieš protestą, bet tik pamąstymui, nes ten neblogai susumuoti įvairūs įvykių aspektai O:-)
Dar vienas straipsnis (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-15-kun-robertas-grigas-isduotas-veidas/89390) kunigo R. Grigo, stovėjusio prie Nacionalinio dramos teatro kartu su protestuotojais; man ypač svarus jo argumentas, kad norint žmonėms sugyventi tarpusavyje, būtina laikytis tam tikrų savęs apribojimų ir tai (protestuoti prieš tokį nesiskaitymą su grupės žmonių vertybiniais įsitikinimais) buvo jau ne tik krikščionių reikalas, bet ir kiekvieno doro žmogaus.
Čia labai į tašką pateikta C. S. Lewis'o kūrinio ištrauka, kurioje jis "kone pranašiškai vaizduoja tai, kas dabar vyksta Europos ir Lietuvos tikrovėje. (Neveltui Antanas Maceina teigė, kad tikrai talentingi filosofai ir menininkai yra pranašai, atlieka tą funkciją, kuri Senajame Testamente buvo patikėta Dievo įkvėptiesiems)."
CitataLewiso analogija tokia įtaigi, kad leisiu sau šiek tiek pacituoti. Siužetas: liberalus mokslininkas siekia karjeros perspektyviame institute, kurio elitas puoselėja ,,pasaulio pertvarkymo taip, kaip reikia" planus. Sąlyga tapti vienu iš perkurtos žmonijos lyderių – atsisakyti visokių sąžinės kompleksų, emocinių įtakų, - visko, kas prieštarautų racionalaus proto veikimui. Viename iš jaunojo Marko Studoko perauklėjimo seansų NKEI (Nacionalinio koordinuotųjų eksperimentų instituto) direktorius Frostas atveda ugdytinį į objektyvumo salę ir liepia jam trypti ant grindų gulintį ,,atgrasiai realistinį ispanų mokyklos darbo" Nukryžiuotąjį. Nors Markas krikščionybe ,,išvis niekuomet netikėjo /.../, dabar jam pirmąkart atėjo į galvą mintis, kad joje visdėlto gali šis tas būti. /.../ -Tai...-Jis nenoriai mostelėjo ranka link baisios baltos figūros ant kryžiaus. –Juk tai tik prietaras. –Ir ką? –Na, jeigu taip, kas čia objektyvaus trypti jam veidą? Argi spjaudyti į jį ne lygiai taip subjektyvu kaip ir garbinti? /.../ juk tai tik medžio gabalas /.../". Verčiamas atlikti "objektyvumo veiksmą ypatingam prietarui pašalinti", Markas analizuoja savo būseną: ,,Tiesa, kryžius ant grindų jam visiškai nekėlė maldingų jausmų. Tačiau paklusti /.../ reikalavimui nesinorėjo. Išniekinti kad ir medinį tokios agonijos atvaizdą būtų šlykštus ir nežmoniškas aktas. Bet tai buvo ne vienintelė priežastis. Atsiradus šiam krikščionybės simboliui pasikeitė visa situacija. Viskas sumišo. Nustatydamas tą paprastutę Tiesaus ir Iškreipto priešpriešą jis, matyt, bus kažką pražiopsojęs. Kodėl čia tas kryžius? Kodėl dauguma nuodingųjų paveikslų – religiniai? Markas jautė, kad mūšio lauke netikėtai atsirado daugiau veikėjų – ir galimų sąjungininkų, ir galimų priešų. /.../ Jau rengėsi daryti kaip liepiamas, greičiau baigti šį nemalonų reikalą, bet jį sulaikė figūros ant grindų bejėgiškumas. Jausmas buvo nesuprantamas. Jį sulaikė ne tai, kad tos rankos bejėgiškai prikaltos, bet tai, kad jos tiktai medinės, todėl dar labiau bejėgės, kad tas daiktas, nors ir tikroviškas, yra negyvas ir tikrai nesmogs atgal. /.../ Markas puikiai suprato, kad delsiant pavojus tik auga. /.../ Jautėsi bejėgis tarsi tas medinis Kristus. Kai atėjo ši mintis, visai kitaip pažvelgė į gulintį ant grindų Nukryžiuotąjį – ne kaip į medžio gabalą ir ne kaip į seną prietarą, bet tarsi į trupinėlį istorijos. Krikščionybė, aišku, nesąmonė, tačiau tas žmogus, be abejo, gyveno ir buvo šiuo būdu nužudytas tų dienų Belberio (NKEI miestelio pavadinimas – aut. past.). Ir staiga suprato, kodėl šis įvaizdis, pats tiesiogiai nepriklausydamas tai tikrumo ir sveikumo idėjai, vis dėlto yra iškreiptojo Belberio priešingybė. Tai įrodymas, kas nutinka, kai Tiesus susiduria su Iškreiptu, paveikslas to, ką Iškreiptasis padaro Tiesiajam – ir padarys jam, jei jis liks tiesus. Tai buvo kryžius pačia tikriausia to žodžio prasme. – Tai Jūs rengiatės atlikti užduotį ar ne? - paklausė Frostas. /.../ Markas /.../ įtemptai galvojo, nes žinojo, kad jeigu liausis, visą apsisprendimą jam iš rankų išplėš paprasta mirties baimė. Krikščionybė tėra pasaka. Būtų kvaila mirti už religiją, kuria jis net netiki. Ir tas Žmogus ant šito kryžiaus bylojo, kad tai tik pasaka, ir mirė skųsdamasis, kad Dievas, kurį garbino, jį apleido – kad visata yra apgavikė. Bet tada iškilo klausimas, apie kurį Markas dar niekad nebuvo pagalvojęs. Ar tai ir buvo posūkis prieš Žmogų? Jei visata yra apgavikė, kokia prasmė kovoti jos pusėje? O jei tai, kas tikra, yra bejėgiška, visur ir visada pasmerkta pajuokai, kankinimams ir galų gale mirčiai, kas tuomet? Kodėl nepasileidus pasroviui? Markas taip išsigando, kad visos jo baimės tarsi ir dingo. Jos buvo tarsi apsauga... visą gyvenimą saugojo jį nuo beprotiškų sprendimų, tokių kaip tas, kurį jis padarė dabar pasisukdamas į Frostą ir tardamas: - Tai tikras absurdas, ir tebūsiu aš prakeiktas, jei padarysiu ką nors panašaus"
R. Kastelučis Lietuvos katalikus išvadino fašistais:
http://tv.lrytas.lt/?id=13496692421348376191
Rafinerija - nepagarbi tikintiesiems:
http://blog.lrytas.lt/rafinerija/2012/10/apie-mena-ir-morale/
Dar viena nuoroda:
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/nvasiliauskaite-krikscionybe-izeidzia-ne-spektaklis-o-fanatiku-minia.d?id=59709595
Režisieriaus aiškinimai:
http://www.lrytas.lt/lietuvos-diena/aktualijos/r-castellucci-spektaklio-ziurovai-spektakli-reiketu-rodyti-baznyciose-jis-tarsi-pamokslas.htm
Kun. R. Grigo išmintingi pastebėjimai:
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2012-10-15-kun-robertas-grigas-isduotas-veidas/89390
Galiausiai visą tiesą atvirai pasakė J. Laučiūtė:
http://www.lzinios.lt/Komentarai-ir-debatai/Dievas-gyvena-detalese
Sekiau šią temą ilgai ir galiu padaryti tik vieną išvadą - dabar skiname karčius vaisius, subrendusius per penkiasdešimt sovietų okupacijos ir karingojo ateizmo skiepijimo metų.
Patiko ši citata iš paskutinio paminėto straipsnio:
Citata"Juk visada žmogus, norėdamas elgtis priešingai, nei reikalauja doroviniai dėsniai, pirmiausia stengiasi paneigti tokių dėsnių egzistavimą. Kad būtų patogiau jaustis darant bloga, blogis pervadinamas gėriu. Su didžiausia išmone mėginama mus įtikinti, kad nėra jokių universalių ir nekintančių dorovinių dėsnių ir taisyklių, kad tai tik sutartiniai dalykai, kad žmogus gali gyventi kaip tinkamas, pagal savo susikurtą moralę. (...) Bet juk žmogaus prigimtis per tūkstantmečius nė truputėlį nepasikeitė.
Tiesiog tie, kurie dėl asmeniškai patogesnio gyvenimo nusprendė dorovės dėsnių nesilaikyti, nori, kad ir visuomenė tuos dėsnius ignoruotų, kad visuomenės akyse dėsnių laužytojai neatrodytų amoralūs. Pasitelkiama žiniasklaida, kuri palaiko kultūrą, paremtą pseudovertybėmis, o tuos, kurie be išlygų gina vertybes, vaizduoja kaip atsilikusius laisvės ir pažangos priešus" (Vytauto Didžiojo ir Mykolo Romerio universitetų profesorius, bioetikos mokslų daktaras Andrius Narbekovas).
Dar vienas "perlas":
http://www.pasiduodu.lt/2012/10/08/castellucci-dievo-veidas-ir-protestai/
Vadiname Lietuvą katalikišku kraštu, bet realiai mūsų, katalikų, visai nedaug yra.
CitataTaip pat įvertinkite savo "patirtį" teatre – kaip dažnai matote spektaklius, kokį išsilavinimą turite šioje srityje. Jei jūsų patirtis ir išsilavinimas minimalus, neskubėkite pirmas išsakyti savo nuomonės. Paklausykite, ką apie tai kalba kiti (dar geriau – kitokią nei jūs nuomonę turintys žmonės).
Man kažkaip įdomu pasidarė, kaip daugelis šventųjų be kultūrinės "patirties ir išsilavinimo" iki dangaus sugebėjo nusikapstyti ;D
Buvau Jurgio bažnyčioje, skaityti, domėtis ir kalbėti tomis dienomis teko daug (palaikant protestavusius), iš naujo atradau ateitininkiją, bet... dabartiniu laiku pritariu t. V. Aliulio MIC pozicijai, kuris šiaip labai šiltai palaiko protestavusius ir protestą vadina moraline pergale: "Nepalaikykime to spektaklio milžinišku iššūkiu, kuriuo turėtume gyventi kelis mėnesius ar visus metus."
Mane kiek stebina, kad mūsų broliai katalikai, pozityviai vertindami ar net stebėdami tą "spektaklį", nepagalvojo apie "rizikos faktorių". T.y. rizikos įžeisti Dievą. Tu eini ir darai kažką, širdyje tiksliai nežinodamas, kokia visgi yra to paseka, gal viskas OK, o gal čia įžeidimas...
Kiekvienas, turėtų tai apmąstyti, o tie, kurie manosi mylintys Dievą, ypatingai. Ir ar neatsiranda stabdžiai, sakantys "gal geriau pabūnam paprastesni, bet išvengiame tos nereikalingos rizikos įžeisti Dievą...".
Ar šiais laikai, norėdamas būti "drąsus" ir progresyvus krikščionis, turi rizikuoti ir savo brangiausiu turtu?
Iš tikrųjų reikalas labai sumaltas, patys viską skaitėm ir žinom, niuansų daug, o tai, kad dar dabar dirbtinai tęsiama, norint palaikyti visą šį susipriešinimą, irgi kai ką rodo - nenori žmonės ramiai ir gražiai gyventi :) Šou laikai - reikia įspūdžio, emocijų karo, adrenalino...
Individualizmas visuomenėj ima viršų, o kas gi tai yra? Ogi ta pati pirmapradė nuodėmė, savąjį "aš" - savo nuomonę, savo meną ir pan - statyti aukščiau Dievo. Mūsų tikėjimas veda į dieviško asmens ieškojimą, mūsų visų bendrystės per pasidalinimą talentais ir dovanomis atradimą, į vienybę. Tuo tarpu pasaulis skatina individualizmą, kuris skaldo: būk originalus, išskirtinis, išsišok, laužyk normas... savo patogumo aukojimas vardan bendro labo jau tapo visiška atgyvena.
Labai pritariu Tomui dėl to, kad kai situacija tampa kritinė, turim atsargiai reaguot, bijant įžeisti Dievą.