TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas

Bendros temos => Sudėtingi pokalbiai => Temą pradėjo: Varlė keliauninkė gruodžio 12, 2015, 08:37:57

Antraštė: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Varlė keliauninkė gruodžio 12, 2015, 08:37:57
Gal labai nesupyksite, kad šiek tiek nukrypsim nuo temos, nes ir man norisi užduoti Andriui klausimą:
ar tiki, Andriau, kad Marija buvo nekaltai pradėtoji, nors Šventajame Rašte apie tai neparašyta?
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: kukulis gruodžio 12, 2015, 13:00:26
Biblijoje taip pat nerašoma apie Niutono dėsnius, apie Paukščių Tako galaktiką, apie saulės sistemą ir jos planetas - pvz.  apie Jupiterį.
Vadinasi visa tai netiesa?
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Varlė keliauninkė gruodžio 12, 2015, 14:32:47
Citata iš: Andrius4  gruodžio 12, 2015, 10:55:26
Taip Varlyte, aš netikiu tuo ko nėra Biblijoje. Jeigu to nerašo, reiškęs tai netiesa.
Tada as labai nustebusi: tai ka tu cia veiki, ko tau is musu reikia? Gal renki medziaga apie katalikus savo disertacijai?  :o
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Sigitas gruodžio 12, 2015, 14:44:32
Citata iš: Andrius4  gruodžio 12, 2015, 10:55:26... aš netikiu tuo ko nėra Biblijoje. Jeigu to nerašo, reiškęs tai netiesa.
Biblijoje nėra žodžio "Biblija". Tai iš kur žinai apie ką kalbama?
Biblijoje labai daug ko nėra. Pavyzdžiui, neparašyta, jog Evangelija pagal Joną yra parašyta Jono. Taip ji vadinama laikantis tradicijos, kaip ir daugelis kitų dalykų, apie kuriuos mes sužinome iš tradicijos, o ne iš Biblijos. Va Apreiškime Jonui yra užvardytas regėtojo vardas (Apr.1,1), o Evangelijoje niekur neparašytas jo vardas.  Kaip, beje ir Evangelija pagal Morkų - joje nerašoma, jog autorius Morkus, netgi tokio vardo nėra paminima. Kodėl tad tiki tuo, ko nėra Biblijoje? ;)

Apskritai vos ne pusė dalykų, kuriuos mes žinome apie Bibliją, mes žinome tik tradicijos dėka, kurią tikintys žmonės, ankstyvieji krikščionys, perdavė iš lūpų į lūpas. Biblijoje yra užrašytų ištraukų iš krikščionių tradicinių giesmių, himnų, kurie patys neišliko, arba pakito ir įėjo į tradicinę liturgiją. Taip, kad tradicija ir Biblija - Dievo žodis yra labai tampriai persipynę ir atmesti vieną tai tas pats, kas sąmoningai strikinėti tik ant vienos kojos, turint abejas sveikas. ;)
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 12, 2015, 16:01:51
Na jai jau jus taip rašot. Tai aš galiu pasakyti jog Biblijoje nėra ir mūsų pavardžių parašytu ir t.t. ir t.t. Juk puikiai žinote, kad kalba eina apie Dievo valia, o ne apie daiktus ir visus kitus dalykus.

Varlyte, klausi ką aš čia veikiu?  Skelbiu Dievo žodį ir skelbsiu iki tol, kol jus nuspręsite jog nenorite, kad tai daryčiau šiame saite.

Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Pilgrim gruodžio 12, 2015, 16:21:11
Andriau,
klausimas apie labai žemiškus dalykus ir aktualius šiandien.
Ar galimos skyrybos ir pakartotinė santuoka ?
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 12, 2015, 16:28:17
Žmogui viskas galima, bet ne viskas tinkama. Bet jeigu klausi ar tai Dievo valia? Ne, tai ne Dievo valia.
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Pilgrim gruodžio 12, 2015, 16:35:44
palauk o Dievo Žodis
Pakartotojo įstatymo knyga 24,1 labai aiškiai sako
,,Tarkime, vyras paima žmoną ir sueina su ja. Bet ji neranda malonės jo akyse, nes jis randa kokį nors jos nepadorumą, parašo skyrybų raštą, paduoda jai į ranką ir išsiunčia ją iš savo namų."
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 12, 2015, 16:43:07
Mt 19:8   
8 Jis atsakė: ,,Mozė leido jums atleisti savo žmonas dėl jūsų širdies kietumo. Bet pradžioje taip nebuvo.

Yra Dievo valia ir daleistina Dievo valia ir tai ką tu citavai yra daleistina Dievo valia. Bet pradžioje taip nebuvo.
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Pilgrim gruodžio 12, 2015, 16:50:00
daleistina Dievo valia
apie tai Biblijoje neparašyta
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 12, 2015, 16:55:43
Bet tai matyti ir atspindi Biblijoje. Jeigu ne butu daleistinos  Dievo valios. Moze butu negalėjęs tai leisti.

P.S. Žinom kas buvo kai Moze nepakluso Dievo valiai ir daleistinos valios nebuvo. Moze nebegalėjo užtai įeiti į pažadėtąją žemę
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Pilgrim gruodžio 12, 2015, 17:04:50
bet Andriau pats rašei
Citataaš netikiu tuo ko nėra Biblijoje. Jeigu to nerašo, reiškęs tai netiesa.
Biblija nerašo apie daleistiną Dievo valią
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 12, 2015, 17:08:16
Taip irgi rašiau
Citata iš: Andrius4  gruodžio 12, 2015, 11:58:19
Mano tikslas yra tiesa ir tik tiesa. Tarnauti Dievui Jo tiesoje, atmetant bet kokia žmogaus skelbiamą tiesą, jeigu ji neatspindi nors kaip nors Dievo žodyje.
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Pilgrim gruodžio 12, 2015, 17:11:16
Andriau,
kuriuo atveju rašei tiesą
1.
CitataJeigu to nerašo, reiškęs tai netiesa.
2.
Citatajeigu ji neatspindi nors kaip nors Dievo žodyje

p. s. rašyti ir atsispindėti - du skirtingi dalykai
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 12, 2015, 17:20:03
Abejais yra rašyta tiesa. Nes yra tekstas ir kontekstas. Tekstas, kai parašyta, o kontekstas kai atspindi kažkas paslėpto.

Pilgrim, ką nori padaryti? Negi nebūtu paprasčiau tiesiog pasakyti, kad nenori kad čia rašyčiau. Prisikabinti visada ir prie viskuo galima.
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Pilgrim gruodžio 12, 2015, 17:29:50
Ne Andriau, tik noriu pasakyti, kad taisykles taikykime vienodai.
Kai mes sakom yra šitaip ir matosi pagal Dievo Žodžio kontekstą, sakai neparašyta.
Atvirkštinėje situacijoje, kai pasakome neparašyta, sakai kontekstas.
Todėl kvietimas vienodai taikykime taisykles.
Jei tekstas ir kontekstas. Tai ir tu, turi girdėti kontekstą kurį sakome, bet
ir mes stengsimės įžvelgti tavo kontekstą.
Esame lygūs, esame vieno Tėvo vaikai
ir išgirskim
https://www.youtube.com/watch?v=XxkNj5hcy5E
I am a child of God
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 12, 2015, 17:39:38
Taip Pilgrim, pilnai sutinku su tavimi. Bet diskusijoje visada jau taip gaunasi. Kitaip ir nebūtu diskusijų. Jai visi su viskuo sutiktu. Bet tik mano atveju gavosi spaudimas i kampa iš tavo puses :)
Antraštė: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Pilgrim gruodžio 12, 2015, 17:42:02
kad ateityje girdėtume  :thumbup: vieni kitų kontekstą
... girdėti kontekstą
kad plėstųsi horizontai
ir augtų supratimas
Antraštė: Ats: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: kukulis gruodžio 13, 2015, 06:18:04
Citata iš: Sigitas  gruodžio 12, 2015, 14:44:32
Citata iš: Andrius4  gruodžio 12, 2015, 10:55:26... aš netikiu tuo ko nėra Biblijoje. Jeigu to nerašo, reiškęs tai netiesa.
Biblijoje nėra žodžio "Biblija". Tai iš kur žinai apie ką kalbama?
Biblijoje labai daug ko nėra. Pavyzdžiui, neparašyta, jog Evangelija pagal Joną yra parašyta Jono. Taip ji vadinama laikantis tradicijos, kaip ir daugelis kitų dalykų, apie kuriuos mes sužinome iš tradicijos, o ne iš Biblijos. Va Apreiškime Jonui yra užvardytas regėtojo vardas (Apr.1,1), o Evangelijoje niekur neparašytas jo vardas.  Kaip, beje ir Evangelija pagal Morkų - joje nerašoma, jog autorius Morkus, netgi tokio vardo nėra paminima. Kodėl tad tiki tuo, ko nėra Biblijoje? ;)

Apskritai vos ne pusė dalykų, kuriuos mes žinome apie Bibliją, mes žinome tik tradicijos dėka, kurią tikintys žmonės, ankstyvieji krikščionys, perdavė iš lūpų į lūpas. Biblijoje yra užrašytų ištraukų iš krikščionių tradicinių giesmių, himnų, kurie patys neišliko, arba pakito ir įėjo į tradicinę liturgiją. Taip, kad tradicija ir Biblija - Dievo žodis yra labai tampriai persipynę ir atmesti vieną tai tas pats, kas sąmoningai strikinėti tik ant vienos kojos, turint abejas sveikas. ;)

Gerai čia  :thumbup:

Šiaip mes visi Andriui užduodam klausimus, o jis atsako tik į tuos, į kuriuos jam patogu atsakyti ;)

Į tavo repliką, Sigi, kol kas neatsakė...
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Silvija gruodžio 13, 2015, 06:30:11
Žodžiai žodžiai... kaip jie mus kartais supriešina :( Pritariu Andriui, kad norint galima kiekvieną iš mūsų sugauti kalboje, nes kiekvienas netobulai kalbame. Kai pasieki tokį supratimą, pasidaro baugu, ko vertas žodis. Todėl ne kiekvienas ir Bibliją gali aiškinti.

Kai Tomas atskyrė šią diskusią nuo kitos temos ir ją pavadino Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas, manau pasikeitė ir tai, apie ką turėtume čia diskutuoti. Andrius rašė:

Citata iš: Andrius4  gruodžio 12, 2015, 17:20:03
<...> Abejais yra rašyta tiesa. Nes yra tekstas ir kontekstas. Tekstas, kai parašyta, o kontekstas kai atspindi kažkas paslėpto.

Nesutinku su tokiu konteksto apibūdinimu. Man regis, skaitant visus komentarus (Andriaus komentaro kontekstą) labiau būtų tikę vartoti žodį potekstė. Tekstas ir potekstė. Nes jei kalbėsime apie Biblijos supratimą apskritai, tai dažnai taip atsitinka, kad iš vienos ar dviejų ištrauktų eilučių negali suprasti apie ką eina kalba (arba nežinodamas platesnio konteksto, gali pradėti klaidingai interpretuoti). Todėl reikalingas biblinis kontekstas ir jis nėra tai, kas paslėpta :)
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: kukulis gruodžio 13, 2015, 06:41:03
Yra tokia paslėpto "mokslo" šaka, kuri vadinasi Ezoterika ;)
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 13, 2015, 11:26:41
Mielu noru Kukuli atsakyčiau i visus klausimus. Bet aš nespėju vienas. Jus tai vienas kita papildot ir pridengiat, jai kas ko nežinot irgi neatrašot ir čia greitai stoja kitas/kita į tą poziciją ir aš nieko prieš. Bet supraskit ir mane, todėl taip aš stengiuosi atsakyti nors į tiek kiek spėju ir atsakau į mano atžvilgiu svarbiausius. Gal būt Jums svarbesni kiti, kurie lieka neatsakyti. Tuomet prašau juos pakartoti ir duoti man laiko.

P.S. O ir aš gi irgi neviska žinau.
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Varlė keliauninkė gruodžio 13, 2015, 15:08:52
Pamenu, sakei, kad buvai katalikas. Tai mazdaug zinai kaip katalikai tiki. Gal gali papasakoti apie jusiske Zinios bendriomene, kaip meldziates, ar vyksta liturgija, ar svenciate Eucharistija ir visa kita. Susipazinkim pagaliau, gal tada geriau suprasim vieni kitus, juk tikslas musu vienas.
Antraštė: Ats: Re: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Silvija gruodžio 14, 2015, 00:50:55
Šiaip, nelabai į temą šis pasiūlymas ;)

Citata iš: Andrius4  gruodžio 12, 2015, 16:01:51
Varlyte, klausi ką aš čia veikiu?  Skelbiu Dievo žodį ir skelbsiu iki tol, kol jus nuspręsite jog nenorite, kad tai daryčiau šiame saite.

Ką tavo supratimu reiškia "skelbti žodį"? Mes visi turime Biblijas ir jas skaitome.
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 14, 2015, 07:29:38
Taip Varlyte, aš buvau katalikas nuo vaikystes. Nes mano mamos mama buvo katalike, mama taip pat buvo katalike. Tai savaime suprantama buvau ir aš katalikas.

Dabar trumpai neišsiplečiant apie žinios bendruomene. Mes renkamės trys kartus per savaite, trečiadieniais, penktadieniais ir sekmadieniais. Bet būna ir keturis, būna kad dar ir šeštadienį. Renkamės pusią valandos prieš pradedant giedoti(ramybės valanda)Tuomet giesmes(Dievo šlovinimas) ir maldos(neturime specialiu maldų, meldžiamės taip kaip Dievas įdeda į širdį tą valandą). Giedojimo metu yra renkamos aukos ir dešimtinės(bet tik viena syki savaitei sekmadieniais) Taip pat jai vaikai, ar suaugę turi paruošia kokiu giesmių Dievui, ateina giedoti ir jai kas turi kokiu liudijimu pasisakyti, ateina paliudyti iki ateina Pastorius. Tada Diakonai perduoda Pastoriui brolių ir seserų prašymus, kad  bažnyčia pasimelstu už jos(ar kas serga, ar ieško darbo, ar turi kokiu sunkumu, ar skrenda kur ir t.t.) Tuomet Pastorius meldžiasi(balsu, visos maldos vyksta balsu, bet nėra tam prievoles, kiti Bažnyčios nariai meldžiasi tyliai, kiti mintyse) Tuomet skaitomas Dievo žodis susijęs su pamokslo tema. Tuomet visi atsisėdame ir klausome pamokslą kuris gali tęstis nuo valandos iki dvejų. Pamokslo metu jeigu reikia  yra vėl skaitomas Dievo žodis iš įvairiu Biblijos vietų, kurios yra susiję su pamokslo tema. Taip pat jeigu reikia yra skaitoma iš Viliamo Branhamo pamokslų ištraukos susijusios su tema. Taip pat jeigu reikia yra rodomos per projektorių nuotraukos. Pasibaigus pamokslui, vėl vyksta giedojimas(šlovinimas)Dėkojimas Dievui ir maldos. Viskam pasibaigus Bažnyčios nariai(kam reikia) eina pas Pastorių įvairiais gyvenimo klausimais. Taip pat(jau išėjus į lauką) tęsęsi bendravimas(kas turi laiko aišku) Dažnai bendravimas persikelia į pas kažką i namus. Gaminami pietus, padėkojama Dievui, valgoma ir bendraujama iki vėlumu (Viska ką darome, kai meldžiamės, dėkojame, krikštijame ir t.t. viska darome tik Viešpaties Jėzaus Kristaus vardu.) "Nes nėra kito vardo duoto po dangumi išsigelbėjimui".

Kas liečia Eucharistija, Pastorius visada paskelbę kuria dieną turėsime Komuniją. Ir tai darome pasibaigus pamokslui. Pastorius laužo neraugintą duoną ir supila raudoną vyną į didelę taurę. Tada visi kas dalyvauja Komunijoje(nes nevisi eina prie Komunijos, nors ir būna Bažnyčioje)eina pasiimti gabaliuką duonos(Kristaus kūno) ir po to visi eina ir po maža gurkšniuką ragauja vyną(Kristaus kraują) Ir po to vyksta kojų plovimas.

Kaip ir krikštas, Po pamokslo į pripučiamą baseiną yra pilnai panardinamas žmogus ir yra krikštijamas tik Jėzaus Kristaus vardu.
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 14, 2015, 07:51:10
Citata iš: Silvija  gruodžio 14, 2015, 00:50:55
Ką tavo supratimu reiškia "skelbti žodį"? Mes visi turime Biblijas ir jas skaitome.
Taip tikiu kad jus visi turite Biblijas. Bet dauguma žmonių jų tikrai neskaito. Net Varlyte yra paminėjusi(cituoju iš atminties) "Kad nepaslaptis, kad mes katalikai nesame stiprus Biblijoje"
Jokiu būdu nesakau, kad aš labai stiprus Biblijoje. Nes tiek Pilgrimas, tiek Sigitas manau yra stipresni nei aš Biblijoje. Bet aš kruopščiai statau savo pamatą ant Biblijos ir tik ant Biblijos(Dievo žodžio) Ir Svarbiausias dalykas. Septintas angelas jau trimitavo ir Dievo paslaptis užbaigta. Ir tai turi išgirsti visi pasaulio žmones, o kaip ar jie tai priims ar ne, tai tik kiekvieno žmogaus pasirinkimo laisve. Bet paskelbta turi buti.
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Silvija gruodžio 14, 2015, 08:21:31
Katalikų Bažnyčia taip pat mano, kad visa jau yra apreikšta, ko reikia mūsų išganymui ir kito apreiškimo nebus. Tai kodėl galvoji, kad mums reikia dar kartą paskelbti, kažkaip kitaip (tavaip)? Ar tavo skelbimas tikresnis?
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 14, 2015, 09:11:09
Nei mano, nei kažkieno kito skelbimas nebus tikresnis, jeigu jis neatitiks Dievo žodžio. Bet jeigu mano yra nors kiek arčiau Dievo žodžio tuomet taip. O manyti galima įvairiai, kiek Bažnyčių tiek ir nuomonių. Kiek Bažnyčių tiek ir mokymų. Bet pavyzdys yra vienas, tai Dievo žodis. Tas pats galioja ir mano Bažnyčiai be išimties. Nes Dievas ne teis pagal kuria nors Bažnyčia, o pagal savo žodį. Ir tik ta Bažnyčia bus paimta į nuotakas kuri netik, kad skelbia Dievo žodį, bet ir vykdo jį. Nes skelbti, skelbia visos krikščioniškos Bažnyčios.
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Silvija gruodžio 14, 2015, 10:33:03
Citata iš: Andrius4  gruodžio 14, 2015, 09:11:09
Nes Dievas ne teis pagal kuria nors Bažnyčia, o pagal savo žodį. Ir tik ta Bažnyčia bus paimta į nuotakas kuri netik, kad skelbia Dievo žodį, bet ir vykdo jį. Nes skelbti, skelbia visos krikščioniškos Bažnyčios.

Kur Biblijoje taip rašoma? O ar teis Dievas ne pagal tai, kaip mylėjome?
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: kukulis gruodžio 14, 2015, 11:49:39
Neseniai klausiausi vienos internetinės paskaitos apie tai, nuo ko prasideda kiekvieno krikščionio dvasinis gyvenimas.
Paskaitininkas rėmėsi Jėzaus palaiminimais. Pats pirmasis
[Mt 5,3]
3 ,,Palaiminti turintys vargdienio dvasią: jų yra dangaus karalystė.

Paskaitininkas vargdienio dvasia vadino žmogaus nuolankumą, dvasinių dalykų atžvilgiu.

Sukonkretinus - nei vienas mes savo jėgomis negalime dvasiškai tobulėti. Pats pirmasis žingsnis - pripažinti šį savo neįgalumą. Aišku galime sakyti "aš pripažįstu savo bejėgiškumą", bet kad tai nebūtų vien žodžiai, žmogus privalo pamėginti ir ne vieną kartą, kad įsitikintų savo bejėgiškumu, ir tik tada, įgijus vargdienio dvasią, prasideda tikroji dvasinė kelionė ;)

---

Kuo tai susiję su šia tema?

Tiesiog atkreipiau dėmesį į Andriaus ir Silvijos ginčą apie tai, ką ir už ką Dievas teis.

Žydai, musulmonai ir daugelis krikščionių įsivaizduoja, kad jeigu jie gerai vykdys Dievo įsakymus, teisingai supras Evangeliją ( žydų ir musulmonų atvejus Torą ir Koraną ), tai Dievas jį tada pagirs ir dovanos už tai jam dangų. O kurie neteisingai supras ir nevykdys, tai tuos teis.

Vargdienio dvasios kontekste tai skamba .. tiesiog juokingai.
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Varlė keliauninkė gruodžio 14, 2015, 12:49:33
Andriau, visu pirma aciu, kad papasakojai, bet klausyk kaip supratau pas jus nera liturgijos ir valgot nepaaukota duona, geriat nepaaukota vyna? Paprasta bendruomenes vakariene?
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 14, 2015, 12:55:21
Citata iš: Silvija  gruodžio 14, 2015, 10:33:03
Citata iš: Andrius4  gruodžio 14, 2015, 09:11:09
Nes Dievas ne teis pagal kuria nors Bažnyčia, o pagal savo žodį. Ir tik ta Bažnyčia bus paimta į nuotakas kuri netik, kad skelbia Dievo žodį, bet ir vykdo jį. Nes skelbti, skelbia visos krikščioniškos Bažnyčios.
Kur Biblijoje taip rašoma? O ar teis Dievas ne pagal tai, kaip mylėjome?
(Ist 18:18-19) Išugdysiu jiems pranašą, kaip tave, iš jų giminių ir įdėsiu savo žodžius į pranašo lūpas. Jis pasakys jiems visa, ką aš jam būsiu įsakęs. 19 Jei kas nors neklausys žodžių, kuriuos pranašas kalbės mano vardu, aš pats pašauksiu jį už tai atsakyti.

(Jn 12: 48-49 )  Kas mane niekina ir mano žodžių nepriima, tas jau turi savo teisėją: pats žodis, kurį aš kalbėjau, nuteis jį paskutiniąją dieną. 49 Aš juk kalbėjau ne iš savęs, – Tėvas, kuris mane siuntė, davė man priesaką, ką aš turiu sakyti, ką skelbti.

Tikiuosi tai įrodo, kad pagal Dievo žodį busime teisiami.

P.S.O kaip mylėti irgi įsakė Dievas. Tai Jo Žodis

Citata iš: Varlė keliauninkė  gruodžio 14, 2015, 12:49:33
Andriau, visu pirma aciu, kad papasakojai, bet klausyk kaip supratau pas jus nera liturgijos ir valgot nepaaukota duona, geriat nepaaukota vyna? Paprasta bendruomenes vakariene?
Na čia gal aš nelabai suprantu, kas tiksliai ta liturgija, tai gal ko ir nepaminėjau. Jai gali Varlyte plačiau paaiškink kas ta liturgija?

Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Sigitas gruodžio 14, 2015, 13:10:07
Citata iš: Andrius4  gruodžio 14, 2015, 12:55:21
Citata iš: Silvija  gruodžio 14, 2015, 10:33:03
Citata iš: Andrius4  gruodžio 14, 2015, 09:11:09
Nes Dievas ne teis pagal kuria nors Bažnyčia, o pagal savo žodį. Ir tik ta Bažnyčia bus paimta į nuotakas kuri netik, kad skelbia Dievo žodį, bet ir vykdo jį. Nes skelbti, skelbia visos krikščioniškos Bažnyčios.
Kur Biblijoje taip rašoma? O ar teis Dievas ne pagal tai, kaip mylėjome?
(Ist 18:18-19) Išugdysiu jiems pranašą, kaip tave, iš jų giminių ir įdėsiu savo žodžius į pranašo lūpas. Jis pasakys jiems visa, ką aš jam būsiu įsakęs. 19 Jei kas nors neklausys žodžių, kuriuos pranašas kalbės mano vardu, aš pats pašauksiu jį už tai atsakyti.

(Jn 12: 48-49 )  Kas mane niekina ir mano žodžių nepriima, tas jau turi savo teisėją: pats žodis, kurį aš kalbėjau, nuteis jį paskutiniąją dieną. 49 Aš juk kalbėjau ne iš savęs, – Tėvas, kuris mane siuntė, davė man priesaką, ką aš turiu sakyti, ką skelbti.

Tikiuosi tai įrodo, kad pagal Dievo žodį busime teisiami.
TAIP, Andriau!
Ir būsime teisiami kožnas be vienas asmeniškai! Nepasislėpsime už kokio nors pranašo arba tradicijos, nepasislėpsime už minios. Niekas nepridengs mūsų, būsime nuogut nuogutėliai  - dvasiškame nuogume ir aiškiai matysime savo nuodėmių purvą ant savo dvasios.
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 14, 2015, 13:18:54
Citata iš: Sigitas  gruodžio 14, 2015, 13:10:07
Ir būsime teisiami kožnas be vienas asmeniškai! Nepasislėpsime už kokio nors pranašo arba tradicijos, nepasislėpsime už minios. Niekas nepridengs mūsų, būsime nuogut nuogutėliai  - dvasiškame nuogume ir aiškiai matysime savo nuodėmių purvą ant savo dvasios.
Geriau nepasakysi    :thumbup:
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Diak. Tomas M. gruodžio 14, 2015, 14:15:47
Kaip tik per pamokslą girdėjau panašią mintį, kurią Kukulis sako - žydai tikėjo, kad Dievas ateis teisti pagonių, bet štai Šv. Jonas Krikštytojas juos išgąsdino, sulygindamas su gyvačių išperomis... Taigi, tas pats galioja ir katalikams. Atsipalaiduoti negalima, reikia šventai gyventi, nes jei, pasak Jėzaus, žydai negalėjo patekti į Dangų, netapę geresni už fariziejus ir Rašto aiškintojus, tai gali greitai taip būti, kad mes nepateksime į Dangų, jei netapsime geresni už kunigus. Tokia jau realija šiomis dienomis, kai krikščionybė yra mirties agonijoje, tikėkimės, kad po to bus vėl krikščionybės atgimimas, na o kol kas...
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Varlė keliauninkė gruodžio 14, 2015, 15:38:15
Citata iš: Andrius4  gruodžio 14, 2015, 12:55:21
Jai gali Varlyte plačiau paaiškink kas ta liturgija?
Visų pirma, kai nori pasakyti "jeigu", tai turi rašyti ne "jai", bet "jei", gerai ? ;)

Toliau, čia vikipedinis elementarusis žodžio "liturgija"paaiškinimas https://lt.wikipedia.org/wiki/Liturgija
Štai čia labai gražiai https://www.youtube.com/watch?v=85EqCg2f60g , bet gali būti sunku suprasti..
O vat šičia pats tas http://gyvojiduona.lt/index.php?page=aukos-liturgija

Religijos istorija sako, kad dar priešistoriniais laikais, kai tik žmogus tapo žmogumi arba homo religiosus, jis aukojo maistą Dievui ir valgė tą maistą, kad susivienytų su Dievu. Visos didžiosios religijos tą darė ir tebedaro. Todėl jei jūsų pastorius neaukoja duonos ir vyno, tai jūs paprasčiausiai tik vakarieniaujat arba užkandžiaujat :(
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Sigitas gruodžio 15, 2015, 05:45:35
Citata iš: Varlė keliauninkė  gruodžio 14, 2015, 15:38:15
Citata iš: Andrius4  gruodžio 14, 2015, 12:55:21
Jai gali Varlyte plačiau paaiškink kas ta liturgija?
Religijos istorija sako, kad dar priešistoriniais laikais, kai tik žmogus tapo žmogumi arba homo religiosus, jis aukojo maistą Dievui ir valgė tą maistą, kad susivienytų su Dievu. Visos didžiosios religijos tą darė ir tebedaro. Todėl jei jūsų pastorius neaukoja duonos ir vyno, tai jūs paprasčiausiai tik vakarieniaujat arba užkandžiaujat :(
Tai Andrius4 rašė, jog jie pereina prie stalo, kur būna taurė su vynu ir nerauginta duona. Tai yra jie švenčia Jėzaus Kristaus paskutinės vakarienės simbolinį prisiminimą, tiesiog jis nežinojo, jog tai ir yra vadinama aukos liturgija. Na, pas juos tai nėra įvardijama kaip liturgija, čia tik pravoslavai ir katalikai tai įvardija kaip liturgija, kiti tai vadina Viešpaties paskutinės vakarienės prisiminimu.

Po katalikų tik anglikonai ir liuteronai tai švenčia kaip Sakramentą, toliau tai jau tik kaip simbolinį prisiminimą.
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Varlė keliauninkė gruodžio 15, 2015, 06:40:51
Dėkui Sigitai, kad papildei. Iš tiesų yra sunku, o gal net ir neįmanoma pasverti kito žmogaus tikėjimo..
Antraštė: Ats: Biblijos supratimas. Tekstas ir kontekstas.
Parašė: Andrius4 gruodžio 15, 2015, 10:20:39
Labai ačiū Sigitai, nes aš jau ruošiausi nuodugniai ištirti ta reikalą. Skambinausi vienam broliui, net Pastoriui rašyti norėjau dėl to reikalo. Dabar man aišku pasidarė. Dabar prisimenu ir diskusiją su Tomu, kai jisai sakė, kad katalikai tiki, kad Ostijoje yra tikras kūnas ir kraujas. O mes tikime, kad tai simbolizuoja kūną ir kraują. Nes kai Kristus laužė neraugintą duoną, Jis buvo dar savo kūne, Jo kūnas buvo dar neperlaužtas(jeigu galima taip išsireikšti?) Todėl taip, mes švenčiame Jėzaus Kristaus paskutinės vakarienės simbolinį prisiminimą.