Pradėkime nuo to, kas yra konformistas.
Eksperimentas. Jame dalyvauja maždaug dešimt žmonių kurie atlieka eksperimentą (aktorių) ir dešimt žmonių, kurie nežino, kad yra vykdomas eksperimentas. Dėstytojas padeda ant stalo du pieštukus: vienas trumpas - kitas ilgas. Tuomet kviečiasi po vieną žmogų iš eksperimento dalyvių, ir kiekvieno jų klausia : "Kuris pieštukas ilgesnis?". Aktorius atsako "šitas" ir rodo į trumpesnį pieštuką. Kito aktoriaus klausia: "kuris pieštukas trumpesnis? O kuris ilgesnis?". Aktorius atsako "šitas trumpesnis" ( ir rodo į ilgąjį ), "o šitas ilgesnis" ( rodo į trumpąjį ). Ir taip panašiai pasielgia visi dešimt aktorių. Tada pradeda klausinėti tų žmonių, kurie nieko nežino. Jeigu žmogus atsako į klausimą taip kaip aktorius ( ne taip kaip yra iš tikrųjų, o taip kaip atsakė dauguma žmonių ), tai jis komformistas, nes jis galvoja "Visi taip atsakė, negi aš turiu išsišokti, dar pagalvos, kad aš koks kvailys. Atsakysiu kaip visi.". O jeigu atsako ne kaip visi, tia jis - nekomformistas.
Dabar kai žinome, kas yra komformistas, vėl galime užduoti klausimą: Ar Jėzus buvo komformistas?
o aš galiu pirmas spėti. jeee
Manau Jėzus yra Dievo Sūnus.
Kukuli, ne viskas taip paprasta. Yra daugybė šio eksperimento variantų, ir priklausomai nuo sąlygų dauguma žmonių pasiduoda bendrai nuomonei. Pagal tai gautųsi, jog absoliuti dauguma yra konformistai. Net neabejoju, jog daugumoje situacijų ir tu ir aš pasielgtų, taip kaip ir dauguma to eksperimento dalyvių.
Taip Kaštone, kai parašiau "buvo" pagalvojau, ar nereikėjo rašyti "yra", tačiau paskui pagalvojau, kad niekas nežino kaip yra, o kaip buvo, tai galima perskaityti Šventame Rašte ;)
Donatai, tu teisus, tačiau parašytas eksperimentas nenusako absoliučiai žmogaus prisitaikymo prie bendros nuomonės, kaip ir kiekvienas žmogus, vienu atveju prisitaiko, o kitu - ne. Tačiau vieni labiau linkę prisitaikyti, o kiti - mažiau. Tarkim turime 10 situacijų, kada yra galimybė - prisitaikyti, ar elgtis savaip, ir vienas iš šimto žmonių pasirinks prisitaikymą tik vienoje iš 10 situacijų, o kitas devyniose. Vadinasi, tas kur pasirinko prisitaikyti devynis kartus yra labiau komformistas, negu tas, kuris pasirinko prisitaikyti tik vieną kartą.
O kam šito - ar Jėzus buvo konformistas - klausi, kukuli?
Kiek aš skaitęs apie panašius eksperimentus, tai žmonės rinkdavosi "populiarų" atsakymą ne todėl, kad prisitaikyti prie daugumos (komformizmas), bet todėl, kad jie manė, kad su jais kažkas ne taip, t.y. pvz ant raudonos visi sako, kad čia žalia. T.y. tas žmogus manydavo, kad pas jį kažkas sutrikę, tad čia jau ne prisitaikėlio sindromas, bet galbūt pasitikėjimo savimi nebuvimas, o gal ir labai didelio pasitikėjimo kitais buvimas, kad jų nuomonės veikiamas, žmogus nusprendžia, kad reikia daryti, kaip visi.
Todėl nežinau ar šioje diskusijoje šis eksperimentas yra tinkamas pavyzdys, nes veikia kiti motyvai.
Tai gal temos pavadinime reiktų klausti kitaip: ar mes nesame konformistai krikščionys? :-\
Toks pat ir propagandos veikimo principas.
Ką čia bepridursi.. Jėzui šitos etiketės niekaip neprilipdysi.
Kukuli, iš kur pas tave tokių minčių atsiranda, provokuoji? :)
Per praeitą diskusiją parapijoje toks buvo klausimas užduotas, maždaug : kaip reaguoti blogio akivaizdoje? Ar įsikišti veiksmu, žodžiu, ar visai geriau nereaguoti. Aišku priklauso nuo situacijos ir nuo žmogaus. Iš čia ir kilo mintis apie komformizmą.
O dėl raudonos ir žalios, tai čia Tomai, tavo kritiką galiu atmušti, nes tikrai, spalvas žmonės suvokia skirtingai, tačiau kai kalbama apie ilgą ir trumpą pieštuką, tas suvokimo subjektyvumas yra minimizuojamas, nes kuris ilgesnis ir kuris trumpesnis - matosi akivaizdžiai.
"kaip reaguoti blogio akivaizdoje? Ar įsikišti veiksmu, žodžiu, ar visai geriau nereaguoti."
turi problemų?
"Vangumas šalta nuodėmė, ne karšta, ir dėl to dar mirtinesnė. Iki Dievo arčiau nuo maišto prieš Dievą nuo abejingumo, kaip ir iki meilės arčiau nuo neapykantos nei nuo abejingumo' Dievui daug lengviau atvėsinti mūsų rūstybę nei uždegti šaltį, nors abu dalykai Jam galimi.
Vangumas yra nedarymo, o ne nusikaltimo nuodėmę."
"grįžti prie dorybių"
http://tavorankose.org/forumas/index.php/topic,1193.0.html
"Rasti Dievą visur."
Šv. Ignaco
Ne, čia taip diskusija išsirutuliojo.
Na supratau jau.
Ar kas kalbasi temomis kurios neaktualios?!
ak. tos moterys. :DDD
Pas mus tame susirinkime buvo žmogus, kuris irgi pasakė "dėl visko moterys yra kaltos" :D
Moteris į laivą - laivas į dugną.
Norėtumėte likti laive vieni? :)
Kažkada brolio Kristuje Jėzuje, Kukulio, aprašytą eksperimentą atliko su manim, bet jiems neišdegė! Matomai nesu komformistas.
Klausimas: "Ar Jėzus buvo komformistas?" Ne! ,,Nes jis mokė ne kaip jų Rašto aiškintojai, bet kaip turintis galią" (Mt.7,29). :thumbup:
Negerai be moterų.
Kukulis neskalbia, o aš gaminti nemokų :)
Būtum po ranka, tai gautum su kočėlu už tokį atsakymą
(Nerandu tinkamo veiduko)
Nenustebinai.
Žadėjo apsčiai. Tai ką jau ten kočėlas. :DD
Šitas ats jau geresnis :) ar žinai, Kaštonai, kuo panašios yra tavo žmona ir Bažnyčia?
Nea.
Tiesa, ir ne tik tavo :)
Nes ji - vienintelė. Ir kuo labiau ją myli, tuo ji gražesnė.
O vyrai į ką panašūs?
(nenuvilk)
Nenori pataisyti klausimo?
Pirma tai buvau tikras dėl savo klausimo, bet dabar suabejojau. :)
Nieko nebus reik rizikuoti.
Renkuosi pagalbą paskambinti draugui.
Palauksim ką pasiūlys draugas :)
Citata iš: Varlė keliauninkė rugpjūčio 08, 2016, 17:56:13
Jėzui šitos etiketės niekaip neprilipdysi.
Ortodoksas taip pat "pagavo mintį" :) Iš teksto "Išpažinėjas ir fanatikas":
Viena mano draugė yra pasakojusi apie įdomią patirtį tikėjimo dalykuose. Ji aktyviai skaito Evangeliją, dvasines knygas. Tačiau kai daugybė ją supančių žmonių ima tikinti, kad ji - klysta, ji ima galvoti, ar tikrai ji eina teisingu keliu, abejoti savimi, abejoti savo pažiūromis, savo krikščioniškumu. Juk, kaip sakė kitas mano bičiulis, protingam žmogui lengviau patikėti, kad išprotėjo jis, negu patikėti, kad išprotėjo visas likęs pasaulis.
Aba Antanas Didysis sakė:
,,Artėja laikai, kai žmonės elgsis kaip bepročiai, o jei matys ką besielgiant kitaip, jie maištaus prieš jį ir sakys: tu beprotis, - nes jis nebus toks kaip jie"http://www.ortodoksas.lt/2016/07/ispazinejas-ir-fanatikas.html
Geras. Pasirodo dėl nuomonių konflikto su visuomene klausimai kyla ne mums vieniems. :-\
Tai ne tik nuomonės konfliktas su visuomene, tai kiekvieno mūsų viduje esantis konfliktas tarp išmokto ir pažinto Jėzaus. Dėlto ir tarp pačių tikinčiųjų tokie karšti ginčai kartais kyla.
Kad Jėzus buvo konformistas teigti gali tie, kurie neįtikėję Juo kaip Tiesa, kuri yra visa ko atskaitos taškas.
Šitam kontekste gali įdomiai nušvisti Jėzaus krikštas Jordane.
Pas žydus krikštas, t.y. apsiplovimas vandeniu reiškė ritualinę švarą, o taip pat, Jėzaus atveju, ir Jono Krikštytojo mokymo priėmimą. Juk aišku, kad Jėzui, nereikėjo nei krikštytis, nei priimti kito mokymo, jis pats buvo Mokytojas ir Viešpats. Kodėl jis taip pasielgė?
Dar ir ši Evangelijos vieta iš Mt 17:
Šventyklos mokestis
24 Atėjus jiems į Kafarnaumą, prie Petro priėjo didrachmų rinkėjai ir paklausė: ,,Ar jūsų mokytojas nemoka didrachmos?" 25 Jis atsakė: ,,Taip!" Kai parėjo į namus, Jėzus pirmas jį prakalbino: ,,Kaip manai, Simonai? Iš ko žemės karaliai ima muitą ar mokestį: iš savo vaikų ar iš svetimųjų?" 26 Jis atsakė: ,,Iš svetimųjų". Jėzus jam tarė: ,,Taigi vaikai laisvi. 27 Tačiau, kad jų nepiktintume, nueik prie ežero, užmesk meškerę, paimk pirmą užkibusią žuvį; ją pražiodęs, rasi staterą. Paimk ją ir atiduok jiems už mane ir už save".