TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas

Klubų diskusijos => Porų ir šeimos klubas => Temą pradėjo: Tomas M. rugsėjo 07, 2015, 01:48:06

Antraštė: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. rugsėjo 07, 2015, 01:48:06
Prieš tai mes kalbėjome apie 2014 metų Sinodą (http://tavorankose.org/forumas/index.php/topic,961.0.html), o ši tema yra skirta antrajam ir galutiniam Sinodo turui.

Prieš pat prasidedant šių metų Sinodui, Ignatius Press išleido naują katalikų žurnalisto Edward Pentin knygą "The Rigging of a Synod?" (https://www.lifesitenews.com/opinion/the-rigging-of-a-synod-the-betrayal-of-our-families), skirtą manipuliavimui pirmame ture atskleisti, tikintis, kad tai padės išvengti panašių problemų šiais metais.

Yra trumpas, bet įdomus interviu su autoriumi, kuriame jis apžvelgia pagrindines temas, pristatomas knygoje:

The Rigging of a Vatican Synod? An Interview with Edward Pentin (https://www.youtube.com/watch?v=SN--uDI9nZU)
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Žuvis rugsėjo 08, 2015, 20:42:29
POPIEŽIUS PRANCIŠKUS SUPAPRASTINO SANTUOKOS PRIPAŽINIMO NEGALIOJANČIA PROCEDŪRĄ
(Pagal Vatikano radiją, Vatican insider)

Popiežius Pranciškus iš esmės ir labai reikšmingai pakeitė santuokos anuliavimo - tai yra, pripažinimo negaliojančia, procesą, pašalindamas neretai ilgai trunkančias ir perteklines procedūras.
(...)
Dokumentai, pavyzdžiui, suteikia teisę vietos vyskupui spręsti pačiam ,,itin akivaizdžiais" atvejais.

Panaikintas antrosios instancijos reikalavimas - dabar santuokos pripažinimui negaliojančia pakaks pirmosios instancijos sprendimo. Vyskupas tampa vieninteliu teisėju, turinčiu galimybę užvesti ir trumpąjį procesą bei pateikti sprendimą. Vyskupas galės paskirti vienintelį teisėją atvejo tyrimui, jeigu jo vyskupijoje nėra galimybės įsteigti tribunolo. Procesas vyks savoje vyskupijoje, taip sumažinant kelionių sunkumus.
(...)
Trumpame įvade Pranciškus rašo, jog siekia didesnės pusiausvyros tarp nenutrūkstančio Bažnyčios rūpinimosi sielų gerove ir ,,didžiulio skaičiaus tikinčiųjų, kurie... per daug dažnai atitrūksta nuo juridinių Bažnyčios struktūrų dėl moralinės ar fizinės distancijos".
(...)
Popiežius nori, kad anuliavimo procedūra visame pasaulyje būtų atliekama nemokamai. Be to, Pranciškus prašo vyskupų savo vyskupijose sukurti tam tikras struktūras, kurios galėtų palydėti išsiskyrusiuosius ir padėtų svarstantiems apie skyrybas ar santuokos anuliavimą.

Popiežius duoda keletą pavyzdžių, kada vyskupas gali nuspręsti anuliuoti santuoką, apeidamas įprastinį procesą: pavyzdžiui, kai buvo aiškus vieno iš sutuoktinių tikėjimo trūkumas, kai vienas iš sutuoktinių turėjo slaptą ryšį santuokos metu arba kai viena iš pusių reikalavo aborto - tai ženklas, kad santuoka nesiekė būti atvira gyvybei.
(...]



http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2015-09-08-popiezius-pranciskus-supaprastino-santuokos-pripazinimo-negaliojancia-procedura/134846
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. rugsėjo 11, 2015, 03:47:11
Kas supranta lenkiškai, ką tik išėjo dokumentinis filmas apie dabartinę Bažnyčios krizę:

Kryzys. Dokąd zaprowadzi nas synod? / Crisis. Where will the synod lead us to? OFFICIAL VERSION (https://www.youtube.com/watch?t=14&v=pqJcsl7pB7g).

Kalba Kardinolas R. Burke, Arkivyskupas Lenga, Vyskpupas Schneider. Ypač įstrigo Ark. Lenga žodžiai, kad per šią Sinodo sesiją Popiežius parodys su kuo jis eina. Jei Popiežius pritars Šv. Komunijos suteikimui išsiskyrusiems, Bažnyčioje atsiras erezija, jei jis nepritars tam, Bažnyčiai gręsia schizma...

Tokia padėtis, kad rodos paprastos išeities nenusimato. Įdomu tai, kad 2017 m. bus 500 metų protestantizmo pradžios sukaktis, istorija tarsi atsikartoja, Vokietija vėl panašioje padėtyje... Ko vien verti Vokietijos Vyskupų Konferencijos vadovo Kard. Marx žodžiai "mes nesame Romos filialas".
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim rugsėjo 11, 2015, 06:53:39
Malonu žiūrėti, kai supranti  :) daugiau ar mažiau.
Nu jooo  :-\ žinau, kad "lendu po tankais", bet ...
neištylėsiu -
Bažnyčioje NĖRA krizės, arba kitaip tai NE Bažnyčios krizė.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: kukulis rugsėjo 11, 2015, 10:37:07
Arba .. kitaip sakant visais laikais buvo krizė ;)
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Varlė keliauninkė rugsėjo 11, 2015, 17:23:26
Ne ne kukuli
Krizės gyvena žmonių galvose, o Bažnyčios galva yra Kristus. Šitoj Galvoj krizė negyvena - su Bažnyčia vysks gerai ;)
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. rugsėjo 11, 2015, 22:56:52
Prieš šachmatų mačą figūros sustoja skirtingose lentos pusėse.

In sweeping critique, Vatican Synod father attacks Humanae Vitae--and even the notion of natural law (https://www.lifesitenews.com/news/in-sweeping-critique-vatican-synod-father-attacks-humanae-vitae-and-even-th)

Belgijos Vyskupas Johan Bonny, kuris spalį dalyvaus Sinode, atvirai kritikavo Pop. Pauliaus VI-ojo encikliką "Humanae Vitae", kuri apgynė negimusią gyvybę ir nustatė sekantiems 50 metų gana griežtą Katalikų Bažnyčios politiką vaisingumo, šeimos atžvilgiu.

Kalbėdamas apie homoseksualumą, Vysk. Bonny sakė: "mokslo progresas mums leidžia modifikuoti šį požiūrį [į homoseksualumą]. Pirmiausiai, yra žinoma, kad homoseksualumas taip pat egzistuoja gyvūnijos pasaulyje." Savo mintimi apie gyvūnų pasaulį Vysk. bando parodyti, kad natūralus instinktas heteroseksualumui, kaip yra Dievo įgyvendintas gamtoje, gali ir neegzistuoti.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Donatas rugsėjo 12, 2015, 06:35:41
Citata iš: Varlė keliauninkė  rugsėjo 11, 2015, 17:23:26
Ne ne kukuli
Krizės gyvena žmonių galvose, o Bažnyčios galva yra Kristus. Šitoj Galvoj krizė negyvena - su Bažnyčia vysks gerai ;)


Žmonių galvoje  (gal ne visai visų) krizė buvo ir bus. Kitas klausimas ar gali vyskupas, keli vyskupai, sinodas paslėpti tiesą ?
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim rugsėjo 12, 2015, 09:37:06
Labai svarbus momentas,
kokia yra šiuo atveju
materiali tiesos išraiška.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Donatas rugsėjo 12, 2015, 11:42:01
Nelabai žinau kaip reiktų išreikšti tiesą materija. Tačiau bandymas aukštinti homoseksualizmą prieštarauja prigimties dėsniams. Visokie išvedžiojimai prisidengiant mokslu, visuomenės nuomone atrodo apgailėtinai.

Beja dėl paprastesnio santuokos anuliavimo - filme  "Ką mes praradome ir kelias į atstatymą"  yra tokie  skaičiai:
1952-1956 metais buvo anuliuotas 392 santuokos (grubiai 100 santuokų per metus).
Vien 1997 metais 73000 anuliuotų santuokų. Anuliavimas padidėjo 730 kartų; po paprastinimo skaičiai dar turėtų padidėti.
Kai tokiai mastais "dalinamos" negaliojančios santuokos, kyla klausimas kas čia vyksta ? Gali ir kiti sakramentai iš karto negaliojantys ?
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim rugsėjo 12, 2015, 14:01:06
Supratau, kad reikia paaiškinti terminą "materiali išraiška"
toks pavyzdys -
visi vairuotojai ir ne tik vairuotojai žino tokią tiesą,
kad negalima važiuoti kai dega raudonas šviesoforo signalas
tai šios tiesos "materiali išraiška" atrodo taip -
Kelių eismo taisyklės
73.11. punktas : raudonas signalas arba du pakaitomis mirksintys raudoni signalai draudžia eismą; jeigu signale yra juodo kontūro rodyklės, jos informuoja, kuriomis kryptimis bus leidžiama važiuoti įsijungus žaliam signalui.

ir grįžtant prie mūsų kalbėjimo apie tiesą
tai nepaprastai svarbus momentas
kur ir kaip išreikšta ši tiesa ?
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Donatas rugsėjo 12, 2015, 15:51:10
Jau rašiau - prigimtiniuose dėsniuose. Juos visos kultūros, visais laikais supranta vienodai. O kaip tu pats manai ?

Pavyzdys apie taisykles netinka tiesai - jei koks piktasis genijus visose laikmenose pakeistų KET 73.11 punktą - pavyzdžiui įrašytų jog žalias signalas draudžia eismą, tokiu atveju tiesa pasikeistų.  KET yra tiktai susitarimas, kuris gali keistis, o tiesa nesikeičia.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim rugsėjo 12, 2015, 15:58:29
Donatai,
pavyzdys skirtas parodyti kas yra "materiali išraiška"
o ne skirtas analizuoti tai koks ten yra turinys.
Taigi ...  ;)
galima truputėlį ir filosofijos:
materiali išraiška tai jutiminio egzistavimo, išraiškos forma,
išraiškos būdas, dėl kurio tiesa tampa prieinama savo adresatui.
materiali išraiška apima ir materialų šaltinį, kur suformuluotas tekstas.

Citataprigimtiniuose dėsniuose
yra nepakankamas šaltinis.
Ar tu pažįsti savo prigimtį ? giliai, iš esmės ... ar pažįsti ?

ir grįžtant prie mūsų kalbėjimo apie tiesą
tai nepaprastai svarbus momentas
kur ir kaip išreikšta ši tiesa
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Donatas rugsėjo 12, 2015, 16:39:32
Čia ir bėda, jog materialią išraišką galima pakeisti, nes materiją galima pakeisti.
Nebūtina giliai ir iš esmės pažinti prigimtį, jog galėtum pažinti jos dėsnius. Pavyzdžiui norint išmokti plaukti nereikia žinoti fizikos - Archimedo ir Niutono dėsnių. Paukščiai nemoka aerodinamikos, tačiau tai nepaneigia fakto jog jie skraido.
Jei prigimties dėsniai nepakankamas šaltinis, tai galim čia ir sustoti.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. rugsėjo 12, 2015, 17:01:50
Pratęsiant Pilgrim analogiją, dabar turime tokią situaciją:

Nors Vyriausioji Kelių Tarnyba yra aiškiai nustačiusi kelių eismo taisykles, atsirado kelių apskričių viršaičiai, kurie viešai reiškia nepasitenkinimą, kad priimdama sprendimus, Vyriausioji Tarnyba neatsiklausė visų nuomonės, taip pat jie nusprendė savo apskrityse leisti liberalesnes taisykles.

Jau dabar šiose apskrityse vietoje žalios ir raudonos šviesų yra naudojamos visos vaivorykštės spalvos. Taip pat vairuotojai gali važiuoti per sankryža degant bet kuriai šviesai...
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Donatas rugsėjo 12, 2015, 17:56:52
Jau buvau nusprendęs nerašyti šia tema, tačiau Tomo analogija su taisyklėmis, pasirodė labai vykusi.
Kaip žinia neblaiviems vairuoti KET draudžia ir visi supranta tiesą, jog vairuoti girtam yra pavojinga. Tačiau atsiranda seimo narys kuris remiasi naujais mokslo atradimais pareiškia, jog ir gyvūnai svaiginasi supuvusiais vaisiais, todėl reiktų pakeisti požiūrį į vairavimą išgėrus. Kitas paantrina jam, jog ir iš girtų vairuotojų galima pasimokyti. Tačiau svarbiausias dalykas - net jei jie  kažkaip prastumtų leidimą vairuoti neblaiviam, tai teisybės nepakeistų - kaip tai buvo pavojinga taip ir liko, kad ir kaip populiaru būtų vairuoti neblaiviam.
Keisčiausia, jog keisti bandoma ne tokius dalykus, dėl kurių galima būtų susitarti, o tuos kurie lemti žmogaus prigimtimi. Nu negali gėjai susilaukti vaikų, kad ir kaip jie būtų reklamuojami žiniasklaidoje. Aplamai su jais gaunasi paradoksas - jiems reiktų užuojautos ir pagalbos, kaip ir kitiems negalią turintiems žmonėms, tačiau visuomenei brukama nuomonė jog jiems pagalbos nereikia ir tai norma ....
Tomai rašei jog "Jei Popiežius pritars Šv. Komunijos suteikimui išsiskyrusiems, Bažnyčioje atsiras erezija," bijau, kad ta erezija bus labai akivaizdi (net man pastebima) nes atsiras trys dalykai prieštaraujantys tarpusavyje: santuokos sakramentas, Kristaus mokymas apie žmonos atleidimą ir  šv. Komunija. Kad tą prieštaravimą panaikinti teks vieną iš šių dalykų sunaikinti arba smarkiai sumenkinti. Pagal naujienas apie santuokų anuliavimą, aukojama santuoka.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim rugsėjo 12, 2015, 18:32:32
Fantastika ... Super ...  :thumbup: Jėga
geresnio pavyzdžio nesudėliosi. Žinokit realiai norisi giedoti Aleliuja  :)
kiekvienas kalbasi su savimi ...
pradžioje buvo
CitataKitas klausimas ar gali vyskupas, keli vyskupai, sinodas paslėpti tiesą ?

tai ko paklausiau buvo esmėje klausimas
kokiam tekste parašyta ši tiesa, kad kiekvienas aiškiai tai galėtų perskaityti
ir tolimesni komentarai buvo kur materiali išraiška - kur tekstas ?
Toliau prasideda ...
CitataNelabai žinau kaip reiktų išreikšti tiesą materija.

Čia viskas suprantama, į temą.
O čia kas  :-\ aaa apie tai kas buvo dar aukščiau
CitataTačiau bandymas aukštinti homoseksualizmą prieštarauja prigimties dėsniams. Visokie išvedžiojimai prisidengiant mokslu, visuomenės nuomone atrodo apgailėtinai.


p. s.
CitataKai tokiai mastais "dalinamos" negaliojančios santuokos, kyla klausimas kas čia vyksta ?

O čia klausimas tiems kas teikia santuokos sakramentą  ;)
CitataGali ir kiti sakramentai iš karto negaliojantys ?

Realybės šiuose žodžiuose labai daug  :(

Toliau linksmiau
CitataPavyzdys apie taisykles netinka tiesai - jei koks piktasis genijus visose laikmenose pakeistų KET 73.11 punktą

jau rašiau esmė pavyzdžio, kad materiali išraiška yra tekstas, ne jo turinys, bet tekstas.
Ir klausimas sekęs iš to kur yra tiesos apie ruošiamės kalbėti materiali išraiška t.y. tekstas kur ?

CitataČia ir bėda, jog materialią išraišką galima pakeisti, nes materiją galima pakeisti.

visai nesvarbu kad galima keisti, bet kur tekstas.
Kadangi vienodas tekstas bendras vardiklis vaisingam susikalbėjimui ir vienas kito girdėjimui.
Nes kai aš sakau tiesa, kitas mano minčių neskaito ir tą patį šiek tiek kitaip mąsto.

p. s.
CitataJei prigimties dėsniai nepakankamas šaltinis, tai galim čia ir sustoti.

žinai katalikai "išlepinti" jiems prigimties dėsnių nepakanka.

FAntastika  :)
CitataNors Vyriausioji Kelių Tarnyba yra aiškiai nustačiusi kelių eismo taisykles, atsirado kelių apskričių viršaičiai ...

tikrai turime situaciją
Citatadegant bet kuriai šviesai...

t. y. puikiai girdim save.
... o kur koks nors tekstas  :'(

nepaprastai artima situacija yra diskusijose apie būsimą Vyskupų Sinodą viešoje erdvėje
daug kalbėjimo tempiant į savo pusę, tuo labiau, kad žiniasklaida nėra neutrali.
panašiai kaip pas mus  :)

p. s. na dėl erezijos ...
išspręskim pirmiau dėl "materialios išraiškos"
nes tai pagrindas kalbai apie ereziją.





Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Varlė keliauninkė rugsėjo 12, 2015, 19:40:39
Ramiai, Pilgrim.
Cia ne teologijos fakultetas, o mes ne studentai teologai, supranti.. Jeigu tave mes neismaneliai ir nervinam, tai cia tebuna tau proga ugdytis kantrumo ir pakantumo dorybes ;-) bet gal galetum paprastai zmonems paaiskint kas ir kaip, a?
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Kaštonas rugsėjo 12, 2015, 19:47:28
"Jei Popiežius pritars Šv. Komunijos suteikimui išsiskyrusiems, Bažnyčioje atsiras erezija," bijau, kad ta erezija bus labai akivaizdi (net man pastebima) nes atsiras trys dalykai prieštaraujantys tarpusavyje: santuokos sakramentas, Kristaus mokymas apie žmonos atleidimą ir  šv. Komunija. Kad tą prieštaravimą panaikinti teks vieną iš šių dalykų sunaikinti arba smarkiai sumenkinti. Pagal naujienas apie santuokų anuliavimą, aukojama santuoka. "

Tiek daug spėlioji, galvoji. Kokia tavo specialybė Donatai?
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim rugsėjo 13, 2015, 02:59:46
Keliauninke,
apie teologiją  ;) nekalbame,
bet klausimas paprastas: kur tekstas
ir atsakymas paprastas - žinau, nežinau ir pan.
nes ką aiškinti ? apie ką ?
kol nėra atsakymo tiesiog neaišku apie ką.

Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Giedrė rugsėjo 14, 2015, 04:20:53
Skaudus klausimas skyrybos, tačiau kažkokį sprendimą reikia rasti, nes būna atvejų, kai vienas sutuoktinis, kuris nėra dėl skyrybų kaltas, negali nei kitos šeimos kurti, nei Komunijos priimti. Kita vertus, besaikis santuokų anuliavimas nuvertins patį sakramentą. Taigi, labai sunki situacija ir ginčai sinode bus karšti.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: kukulis rugsėjo 14, 2015, 04:24:42
Būtent. Jeigu vienas kažkur dingsta... arba pabėga su kitu/kita. Ką tada daryti kitam? Užsidaryti kažkur visam gyvenimui? Bet juk ne visi pašaukti vienuoliniam gyvenimui  ::)

Gal būt bus palengvintas procesas santuoką paskelbti negaliojančia... o pačios santuokos niekas nesumenkins.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Kaštonas rugsėjo 14, 2015, 04:58:58
Pvz.
1. Sakykime Vardas Vandenis savo,, šliūbini,,  žiedą išmeta į klozetą, ar nuo to psikeičia aukso kaina?
2. Priešais jus eilėje prie Komunijos, kokis dvidešimt visokio plauko kalinių. Ar nuo to kas nors keičiasi?

Baubas gyvena kažkieno galvose...
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Donatas rugsėjo 14, 2015, 14:00:50
Citata iš: Giedrė  rugsėjo 14, 2015, 04:20:53nes būna atvejų, kai vienas sutuoktinis, kuris nėra dėl skyrybų kaltas, negali nei kitos šeimos kurti, nei Komunijos priimti.

Ar tikrai taip? Kiek aš žinau galima rinktis vieną arba kitą, bet ne abu.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Kaštonas rugsėjo 15, 2015, 07:46:32
Donatai, rytoj lankausi Kaune.
Senokai buvau Rumšiškėse, nuo ten Piligrimas netoli. Gal ir Kukulis prisijungtų?!
Temos susitikimui tiesa pasakius nesugalvojau, bet viena žinau jog jokių pamokslų nebus. Ką apie tai manai?

Tiesiog susitikti?!
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Donatas rugsėjo 15, 2015, 09:02:07
Rumšiškėse būnu vakare, diena Kaune. Laiko tiek ten tiek ten atrasčiau.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Kaštonas rugsėjo 15, 2015, 09:08:46
8*683*67*682
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. rugsėjo 15, 2015, 13:01:38
Kard. Schönborn tikisi, kad Sinodas pritars "pozityviems" vienalyčių sąjungų ("šeimų") aspektams (https://www.lifesitenews.com/news/cardinal-schoenborn-at-synod-church-should-embrace-positive-elements-of-gay?utm_source=LifePetitions+petition+signers&utm_campaign=d0b3efd1c0-9_14_2015&utm_medium=email&utm_term=0_c5c75ce940-d0b3efd1c0-397733361), kiti kardinolai taip nemano...

CitataRe-affirming that position on homosexual unions, Schönborn says in the interview, "We can and we must respect the decision to form a union with a person of the same sex, [and] to seek means under civil law to protect their living together with laws to ensure such protection." By contrast, Cardinal Burke declared in the recent video released last week: "It is heresy to teach that homosexual relations...are not disordered, to teach that they have positive elements."
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. rugsėjo 15, 2015, 13:09:58
60 žinomų Bažnyčios moralės teologų ir filosofų prašo Popiežiaus (https://www.firstthings.com/web-exclusives/2015/09/an-appeal) ištrinti iš pirmojo Sinodo etapo dokumento vieną pastraipą, kuri prieštarauja Bažnyčios mokymui, kad kontracepcija yra "esminis blogis". Šaltinis (https://www.lifesitenews.com/news/major-appeal-by-theologians-urges-pope-to-delete-seriously-defective-synod?utm_source=LifePetitions+petition+signers&utm_campaign=d0b3efd1c0-9_14_2015&utm_medium=email&utm_term=0_c5c75ce940-d0b3efd1c0-397733361). Paragrafas:

CitataThe Moral Norm

The official English translation from the Vatican website is as follows:

    In relation to the rich content of Humanae Vitae and the issues it treats, two principal points emerge which always need to be brought together. One element is the role of conscience as understood to be God's voice resounding in the human heart which is trained to listen. The other is an objective moral norm which does not permit considering the act of generation a reality to be decided arbitrarily, irrespective of the divine plan of human procreation. A person's over-emphasizing the subjective aspect runs the risk of easily making selfish choices. An over-emphasis on the other results in seeing the moral norm as an insupportable burden and unresponsive to a person's needs and resources. Combining the two, under the regular guidance of a competent spiritual guide, will help married people make choices which are humanly fulfilling and ones which conform to God's will.

While the English translation is in itself highly ambiguous, the original Italian is, if anything, even more problematic. Our own extremely literal translation reads as follows:

    Keeping present the richness of wisdom contained in Humanae Vitae, in relation to the questions treated by it, there emerge two poles that need to be constantly brought together. On the one side, there is the role of conscience understood as the voice of God that resounds in the human heart that is educated to listen to it; on the other side, there is the objective moral indication that prevents us from considering generativity as a reality on which to decide arbitrarily, prescinding from the divine design for human procreation. When reference to the subjective pole prevails, one easily risks egoistic choices; in the other case, the moral norm is perceived as an unbearable burden that is not in keeping with the needs and possibilities of the person. The conjunction of the two aspects, lived with the accompaniment of a competent spiritual guide, can help spouses to make choices that are fully humanized and in conformity with the will of the Lord.

If the English translation softens the implicit divide between conscience and norms by speaking of "two principal points," the Italian hardens this division as "two poles." If the English translation speaks of "over-emphasis," the Italian speaks of one of two sides "prevailing." The working language of last year's Synod was Italian, so we presume it will be the same this year. The original Italian would therefore seem to be the more important version of the text.

Whichever of these two versions is used, however, paragraph 137 presents neither the role of conscience nor the significance of norms well. The paragraph's phrasing is deeply ambiguous, and it tends to portray the moral norm as exterior to human persons and the good life we are called to live. It thereby suggests that the norm is exclusively negative and, as it were, coercive. This emphasis on the norm's prohibitive function ignores the norm's positive role in promoting the moral actor's personal growth and fulfillment in the good. Because the passage fails to teach that the norm itself, in all its objectivity, discloses something crucial for the beauty and goodness of a human life well lived, it also leaves the impression that moral norms might in fact be "an insupportable burden" that is "unresponsive to a person's needs and resources."

The paragraph's manner of presenting the moral norm disregards what Veritatis Splendor says in n. 15: "Jesus shows that the commandments must not be understood as a minimum limit not to be gone beyond, but rather as a path involving a moral and spiritual journey towards perfection, at the heart of which is love (cf. Col 3:14)." An understanding of moral norms exclusively as constituting external limits potentially in competition with the good of the moral subject ignores Jesus Christ's way of speaking about the commandments as pregnant with the fullness of life he promises.

The suggestion that the objective content of a moral norm can be "unresponsive to a person's needs," so that conformity to its commands might not promote a person's moral good, i.e. the "good of the person" (cf. VS 50), is contradictory to a Catholic understanding of morality. The view that moral norms might not promote human happiness suggests a nominalist and arbitrary view of the moral law, according to which an act is bad for no other reason than its being forbidden. Such a perspective in no way corresponds to the reality of God's creation. Rather, the moral law, corresponding to the truth of God's creative act, expresses anthropological truths about the human person that cannot be ignored or violated without doing harm to our "needs and resources," which is to say without doing harm to ourselves....


Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Varlė keliauninkė rugsėjo 15, 2015, 17:56:19
Apie bažnyčių tylėjimą ir bailumą ,,priimti tikruosius sprendimus".
CitataVos tik vyriausybės atstovai ima kištis į šeimų gyvenimą dėl įvairių nekriminalinių reikalų - skyrybų, skundų dėl netinkamos vaikų priežiūros, vaikų globos ar mokymo namuose - Bažnyčia privalo aiškiai ir girdimai įsitraukti į šį procesą...

...Kol rimtai nenuspręsime sekti Kristumi ir atlikti reikalingas aukas, prašau negaišinti mano laiko prašant manęs ,,išsaugoti santuoką" nuo homoseksualų, nes ne jie ją sugriovė. ,,Kalbant apie santuoką, mes neatiduosime Cezariui to, kas yra Dievo", pažada Staveris. Bet būtent tai mes ir padarėme.

http://www.propatria.lt/2015/09/stephen-baskerville-bevaise-santuokos.html
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim rugsėjo 15, 2015, 18:37:16
Citatapritars "pozityviems" vienalyčių sąjungų ("šeimų") aspektams,

O kas tie "pozityvūs" vienalyčių sąjungų aspektai ?

CitataApie bažnyčių tylėjimą ir bailumą

nesupratau apie kokią bažnyčią  :-\ kalba autorius straipsnyje
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Varlė keliauninkė rugsėjo 15, 2015, 18:45:50
Apie bažnyčias, vietines, kaip suprantu.
O iš kur tu pirmą sakini pacitavai? As jo nepastebejau, demesi atkreipiau visai i kitus dalykus
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim rugsėjo 15, 2015, 18:51:52
o kas turi toje vietinėje bažnyčioje kalbėti
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Varlė keliauninkė rugsėjo 15, 2015, 19:06:36
Taip. As ir tu
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim rugsėjo 16, 2015, 02:41:47
tai tuomet kalbėti reikia ne apie bažnyčių tylėjimą ir bailumą,
o apie mano ir tavo tylėjimą bei bailumą.
Tą patį ir norėčiau straipsnio autoriui pasakyti.  :)
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Varlė keliauninkė rugsėjo 16, 2015, 03:04:08
ne ne, mes ir esam bažnyčia.
Taigi vienas ir tas pats. Nesikabinėk :)
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. rugsėjo 24, 2015, 03:19:23
Tėvų išmintis :)

"Jei aš noriu rašyti tiesą, mastau, kad noriu pabėgti iš visų vyskupų susitikimų, nes aš niekad nesu matęs laimingų ar patenkinamų rezultatų iš jokio susirinkimo, ir nei viename jų blogybės buvo sulaikytos daugiau, nei buvo sukeltas tų blogybių palaikymas ir augimas." Šv. Grigalius Nazianzietis ep. 131 - AD 382

Citata"If I ought to write the truth, I am of the mind that I ought to flee all meetings of bishops, because I have never seen any happy or satisfactory outcome to any council, nor one that has deterred evils more than it has occasioned their acceptance and growth."

St. Gregory Nazianzus
ep. 131 - AD 382
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: kukulis rugsėjo 24, 2015, 05:51:30
Negi per visą istoriją nebuvo nieko teigiamo iš vyskupų susirinkimų?  :o

Manau turėjo būti. Tai gal ir šitas bus teigiamas? ::)
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. spalio 04, 2015, 02:52:45
Sinodas prasidėjo nuo"bombos", žiūrėsime, kaip eisis toliau...

Aukštas pareigas užimantis lenkų kunigas paskelbė esąs gėjus, Vatikanas jį atleido (http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/pasaulis/aukstas-pareigas-uzimantis-lenku-kunigas-paskelbe-esas-gejus-vatikanas-ji-atleido-57-531715)
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Sigitas spalio 04, 2015, 09:07:38
Vakar per tėliką rodė tą žvaigždūną lenkiuką kartu su jo "partneriu". Pakliuvo vargšelis ant velnio kabliuko, puikybė - mėgstamiausia jo nuodėmė!
Gaila vargšelio, dabar gaus ieškotis naujo darbo.
Dievas valo savo kluoną.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. spalio 05, 2015, 17:32:32
Vakarų fronte nieko naujo... kova tęsiasi.

Jau dabar užsienyje Šeimos Sinodas neoficialiai vadinamas sodomijos sinodu (angliška apžvalga (https://www.youtube.com/watch?v=Tkzkk6htEeM)). Trys teologai išanalizavę dokumentą, kurio pagrindu turės dirbti vyskupai, pavadino nepriimtinu, nurodydami tris labai svarbias vietas, kurių svarbiausia yra skirta homoseksualizmo problemai. Teologai logiškai nurodė, kad homoseksualizmas nėra šeimos diskusijų objektas todėl jo išvis neturėtų būti šiame sinode, bet blogio tarnai matomai nusprendė būtent šį sinodą panaudoti savo mūšiui prieš Dievo Karalystę.

CitataApaštalų tikėjimo dovanojamas žinojimas neleidžia mums suabejoti: šiandien vykstantis Šeimos Sinodas iš tiesų yra tikras mūšio laukas tarp Viešpaties kareivijos ir Šėtono su savo pakalikais galybių. Ir nė vienas krikščionis šios kovos neišvengs.

Dar 2008 metais žurnalo "Voce di Padre Pio" (Tėvo Pijaus balsas) kovo mėnesio numeryje paskelbtas interviu, kuriame kardinolas Carlo Caffara (Bolonijos Arkivyskupas) tiksliai perduoda pranašišką Dangaus žinią per seselę Liuciją iš Fatimos.

Štai ištrauka:

Klausimas. Viena sesėlės iš Fatimos Lucia dos Santos pranašystė liečia "paskutinį mūšį tarp Viešpaties ir Šėtono karalystės". Mūšio kovos laukas yra šeima. Gyvastis ir šeima. Mes žinome, kad Jonas Paulius II Jums patikėjo suplantuoti Pontifikalinio instituto Santuokos ir Šeimos studijoms sukūrimą.

Ark. Carlo Caffara. "Taip. Kai Dievo tarnas Jonas Paulius II man patikėjo šį darbą, parašiau seselei Liucijai iš Fatimos per Jos vyskupą, nes to negalėjau padaryti tiesiogiai. Tačiau nepaaiškinamai - mat nesitikėjau jokio atsakymo, nes laiške prašiau tik maldų - gavau labai ilgą laišką su jos parašu (laiškas dabar yra Instituto archyvuose). Jame buvo parašyta: paskutinis mūšis tarp Viešpaties ir Šėtono bus dėl santuokos ir šeimos. "Nebijokite", ji pridėjo, "prieš visus, kurie dirba dėl santuokos ir šeimos šventumo bus visada kovojama įvairiausiais būdais, nes tai yra lemtingas reikalas." Ir tada ji pridėjo: "Tačiau mūsų Viešpats jau sutrynė jo galvą".

Šventojo Popiežiaus Leono XIII malda į Šv. Mykolą Arkangelą primena tiesą apie mūsų laikais galingai veikiantį Bažnyčios Nuodytoją ir jo kariauną:

,,Šiandien į žemę jis pragaro ugnį lieja, norėdamas Bažnyčią sunaikinti. Šiandien vėl pasikėlė šis priešas ir nuolatinis galvažudys. Apsigaubęs šviesos angelo skraiste, jis visur slankioja su visais piktųjų dvasių būriais, kad žemę sau pavergtų, kad Dievo ir Jo Sūnaus vardą visur ištrintų, kad amžinajai laimei sutvertas sielas suviliotų ir į amžinąjį pragarą įstumtų. Kaip purviną srovę lieja piktasis žaltys į apakusią, sugedusią, žmoniją savo sugedimo nuodus, melo dvasią, bedievystę ir pikdžodžiavimus, palaidumą, neskaistumą ir visas nedorybes. Klastingi priešai su kartėliu ir nuodais maitina Bažnyčią, Kristaus Sužadėtinę, kad ją sunaikintų, šventenybes išniekintų."

Būkime drąsūs ir tvirti tikėjime ir maldoje. Šėtono galva yra sutraiškyta. Su pasitikėjimo melskime Viešpaties kareivijų vadą toliau Leonu XIII maldos žodžiais:

,,Todėl pakilk, nenugalimasis vade, ir ateik padėti Dievo tautai, kad atmuštų piktųjų dvasių antpuolius!"

Pilnas straipsnis: Šeimos Sinodas. Kova prieš Šėtono karalystę. (http://www.arche.lt/2015/10/seimos-sinodas-kova-pries-setono.html)


Modernizmo atstovų nuomonė. Tomas Viluckas rašo (http://www.15min.lt/naujiena/aktualu/komentarai/tomas-viluckas-istorine-baznycios-galimybe-500-531694):

CitataKuo tokia ypatinga ši problema, kad dėl jos vyksta šie aršūs debatai aukščiausiu lygmeniu, jog net kalbama apie skilimo Bažnyčioje perspektyvą? Jei sinodo tėvai pritars siūlymams dėl Komunijos antrą kartą susituokusiems, tai reikš, kad katalikybėje atsiras erdvė lytiniams santykiams už Santuokos sakramento ribų. Tuo būdu įvyktų savotiška eroso reabilitacija, lūžis svarstant lytiškumo klausimus.

Neseniai duodamas interviu italų jėzuitų leidiniui ,,La Civiltà Cattolica", Vienos arkivyskupas kardinolas Christophas Schönbornas (ilgametis Josepho Ratzingerio mokinys) pareiškė, kad Bažnyčios misija nėra žvilgčioti į žmonių miegamąjį, bet būti su jais bendrystėje už vaišių stalo.

Prieš sinodo tėvus, priešakyje su popiežiumi, atsiveria istorinė galimybė įtvirtinti tokios Bažnyčios viziją.


Nors Šv. Komunijos teikimas yra minimas, kaip pagrindinė problema, vakarų apžvalgininkai mano, kad šis klausimas yra viso labo dūmų užsklanda tikrajai problemai - Bažnyčios mokymo homoseksualumo klausimu susilpninimui arba net pakeitimui.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim spalio 06, 2015, 05:53:02
CitataSpauda iškelia daug įvairių dalykų, kurie nėra esminiai. Esminis dalykas - atrasti santuokos, ne tik santuokos, bet visų pirma šeimos supratimą, iškelti šeimos sampratos svarbą, kad ji nedingtų. Aš turiu omeny ne tik ,,gender" teoriją. Bendrai, reikia atrasti šeimos grožį, reikia atrasti viltį, kad įmanoma gyventi visą gyvenimą su meile. Šeimos gyvenimas tai kelias, su nuopuoliais ir prisikėlimais. Reikia ugdyti meilę, eiti pirmyn. Reikia atrasti šeimos grožį ir kartu padėti pasauliui ir visuomenei jį susigrąžinti. Kartais susidaro įspūdis, kad šeima yra nustumta į kampą. Televizijos šou, visa ta propaganda, kur vietoj rodytų šeimos grožį, rodo tik tai, kur pasitaiko skandalai. Manau, kad Bažnyčia šiandien yra vienintelė institucija, kuri tikrai myli, gina, saugo šeimą ir norėtų, kad visi suprastų, jog šeima yra esminis branduolys.

http://lt.radiovaticana.va/news/2015/10/05/kard_ba%C4%8Dkis_reikia_su_gailestingumu_prieiti_prie_%C5%BEmogaus/1176902
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Kaštonas spalio 06, 2015, 06:50:03
"kur vietoj rodytų šeimos grožį, rodo tik tai, kur pasitaiko skandalai. Manau, kad Bažnyčia šiandien yra vienintelė institucija, kuri tikrai myli, gina, saugo šeimą ir norėtų, kad visi suprastų,"

Mane ši vieta palietė.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. spalio 06, 2015, 13:54:22
130 konvertitų prašo Popiežių apginti tradicinį Bažnyčios mokymą apie šeimą, nes būtent jis suvaidino didelį vaidmenį jiems pasirenkant Katalikų Bažnyčią:

BREAKING: Notable Catholic Converts Sign Open Letter to Synod Fathers. Plead for synod to be as scandalous to moderns as Christ was to Apostles. (http://aleteia.org/2015/10/05/breaking-notable-catholic-converts-sign-open-letter-to-synod-fathers/)
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. spalio 19, 2015, 20:34:39
Gerų naujienų kol kas nėra.

Šventas Tėvas paskyrė anglų kalbos spaudos Sinodo atstovą kunigą, kuris yra atvirai pasisakantis už gėjus, šis kunigas iškreipia informaciją ir pastoviai žurnalistams aiškina apie gėjų teises, nors Sinodo tėvai apie tai beveik nekalba:

https://www.youtube.com/watch?v=1gIOn2767mM

Į Sinodą asmeniškai Popiežiaus pakviestas (ir neseniai Popiežiaus Čikagos kardinolu paskirtas) Bažnyčios tarnas spaudos konferencijoje pareiškė, kad reikėtų ne tik kad antrą kartą vedusiems teikti Komuniją, bet ir gėjų poroms, nes tokia jų "sąžinė", pasirodo vyskupai pamiršo Bažnyčios mokymą ne tik apie kitus svarbiu dalykus, bet ir apie sąžinę bei gailestingumą...

Roberto de Mattei. Ar Sinodo tėvai vis dar tiki nuodėme? (http://www.propatria.lt/2015/10/roberto-de-mattei-ar-sinodo-tevai-vis.html)

Kardinolas Arinze: žmonės objektyviai nuodėmingose situacijose negali priimti Komunijos vedami "gerų ketinimų" arba "pagal savo sąžinę". (https://www.lifesitenews.com/news/video-cardinal-arinze-rejects-effort-at-synod-to-excuse-objectively-evil-ac)

https://www.youtube.com/watch?v=VVgZqf1_rBU

https://www.youtube.com/watch?v=APUyMEx0smY

Popiežius keičia Sinodo taisykles vos ne kas antrą dieną, buvo pranešta, kad bus paskelbtas tik galutinis dokumentas, o atskirų vyskupų pranešimai nebus viešinami, po to buvo pranešta, kad galutinio dokumento išvis gali nebūti... t.y. žmonės žino apie Sinodą tik iš oficialių spaudos sekretorių, t.y. tokių, kaip paminėta žinutės pradžioje...

Spaudos blokadą žurnalistai jau lygina su sovietmečiu, o lenkų Vysk. konf. pirmininko Stanisławo Gądeckio blogą jie vadina "sam-izdatu". Pasirodo šis drąsus vyskupas ranka konspektavo vyskupų pranešimus ir dėjo į savo blogą, taip žmonės žinojo, kas iš tiesų ten vyksta. Vėliau jam buvo liepta pašalinti žinutes, bet žurnalistai jau turėjo kopijas.

http://www.arche.lt/2015/10/sinodas-lenkijos-vyskupai-santuokos.html

Siūloma tokius svarbius sprendimus, kaip Komunija antrą kartą susituokusiems palikti lokaliems vyskupų susirinkimams spręsti. Šiaip ar taip Vokietijoje ir kitur vyskupai jau seniai nepaiso Bažnyčios mokymo ir taip daro... Galima tik įsivaizduoti, kas atsitiks Bažnyčios vienybei, kai bus įteisintas, toks lokalus valdymas ir vienoje šalyje prie Komunijos bus leidžiami žmonės, laikantis Bažnyčios mokymo, o kitose, gyvenantys susimetę, gėjai ir visi kiti, kas tik nori... tikriausiai RKB bus kaip kokie protestantai.

Išmintingas Kard. Arinze komentaras apie tai:

https://www.youtube.com/watch?v=yJIH75sIRvU

Trumpa santrauka: vietos Vysk. konferencijos negali spręsti klausimų, susijusių su tikėjimu ir morale, t.y. 10 Dievo įstatymų galioja visur be išimties. Vyskupai negali paskelbti, kad tai, kas universaliai Bažnyčios laikoma nuodėme, jų valdose yra ne nuodėmė.

P.S. prisiminiau dar vieną epizodą. Vienas Vyskupas kalbėjo apie tai, kad Mozės mokymas buvo gailestingas, jis davė žmogui išeitį. Toks jausmas, kad nuo Kristaus mokymo Sinodas nori grįžti prie Senojo Testamento mokymo, bet aišku, kaip šiais laikais jau įprasta, pasirenkant tik tas eilutes, kurios patinka.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim spalio 20, 2015, 04:05:59
Ką reiškia geros naujienos ?
o kokios turėtų būti tos geros naujienos ...
1. - ?
2. - ?
ir t. t.
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. spalio 20, 2015, 12:21:45
Pvz. Bažnyčios tarnai dar kartą patvirtino Bažnyčios mokymą, pradžiai gal neblogai būtų?
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim spalio 20, 2015, 16:15:32
tai kodėl  :-\ tada nėra gerų naujienų  ;)
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Tomas M. spalio 22, 2015, 05:43:33
Rusijos Metropolitas Hilarionas Vatikane vykstančiam Sinodui: "Nebūkite protestantais".    :thumbup:

Приветственное слово митрополита Волоколамского Илариона участникам XIV очередной Генеральной ассамблеи Синода епископов Католической Церкви на тему: «Призвание и миссия семьи в Церкви и современном мире» (Ватикан, 20 октября 2015 года) (https://mospat.ru/ru/2015/10/21/news123870/)

Russian Metropolitan Hilarion to Synod: Don't be Protestants (http://wdtprs.com/blog/2015/10/russian-metropolitan-hilarion-to-synod-dont-be-protestants/)

Citata[...]

Церковь призвана быть светочем и маяком во тьме века сего, а христиане - «солью земли» и «светом миру». Мы все должны помнить грозное предупреждение Спасителя: «Если же соль потеряет силу, то чем сделаешь ее соленою? Она уже ни к чему негодна, как разве выбросить ее вон на попрание людям» (Мф. 5. 13-14). Такой солью, потерявшей силу, становятся в наше время некоторые протестантские сообщества, называющие себя христианскими, но проповедующие нравственные идеалы, несовместимые с христианством. Если в подобного рода сообществе вводится ритуал благословения однополых союзов, а женщина-лесбиянка, именуемая «епископом», призывает снять с портовых церквей кресты и заменить их на мусульманские полумесяцы, можно ли называть это сообщество «церковью». На наших глазах совершается предательство христианства теми, кто готов идти на поводу у секулярного, обезбоженного и расцерковленного мира.

Власти ряда стран Европы и Америки, несмотря на многочисленные протесты, в том числе и со стороны католиков, продолжают вести политику, сознательно направленную на уничтожение самого понятия семьи. Они не только законодательно приравнивают однополые союзы к браку, но и уголовно преследуют тех, кто, в силу своих христианских убеждений, отказывается такие союзы регистрировать. Сразу после завершения визита Папы Франциска в США Президент Б. Обама открыто заявил о том, что права геев важнее религиозной свободы. Это ясно свидетельствует о намерении секулярных властей продолжать наступление на здоровые силы общества, защищающие традиционные семейные ценности. Католики здесь оказываются на переднем рубеже борьбы, и именно против Католической Церкви ведется настоящая кампания дискредитации и лжи. Поэтому стойкость в отстаивании христианских убеждений и верность церковной традиции в наши дни особенно необходимы.

Сегодня, когда общество все более уподобляется тому безрассудному человеку, «который построил дом свой на песке» (Мф. 7. 26), долг Церкви - напомнить обществу о его твердом основании - семье как союзе мужчины и женщины, создаваемом с целью рождения и воспитания детей. Только такая семья, установленная Самим Господом при творении мира, может предотвратить или хотя бы приостановить дальнейшее скатывание современного общества в пропасть нравственного релятивизма.

Православная Церковь, как и Католическая, в своем учении о семье всегда следовала Священному Писанию и Священному Преданию, утверждая принцип святости брака, основанный на словах Самого Спасителя (Мф. 19. 6; Мк. 10. 9). В наше время эта позиция должна быть еще более сплоченной и единодушной. Мы должны совместно отстаивать ее как в рамках диалога с законодательной и исполнительной властью отдельных стран, так и на площадках международных организаций, таких как ООН и Совет Европы. Нужно не просто ограничиваться благими призывами, но и всемерно добиваться законодательной защиты семьи.

Необходима солидарность Церквей и всех людей доброй воли для того, чтобы оградить семью от вызовов секулярного мира и тем самым защитить наше будущее. Надеюсь, что одним из плодов работы ассамблеи Синода станет дальнейшее развитие православно-католического сотрудничества в этом направлении.

Желаю вам мира, благословения Божия и успехов в трудах!
Antraštė: Ats: 2015 m. Sinodas šeimos klausimams spręsti
Parašė: Pilgrim spalio 22, 2015, 06:18:59
Bet katalikai ir netampa protestantais.