TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas

Bendros temos => Bendros diskusijos => Temą pradėjo: Tomas M. birželio 16, 2014, 03:01:14

Antraštė: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Tomas M. birželio 16, 2014, 03:01:14
Domintis apie mokslą, tikėjimą (http://tavorankose.org/forumas/index.php/topic,717.0.html) ir Visatos sutvėrimą (http://tavorankose.org/forumas/index.php/topic,798.0.html), neišvengiamai susiduri su "6 dienų" dilema. Dievas per Šventąjį Raštą leido mums prisiliesti prie tos didžios, neįsivaizduojamų mastelių paslapties, tačiau net ir po dviejų tūkstantmečių, mes vis dar stengiamės pažinti, ką Dievas norėjo mums pasakyti, vis stengiamės įminti įvairias mįsles.

Šiuo metu situacija tokia, kad modernūs katalikų teologai mano, kad Visata buvo sutverta per didelį laiko tarpą (kuris gali būti net dabar mokslininkų numanomi 13 milijardų metų (http://tavorankose.org/forumas/index.php/topic,717.msg7620.html#msg7620)), o Biblijos Pradžios knygoje aprašomos 6 dienos yra viso labo simboliai. Tuo tarpu tradicionalistai mano, kad Dievas tikrai sutvėrė Visatą su visomis žvaigždėmis, planetomis, gamta, makro ir mikro pasauliu per 6 dienas ir todėl modernių kolegų yra kiek pašaipiai pravardžiuojami "šešiadienininkais".

Bandžiau mintyse įsivaizduoti diskusiją apie tai ir padariau išvadą, kad pradėti diskusiją, svarstant ar Pradžios knygoje 6 dienos tikrai yra dienos, būtų taškas "B". Tuo tarpu diskusija turėtų prasidėti kažkur taške "A". Tad pradžioje modernaus kolegos paklausčiau, ar nesigilinant į pačią 6 dienų problemą, jis apskritai tiki, kad Dievas būdamas visagalis (t.y. visą galintis), galėjo sukurti Visatą per 6 dienas?

Reikalas tas, kad jei Dievas negalėjo, vadinasi, Jis nėra tikrai visagalis. Gautųsi, kad Dievas galėjo sukurti Visatą, bet ne per tokį trumpą laiko tarpą, nes logiškai mąstant, Dievui neva trūko pajėgumo tą padaryti per trumpas 6 dienas. Tad ar tai nebūtų Dievo galios sumenkinimas?

Diskusijai palengvinti, mano klausimai jums:

Kokia yra dabartinė jūsų nuomonė: Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas | per ilgesnį laiką | neapsisprendęs.

Nepriklausomai nuo jūsų atsakymo į pirmą klausimą, ar manote, kad Dievas, būdamas visagalis, galėjo sutverti visą Visatą per 6 dienas?
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Augucka birželio 16, 2014, 03:40:38
Aš save laikau neapsisprendusia šiuo klausimu. Nei taip nei ne.
Induizme kūrimas prasidėjo nuo garso "OM", nes pirmiausia buvo garsas, vibracija ir t.t. Materijos sukūrimas buvo dieviškasis žaismas.
Islame rasime kitokį kūrimo apibūdinimą ir t.t. Kitos religijos įvardija kitokią pradžią.
Taip kad niekas nežino, kaip buvo ištikrųjų.
Bet apskritai, ar Dievui įmanoma atlikti kūrimą per 6 dienas? Manau, kad juokų darbas ;D
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 16, 2014, 05:00:13
Tai kad ten ne visai dienos.Pamenu kažkas sakė, kad originalo tekste, tas žodis iš kurio pas mus išversta "diena", iš tikrųjų turi ir kitą reikšmę, kuri yra "laikotarpis".
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: sparnai birželio 16, 2014, 11:42:55
Laikausi pozicijos kad mokslas ir religija tarpusavyje negali priestarauti. Ir jokie moksliniai faktai niekaip nenuneigia Dievo, nei Jo galybes. Meginti Biblija aiskinti mokslinius dalykus mano manymu butu kvaila. Juk Biblijos paskirtis ne ta. Klausimas "ar visagalis Dievas galejo" turi savaime aisku atsakyma, tai ir ka bekalbeti. Bet ar to Dievui reikejo? Man asmeniskai grazu, kad Dievo kuryba yra tokia didinga ir trunkanti milijardus metu. Tai man kalba apie Jo veiklos uzmojus, Ji pati, ir Jo kantrybe kuriant mane, ir duodant man laiko. Musu Dievas tartum sodininkas, jis augintojas, ir visai Jo kurybai sis bruozas yra budingas.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 16, 2014, 13:34:18
Vienas klausimas ar galėjo ir kaip galėjo, o kitas - kaip buvo iš tikrųjų.

Tai, kad Dievas gali visaip padaryti, su tuo sutinku; bet Jis panorėjo kažkokiu vienu būdu ir tuo būdu padarė; tai va koks gi tas Jo pasirinktas sukūrimo būdas, mums (man :) ) ir yra įdomiausias klausimas. :)  Juk mūsų diskusijos tema nėra ta, paneigti ar pagrįsti Dievo egzistavimą? :o
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Tomas M. birželio 16, 2014, 13:39:25
Mūsų diskusijos tema - 1. pasidalinti savo nuomone, kaip mes mastome šiuo klausimu ir 2. sau asmeniškai sudėti taškus ant "i" apie Dievo galybę, nes kai kurie mokslininkai rodos pradeda vaikščioti labai plonu lynu...
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 16, 2014, 14:00:41
Citata iš: Tomas M.  birželio 16, 2014, 13:39:25
nes kai kurie mokslininkai rodos pradeda vaikščioti labai plonu lynu...

Pavyzdžiui?
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 17, 2014, 09:02:16
Aplamai, keistas klausimas, Tomai..
Argi galima prilyginti žmogaus dieną Dievo dienai? Plg. ,,Argi tavo dienos kaip dienos mirtingųjų ir tavo metai kaip žmogaus metai" Job 10,5. Pradžios knygoje parašyta, kad šviesulius, saulę ir mėnulį, Dievas sutvėrė tik 3čiąją dieną (!). Kaip tada? Man tai panašu į bandymą, anot šv. Augustino, šaukštu išsemti vandenyną :)

Juk  biblijoje rašoma, kad "... vienas dalykas neturi likti jūsų nepastebėtas: viena diena pas Viešpatį yra kaip tūkstantis metų, ir tūkstantis metų - kaip viena diena" 2 Pt 3,8 arba "Juk tūkstantis metų tau lyg viena diena, - tarsi vakarykštė diena, jau praėjusi, lyg viena nakties sargyba" Ps 90,4. O žydai taip ir dabar skaičiuoja - jie mano, kad žmogaus kūrimas dar nepsibaigęs, t.y. dar nepasibaigusi 6toji diena, kuri tęsiasi tūkstantį metų - pas juos dabar 5774 metai. Jie tiki, kad po 226 metų ižengs į žydų Mesijo amžių - į 7tąją dieną, kai žmogus (žydas?) bus pilnai baigtas kurti. Bet krikščionybė yra atžala išaugusi iš judaizmo kelmo ir kviečia žvelgti giliau, o ne į paviršių..

Manau, tegu mokslininkai ir teologai ginčijasi šiuo klausimu, jeigu neturi kur laiko ir smegenų dėti, o mano gyvenimui ir tikėjimui Kristumi tai įtakos neturi.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 18, 2014, 04:04:01
Šiaip reikia sakyti "apskritai", o ne "aplamai" ;) . Atseit žodis "aplamai" reiškia "atmestinai".

O dėl teologų smegenų, tai čia juk viskas dėl apologetikos. Vieniems tie klausimai apie 6 sukūrimo dienas neturi jokios reikšmės, o kitiems atrodo labai svarbios.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 18, 2014, 11:35:16
Tikėjimo ir mokslo santykis ...  :-\
Šiame reikale labai dažnai galime išvysti "mėlyną ekraną" na panašiai galima pamatyti kompiuterio ekrane. Ups  :-\ kompiuteris pakibo
Mokslas ir tikėjimas nagrinėja skirtingas klausimų sferas. Mokslo sferos klausimai kaip ? Tikėjimo - kodėl ?
Mokslas siekia atsakyti klausimą, kaip buvo sukurtas pasaulis, bet nepajėgus atsakyti kodėl jis buvo sukurtas ir tai tikėjimo klausimai.
6 dienos ? Šis klausimas priveda prie sąvokos kas yra laikas ? O paskui dažnai tiesiog užšokame ant tai, kad tarsi Dievo laikas=žmogaus laikas. Tiesiog kokiame laike yra Dievas ir kokiame gyvena žmogus. Skaitant sukūrimo istoriją reiktų prisiminti ko mes ten ieškome ar kaip, ar kodėl ?
Tiesiog rekomenduoju keletą straipsnių iš interneto ir pas jėzuitus ieškokite knygos, kurią čia matote, tai duos gilesnį suvokimą kur kas yra.

CitataMokslas ir tikėjimas suteikia išbaigtą pasaulio viziją. Kaip žiūronai su dviem lęšiais pagerina regėjimą, mokslas ir tikėjimas teikia skirtingas perspektyvas žvelgiant į pasaulį ir ieškant tiesos.
Mokslas ir religija ieško tiesos, tačiau ta tiesa turi skirtingus matmenis. Mokslas ieško tiesos apie beasmenį, fizinį pasaulį, pasiduodantį mūsų mokslinėms manipuliacijoms ir eksperimentiniams tyrinėjimams, o religija - tiesos apie dieviškąją tikrovę - Dievą, sutinkamą su pagarbia baime, nuostaba, nuolankumu.

http://www.jesuit.lt/straipsnis/vytautas-sadauskas-sj-mokslas-ir-religija
CitataReligijos yra pagrindinis būdas, kuriuo žmonės tradiciškai bandė atrasti pasaulyje vykstančių reiškinių prasmę. Tačiau kokią prasmę tikintieji šiandien gali surasti naujame pasakojime apie kosmosą? Ar šis pasakojimas apskritai turi kokią nors religinę prasmę? Daugelis nuoširdžiai ieškančių žmonių naujame moksliniame pasakojime apie visatą nemato jokios ypatingos prasmės ar išskirtinės reikšmės. Vieni tarp gamtos mokslų ir religinių tiesų įžvelgia neišsprendžiamą prieštarą. Kiti, tradicinio tikėjimo, šį pasakojimą laiko nepriimtinu ir trikdančiu, todėl atmeta kosmologiją ir evoliucinę biologiją dėl to, kad jos pasaulį vaizduoja kitokį, nei rašoma šventosiose knygose. Dar kiti tikintieji sutinka, kad naujasis pasakojimas apie visatą yra įdomus ir teisingas, tačiau laiko jį teologiškai nenuosekliu. Ir pagaliau yra į teologiją besigilinančių žmonių, kurie naujajame pasakojime mato galimybę naujai apmąstyti Dievą, žmogaus likimą ir tai, kas yra pati visata.

Ištrauka iš knygos John Haught "Mokslas ir tikėjimas: naujasis įvadas".
http://www.veidas.lt/mokslas-ir-tikejimas-naujasis-ivadas
(https://www.knygos.lt/media/thumbnails/14aaf700dcd19ab6af45f3c983a423ea.jpg)
CitataAr gamtos mokslai meta iššūkį krikščioniškam tikėjimui? Šiuo metu tai aktualus klausimas, kurį itin sureikšmino tokie darbai, kaip Richardo Dawkinso ,,Tikėjimo Dievu iliuzija" (God Delusion). ,,Tikri mokslininkai netiki Dievu!" - Dawkinso darbų skaitytojai ne kartą susidurs su šia skambia fraze. Atrodo, jog nemažai vakariečių pasirengę priimti ją tarsi šio amžiaus išmintį. Kiek patikima ši idėja? Kaip į ją turėtų reaguoti krikščionys? Šiuo metu tai vienas didžiausių tikėjimui viešai mestų iššūkių ir mums reikia žinoti, ką atsakyti.

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2011-01-03-alister-mcgrath-mokslas-ir-tikejimas-nesuderinami/55424
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Perlas birželio 21, 2014, 07:00:10
Taip, tikrai Dievas sukure visata per 6 dienas.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 22, 2014, 04:02:51
Citata iš: Perlas  birželio 21, 2014, 07:00:10
Taip, tikrai Dievas sukure visata per 6 dienas.


Ir ... diskusija baigta?  ;D
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Sigitas birželio 22, 2014, 08:27:18
Citata iš: Tomas M.  birželio 16, 2014, 03:01:14...  mano klausimai jums:

Kokia yra dabartinė jūsų nuomonė: Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas | per ilgesnį laiką | neapsisprendęs.

Nepriklausomai nuo jūsų atsakymo į pirmą klausimą, ar manote, kad Dievas, būdamas visagalis, galėjo sutverti visą Visatą per 6 dienas?
Manau, jog Dievas sukūrė viską per tiek laiko, per kiek sukūrė, tai įvyko per tą laikotarpį, kuris yra užrašytas Biblijoje, ir jeigu manyčiau kitaip, reikštų jog netikiu Šventuoju Raštu, nepasitikiu Dievu.
Ir manau, jog Pradžios knygos aprašytosios dvi sutvėrimo istorijos mums nori pasakyti, jog Dievas be galo mus, savo tvarinius, myli. Mes Jam rūpime labiau, nei Jis pats Sau. Pradžios knygos pirmuosiuose skyriuose ne dienos ar paros surašytos, bet laikotarpiai. Kada prasidėjo pirmasis rytas? Ne saulei tekant, nes jos dar nebuvo!   ,,Dievas pavadino šviesą Diena, o tamsą Naktimi. Atėjo vakaras ir išaušo rytas, pirmoji diena" (Pr.1,5). Atkreipkime dėmesį į du žodžius, vieną prasidedantį didžiąja raide, kitą - mažąja. Apie kokias dienas kalbame? Kas mūsų gyvenimui suteikia šviesą? Ar šviesa iš Dievo apšviečia mūsų gyvenimo dienas/Dienas?

Biblija - ne vadovėlis, ne lietuvių ir ne lietuviams parašyta. Nesuprimityvinkime.  :thumbup:
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Perlas birželio 23, 2014, 09:50:54
Dievas sukure zmogu sesta diena, o septinta diena ilsejosi. Niekur Raste neparasyta, kad ta septintoji diena tesesi milijonus metu - priesingai, si diena savo ilgumu niekuo neissiskiria is kitu Adomo ivardytuose metuose. Kvaila galvoti, jog Dievas nepajegus sukurti visatos per sesias dienas.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 23, 2014, 09:58:09
Pradžios knygoje kalbama apie tam tikrus laiko ciklus. Vienas iš ciklų pasirodo pasaulio sukūrimo istorijoje. Tam, kad galėtume įsivažiuoti klausimas: kada mirė Jėzus ?
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Perlas birželio 23, 2014, 10:38:42
Citata iš: Pilgrim  birželio 23, 2014, 09:58:09
kada mirė Jėzus ?
Po to kai istare:  ,,Atlikta!"
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 23, 2014, 13:36:11
Gerokai konkretesnis turi buti atsakymas. Kada ivyko sis ivykis ?
Arba kitaip - kada Jis istare atlikta ?
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: VMI birželio 23, 2014, 16:14:28
Gal kam bus naudingas šis Power Point failiukas (patalpintas Šiaulių vyskupijos katechetiko centro puslapyje kaip priemonė pamokai).
[URL=http://www.google.lt/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.svkc.lt%2Fsite%2Ffiles%2Ffile%2F_r-u_metodine-medziaga%2Fpam_p_Is-kur-atsirado-gyvybe_IIgimn_kl_.ppt&ei=j2ioU9_xPOvnywPXx4KwDw&usg=AFQjCNHzI2B9ZkjQyFje-8-OWP5FBD1spw]Iš kur atsirado gyvybė?[/URL]
Minimu klausimu ten yra keli svarbūs momentai: Klausimas "Kokiu žanru yra parašytas Pr 1?" ir kad "Biblija nėra gamtamokslinis pranešimas", nes gamtamokslis - ne vienintelis būdas artinti prie tiesos, todėl nėra jokio reikalo šiuos skirtingus artinimosi prie tiesos būdus supriešinti.

"Kitas dalykas, vedantis į kūrinio pažinimą, tai jo literatūrinio žanro identifikavimas. Ir ties šiuo klausimu mes apsistosime ilgėliau. Mat skaitant Bibliją čia daroma didelė klaida. Dažnas šios Knygos skaitytojas šventai įsitikinęs, kad viskas joje yra labai rimta, viską labai rimtai joje ir skaito. Ir gerai daro, nes šioje Knygoje tikrai viskas yra labai rimta. Bėda ta, kad tokiu atveju biblines legendas imama traktuoti kaip tikras istorijas, pranašų apokaliptines vizijas pradedama įsivaizduoti esant tikroviškais vaizdais, tie patys Pradžios knygos tekstai apie kūrimą tampa pagrindu neigti evoliucijos teoriją ir apskritai dažnai proza neskiriama nuo poezijos. O juk mus jos kalbina skirtingai.

Tik čia vėlgi reikia būti budriems, nes labai greitai galima priartėti prie ambicijos viską Biblijoje paaiškinti natūraliai, kas prieštarautų pačiai Biblijos prigimčiai. Apreiškimas, kaip Įvykis istorijoje ir kaip Įvykis istorijai, turi pastovią konstantą - metaistorinę savo dimensiją. Todėl ir Biblija, kaip žodis iš šio Įvykio, visada yra daugiau negu istorija ar literatūrinis žanras. Izraelio išminčiai greičiausiai sakytų - reikia daug sveikos nuovokos, kad išlaikytum tinkamą pusiausvyrą tarp šių dviejų vienos tikrovės polių: dieviškojo ir kartu žmogiškojo.

Literatūrinių žanrų atpažinimo aktualumą skaitant Bibliją pailiustruosime klasikiniu pavyzdžiu - Jonos knyga. Unikali pranašų raštijoje, mįslinga dėl čia papasakotos istorijos ir todėl interpretacijos istorijoje sukėlusi nemažai diskusijų.  [...]?"

Taigi turime tokią, sakytume, keistą istoriją, bet ji randa vietą greta daugelio kitų papasakotų Biblijoje istorijų ir joje, kaip tokioje, telpa Dievo žodis apie kažką. Koks jis? Šiandien jau niekas neabejoja, kad Jonos knyga nėra tikras istorinis pasakojimas, bet jos interpretacijos istorijoje būta ir šio pasakojimo istoriškumo apologetikos tendencijų. Ir būtent klausimas apie literatūrinį šios knygos žanrą jos interpretaciją pakreipia tinkama linkme. Tai pranašiška novelė, kuri, anot kai kurių egzegetų, turi būti skaitoma kaip alegorija. O alegorija, žinia, yra literatūrinė raiškos priemonė, išreiškianti tam tikrą idėją būtent simboliniu įvaizdžiu. Tad ir kalbėdami apie Jonos knygą, turime klausti, kas slypi po tais įvaizdžiais, kurių čia tiek daug [...]
Ištrauka iš:
http://biblija.lt/index.aspx/ivadai_rakt/ivadas_ikg/2/
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 24, 2014, 05:36:46
Citata iš: Pilgrim  birželio 23, 2014, 13:36:11
Gerokai konkretesnis turi buti atsakymas. Kada ivyko sis ivykis ?
Arba kitaip - kada Jis istare atlikta ?


Sakai čia jis turėjo omeny: atliktas kūrimas? :o

Citata iš: Perlas
Dievas sukure zmogu sesta diena, o septinta diena ilsejosi. Niekur Raste neparasyta, kad ta septintoji diena tesesi milijonus metu - priesingai, si diena savo ilgumu niekuo neissiskiria is kitu Adomo ivardytuose metuose. Kvaila galvoti, jog Dievas nepajegus sukurti visatos per sesias dienas.

Esmė ne tame ar Dievas galėjo ar negalėjo, bet kaip jis iš tikrųjų padarė :) . Aš kažkaip nemanau, kad jei sakysim, kad visatos kūrimas užtruko 14 milijardų metų, tai kaip nors sumažintų Dievo visagalybę.
Nes be Dievo, daugiau niekas tos Visatos ir per 100 milijardų metų vis vien negalėtų sukurti ;)

Kitas dalykas - Šventojo Rašto aiškinimas. Daug kas juk yra simbolika.
Taip kaip Babelio bokštas negali padėti patekti žmogui į Dangų, nes dangus nėra kažkur aukštai, o mūsų širdyse ir gal būt kitoje būties plotmėje ( o vis dėl to Dievas sugriovė tą bokštą, nes matė, kad jis yra kažkyuo kenksmingas; man tai asocijuojasi ne su pačiu bokštu apskritai, bet kažkokių žinių kultivavimu pvz. noras tapti žmogui nemirtingu čia žemėje ) - reiškia babelio bokštas yra simbolis.

Vadinasi Šventajame Rašte tikrai yra daug simbolikos, kurios pagalba pateikiama informacija, kuri, jei būtų pateikiama ne simboliais, iš viso nebūtų suvokiama nei to laikmečio, nei gal būt šio laikmečio, žmonių protui.

Taip ir kūrimo metu įvardintos šešios dienos, ir septinta poilsiui turi simbolinę prasmę. Ir skaičius "6" greičiausiai nėra skirtas įvardinti kažkokį esminį dalyką, o tik perteikti ano laikmečio žmonių sąmonei kažką, panaudojat to laikmečio šių skaičių suvokimą.
Kas gi tai per laikmetis? Regis Pradžios knygą parašė Mozė, o laikmetis - žydų išėjimo iš Egipto įvykių laikas.
Taigi: gal būt klausimas yra toks - kokia skaičių 6 ir 7 reikšmė yra tame laikmetyje, o konkrečiai - Egipte.


Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 24, 2014, 08:16:24
Citata iš: Pilgrim  birželio 23, 2014, 13:36:11
Gerokai konkretesnis turi buti atsakymas. Kada ivyko sis ivykis ?
Arba kitaip - kada Jis istare atlikta ?

teks pabuti zydais. Tai ivyko sabo isvakarese, t.y. sestos dienos vakare.
Man siek tiek aiskiau pasidare, kaip dangaus laikas atsispindi zmogiskajame laike, paziurejus sita video https://www.youtube.com/watch?v=UgPcS2s9nyI
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 24, 2014, 09:48:34
Keliauninke, jau geriau, pradedame judėti, bet kada tai įvyko konkrečiai, negi tavo gimimo liudijime įrašyta gimė ketvirtadienį po lietaus ?  :-\

P.S. bus dar aiškiau, pamatysi  ;)
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 24, 2014, 10:16:04
Man visai patiktu toks irasas liudijime  ;)
Gerai, judam toliau Mt 27:
Citata45 Nuo šeštos iki devintos valandos visą kraštą gaubė tamsa. 46 O apie devintą valandą Jėzus garsiai sušuko: Eli, Eli, lema sabachtani?, tai reiškia: Mano Dieve, mano Dieve, kodėl mane apleidai?! 47 Kai kurie iš ten stovėjusių išgirdę sakė, jog jis šaukiąsis Elijo. 48 Ir tuoj pat vienas iš jų pribėgęs paėmė kempinę, primirkė ją perrūgusio vyno, užmovė ant nendrės ir padavė jam gerti. 49 Kiti kalbėjo: ,,Liaukis! Pažiūrėsim, ar ateis Elijas jo išgelbėti". 50 Tuomet Jėzus, dar kartą sušukęs skardžiu balsu, atidavė dvasią.

Trys valandos tamsos.
Pranasyste prisikelti trecia diena. Jn 2:
Citata19 Jėzus atsakė: ,,Sugriaukite šitą šventovę, o aš per tris dienas ją atstatysiu!"

Ir galiausiai Mt 28:
Citata1 Po šabo, auštant pirmajai savaitės dienai, Marija Magdalietė ir kita Marija ėjo aplankyti kapo.[i1] 2 Staiga smarkiai sudrebėjo žemė: Viešpaties angelas nužengė iš dangaus, nurito šalin akmenį ir atsisėdo ant jo. 3 Jo išvaizda buvo it žaibo, o drabužiai balti kaip sniegas. 4 Išsigandę jo, sargybiniai sudrebėjo ir pastiro lyg negyvi. 5 O angelas tarė moterims: ,,Jūs nebijokite! Aš žinau, kad ieškote Jėzaus, kuris buvo nukryžiuotas. 6 Jo čia nebėra, jis prisikėlė, kaip buvo sakęs. Įeikite, apžiūrėkite vietą, kur jo gulėta
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Sigitas birželio 25, 2014, 06:28:01
Jėzus Kristus mirė apytikriai prieš 2000 metų (ten berods Grigalius ar kitas skaičiuotojas truputėlį apsiriko, bet mums tie keliolika/keliasdešimt metų kaip ir nieko nereiškia). Jis mirė penktadienį, vakare. Šeštadienį buvo šabas ir Jėzaus Kristaus kūnas ilsėjosi. Sekmadienis pas žydus pirmoji savaitės diena, todėl Prisikėlė Jėzus Kristus būtent sekmadienį.

Norėčiau grįžti į Pradžios knygą:
,,Tą dieną, kai VIEŠPATS Dievas padarė žemę ir dangų, kai žemės laukuose dar nebuvo jokių krūmokšnių ir dar nebuvo išdygusi jokia laukų žolė, nes VIEŠPATS Dievas dar nebuvo siuntęs žemėn lietaus ir žmogaus dar nebuvo dirvai arti,  tik versmė trykšdavo iš žemės ir drėkindavo visą dirvos paviršių, ­ tuomet VIEŠPATS Dievas padarė žmogų iš žemės dulkių ir įkvėpė jam į šnerves gyvybės alsavimą. Taip žmogus tapo gyva būtybe" (Pr.2,5-7).
Tai citata iš antrojo pasakojimo apie visa ko kas egzistuoja, sukūrimą. Ką mes čia skaitome? ,,Tą dieną" Skaitome ir matome, girdime, jog viskas padaryta per... vieną dieną! Taigi, ką Dievas nori mums pasakyti? Per vieną dieną Dievas viską padarė, bet ne viskas dar buvo atsiradę: ,,žemės laukuose dar nebuvo jokių krūmokšnių ir dar nebuvo išdygusi jokia laukų žolė" - SĖKLA PASĖTA! Dievas sėja savo sėklą. Ar leidžiame Dievo sėklai augti mumyse, ar auginame Dievo augalą savyje? Gal brandiname ne Dievo augalą o velnio sėtą piktžolę? Abejodami Šventuoju Raštu mes abejojame Dievu. Nejaugi manome, jog Dievas mums meluoja, ar nuslepia nuo mūsų kokią nors svarbią informaciją? Gal it Ieva su Adomu - tikime melo tėvo saldžialiežuvavimu?

Taigi, ,,tą dieną, kai VIEŠPATS Dievas padarė žemę ir dangų", mes gavome savo pradžią. Dėkokime Dievui ir tikėkime, pasitikėkime gyvuoju Dievu, bei Dievo žodžiu - Šventuoju Raštu!
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 25, 2014, 07:22:26
Penktadienį, šeštadienį, sekmadienį ...  :-\ Argi kai Jūsų paklausia kada tu gimei ? Ar atsakymas būna - pirmadienį, trečiadienį, sekmadienį ...  :-\ Tai ir į klausimą - kada mirė Jėzus, reikia konkrečios datos.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 25, 2014, 07:42:41
Dėl to laiko.

Prieš sukuriant Visatą, nebuvo ir laiko.
Kartu su Visata, Dievas sukūrė ir laiką.

Jo daug sukūrė!! :D
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 25, 2014, 09:11:52
Kukuli, kai išsiaiškinsim datas kalbėsim ir apie laiką  ;) Kaip tik bus vieta ir momentas apmąstyti liturginį laiką.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 25, 2014, 09:41:08
Taip, tu teisus :)
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 25, 2014, 12:13:11
Tai kad Kristus nenumirė ;)
Jis pats sakė, kad nugalėjo mirtį. O Šventame Rašte aprašytas tik jo nukryžiavimas ir tai, kad Jis "atidavė dvasią" - kad numirė, net neminima.

Kas toliau, Pilgrim?
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 25, 2014, 18:41:53
Keliauninke va ir įkliuvai  :D nereiks jokios teologijos  ;) užteks poterių  :thumbup:
... ir į Jėzų Kristų, vienatinį jo Sūnų, mūsų Viešpatį, kuris prasidėjo iš Šventosios Dvasios,
gimė iš Mergelės Marijos, kentėjo prie Poncijaus Piloto,
buvo prikaltas prie kryžiaus, numiręs ir palaidotas ...
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 26, 2014, 07:53:39
Aha, įkliuvau. Jeigu tai žmonių žvejo tinklas, tada visai nieko ir pakliūti į tokį  ;)
Tik pastebėsiu, kad tavo citata ne iš Švento Rašto, o iš apaštalų išpažinimo..

Kiek žiūrėjau internete, yra kelios Jėzaus mirties datos versijos, nežinau, man jos nieko ypatingo nesako:
1. Kai kurie biblistai datuoja gan plačiame diapazone  - nuo 27 iki 36 m. e. metų
2. Dar radau labai tiksliai - 3793 m. nisano mėn. 3 d.
3. Dar kita versija - 4200 m. nuo pasaulio sukūrimo

Galbūt tik jėzuitai žino tikslią mirties datą, bet slepia? :) o šiaip manau, kad galima šitą klausimą drąsiai dėti į "Loginių uždavinių" temą kaip neišsprendžiamą ir vargu bau reikalingą išspręsti, nebent Pilgrim jau nusprendė, kad jau LAIKAS atskleisti paslaptį apie  LAIKĄ.

Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 26, 2014, 11:39:39
Keliauninke, aha reikia šv. Rašto  :-\
Luko 23, 46 O Jėzus galingu balsu sušuko: Tėve, į tavo rankas atiduodu savo dvasią. Ir su tais žodžiais numirė.
Nisano mėnesis  :o o konvertavus į suprantamesnį kas bus ?
Motina Bažnyčia šį klausimą išsprendė  ;) tai prie loginių nu niekaip
bet, kad pilkosios ląstelės dirba yra super  :thumbup:
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 26, 2014, 16:10:40
Tai dekim prie "teoLoginiu".
Nisanas - balandis.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Sigitas birželio 26, 2014, 17:01:08
Citata iš: Pilgrim  birželio 25, 2014, 07:22:26Penktadienį, šeštadienį, sekmadienį ...  :-\ Argi kai Jūsų paklausia kada tu gimei ? Ar atsakymas būna - pirmadienį, trečiadienį, sekmadienį ...  :-\ Tai ir į klausimą - kada mirė Jėzus, reikia konkrečios datos.
Ką Jėzaus Kristaus mirties data turi bendro su klausimu: ,,Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?"  :-\

Apskritai temos šitaip formuluoti negalima. Tai skamba lygiai taip pat, kaip šėtono klausimas Ievai: ,,Ar tikrai Dievas sakė: 'Nevalgykite nuo jokio medžio sode!'?"(Pr.3,1b). Tokiame klausimo formulavime jau slypi išankstinis nusistatymas ir kiršinimas, todėl panelė Ieva ir susimovė. Kas nori, kad susimautume mes, šio forumo dalyviai?  :o
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 26, 2014, 17:05:01
Citata iš: Sigitas  birželio 26, 2014, 17:01:08
Apskritai temos šitaip formuluoti negalima. Tai skamba lygiai taip pat, kaip šėtono klausimas Ievai: ,,Ar tikrai Dievas sakė: 'Nevalgykite nuo jokio medžio sode!'?"(Pr.3,1b). Tokiame klausimo formulavime jau slypi išankstinis nusistatymas ir kiršinimas, todėl panelė Ieva ir susimovė. Kas nori, kad susimautume mes, šio forumo dalyviai?  :o


:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Tomas M. birželio 26, 2014, 17:17:03
Sigitai, temos pavadinimas nėra atsitiktinis, nes būtent šis klausimas yra gana rimtai diskutuojamas, t.y. vieni teologai mano, kad būtent per 6 dienas, o kiti mano kitaip - per 6 laikotarpius ir pan.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 26, 2014, 17:47:38
Sigitai, niekas cia nieko nekirsina, ir del ko galime susimauti? Kad ieskom atsakymu i savo klausimus? O ir kas baisaus susimauti? Juk vadini cia visus broliais ir seserimis..Ka blogo tau gali gali padaryti brolis ar sese?
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Sigitas birželio 26, 2014, 17:48:29
Citata iš: Tomas M.  birželio 26, 2014, 17:17:03
Sigitai, temos pavadinimas nėra atsitiktinis, nes būtent šis klausimas yra gana rimtai diskutuojamas, t.y. vieni teologai mano, kad būtent per 6 dienas, o kiti mano kitaip - per 6 laikotarpius ir pan.
Broli Kristuje Jėzuje, Tomai M., pats rašai apie antrąją klausimo pusę.  ::)
,,Ar tikrai Dievas ... " <- va čia klausimo ašis! Gal ten angliškai skamba ir normaliai, bet tik ne lietuviškai. Gal šitaip klausimą formuluoja tie, kurie netiki Dievo buvimu ir yra apsišvietę Pradžios knygos trečiojo skyriaus problemoje? Mums, katalikams, taip netinka formuluoti temos užvardijimo.

Na, nejaugi krikščionys katalikai abejoja, jog TIKRAI DIEVAS SUTVĖRĖ visatą, visas visatas? Nemanau, jog yra skritumas per kiek valandų, sekundžių Dievas tai padarė (rašau specialiai "valandų, sekundžių" kad nereikėtų rašyti žodžio "dienų" nes Biblijoje žodis "diena" turi keletą prasmių, apie kurias jau rašiau ankščiau). Ir negi kas pasikeis, jei nuspręsime, jog Dievas tai padarė per vieną dieną? arba tarkime, per 6 laikotarpius? Kas nuo to keičiasi? ::)
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Tomas M. birželio 26, 2014, 17:52:31
Gal ir yra čia teisybės, gal geriau būtų užvadinti: Ar Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?  :-\

Sigitai, yra tam tikrų niuansų su tomis 6 dienom. Tau viskas paprasta - su tuo ir pasveikinsim, bet kitiems nėra viskas TAIP paprasta ;)
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Sigitas birželio 27, 2014, 02:27:03
Manau, jog ponui Dievui labiausiai nėra paprasta su mumis. Jis, mūsų Viešpats, ne tik, kad sutvėrė erdvę ir vietą mums, bet dar ir turi pavargti, pakol įtikina mus, jog iš tiesų Jis viską sutvėrė ir palaiko, teikia gyvybę mūsų sąnariams ir sieloms, protui ir jausmams, energiją mąstymams ir dvasios augimui...

Kas nutiko Ievai, kai ji paklausė gundytojo? ,,Moteris pamatė, kad tas medis geras maistui" (Pr.3,6a) <- pakol nebuvo apgauta, ji nematė to medžio? Ko nematome mes?  8)
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 27, 2014, 05:18:32
Keliauninke  :) pagaliau pasirodo kažkas konkretesnio  :thumbup:
Argi niekam nėra kilęs klausimas kada mirė Jėzus ?  :-\ Gimimo dieną žinome gruodžio 25 d. (nesigilinkim, kad yra paklaida kalendoriuje, tai neturi mūsų mąstymams jokios reikšmės).
Dabar Velykas turime kilnojamą šventę, bet realiai juk tai buvo konkreti data. Pagaliau tai būties likimo įvykis į kurį turi reaguoti visa kūrinija ir ji reaguoja, o šis reagavimas randa atspindį  ir liturgijoje. Tuomet žvelgiant į liturginį ciklą iškyla klausimas apie laiką ir tada keliaujame į Pradžios knygą, kur pasakoja žmogaus sukūrimo istorija. Klausimas tuomet kitas kas norima pasakyti šia istorija, tik apmąsčius visa tai galime pradėti kalbėti apie kūrimo procesą ir 6 dienas.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Perlas birželio 27, 2014, 09:15:25
Citata iš: Tomas M.  birželio 26, 2014, 17:52:31
Gal ir yra čia teisybės, gal geriau būtų užvadinti: Ar Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?  :-\

Sigitai, yra tam tikrų niuansų su tomis 6 dienom. Tau viskas paprasta - su tuo ir pasveikinsim, bet kitiems nėra viskas TAIP paprasta ;)

O nera paprasta del vienos paprastos priezasties - nes netiki tuo, kas parasyta. Visokios evoliucines teorijos apie milijardus metu sujauke ju protus, todel ir bando derinti Dievo Zodi prie ateistinio kliedesio.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: kukulis birželio 27, 2014, 11:04:54
Astronomija apie miliardus metų, ne evoliucija.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Perlas birželio 27, 2014, 15:22:50
Citata iš: kukulis  birželio 27, 2014, 11:04:54
Astronomija apie miliardus metų, ne evoliucija.

O is kur astronomija paeme tuos milijardus metu, ne is evoliucijos modelio, aaa?
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 28, 2014, 15:13:19
Iškapsčiau vieną labai iškalbingą faktą, kuris tiesiog 'supurtė visus mano vidurius'.
Pasirodo trečią valandą popiet žydų šventikai aukodavo avinėlį kaip permaldavimą už nuodėmes... o Mk 15, 25 parašyta Buvo trečia valanda, kai jį nukryžiavo.

Nei Matas, nei Lukas, nei Jonas nemini trečios valandos, gal todėl, kad tuometiniams žydams ir taip buvo aišku.. Vat man dar klausimas - kodėl Gailestingumo Vainikėlį meldžiasi trečią valandą? Čia Faustinai Jėzus taip nurodė ar čia bažnyčia taip nusprendė? Augucka, tu berods perskaitei visą Faustinos 'Dienoraštį', gal žinai?
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Silvija birželio 28, 2014, 15:22:31
Žvilgtelk į gailestingumas.lt (http://gailestingumas.lt), gailestingumo valanda.

Įsivaizduoju koks jausmas, kai TAI atrandi pati  :)
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 28, 2014, 17:23:35
Keliauninke atradeja tu esi  :thumbup: tik nuo pabaigos, aprasysiu pradzia  :) mane irgi paliete kai atradau
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Augucka birželio 28, 2014, 18:57:19
Faustinai Jėzus dažnai pasirodydavo trečią valandą dienos, nes tai Jo didžiausios kančios ir mirties valanda.
Kartais jį išgyvendavo, ypač penktadieniais, visą Jėzaus kančią fiziškai ir dvasiškai, kuri tęsdavosi po kelias valandas ir baigdavosi trečią valandą. (1055)
Kaip žinome, iki Faustinos, Dievo gailestingumo vainikėlio net nebuvo.
Švenčiausioji Trejybė jai liepė užrašyti DGV ir išmokyti šios maldos visus žmones. (474)
Ji dažnai eidavo į koplyčią melstis trečią valandą ir tenai melsdavosi po tris ir daugiau valandų.
Jai nebuvo pasakytas laikas, kokią valandą reikia melstis DGV, bet ji išgyvendama skaudžiai visą Jėzaus kančią ir mirtį ir Jo atminimui melsdavosi šį vainikėlį trečią valandą ir, žinoma, kitomis valandomis. Jai pasirodydavo sielos, prašydamos padėti joms išeiti iš skaistyklos ir ji jį melsdavosi kada tik reikėdavo. Kartą ji DGV meldė 2 ar 3 valandas, kad Dievas atsiųstų lietų, nes ilga sausra viską sunaikino. Ir Dievas pasakė, kad su šia malda galima Dievo išprašyti bet kokių malonių.

Manau, kad grynai prisimenant Jėzaus mirties valandą, šis DG vainikėlis būtent yra kalbamas trečią dienos ir taip pat bet kurią kitą valandą.
Jėzus pažadėjo gausių malonių tiems, kas jį kalbės.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 29, 2014, 03:53:29
O_O aciu Augucka ir Silvija :-)
Pilgrim, labai lauksiu tavo pasidalijimo
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Sigitas birželio 29, 2014, 06:01:02
Grįžtant prie pasaulio tvėrimo klausimo - brolis Kristuje Jėzuje, Piligrim, manau nori mus užvesti ant kalendoriaus tako. Manau, yra tame racijos, juk kai Dievas tvėrė pasaulį kalendoriaus dar nebuvo, tad tos 6 pasaulių tvėrimo dienos - ne kalendorinės dienos.  :-\  ::)

Dar vienas dalykas, ką norėjau pasakyti į visatų tvėrimo temą, yra Mozės psalmėje: [glow=red,2,300],,Juk tūkstantis metų tau lyg viena diena"[/glow] (Ps.90,4a). Tai bent jau pati pirmoji tvėrimo diena tikrai lyg tūkstantis metų, nes saulė ir mėnulis bei žvaigžgdės sukurti antrąją tvėrimo dieną.

Belieka tik ištarti, kartu su Moze: ,,tad mokyk mus skaičiuoti savo dienas, kad įgytume išmintingą širdį" (Ps.90,12).  :thumbup:
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim birželio 29, 2014, 21:50:42
Taigi ... nuo ko pradėti  :-\ ... padarysiu pauzę ir ... kas pirma ateis į galvą.

Šešios dienos, datos, rytas, vakaras, laikas ...
Pabandykime prakalbinti smulkmenas, kurias girdime metai iš metų ir jos lieka tarsi nereikšmingomis. Kai kur bus tiesiog mano mintys su kuriomis galima ir nesutikti, bet galbūt tai pasitarnaus Dievo gilesniam pažinimui.

Gamtos religijose dievo ir žmogaus santykis labiau nukreiptas į kosmosą (gamtą). Žmogui reikia, kad dievai išlaikytų sąlygas jam išlikti: būtų derlius, nebūtų stichinių nelaimių, neužgestų saulė, žvaigždynai tinkamai veiktų gyvenimą ir t. t. Krikščionybėje Dievo ir žmogaus santykis labiau nukreiptas į istoriją. Čia iškyla keli klausimai: apie ką ta istorija ? kur jos pradžia ir pabaiga arba kitaip sakant koks jos tikslas ? Į ką juda istorija ? Istorija ir yra plačia prasme laikas. Turinti savo alfa ir omega. Tiek žmogaus, tiek kūrinijos, tiek žmonijos, tiek visatos gyvenime. Šie klausimai yra labai svarbūs kalbant apie Liturgiją. Tačiau tokia tema yra kitoje vietoje ir plačiau galėsime ten pasidalinti, o trumpi atsakymai. Apie ką istorija - tai Dievo ir žmogaus meilės istorija. Tikslas - kūrinijos ir žmogaus susivienijimas su Dievu.

Kosmosas ir istorija. Krikščionybėje jie palinksta link Dievo ir papildo vienas kitą. Istoriją ženklina įvykiai, įvykiai sudrebinantys kosmosą ir palenkiantys istorijos tėkmei, bet ir kosmosas nelieka skolingas bei palieka antspaudą istorijoje. Deja niekaip negalima pabėgti nuo Liturgijos. Jėzus kentėjo už miesto vartų, rašoma Laiške žydams. Tai ar Jėzaus šventovė nėra visas pasaulis ? "Už miesto vartų" reiškia Liturgija yra kosminė, aprėpianti dangų ir žemę.

TAigi o kas yra laikas ? Jau minėjau plačia prasme tai istorija. Nuo alfa iki omega, nuo pradžios iki pabaigos. TAip pat tai kosminė tikrovė. Tam tikras ritmas ar ciklas. Saulė diktuoja dienos kartu ir savaitės ciklą. Mėnulio ritmas suformuoja metų ciklą. Žmogaus gyvenimą kaip tik ir ženklina šie ciklai saulės ir mėnulio. Žmogus gyvena taip kaip parašyta Pradžios knygoje:
14 Dievas tarė: ,,Tebūna šviesuliai dangaus skliaute dienai nuo nakties atskirti! Teženklina jie šventes, dienas ir metus,
15 tebūna jie šviesuliai dangaus skliaute žemei apšviesti!" Taip ir įvyko.
16 Dievas padarė du didžiulius šviesulius - didesnįjį šviesulį dienai valdyti ir mažesnįjį šviesulį nakčiai valdyti - ir žvaigždes.

Senojo Testamento pamaldumo tradicija laiką skirstė dvejopai: pagal savaitės ciklą ir pagal metų ciklą.
Savaitės ciklo centre yra saulė. Kai kuriose tradicijose Saulė simbolizuoja Kristų. Kūrimo istorijoje šabas yra svarbi diena. Poilsio dieną visi lygūs. Mozės atneštuose Dievo žodžiuose: " nedirbsi jokio darbo - nei tu, nei tavo sūnus ar duktė, nei tavo vergas ar vergė, nei tavo galvijai, nei ateivis, gyvenąs tavo gyvenvietėse." Šioje dienoje glūdi pirminė Sandora tarp Dievo ir žmogaus. Kūrėjas kilsteli kūrinį artyn savęs. Dievas per poilsį sako šią dieną mes skirsime vienas kitam.

Dabar šiek tiek kitaip pažiūrėkime į kūrimo istoriją.
Atėjo vakaras ir išaušo rytas, šeštoji diena. Ir šią dieną:
27 Dievas sukūrė žmogų pagal savo paveikslą, pagal savo paveikslą sukūrė jį;
vyrą ir moterį; sukūrė juos.

Kas įvyko savaitės šeštąją dieną Jėzaus gyvenime ? Jėzaus atidavimas savęs ant kryžiaus. Tą dieną baigiamas kurti žmogus.
2 Kadangi septintą dieną Dievas buvo užbaigęs darbus, kuriais buvo užsiėmęs, jis ilsėjosi septintą dieną nuo visų darbų, kuriuos buvo atlikęs.
3 Dievas palaimino septintąją dieną ir padarė ją šventą, nes tą dieną jis ilsėjosi nuo visų kūrimo darbų.

Ką šią dieną darė Jėzus ? Laikėsi šabo ... Buvo kape.
Kas vyksta toliau ? Trečiosios dienos rytas, pirmoji savaitės diena ir Pradžios knyga
3 Tuomet Dievas tarė: ,,Tebūna šviesa!" Ir šviesa pasirodė. ... Jėzus prisikėlė. Naujoji Sandora įvyko.
Reiktų pasakyti, kad Bažnyčios tėvai išsako mintį, kad prisikėlimas yra aštuntoji savaitės diena.
Taigi Pradžios knygoje sukūrimo pasakojimas kalba apie įvykius, žmogaus kūrimo istorija. Žmogaus sukūrimas yra svarbiausias įvykis.
Ir kitose dienose papasakota kūrimo istorija yra įvykiai. Kaip įvyko tie įvykiai, kokiu procesu  Šv. Raštas neatsako. Bet atsako kokia yra tų įvykių reikšmė, Dievo ir žmogaus meilės istorijoje.
"Kosminiu laiku, nulemtu saulės, nusakomas žmogaus ir istorijos laikas, riedantis Dievo ir žmogaus, istorijos ir visatos, materijos ir dvasios susivienijimo link" (Benediktas XVI Liturgijos dvasia).

Na kada buvo ta šeštoji savaitės diena ? Kada mirė Jėzus ? DAbar kalbėsime apie mėnulio ciklą, kuriame glūdi kosminis ritmas.
Nenagrinėsime kodėl atsirado paprotys kilnoti Velykų šventes,bet nersime į Abraomo laikus. PAsakojimas apie aviną įsipainiojusį krūmuose ir paskiriamą vietoje Izaoko, suprantamas kaip Kristaus priešistorė ir krūmas kaip Avino žvaigždynas.
Remiantis tiek rabinų tradicija, tiek pirmųjų krikščionių tradicija - Jėzaus mirties diena laikoma kovo 25 d.
TAčiau tai dar ne viskas, tą pačią dieną pagal tradiciją traktuojama:
buvo Abraomo auka, Kristaus pradėjimo diena, laikyta pasaulio sukūrimo diena, kas Dievas ištarė "Tebūnie šviesa", išėjimo iš Egipto diena.

Dar vienas įdomus pastebėjimas. Šiaurės pusrutulyje kovo 25 d. yra pavasaris Velykų laikas. Tai yra laikas, kuomet yra pavasaris ir gamta prabunda po žiemos. Tuo tarpu pietų pusrutulyje gamtoje tai yra rudens laikas. Liturginiame kalendoriuje tokiu laiku pas mus rudenį yra švenčiama Susitaikinimo diena. Tą dieną kovo 25 d. susipina Velykos ir Susitaikinimo diena. Visa gamta palinksta ir kartu visa visata palinksta prie šio Jėzaus įvykio.

Ir dar šis tas apie laiką. Ką mes darome kiekvieną savo gyvenimo akimirką. Pasirenkame ... pasirenkame už ką būti. Tai laikas yra ilga pasirinkimų grandinė. Bet galime rinktis tik vieną kartą. Antrą kartą pasirinkimo negalime pakartoti. Tai va ir laiko mašinos reiškiasi negali būti.

Ir ilga citata:
CitataKaip toli siekia Kalėdų šventės šaknys, nustatyti sunku. Galutinį pavidalą ši šventė įgijo III a. Maždaug vienu metu Rytuose pradėta švęsti Kristaus Apsireiškimo šventė sausio 6-ąją, o Vakaruose - Kalėdų šventė gruodžio 25-ąją. Skirtingas religinis ir kultūrinis kontekstas, kuriame atsirado abi šventės, sąlygojo skirtingus akcentus, bet abi jas galiausiai vienija bendra prasmė - švęsti Kristaus gimimą kaip naujos šviesos, istorijos tikrosios Saulės patekėjimą. [...] Stebėtina, bet išeities taškas nustatant Kristaus gimimo dieną yra kovo 25-oji. Kiek man žinoma, seniausia žinia apie tai aptinkama Afrikos Bažnyčios rašytojo Tertulijono (apie 150 - apie 207 m.) raštuose. Kaip žinomą tradiciją jis aiškiai suponuoja tai, kad Kristus ant kryžiaus mirė kovo 25-ąją. Galijoje ši diena kaip nepajudinama Velykų data išliko iki VI a. 243 m. irgi Afrikoje atsiradusiame rašinyje apie Velykų datos nustatymą toje vietoje, kur kovo 25-oji aiškinama kaip pasaulio sukūrimo diena, aptinkame visiškai savitą Kristaus gimimo dienos apskaičiavimą: pasak pasakojimo apie sukūrimą, saulė buvo sukurta ketvirtą kūrimo dieną, t.y. kovo 28-ąją. Tad ši diena ir laikytina Kristaus gimimo kaip istorijos tikrosios Saulės patekėjimo diena. Ši mintis dar III a. varijuota ta kryptimi, kad kančios diena sutapatinta su Kristaus pradėjimo diena, ir todėl kovo 25-ąją minėtas Angelo Apreiškimas ir Viešpaties Pradėjimas Šventosios Dvasios veikimu Mergelės įsčiose. Kristaus gimimo šventė gruodžio 25-ąją - praėjus devyniems mėnesiams po kovo 25-osios - Vakaruose atsirado III a., o Rytuose - tikriausiai dėl skirtingų kalendorių - Kristaus gimimo diena švęsta sausio 6-ąją, taip veikiausiai sykiu atsakant į mitinę dievų gimimo šventę, tą dieną švęstą Aleksandrijoje. Senosios teorijos, teigusios, kad gruodžio 25-oji susiformavo Romoje kaip priešprieša Mitros mitui ar kaip atsakas į nenugalėtos saulės kultą, III a. skatintą Romos imperatorių, kurie mėgino suteikti imperijai naują religiją, šiandien kritikos nebeišlaiko. Pasirinkti gruodžio 25-ąją veikiausiai nulėmė sukūrimo ir kryžiaus, sukūrimo ir Kristaus pradėjimo sąryšis; šios ,,Jėzaus valanda" grįstos datos, tiesa, įtraukė ir kosmosą, aiškino kosmosą kaip išankstinį Kristaus, kūrinijos pirmgimio (Kol 1, 15), skelbimą, to pirmagimio, apie kurį kalba kūrinija ir per kurį iššifruojama jos nebyli kalba. Kūrinijos pirmagimis, dabar įžengęs į istoriją, suteikia kosmosui jo tikrąją prasmę: jis laiduoja, kad kūrinijos, nuo Dievo skirtingos savarankiškos ir laisvos pasaulio būties, nuotykis nepasibaigs absurdu ir tragedija, bet, nepaisant visų sukrėtimų ir sugriovimų, yra teigiamas dalykas. Dievo pasakymas septintą dieną, kad visa yra gera, dabar yra tikras ir galutinai patvirtintas. Remiantis šiuo pirmapradžiu kosminiu pradėjimo ir gimimo datos turiniu, buvo galima imtis saulės kulto iššūkio ir pozityviai įtraukti jį į šventės teologiją. Bažnyčios tėvai paliko didingų šią sintezę atskleidžiančių tekstų. Pavyzdžiui, Jeronimas viename Kalėdų pamoksle sako: ,,Net kūrinija patvirtina mūsų pamokslą, kosmosas liudija mūsų žodžių tiesą. Iki šios dienos auga tamsios dienos, o nuo šios dienos tamsa ima trauktis... Auga šviesa, naktis užleidžia jai vietą." Augustinas savo tikintiesiems Hipone taip pamokslauja: ,,Ir mes džiaukimės, broliai. Kad ir kaip džiūgautų pagonys, šią dieną mums pašventina ne regima saulė, bet neregimas Kūrėjas." Bažnyčios tėvai vis pasitelkia prieš tai cituotus žodžius apie saulę iš 19-osios psalmės, kuri senajai Bažnyčiai tapo tikra Kalėdų psalme: ,,Lyg nuotaka ji [saulė, t.y. Kristus] išeina iš po savo jungtuvių užuolaidos." Šioje psalmėje, aiškintoje kaip Kristaus pranašystė, išgirstas ir Marijos slėpinys. Tarp kovo 25-osios ir gruodžio 25-osios įsiterpia pirmtako Jono šventė birželio 24-ąją, vasaros saulėgrąžos dieną. Datų sąryšis dabar tartum liturgiškai ir kosmiškai išreiškia Krikštytojo žodžius: ,,Jis [Kristus] turi augti, o aš mažėti." Jono gimimo šventė švenčiama tą dieną, nuo kurios dienos ima trumpėti, lygiai kaip Kristaus gimimo šventė yra naujo patekėjimo pradžia. Šios šventės audinys grynai krikščioniškas, neturintis tiesioginio pavyzdžio Senajame Testamente, tačiau pratęsiantis kosmoso ir istorijos, atminimo ir vilties sintezę, būdingą jau Senojo Testamento šventėms ir naujaip įsitvirtinusią krikščioniškajame švenčių kalendoriuje. Vidinis įsikūnijimo ir prisikėlimo ryšys kaip tik ir išryškėja kiekvieną atskirai ir abu drauge susiejant su saulės ritmu ir jo simbolika.
Benediktas XVI, Liturgijos dvasia, p. 84-86
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Varlė keliauninkė birželio 30, 2014, 07:25:40
Oho! Padirbėjai. Ačiū labai!
Nujaučiau, kad Benedikto XVI knyga "Liturgijos dvasia" yra išskirtinė.. reikės įsigyti :) Ir iš viso - jis gerai rašo.
O apie pasirinkimus..reikėtų atskirą temą padaryti ir apie tą ypatingą datą - kovo 25.. Žydai labai įdomiai yra išvystę pasirinkimo teologiją. Gal kada nors..
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Silvija vasario 23, 2017, 15:46:13
Prieš kurį laiką kunigas ir fizikos daktaras Victoras Warkulwizas, M.S.S tarptautinio Romoje vykusio katalikų simpoziumo apie sukūrimą metu skaitė pranešimą, kurio pagrindinė mintis - kvietimas grįžti prie ,,tradicinės katalikų teologijos apie pradžią". Kunigas teigė, kad Katalikų Bažnyčiai reikia grįžti prie tradicinės teologijos, kuri ,,remiasi literatūrine ir akivaizdžia Pradžios knygos 1-11 skyrių prasme".

Ne jis vienas taip teigia. Dominikonas kunigas Nicanoras Pieras Giorgio Austriaco atkreipia dėmesį, jog pastaraisiais metais labiau tradicionalistinės pakraipos katalikai pradėjo perimti ypatingą kreacionizmo versiją - tikėjimą, kad Dievas skirtingas gyvas būtybes savo dievišku nurodymu sukūrė mažiau nei prieš 10 tūkstančių metų. Šis požiūris lig šiol buvo siejamas labiausiai su fundamentalistinės pakraipos protestantais.

Katalikų kreacionistai dažnai teigia, kad būtent šitaip šešių dienų sukūrimo pasakojimą interpretavo dauguma Bažnyčios tėvų ir daktarų. Jų teigimu, Pradžios knygos pasakojimai yra tikslus istorinis naratyvas, detalus aprašymas įvykio, kuris įvyko prieš keletą tūkstančių metų šešių dienų laikotarpiu. Savo požiūrį kreacionistai grindžia popiežiaus Leono XIII citata iš enciklikos apie Šventojo Rašto studijas ,,Providentissimus Deus" (1893 m.). Tačiau čia derėtų prisiminti Jono Pauliaus II įspėjimą, jog šioje enciklikoje ,,labiausiai norėta apsaugoti katalikiškąjį aiškinimą nuo racionalistinio mokslo puolimo. Tokį radikalų perspektyvos pokytį aiškiai nulėmė aplinkybės. (...) Enciklika ,,Providentissimus Deus" pasirodė epochoje, paženklintoje pagiežingos polemikos su Bažnyčios tikėjimu." (Jono Pauliaus II Kreipimasis per audienciją Leono XIII enciklikos Providentissimus Deus 100 metų ir Pijaus XII enciklikos Divino afflante Spiritu 50 metų jubiliejaus proga).

Katalikų kreacionistai sutinka, kad Leonas XIII leido katalikams peržengti grynai literatūrinį ir akivaizdų - šiandien sakytume, pažodinį - Pradžios knygos teksto supratimą, tačiau su sąlyga, kad tokį skaitymą pateisina proto reikalavimai ar būtinybė, kaip nurodo jo enciklika.


http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2017-02-23-pradzioje-dievas-sukure-arba-ko-siandien-vertas-biblinis-pasakojimas-apie-sukurima/155876
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: nf vasario 24, 2017, 08:36:46
Užkliuvo bernardinų straipsnyje:
Citata... šešių dienų sukūrimo pasakojimas, randamas Pradžios knygoje, atskleidžia, kad jis buvo parašytas reaguojant į pergales skinančią Babilonijos civilizaciją ... 
  Galima pagalvot, kad Biblija buvo rašoma bandant prisiderinti prie laikmečio ar panašiai.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Augustas vasario 24, 2017, 09:22:21
Citata iš: nf  vasario 24, 2017, 08:36:46
Užkliuvo bernardinų straipsnyje:
Citata... šešių dienų sukūrimo pasakojimas, randamas Pradžios knygoje, atskleidžia, kad jis buvo parašytas reaguojant į pergales skinančią Babilonijos civilizaciją ... 
  Galima pagalvot, kad Biblija buvo rašoma bandant prisiderinti prie laikmečio ar panašiai.


Parašyta "reaguojant". O reaguoti galima tiek ir prieštaraujant kažkam, pvz., laikmečio kultūrai, tiek ir bandant prisiderinti prie kažko.  :)
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: nf vasario 24, 2017, 10:46:10
Citata iš: Augustas  vasario 24, 2017, 09:22:21
Parašyta "reaguojant". O reaguoti galima tiek ir prieštaraujant kažkam, pvz., laikmečio kultūrai, tiek ir bandant prisiderinti prie kažko.  :)
Nesvarbu kaip suprasti žodį "reaguojant", visvien išlieka įspūdis, jog norėta pasakyti, kad išorinės aplinkybės darė įtaką tekstui.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim vasario 24, 2017, 17:21:08
Nf,
o tu pagalvok apie tai,
kad tavo įspūdis gali būti teisingas  ;)

p. s. ir čia akiračio praplėtimui
https://www.youtube.com/watch?v=fGsjAL3u0UM

Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: nf vasario 25, 2017, 03:51:53
Citata iš: Pilgrim  vasario 24, 2017, 17:21:08

o tu pagalvok apie tai,
kad tavo įspūdis gali būti teisingas  ;)


Kuria prasme teisingas? -
- ar kas straipsnyje norėta pasakyti?;
-ar ta prasme, kad esant kitom aplinkybėm rašant Bibliją, dabar vertimas į mūsų kalbą gal ir neprasidėtų žodžiais :
"         Pradžioje Dievas sukūrė    "

p.s. video dar neperžiūrėjau.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Pilgrim vasario 25, 2017, 04:48:11
šia prasme:
Citataįspūdis, jog norėta pasakyti, kad išorinės aplinkybės darė įtaką tekstui.
Antraštė: Ats: Ar tikrai Dievas sutvėrė Visatą per 6 dienas?
Parašė: Sigitas vasario 27, 2017, 07:53:33
Citata iš: nf  vasario 24, 2017, 10:46:10
Citata iš: Augustas  vasario 24, 2017, 09:22:21
Parašyta "reaguojant". O reaguoti galima tiek ir prieštaraujant kažkam, pvz., laikmečio kultūrai, tiek ir bandant prisiderinti prie kažko.  :)
Nesvarbu kaip suprasti žodį "reaguojant", visvien išlieka įspūdis, jog norėta pasakyti, kad išorinės aplinkybės darė įtaką tekstui.
Išorinės aplinkybės VISADA, visada! darė ir tebedaro įtaką. Tai pagrindžia kone visas Šventasis Raštas. Pradedant nuo Sukūrimo istorijos - kodėl diena ir naktis sutverti pirmiau, nei sutverti dangaus kūnai - saulė, žvaigždės, mėnulis? Tam, kad parodyt jog saulė ir mėnulis nėra dievybės, nes aplinkinės tautos, pvz.: egiptiečiai, taip manė. Baigiant apaštalo Pauliaus laiškais, kur visą laiką paryškina tai, kas tuo metu darė įtaką, pvz: išskyrė Jėzaus Kristaus kūnišką buvimą žemėje, nes buvo erezijos, atskalos, teigusios, jog Mesijas Jėzus nebuvo žemėje kūno pavidalu.

Ir visas Šventasis Raštas yra parašytas reaguojant į esamą situaciją. Reraguojant ypač tada, kai išorinės aplinkybės verčia žmogų nuklysti nuo Dievo nurodyto kelio, pvz aprašymai kronikų knygose. Juk niekam ne paslaptis, jog šitos ST knygos buvo parašytos ne tada, kai valdė karalius Dovydas, bet žydams esant tremtyje, jau daugybei metų praėjus po tų didingų karalių Sauliaus ir Dovydo pergalių. Kai žmonės buvo neviltyje, prislėgti jų ištikusios nelaimės.

Pranašai visad buvo Dievo reakcija į susidariusią situaciją. Dievas pažadindavo kuriame nors žmoguje savo Šventąją Dvasią, kuri jį skatindavo mesti savo buities reikalus ir imtis neatidėliotinų Dievo reikalų. Taip ir šiomis dienomis vyksta. Nieko naujo po šia saule, kaip sako Koheletas.  :thumbup:

O grįžtant prie temos, manau, reikia naudotis blaiviu protu ir racionaliais mokslo atradimais. Nedarykime per naujo dviračio - žemė yra gerokai senesnė, nei 10000 - 100000 metų, ji senesnė, net jeigu kūrimo dienoms pridėsime ne po tūkstantį, bet po 10 tūkstančių metų, vis tiek gaunasi neracionaliai per jauna žemelė mūsų. Taigi, į Pradžios knygą nežiūrėkim lyg į istorijos vadovėlį. Man asmeniškai labai patinka pirmasis pasaulio sukūrimo pasakojimas, o ypač pradžia: ,,Pradžioje Dievas sukūrė dangų ir žemę. O žemė buvo padrika ir dyka, tamsa gaubė bedugnę, ir vėjas iš Dievo dvelkė viršum vandenų" (Pr.1,1-2). VĖJAS IŠ DIEVO! Va kaip atsiranda vėjas! Kaip viename sename nespalvotame filme, komedijoje, buvo klausiama: "kodėl vėjas pučia?" o atsakoma: "nes medžių lapai juda!"  ;D