• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
kovo 28, 2024, 17:37:14

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Vyriškas dvasingumas

Pradėjo Diak. Tomas M., sausio 09, 2015, 02:54:32

0 Nariai ir 1 Svečias peržiūrinėja šią temą.

Varlė keliauninkė

Citata iš: Tomas M.  sausio 06, 2016, 19:01:51
JAV vyskupas kviečia vyrus į kovą atsikovoti vyriškumą
Iš ko atsikovoti? Kodėl ir su kuo kovoti?

Kai viena novicijė sesutė susižavėjusi Teresėle Lizjiete tarstelėjo jai "o kiek man dar daug reikia įgyti, kad tapčiau tokia kaip tu", ši atsakė "ne įgyti, o prarasti.."
Manau tai tinka visiems. Nes dabar manau, kad nėra nei moteriško, nei vyriško dvasingumo, o yra tiesiog tik vyrai ir moterys. Ir tai klaidingai verčia mus galvoti, jog yra kažkoki skirtingi lyčių dvasingumai, kai dvasia yra vieno Dievo.

Diak. Tomas M.

Mes jau kalbėjome apie tai. Tiesiog vyras ir moteris turi skirtingus Dievo patikėtus įpareigojimus, užduotis. Taip pat, kad tas užduotis atlikti, reikia tam tikrų savybių ir įgūdžių. O tas savybes ir įgūdžius įkvepia, lavina ir sustiprina skirtingi dalykai, skirtingos pamaldumo rūšys, skirtingi renginiai, situacijos ir t.t. ir pan. Taip ir gaunasi skirtingi dvasingumai, nors suprantu, kad gal dvasingumas ir gali būti pakeistas kitu žodžiu šioje vietoje, bet bent jau anglų kalboje tai yra norma. Ir vyrai ir moterys turi mylėti Jėzų ir Mariją, bet jie tai daro savitai. Todėl mes čia ir kalbame, kaip padėti vyrams.

Atsikovoti reikia iš feminizmo persunktos visuomenės ir tos visuomenės suformuotų stereotipų. Man visada atrodė, kad melstis Rožinį yra kiek "bobiška", reikėjo save perlaužti ir atrasti vyriškumą Rožinio maldoje.

Kaip ir pvz. jau ne vieną interviu matau, kur vyrai pasakoja, kodėl juos traukia ekstraordinarinė Šv. Mišių forma - ten yra labiau atspindėta auka, heroizmas ir drausmė ir visi tie dalykai yra artimi vyro dvasiai. Bet moterys ne viską gali juk suprasti... ;)

Silvija

Mažai trūksta, kad pasakytum, jog Mišių ekstraordinarinė forma skirta tik vyrams  :o, Tomai, šitoje vietoj paieškok, tikrai prasilenki su tiesa.

Varlė keliauninkė

Kad vyrams ir moterims Dievas suteikė skirtingas savybes ir įgūdžius,ir iš to išplaukiančius skirtingas funkcijas bei įpareigojimus, tai tiek aš dar suprantu :) Tačiau tai sąlygoja lyčių skirtumai, o ne "dvasingumas". Na galbūt dar ir susiformavę mąstymo stereotipai kaip pvz
CitataMan visada atrodė, kad melstis Rožinį yra kiek "bobiška"
.
Visi rožiniai, liturgijos ir kt yra tik būdai, formos, todėl ar tai dvasingumas? Kaži..
Ir vistik. Visur vyksta karai,o dar čia tas amerikonas vyskupas nori kovoti.. su kuo, su feministėm? Kokiais būdais?

ps aš nešiaip sau įdėjau šv. Teresėlės atsakymą sesei, nes karingumas visiškai priešingas nuolankumui.

Diak. Tomas M.

Citata iš: Varlė keliauninkė  sausio 08, 2016, 16:11:50
Visi rožiniai, liturgijos ir kt yra tik būdai, formos, todėl ar tai dvasingumas? Kaži..

Šiame kontekste tų pamaldumų ir kitų faktorių visumą aš vadinu dvasingumu.

Vyskupas kviečia kovoti, o Kristus, Jis nekvietė? Nuolankumas yra gerai, bet skirtingos situacijos reikalauja skirtingų dorybių. Manau čia karingumas gal ir nelabai tinkantis žodis, galime sakyti herojiškas tikėjimo liudijimas savo gyvenimu ir pan.

Silvija

Klausimą reiktų kelti ne koks turėtų būti vyriškas dvasingumas, bet koks vyras, tėvas, sūnus t.b. pagal Dievo širdį. Tas pats ir su moteriškumu. Todėl ir būtina pažinti Kristų, nes Jis mus veda pas Tėvą. Nueisim tik Jo parodytu būdu, tiek vyrai, tiek moterys - per auką ir kančią, leidžiant Dievui atkurti mūsų sužeistą prigimtį.

Labiausia sužeistas vyriškumas yra dėl tėvystės krizės, nes neturėjus gero tėvo pavyzdžio sunku suvokti dangiškąjį Tėvą. Tačiau Jėzus gydo visas žaizdas, sekant Juo, visa atgaivinama, todėl svarbiausia leistis būti vedamiem. Čia ir turi pasireikšti visa stiprybė (silpnume).

Čia kelios lietuviškos MR laidos ta tema:

Vidinio išgydymo programos ,,Gyvasis vanduo" autoriaus, Desert Stream Ministries vadovo Andrew Comiskey iš Amerikos mokymą tema ,,Vyriškumo pilnantvė Jėzuje". Iš anglų kalbos verčia Kastantas Lukėnas.
http://www.marijosradijas.lt/component/mplayer/mp3_player.html?Itemid=62473

"Vyriškumo pilnatvė tėvystėje". Laidą veda kun. Erastas Murauskas.
http://www.marijosradijas.lt/component/mplayer/mp3_player.html?Itemid=38966

Tėvystė. Tėvystė iš Dievo nuo Viešpaties iki Tėvo Tėvelio ir Dangiškojo Tėvo. Prie mikrofono tėvas Kazimieras Brilius MIC.
http://www.marijosradijas.lt/component/mplayer/mp3_player.html?Itemid=59158

Varlė keliauninkė

Citata iš: Tomas M.  sausio 08, 2016, 17:07:40
Šiame kontekste tų pamaldumų ir kitų faktorių visumą aš vadinu dvasingumu.
Kaip įdomu, kaip skirtingai matom ir mąstom.. man dvasingumas tai kažkas kas kyla iš vidaus, iš santykio su Dievu, o ne išoriniai dalykai. Šia prasme esi man panašus Tomai į žydą ;)

Diak. Tomas M.

Varlyte, o argi tie išoriniai dalykai nėra vidaus atspindys? Pamenu mūsų diskusiją forume, rodos apie sakramentus, kurie reikalingi tam, kad išoriškai išreikšti vidinius dalykus, nes.... žmogui to reikia ;)

Pilgrim

išoriniai dalykai nėra tam kad išreikštų vidinius dalykus. Kryptis ne ta, ne iš vidaus į išorę.
Išorinis dalykas yra ženklas rodantis kryptį. Per išorinį ženklą link vidinės tikrovės.
Krikščioniškas mąstymas tai nėra loginis mąstymas, nėra mūsų protui įprastas mąstymas.
mąstymas apie dvasinę tikrovę kyla iš širdies, kitaip širdies mąstymas, protas tada aptarnauja
širdį, krikščioniškas mąstymas kyla iš širdies.
Tinkamai suvokti išorinio ženklo ir vidinio reiškinio santykį galima pabandyti per tokią analogiją
jūra ir fotografija apie jūrą. Jūra tai realybė, o nuotrauka tas išorinis ženklas.
ir nuotrauka yra starto pozicija link tikrovės, ženklas uždegantis troškimą patirti ir išgyventi jūrą,
žvelgimas į nuotrauką turi pasibaigti stovėjimu ant jūros kranto,
bet galima užsižaisti nuotraukomis, sukaupti nuotraukų rinkinius, rengti jų peržiūras, rinkti gražiausias, diskusijų vakarus,
tačiau taip ir nepasiekti kranto
galima kaupti maldų rinkinius, liturgijas, kitus religinius ženklus, bet ...

Diak. Tomas M.

Pilgrim, visada galima užsižaisti, bet ar apie tai yra ši tema? Ši tema yra apie tai, kaip "sveiki" ir kartu vyrams svarbūs dalykai gali padėti vyrams sugrįžti prie tikėjimo ir tapti jame stipresniais.

Pilgrim

Citatakaip "sveiki" ir kartu vyrams svarbūs dalykai
kokie tie dalykai ?

Kaštonas

"žvelgimas į nuotrauką turi pasibaigti stovėjimu ant jūros kranto,
bet galima užsižaisti nuotraukomis, sukaupti nuotraukų rinkinius, rengti jų peržiūras, rinkti gražiausias, diskusijų vakarus, "


Jei teisingai supratau mintį, tokie vakar ilgainiui nepavyks. Trumpai kalbant, kito žmogaus išgyvenimai daugumai bus mistika.
O ir dabar forume didelė dauguma komentarų yra peradresuojamosios atvirutės.

Sigitas

Citata iš: Varlė keliauninkė  sausio 08, 2016, 14:57:06... manau, kad nėra nei moteriško, nei vyriško dvasingumo, o yra tiesiog tik vyrai ir moterys. Ir tai klaidingai verčia mus galvoti, jog yra kažkoki skirtingi lyčių dvasingumai, kai dvasia yra vieno Dievo.
Citata iš: Pilgrim  sausio 09, 2016, 16:50:21... galima kaupti maldų rinkinius, liturgijas, kitus religinius ženklus, bet ...
praktikoje Dievas prisitaiko prie mūsų, ne mes prie Jo. Kam reikalingos tos visos dvasingumo formos? Dievui?  :swoon:
Taip Dievas prisitaiko prie vyrų, prisitaiko prie moterų. Dievas tas pats, Dievo Dvasia ta pati. Todėl skirtinguose pasaulio pakraščiuose yra skirtingos dvasingumo praktikos, nes žmonių mentalitetas, kultūrinė aplinka ir papročiai, suvokimas truputį skirtingas.

O man pačiam yra geriau dalyvauti mišrioje maldos grupelėje, nes tada matai platesnį vaizdą, tą pačią Šventojo Rašto vietą truputėlį skirtingai suvokia, kitus akcentus pastebi vyrai ir moterys. O ir moterys yra skirtingos, kaip ir vyrai - vieni labiau logika remiasi, viską stengiasi suvokti vien protu, o kiti labiau širdimi. Manau yra gera, kai miške yra visokių medžių!  :thumbup:

Varlė keliauninkė

Citata iš: Tomas M.  sausio 09, 2016, 15:59:15
Varlyte, o argi tie išoriniai dalykai nėra vidaus atspindys?

Citata iš: Pilgrim  sausio 09, 2016, 16:50:21
išoriniai dalykai nėra tam kad išreikštų vidinius dalykus. Kryptis ne ta, ne iš vidaus į išorę.
Išorinis dalykas yra ženklas rodantis kryptį.
Tai į kur ta kryptis, į vidų? Jei taip, tai.. ai, geriau vėl pasinaudosiu A. Bliumo įžvalgom.

Jei būsime sąžiningi, tai greit pamatysime, kad mūsų vidinis turinys labai skurdus, nes viskas nukreipta į išorę – klausomės, žiūrime, veikiame. Jei atidžiai įsižiūrėtume į savo gyvenimą, pastebėtume, kad retai retai gyvename iš vidaus į išorę – neturime stimulo. Kaip taisyklė, mes atsiliepiame į stimulą ateinantį iš išorės. Kitaip sakant, gyvename atspindėtu gyvenimu, reaguojame, pvz kas nors nutiko ir mes atsiliepiame, kažkas kalba ir mes atsiliepiame. O kai nėra priežasties galvoti, kalbėti ir veikti, tai greitai pamatome, kad viduje turime labai mažai priežasčių veikti į išorę. Dažniausiai klaidingai priimame už vidinį gyvenimą tokius išorinio gyvenimo atspindžius mumyse..
Nesam pratę nieko neveikti, todėl būna sunku pasilikti vieniems su savo vidum. Išbūti savo viduje, ir giliai viduje, ne taip paprasta – kuo giliau tuo daugiau sutiksime savęs – demonų ir visokių šlykštynių. Teresė Avilietė irgi apie tai rašė. Taip pat ir aprašymuose apie dykumų tėvus yra parašyta, kadbūdavo momentai, kai atsiskyrėliai išbėgdavo iš savo celių šaukdiemiesi pagalbos, vildamiesi sutikti bent ką nors.. Pats velnias būtų geriau nei savęs kontempliavimo tuštuma.


Todėl pabandę kažką pasiimti iš vidaus ir susidūrę su klaikia tuštuma, išsigandę vėl ir vėl išneriam į paviršių..
Ai, nebežinau, toliau man jau perdaug intymu, ir bet koks gilinimasis tampa panašus į chirurginę operaciją. Dedu tašką  :ashamed:



Kaštonas

Savo traktate ,,Tamsioji naktis", Jonas pradeda savo apmąstymus apie nuskaistinančiąją dvasinio augimo fazę. Pasinaudodamas septynių didžiųjų nuodėmių analize, jis siekia atskleisti, kiek iškreiptojo ego lieka gyvo ir sveiko tuose, kurie padarė nemenką pažangą maldos gyvenime, paliudijo nepaprastas malones, tačiau dar nepatyrė kur kas brandesnės dvasinio gyvenimo raidos, kuri reikalauja, kad Dievas atskleistų ir ištyrintų jų gerai užmaskuotą dvasinį narcisizmą.

Kaip sako vienas karmelitų kunigas: ,,Tie, kuriuos šv. Jonas vadina pradedančiaisiais, yra žmonės, kurie neleidžia Dievui atimti iš jų dvasinio čiulpinuko, kurį kadaise įdėjo jiems į burną, kai jie buvo dar maži vaikai. Dievas duoda mums dvasinių saldumynų, kai mes esame jauni, norėdamas patraukti mūsų dėmesį, tačiau atima juos, kai ateina laikas stipresniam maistui. Pradedantieji, atsidūrę prie gilesnio augimo slenksčio, priešinasi Dievo kvietimui į didesnę brandą spardydamiesi ir šaukdami..."

Štai ištrauka, kurioje šv. Jonas aprašo vidinę dvasinio pradedančiojo tingėjimo dinamiką, o pakui kalba apie ,,tamsiąją naktį", į kurią galiausiai Dievas atveda, norėdamas nuplėšti šydą nuo mechanizmo, įtvirtinančio perdėtą pasinėrimą į save. Šios tamsiosios naktys apima tiek vidinę kančią, tiek ir išorinius nesklandumus, kurie sugriauna butaforinius sutvirtinimus, anksčiau palaikiusius sielos narcisizmą. Atkreipia dėmesį, kad ,,savimeilė" vis dar yra tingaus žmogaus dvasinio gyvenimo variklis:

,,Dauguma pradedančiųjų nori, kad Dievas trokštų to paties, ko ir jie, tad nusimena, jeigu jiems tenka trokšti Dievo valios. Jų jausmai priešinasi prisiderinimui prie Dievo valios. Be to, dažnai jie mano, kad tai, kas nėra jų valia arba kas nesuteikia jiems pasitenkinimo, nėra Dievo valia, ir priešingai, jeigu jie yra patenkinti, vadinasi – ir Dievas. Jie Dievą matuoja savo matu, o ne save Dievo matu – o tai yra visiškai priešinga Evangelijos mokymui, kuris skelbia, jog tas, kuris praras savo gyvybę vardan Jo, ją išgelbės, o tas, kuris trokšta ją išsaugoti – praras.

Pradedančiuosius apima nuobodulys, jeigu jiems sakoma padaryti ką nors nemalonaus. Kadangi jie ieško dvasinio pasitenkinimo ir malonumų, yra visiškai neapibrėžti tvirtumo dorybės ir darbo tobulumo reikalavimų atžvilgiu. Kaip tie, kurie yra auginami prabangoje, jie nusimena dėl kiekvieno nepatogumo, piktinasi kryžiumi, kuriame randami dvasiniai džiaugsmai.

Dvasinėse pratybose jų nuobodulys tik didėja. Kadangi jie tikisi dvasiniuose reikaluose vadovautis savo pačių kaprizais ir pasitenkinimu, įėjimas pro siaurus gyvenimo vartus, apie kuriuos kalba Kristus, jiems kelia liūdesį ir pasidygėjimą.

Paminėjome pakankamai trūkumų tų žmonių, kurie yra šios pradedančiųjų būklės, jog aiškiai matytume, kaip labai jiems reikia, kad Dievas juos atvestų į pažangesnę būseną. Jis tai padaro, įvesdamas juos į tamsią naktį, apie kurią dabar kalbėsime. Ten per gryną sausrą ir vidinę tamsą, jis atpratina juos nuo šios pasitenkinimų ir malonumų krūties, atima visą tą lėkštumą ir vaikišką elgesį bei leidžia įgyti dorybių labai įvairiomis priemonėmis.

Nėra skirtumo kiek rimtai pradedantieji visuose savo veiksmuose ir aistrose praktikuoja savęs apmarinimą, jie niekada nesugebės to padaryti iki galo — toli gražu — kol Dievas tai padarys juose pasyviai per šios nakties nuskaistinantį poveikį."
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2016-01-11-kaip-iveikti-savimeile/139466


Ps pritrūko Įrašai: 774 skaičiaus. :DDD

kukulis

Alia koks geras straipsnis. Man panašios mintys buvo kilę prieš metus ar pusmetį ir bandžiau forume jas parašyti, bet profesionalo plunksna gerokai sklandesnė ;)

Kaštonas

Apie straipsnį iš bernardinų kalbi?

Kaštonas

Nuo praėjusio trečiadienio 777 sukasi ... Trečia kart jau.

Mertonas aplenkė tave?
http://tavorankose.org/forumas/index.php/topic,1151.0.html

Silvija

Citata iš: Varlė keliauninkė  sausio 12, 2016, 10:08:43
Citata iš: Tomas M.  sausio 09, 2016, 15:59:15
Varlyte, o argi tie išoriniai dalykai nėra vidaus atspindys?

Citata iš: Pilgrim  sausio 09, 2016, 16:50:21
išoriniai dalykai nėra tam kad išreikštų vidinius dalykus. Kryptis ne ta, ne iš vidaus į išorę.
Išorinis dalykas yra ženklas rodantis kryptį.
Tai į kur ta kryptis, į vidų?

Į Jėzų, Keliauninke, kaip ikonose. Tiek Tomo, tiek Pilgrim tezės teisingos, bet nesistengiam suprasti konteksto. Tomas vyrišką dvasingumą pateikia daugiausiai kaip formą, bet ar tai nuves prie Jėzaus, štai kur klausimas.

Lūpos kalba tai, ko pertekusi širdis... O kad ta širdis būtų pertekusi Jėzumi! Tada ir rožinis taptų tikru ginklu. Ne tik vyrų, bet ir moterų.

Varlė keliauninkė

Tai ir norėjau pasakyti, kad abu teisūs
Tik negaliu sakyti, kad sutikau Jėzų ir žinau kur žiūrėti
Einu ieškot.. bet ne  - tingiu :(

ps slėpynės kažkokios :)