TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas

Bendros temos => Praktinė katalikybė => Temą pradėjo: Pilgrim kovo 16, 2014, 16:59:13

Antraštė: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim kovo 16, 2014, 16:59:13
Citatakardinolas Walter Kasper Popiežiui ir kitiems kardinolams skaitė paskaitą apie galimybę duoti Komuniją išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
teko gyvai klausytis žmogaus, girdėjusio tą paskaitą ir dalyvavusio diskusijose, išgirsti jo įžvalgas, kurios reikalingos Lietuvai, įžvalgas pasaulio kardinolų ... mes šiek tiek klaidingai interpretuojame tiek Popiežių, tiek kardinolo Kasper pranešimą ... arba kartais lendame ten, kur trūksta žinių, supratimo, įžvalgumo ...
"kai kuriais atvejais" ... ar galime įvardinti tokį atvejį ?
Antraštė: Re: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Silvija kovo 17, 2014, 03:59:52
Yra ir lietuviškas gan išsamus, paaiškinantis straipsnis:

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-02-24-kardinolas-w-kasper-kaip-suderinti-istikimybe-dievo-zodziui-ir-gailestinguma/114373 (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-02-24-kardinolas-w-kasper-kaip-suderinti-istikimybe-dievo-zodziui-ir-gailestinguma/114373)
Antraštė: Re: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. kovo 17, 2014, 04:43:14
Citata iš: Pilgrim  kovo 16, 2014, 16:59:13
...mes šiek tiek klaidingai interpretuojame tiek Popiežių, tiek kardinolo Kasper pranešimą ... arba kartais lendame ten, kur trūksta žinių, supratimo, įžvalgumo ...

Pilgrim, tu visiškai teisus ta prasme, kad jei aš daryčiau kažkokius teiginius, tai būtų tiesiog juokinga... atėjo žmogus iš gatvės ir moko kardinolus. Dėl tos priežasties, aš nedarau savo išvedžiojimų, bet skaitau ir remiuosi tų, kurie kai ką išmano, kaip pvz. kardinolas Carlo Caffarra, Bolonijos Arkivyskupas (http://rorate-caeli.blogspot.com/2014/03/cardinal-caffarra-firm-stance-on.html)  8)
Antraštė: Re: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. kovo 17, 2014, 16:53:42
Kažkaip laiko nelabai turėjau, beje yra originalas italų kalba:

http://www.ilfoglio.it/soloqui/22326

o ir translate.google.com galima pasinaudoti ;)

O jei labai trumpai, tai: jei jau diskutuojama apie leidimą išsiskyrusiems ir vėl susituokusiems žmonėms (po atgailos laikotarpio) gauti leidimą eiti prie Komunijos, tai automatiškai iškelia klausimą dėl antrų vedybų legalizavimo (tikriausiai panašiai, kaip pas ortodoksus). Bet kadangi RKB visada mokė, kad Jėzus pasakė labai aiškiai, tuomet kaip bus su pirma santuoka? Jau daug kartų Popiežiai buvo įvardiję šią problemą ir tai, kad Popiežius neturi galios spręsti to (nes kaip suprantu Jėzus tai jau nusprendė ir pasakė... kas buvo sujungta Danguje...)...
Antraštė: Re: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim kovo 17, 2014, 17:03:39
Silvijos nurodytas straipsnis bernardinai.lt puslapyje, labai aiškiai dėsto tai kas buvo nagrinėta Kardinolų kolegijoje.
Turėjau dovaną klausytis žmogaus dalyvavusio konsistorijoje. Dėl antrų vedybų legalizavimo diskusijos nebuvo. Klausimas buvo iškeltas, ką daryti gyvenantiems antroje, šiuo atveju civilinėje santuokoje, kaip turi vykti jų sielovada ir kaip jiems nuoširdžiai ieškant tikėjimo išlikti Bažnyčios nariu.
Antraštė: Re: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. kovo 17, 2014, 17:08:20
Jis taip ir nesakė, kad tenai buvo svarstomas antrų vedybų klausimas. Idėja tame, kad jei jau kalbi apie pirmą, tai teks neišvengiamai kalbėti ir apie antrą (antras vedybas).
Antraštė: Re: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. kovo 22, 2014, 01:52:51
Kardinolas Burke (https://en.wikipedia.org/wiki/Raymond_Leo_Burke), kuris prie Popiežiaus Benedikto XVI, kiek suprantu, buvo atsakingas už kanonų teisės reikalus, pavadino kardinolo Kasper idėjas klaida:

http://rorate-caeli.blogspot.com/2014/03/card-burke-there-are-many-difficulties.html
Antraštė: Re: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. kovo 26, 2014, 04:38:24
Taip atrodo, kad slaptos paskaitos istorija eina prie pabaigos. La Stampa (http://www.lastampa.it/2014/03/24/blogs/san-pietro-e-dintorni/concistoro-segreto-cosa-accadde-wqBSURdD6alrU98fuLF5iP/pagina.html) rašo, kad apie 85% kardinolų yra nusistatę prieš kardinolo Kasper idėjas, nemažai jų tai išreiškė stipriais posakiais. Yra ir angliška straipsnio versija:

http://rorate-caeli.blogspot.com/2014/03/very-relevant-exclusive-for-la-stampa.html
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Silvija sausio 15, 2015, 09:36:05
Norėdama daugiau sužinoti apie dieviškąją filantropiją, vienam dokumente radau tokį sakinuką:

CitataSakramentai neriboja Dievo galios: Deus virtutem suam nos alligavit sacramentis quin possit sine sacramentis effectum sacramentorum conferre (Dievas savo galios nesusiejo su sakramentais taip, kad sakramentų vaisiaus negalėtų suteikti be sakramentų)
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim sausio 16, 2015, 04:57:56
(http://www.lietuvosseimoscentras.lt/wp/wp-content/uploads/2015/01/KunKavinese-2-300x214.jpg)
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. vasario 12, 2015, 02:14:58
Bernardinai.lt: Kelios sunkios tiesos apie skyrybas ir šv. Komuniją (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-01-31-dwightas-longeneckeris-kelios-sunkios-tiesos-apie-skyrybas-ir-sv-komunija/113377)

Kardinolas R. Burke'as: priešinčiausi popiežiui, jei jis pažeistų doktriną... (http://www.arche.lt/2015/02/kardinolas-r-burkeas-priesinciausi.html)

Citata,,Aš negaliu pritarti, kad Komunija gali būti suteikiama žmogui, esančiam netvarkingoje sąjungoje su kitu žmogumi, nes tai yra svetimavimas. O kalbant apie tos pačios lyties žmones, tai neturi nieko bendro su santuoka. Tai tiesiog yra skausmas, kurį patiria kai kurie žmonės, nes juos seksualiai traukia tos pačios lyties žmonės."

Paklaustas, ,,Jei, sakykime, popiežius užsispyrusiai tęs tokią kryptį, ką Jūs darysite?", kardinolas atsakė: ,,Turėsiu priešintis, kito varianto nėra. Be abejonių, tai sunkus metas, labai sunkus." Kardinolas sutiko, kad situacija yra skausminga ir kelianti nerimą.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: kukulis vasario 12, 2015, 03:22:56
Aš kažkaip pasitikiu popiežiumi.
Manau kad jis tuos klausimus kelia ne tam, kad paniekintų sakramentus, bet tam, kad iškeltų problemą nagrinėjimui. O kadangi problema skausminga, tai ir sukelia įvairias reakcijas, kuriomis po to kai kas nepatingi tendencingai pasinaudoti.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. vasario 12, 2015, 04:49:13
Tu matau mažai skaitęs ta tema, sužinotum, kas vyksta užkulisiuose, tai tas tikėjimas, kaip ir kardinolui, pasidarytų skausmingas, BET vilties visada yra ;)
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim vasario 12, 2015, 05:27:27
Laužom tas ietis  :) tačiau ar tikrai žinom dėl ko  :-\
bet klausimas kitoks ... rudenį Vyskupų Sinodas tęs darbą, o kiek mes konkrečiai
kiekvienas prisidedam prie šio Sinodo. Paklausit kaip ?
Sinodo generalinio sekretoriato parengtas būsimosios Sinodo asamblėjos parengiamasis dokumentas, lot. Lineamenta, kuris buvo išsiųstas visoms Vyskupų konferencijoms. Dokumentą sudaro spalį vykusios Sinodo asamblėjos baigiamosios ataskaitos tekstas ir jį palydintys 46 klausimai. Visų vyskupų konferencijų prašoma atidžiai išnagrinėti parengiamąjį dokumentą ir atsakymus bei savo pastabas Sinodo sekretoriatui atsiųsti iki ateinančių metų balandžio 15 d. 
Nežinau kaip kitur, bet pas mus (kalbu apie Kauną) jis yra išverstas į lietuvių kalbą visi klebonai jį žino ir aktyvūs pasauliečiai gali savo parapijose rengti diskusijas kartu su kunigais bei pateikti savo nuomonę, kuri vėliau bus pristatyta nuolatinėse kunigų konferencijose.
palydintys klausimai surūšiuoti į tris temines dalis.
Pirmojoje kalbama apie šeimų gyvenimo kontekstą, apie socialinę ir kultūrinę aplinką, kurioje šeimos gyvena, apie pačios šeimos sampratą.
Antrojoje dalyje kalbama apie krikščionišką šeimos sampratą, kuri remiasi Jėzaus mokymu Evangelijoje ir per visą išganymo istoriją nusidriekusia dieviškąja pedagogika. Šioje dalyje dar kartą primintas santuokos neišardomumas, paliesti su šeimos tematika susiję Bažnyčios mokymo dokumentai.
Trečiojoje temų grupėje kalbama apie dabartinės šeimų gyvenimo situacijos metamus iššūkius Bažnyčios pastoracinei misijai. Čia kalbama ir apie sužadėtinių parengimą santuokos sakramentui, ir apie šeimų pastoracinį palydėjimą, ir dėmesį tiems, kurie gyvena sudarę tik civilinę santuoką ar savo ryšio niekaip neformalizavę. Šioje dalyje kalbama tai pat apie išsiskyrusius ir civilinę santuoką sudariusius katalikus, apie homoseksualius asmenis, apie demografinę krizę, apie sutuoktinį vaidmenį evangelizavimo misijoje, ypač pagalbą krizę išgyvenančioms šeimoms.
pagal http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-12-10-paskelbtas-busimo-vyskupu-sinodo-parengiamasis-dokumentas/125184

Pasiskaitymui
Vatikanas paskelbė pirmąjį 2015-ųjų metų spalio mėnesį Sinode dalyvausiančių vyskupų sąrašą.
http://www.biciulyste.com/index.php/religija/9074-pirmasis-2015-uju-sinode-dalyvausianciu-vyskupu-sarasas-dziugina-daug-istikimu-gyvybei-bei-seimai-vardu

Doktrinų karai? Abipusis apsišaudymas dėl Komunijos išsiskyrusiems ir pakartotinai susituokusiems
http://www.nzidinys.lt/677029/naujienos/siandiena/doktrinu-karai-abipusis-apsisaudymas-del-komunijos-issiskyrusiems-ir-pakartotinai-susituokusiems

- Visgi skyrybų klausimas Lietuvoje yra itin aštrus, tačiau ar Bažnyčia šiandien turi taikytis prie kartais atsainaus žmogaus elgesio, ar žmogus prie Bažnyčios reikalavimų? - ,,Vakaro žinios" paklausė Panevėžio vyskupo Jono Kaunecko.
http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/nuodeminga_meile/
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Varlė keliauninkė vasario 12, 2015, 07:16:11
Užtat Paulius, patyręs Kristų, ir sakė, kad geriau būti nevedusiam.
Ir dar vienas str anglų k. http://www.onepeterfive.com/bishop-athanasius-schneider-battling-the-new-gnosticism/
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. vasario 12, 2015, 16:25:04
Kai svarstome stiprias idėjas (kartais jos gali būti ir destruktyvios, kaip beje ir visos istorijos žinomos erezijos), reikia pažiūrėti į tų idėjų šaltinį. Šiuo atveju tas šaltinis - Kard. Kasper teologija, kurią Popiežius remia.

Jau seniau Kard. Kasper rašė, kad pasakius žmonėms, kad jų antra santuoka yra ir visą gyvenimą bus paleistuvystė, jie bus įžeisti (http://wdtprs.com/blog/2014/10/card-kasper-christs-adultery-language-is-offensive-fr-dodaro-no-its-christs-tough-love/). Vadinasi pagal Kardinolą, Kristus kalbėjo įžeidžiančiu tonu...

Dabar žmonės pradėjo labiau gilintis į Kardinolo Kasper raštus, nes jie pradedami leisti masiškai, dėl jo populiarumo ir neva Popiežiaus paramos tai teologijai. Taigi, paaiškėjo, kad Kard. Kasper mano (http://www.catholichousehold.com/gospel-according-to-cardinal-kasper/), kad dauguma Jėzaus padarytų, taip vadinamų "gamtos stebuklų" nebuvo tikri, bet yra legendos: Apreiškimo stebuklai, audros nuraminimas, Jėzaus atsimainymas, Jėzaus ėjimas vandeniu, žmonių pamaitinimas padauginant žuvį ir duoną. Kardinolas net nekreipia dėmesio į II Vatikano dokumentus (Dei Verbum, 19), kurie skelbia, kad viskas, kas užrašyta Evangelijose yra tiesa. Ištrauka iš Kardinolo knygos "Jėzus Kristus":

Citata"A number of miracle stories turn out in the light of form criticism to be projections of the experiences of Easter back into the earthly life of Jesus, or anticipatory representations of the exalted Christ. Among these epiphany stories we should probably include the stilling of the storm, the transfiguration, Jesus' walking on the lake, the feeding of the four (or five) thousand and the miraculous draught of fishes. The clear purpose of the stories of the raising from the dead of Jairus's daughter, the widow's son at Naim and Lazarus is to present Jesus as Lord over life and death. It is the nature miracles which turn out to be secondary accretions to the original tradition.

"The result of all this is that we must describe many of the gospel miracle stories as legendary. Legends of this sort should be examined less for their historical than for their theological content. They say something, not about individual facts of saving history, but about the single saving event which is Jesus Christ. To show that certain miracles cannot be ascribed to the earthly Jesus does not mean that they have no theological or kerygmatic significance...The probability is that we need not take the so-called 'nature miracles' as historical." (Jesus the Christ, p. 90-91)

Tai jei Popiežiaus teologas netiki, kad Dievas, gyvendamas žemėje galėjo padaryti "gamtos stebuklus" ir sako, kad Jo žodžiai yra įžeidžiantys, ko mes dar galime tikėtis... belieka tik melstis  [-o<
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: kukulis vasario 12, 2015, 16:56:23
Tai gal popiežius jo neremia...
iš kokios šalies tas kardinolas?
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Silvija vasario 13, 2015, 02:10:54
Vokietis jis.

Man tai atrodo viskas čia bus gerai. Jei žmonės neišgirstų argumentų už ir prieš, o tik paskutinį verdikta, kad Bažnyčia to ar ano neleidžia, jie nepasidomėtu nei kitais svarbiais argumentais. O dabar, atsiradus politinėms įtampoms (gal jos tyčia sukurtos?), išryškėja ir labai svarbūs pačiam žmogui dalykai.

Beje, teko skaityti, kad būtent tie, kurie Komunijos negauna ir kuriem tai labai aktualu, net ir nenori lengvomis sąlygom iškovoti tos teisės. Sąmoningi krikščionys nori aiškumo, galbūt geresnio teismų darbo ir pan. O susiskaldymo žinom kas siekia. Todėl melskimės ir nepaliaukime.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim vasario 13, 2015, 03:44:51
Kardinolo Kasper teologinių įžvalgų negaliu komentuoti, kadangi  :( kalbos barjeras. Nors viduje kažkas sako, kad kažkurį momentą praleidžiame ir todėl kyla neaiškumai.
Ar Popiežius remia ?  :-\ Nesu tikras. Gal leidžia o tai visai kitas dalykas.

Apskritai šiose diskusijose yra daug "miglos" t. y. daug brukamų sąmoningai pašalinių dalykų, kad atitraukti nuo esmės. Nuo esmės - tai ką iš tikrųjų norima pasakyti arba atpažinti esamą situaciją. Šiuo atveju leidimas Komunijai nėra esminis  dalykas.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: kukulis vasario 13, 2015, 04:49:02
Melsiuosi, kad popiežiui užtektų drąsos eretikus atskirti nuo Bažnyčios.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. vasario 13, 2015, 06:27:35
Citata iš: Pilgrim  vasario 13, 2015, 03:44:51...Šiuo atveju leidimas Komunijai nėra esminis  dalykas.

Man atrodo, kad tas klausimas yra kaip potvynio damba - užtenka skylutę prakirsti ir srovė viską išneš gabalais... panašiai kaip buvo su homoseksualaus elgesio reabilitavimu vakaruose. Jei nuodėmė tampa ne nuodėme ir šventumas neturi būti apsaugomas, tai kaip seneliai sakydavo "nieko švento nebelieka". Tuomet gali turėti didžiausią pasaulyje tikinčiųjų skaičių ir gražiausias bažnyčias, bet viskas bus viso labo miražas, už kurio slėpsis sielos mirtis  :-\
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim vasario 13, 2015, 07:10:24
Kad nebūtų spekuliacijų esminė mintis, kurią norėjau pasakyti tokia
Šiuo atveju diskusija dėl leidimo priimti Komuniją nėra esminis  dalykas.
tai yra detalė ir labiau reikia ieškoti esminio dalyko o ne kaip tik viską nukreipti į detales.
Mano supratimu sąlygos dėl priėmimo ar nepriėmimo yra pakankamai aiškios ir keisti jų nereikėtų.
Tai ką skaitome ir girdime yra teologijos ekspertų darbinė diskusija - dalinimasis teologinėmis nuomonėmis.Iš čia svarbu išgirsti mums šį momentą - teologijos ekspertų, teologinėmis nuomonėmis.

Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: kukulis vasario 13, 2015, 09:41:50
Pats didžiausias teologijos ekspertas - šėtonas :D

Rimtai.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim vasario 13, 2015, 10:17:03
Pagrindimas arba šaltinis
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: kukulis vasario 13, 2015, 10:25:50
Pagrindimas: bet kuris angelas žino apie Dievą daugiau negu bet kuris žmogus.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: kukulis vasario 13, 2015, 11:12:51
Žodžiu, pratęsiant mintį - autoritetas ne tas kuri moka gudriai išlankstyti mintį, o tas, kuris savo šventumą parodo savo gyvenimu.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim vasario 13, 2015, 11:23:56
Klausimas iš kitos pusės kas yra teologija
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: kukulis vasario 14, 2015, 04:26:47
Citata iš: Pilgrim  vasario 13, 2015, 11:23:56
Klausimas iš kitos pusės kas yra teologija
Kas čia? Gal egzaminas? :D
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim vasario 14, 2015, 07:08:04
Nea  :no-no: tiesiog aiskinuosi terminus, nes nežinau kas yra teologija. O šėtonas nėra teologijos ekspertas  ;)
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: kukulis vasario 15, 2015, 11:21:36
Šituo posakiu norima paakcentuoti, kad ne visad žinių kiekis rodo teigiamą žmogaus dvasinę būklę.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Pilgrim vasario 27, 2015, 18:31:29
CitataVasario pradžioje kardinolas Kurt Koch, vadovaujantis Popiežiškajai krikščionių vienybės tarybai, dalyvavo katalikiškos asociacijos ,,Tu es Petrus" surengtoje konferencijoje, kuri vyko Italijos pietuose ir čia pasidalijo savo mintimis apie šeimą, praėjusio ir būsimo vyskupų sinodo perspektyvoje.
http://lt.radiovaticana.va/news/2015/02/26/kardinolas_koch_analizuoja_%C5%A1eimos_kriz%C4%99/1125899
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. rugpjūčio 06, 2015, 16:07:09
CitataTrečiadienio bendrojoje audiencijoje popiežius Pranciškus tęsė katechezių ciklą apie šeimą. Jose Šventasis Tėvas nevengia paliesti sunkių klausimų – apie nesutarimus, nesupratimą, apie žaizdas. Šioje katechezėje Pranciškus kalbėjo apie tuos, kurie išgyveno nebeatgręžiamą santuokinio ryšio žlugimą ir užmezgė naują sąjungą.

Bendroji trečiadienio audiencija: antrą sąjungą sudariusieji nėra ekskomunikuoti! (http://lt.radiovaticana.va/news/2015/08/05/bendroji_tre%C4%8Diadienio_audiencija_antr%C4%85_s%C4%85jung%C4%85_sudariusieji_n%C4%97ra_ekskomunikuoti!/1163241)

CitataIšsami paskaita apie tai, kaip šeimai skirtą Sinodą vos neužgrobė prieš šeimą nukreiptas požiūris.

Paskaita buvo perskaityta 2015 m. gegužės 8 d. Romoje, forume ,,Už Gyvybę" [Paskaitos vaizdo įrašą anglų kalba galima pamatyti čia (https://www.lifesitenews.com/opinion/the-almost-unbelievable-account-of-how-the-synod-on-the-family-was-almost-h)].

Matthew McCusker. Glausta ataskaita apie 2014 m. neeilinį Sinodą šeimos tema (http://www.propatria.lt/2015/08/matthew-mccusker-glausta-ataskaita-apie.html)

Šis straipsnis puikiai iliustruoja šiandieninę krizę aukščiausiuose Bažnyčios sluoksniuose, kuri be abejonės paveiks ir visus tikinčiuosius.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Sigitas rugpjūčio 07, 2015, 01:41:57
Citata iš: Pilgrim  vasario 13, 2015, 11:23:56
Klausimas iš kitos pusės kas yra teologija
Žodis ,,teologija" yra sudurtinis, iš dviejų graikiškų žodžių ,,teo" ir ,,logos", kurie reiškia ,,dievas" ir ,,žodis"; taigi sąvoka ,,teologija" apibrėžia mokslą apie Dievą, tyrinėja ne tiek patį Dievą (pamėgink, žmogau, Dievą uždaryti į laboratoriją), bet tai, ką žmogus gali sužinoti apie Dievą.
Krikščioniškosios teologijos pagrindinis šaltinis yra Biblija ir tradicija.
Trumpai tiek. :) .

,,...nekintantį Bažnyčios mokymą, kuriame sakoma, kad teisėtai sudarytos ir įgyvendintos sakramentinės santuokos negali išardyti jokia jėga žemėje ir kad išsiskyrę asmenys, sudarę naują civilinę santuoką, negali priimti atgailos sakramento ir Šv. Komunijos be tikros atgailos ir gyvenimo pakeitimo."
Citata iš brolio Kristuje Jėzuje, Tomo nurodyto straipsnio. Šituo konkrečiu klausimu atsakoma kartą ir visiems laikams! :D .
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Silvija rugpjūčio 14, 2015, 01:43:25
Citata iš: Sigitas  rugpjūčio 07, 2015, 01:41:57

,,...nekintantį Bažnyčios mokymą, kuriame sakoma, kad teisėtai sudarytos ir įgyvendintos sakramentinės santuokos negali išardyti jokia jėga žemėje ir kad išsiskyrę asmenys, sudarę naują civilinę santuoką, negali priimti atgailos sakramento ir Šv. Komunijos be tikros atgailos ir gyvenimo pakeitimo."
Citata iš brolio Kristuje Jėzuje, Tomo nurodyto straipsnio. Šituo konkrečiu klausimu atsakoma kartą ir visiems laikams! :D .

Prieštaraučiau paryškintai minčiai - šios dienos Evangelijos ištraukoje skaitome Jėzaus žodžius, kuriais Jis vis dėlto daro vieną išimtį:

CitataTada jie klausė: ,,O kodėl Mozė liepė duoti skyrybų raštą atleidžiant žmoną?"
    Jis atsakė: ,,Mozė leido jums atleisti savo žmonas dėl jūsų širdies kietumo. Bet pradžioje taip nebuvo. Taigi aš jums sakau: kas atleidžia žmoną, – jei ne dėl ištvirkavimo, – ir veda kitą, svetimauja".

Taigi, teisėtai sudarytą sakramentinę santuoką, mano supratimu, turėtų būti galima teisėtai panaikinti dėl priežasties, kurią įvardina Pats Jėzus. Surišti ir atrišti žemėje yra duota galia Bažnyčiai, tad ir Komunijos davimo klausimas turėtų remtis Bažnytinių teismų išvadomis. Tad manyčiau viena svarbiausių užduočių šiandien- tų teismų darbo tobulinimas.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. rugpjūčio 14, 2015, 13:40:54
Teismų darbo tobulinimas, bet kartu ir pačių žmonių pastangos, nes pats žinau, kad labai sunku prisiversti pradėti visą procesą ir jį iki galo užbaigti... Lietuvoje tai dar sunkiau, bet gal tai ir yra tas išbandymas, kur žmogus turi ilgai ir nuobodžiai belstis, kol jam bus atidaryta?  :-\

Kita vertus, jei sutuoktinis su meile atleidžia ištvirkavimą, tuomet jis ne tik įvykdo Senojo Įstatymo reikalavimus, bet žengia dar toliau, kur ir kviečia visus Jėzus.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Sigitas rugpjūčio 15, 2015, 02:57:10
Brangieji! Jėzus toje vietoje kalba ne apie šeip palaidumą, kai, liaudiškai kalbant, vyras žmonai, ar žmona vyrui, ragus įstato; ten kalba eina apie kraujomaišą. Tačiau tai vis tiek NIEKO NEKEIČIA, nes jei gyveni nedorai ir negauni pas kunigą per išpažintį nuodėmių išrišimo, tai ir Kristaus Kūno negausi. Viskas paprasta.
Pats gyvenu po skyrybų jau 20 metų vienas, nes man brangiau yra Kristus, sakramentai, nei kūno geiduliai. Pažįstu dar kelis žmones, kuriems irgi nepasisekė šeimyninis gyvenimas, bet jie brangina dvasinį gyvenimą labiau, nei kūninį, todėl stengiasi gyventi skaisčiai ir praktikuoja sakramentus.
Be to pažįstu vieną porą, kurie abu susituokę antrą kartą, turi vaikų iš abiejų santuokų ir visai neseniai gavo iš bažnyčios teismo jiems gerą žinią, kuri leido jiems susituokti bažnyčioje ir jau kuris laikas gali pilnateisiai dalyvauti Mišiose.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Kaštonas rugpjūčio 16, 2015, 04:00:29
"Brangieji! Jėzus toje vietoje kalba ne apie šeip palaidumą, kai, liaudiškai kalbant, vyras žmonai, ar žmona vyrui, ragus įstato; ten kalba eina apie kraujomaišą. Tačiau tai vis tiek NIEKO NEKEIČIA, nes jei gyveni nedorai ir negauni pas kunigą per išpažintį nuodėmių išrišimo, tai ir Kristaus Kūno negausi. Viskas paprasta."

OHO.
Iškilo vieno seminaro prisiminimas apie druską.
Buvo užduotas klausimas, kam reikalinga druska, kas yra druska?!
Auditorijoje pasigirdo tokis atsakymas, kad druska izrailitams buvo reikalinga mėšlui pasūdyti- mėšlą pamėšlinti.

Jei glaustai, eilutė  (Skaitymo vieta) kalba apie Šventosios Trejybės regimą paveikslą ir Bažnyčios paveikslą...


Ps google + moteris + vyskupė + lesbietė. Šitaip atsiranda iš nuomonių skirtumo. Tada kai leidžiame sau interpretuoti Raštą kaip kam patinka.

Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Andrius4 rugpjūčio 21, 2015, 20:52:51
Sveiki,

Kadangi aš esu išsiskiręs ir antra kart vedęs ir Silvijai paklausus, ką aš manau dėl Komunijos davimo antrą kart susituokusiems. Negaliu daug ką manyti, nes visada pirmoj eilei žiūriu ką sako žodis.  Antra, kas yra Komunija? Žodis Komunija reiškęs bendravimą. Bendravimą su Kristumi, vakariene.

Jono 13,4-8
4 Jėzus pakilo nuo stalo, nusivilko viršutinius drabužius ir persijuosė rankšluosčiu.
5 Po to įpylė vandens į praustuvą ir ėmė plauti mokiniams kojas bei šluostyti rankšluosčiu, kuriuo buvo persijuosęs.
6 Taip Jis priėjo prie Simono Petro. Šis Jam tarė: ,,Viešpatie, nejaugi Tu plausi man kojas?"
7 Jėzus jam atsakė: ,,Tu dabar nesupranti, ką Aš darau, bet vėliau suprasi".
8 Petras atsiliepė: ,,Tu neplausi man kojų per amžius!" Jėzus jam atsakė: ,,Jei nenuplausiu tavęs, neturėsi dalies su manimi".

Ar tai reiškęsi , kad tie kurie susituokę antra karta, yra pasmerkti neprileidimui prie Komunijos, vakarienes, ir kojų plovimui Kristaus atminimui ir iš jų atimta dalis su Kristumi? Juo labiau kad visi mes taip pasielgėme būdami pasaulyje, ar būdami pasaulyje mes žinojome kanos apie Biblija? Žmones įtiki i Dievą įvairiame amžiuje ir kita syki būna ir trečia karta vedę. Tai ar jie veltui įtikėjo tada? Ar Biblijoje nėra parašyta?

Mt 12,31 "Sakau jums: kiekviena nuodėmė ir piktžodžiavimas bus žmonėms atleisti, bet piktžodžiavimas Dvasiai nebus jiems atleistas.

Ar pas Dievą pasibaigę malone? Tikrai ne. Ar Dievas ne tas pats vakar, šiandien ir rytoj?
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Diak. Tomas M. rugpjūčio 22, 2015, 00:18:14
Dievo Žodis yra labai gilus, kartais tiesiog neaprėpiamas, todėl mes negalime jį aiškinti vien tik pagal savo supratimą, nes taip kilo daug klaidų. Tokiu būdu mes žiūrime, kaip Šv. Raštą suprato šventieji vyrai ir moterys, ypatingai artimai bendravę su Dievu ir iš kurių patirčių yra sudarytas bendras Bažnyčios mokymas.

Tokiu būdu mes galime įgyvendinti ir labai Kristaus vertinamas savybes - paklusnumą ir nusižeminimą.

Palyginti mūsų troškimui susivienyti su Kristumi, priimant Švč. Sakramentą, kai galbūt tai negalime padaryti, pasitelksiu vieną dvasinį žygdarbį, kurį kai kurie teologai mano esant vienu didžiausių dvasinių žygdarbių kada nors padarytų.

Kalba eina apie Šv. Joną Krikštytoją ir jo nuolankų Dievo valios vykdymą. Šv. Jonas Krikštytojas pažino Jėzų dar būdamas savo motinos Šv. Elzbietos įsčiose. Bažnyčios mokymas sako, kad tikriausiai būtent tada, kai Švč. Mergelė Marija aplankė Šv. Elzbietą, Jėzus, būdamas Jos įsčiose, apvalė būsimąjį savo pranašą nuo gimtosios nuodėmės. Galime tik įsivaizduoti, koks tamprus buvo ryšys tarp Jėzaus ir jo pranašo.

(http://tavorankose.org/forumas/index.php?action=dlattach;topic=700.0;attach=1622;image)

Ir dabar įsivaizduokime Šv. Joną Krikštytoją kaip jauną vyrą, prie Jordano einantį savo tarnystę. Jis išgirsta, kad Mesijas keliauja po šalį ir skelbia Gerąją Naujieną, darydamas didžius stebuklus, savo paties žodžiu mokantis tikrojo gyvenimo kelio. Galime įsivaizduoti, kaip Šv. Jonas Krikštytojas norėjo būti ten - šalia savo Viešpaties, girdėti iš Jo lūpų sklindančią išmintį, regėti Jo darbus, sekti Juo.

Bet pranašas pasilieka savo vietoje, prie Jordano. Štai šitas dvasinis susilaikymas, atsisakymas to saldaus artumo ir vadinamas vienu didžiausių dvasinių žygdarbių.

Taip ir mes turime kiekvienas pamąstyti apie tai, kad net tai, kas mums gali atrodyti gera, kartais gali nebūti taip gera, ypač jei mes nesame nuolankūs Bažnyčios mokymui ir sprendimams.

Gal tavo atveju galima kreiptis į Bažnytinį Teismą ir pasiteirauti dėl galimybės ištirti ar Bažnyčios manymu tavo santuoka buvo tikrai įvykusi.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Silvija rugpjūčio 22, 2015, 01:09:01
Labai palietė abiejų jūsų Žodžio interpretacijos! Štai ir problema - visa kaip ant delno.

Andriau, vieną dalyką norėčiau pasakyti: Komunija, tokia forma, kokia Ji yra šiandien, juk Bažnyčios sukurta ir nustatyta (aišku, per Kristų), tai nuoseklu ir logiška būtų ir toliau vadovautis tuo, ka nurodo tos pačios Bažnyčios mokymas. Ar ne? :-\ Ir todėl rudeninis Sinodo verdiktas, kad ir koks jis bebūtų, taps Bažnyčios žmogui nuoroda iš Kristaus ir Jo Šventos Dvasios. O jei mes darome išlygas patys sau, tai gal tai ir yra ėjimas prieš Šv. Dvasią?

Labai tau ačiū už pasidalijimą.
Antraštė: Ats: Apie Komunijos davimą išsiskyrusiems ir vėl be Bažnyčios palaiminimo vedusiems žmonėms
Parašė: Silvija liepos 21, 2017, 04:17:45
Citata iš: Tomas M.  rugpjūčio 22, 2015, 00:18:14
Dievo Žodis yra labai gilus, kartais tiesiog neaprėpiamas, todėl mes negalime jį aiškinti vien tik pagal savo supratimą, nes taip kilo daug klaidų. Tokiu būdu mes žiūrime, kaip Šv. Raštą suprato šventieji vyrai ir moterys, ypatingai artimai bendravę su Dievu ir iš kurių patirčių yra sudarytas bendras Bažnyčios mokymas.

Rodos, tie šventieji vyrai ir moterys gyveno kažkada seniai seniai ir daugiau tokių nebebus... va pats, Tomai, labai gražiai komentuoji šv. Jono Krikštytojo temą.

Man šiandien klausantis evangelijos irgi kilo mintis, atliepianti vakar dienos diskusiją (http://tavorankose.org/forumas/index.php/topic,1496.msg22727.html#msg22727)

Anuo metu Jėzus ėjo šeštadienį per javų lauką. Jo mokiniai buvo išalkę, tad ėmė skintis varpų ir valgyti.
    Tai pamatę, fariziejai jam sakė: ,,Žiūrėk, tavo mokiniai daro, kas šeštadienį draudžiama".
    Jis atsakė: ,,Ar neskaitėte, ką darė Dovydas ir jo palydovai, būdami alkani? Kaip jie nuėjo į Dievo namus ir valgė padėtinės duonos, nors nevalia buvo jos valgyti nei jam, nei jo palydovams, o vien tik kunigams.
    Arba, ar neskaitėte Įstatyme, jog šeštadienį kunigai šventovėje pažeidžia šeštadienio poilsį ir nenusikalsta? Todėl sakau jums: čia daugiau negu šventykla!
    Jeigu žinotumėte, ką reiškia 'aš noriu pasigailėjimo, o ne aukos', nebūtumėte pasmerkę nekaltų. Žmogaus Sūnus yra šeštadienio Viešpats
".



Ėjimas kartu su Jėzumi per brandų javų lauką - paskutinieji laikai.
Alkis duonos - troškulys Eucharistijos.
Išimtis, kurią Mokytojas daro mokiniams labai primena išimtis, apie kurias kalba pop. Pranciškus. Argi jis negali kaip Jėzaus vietininkas žemėje, Šventosios Dvasios vedamas, leisti sau tokias išimtis daryti? Iš pasigailėjimo, ne aukai.