• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
gegužės 28, 2024, 19:57:01

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Kuklumas ir orumas aprangoje, išvaizdoje. Ar moterys turi būti patrauklios?

Pradėjo Diak. Tomas M., liepos 18, 2013, 00:15:13

0 Nariai ir 1 Svečias peržiūrinėja šią temą.

Augucka

Aš pasistengsiu prisijungti prie šios akcijos  :thumbup:

Silvija, gi nebūtinai nėrinių skarelę. Gi galima kad ir šaliką ar nertą šiltą skarą užsimesti ant galvos.  ::)

Silvija

Žinoma, Augucka, aš tik šypsausi ir atsikalbinėju ;), gal kada nors ir aš prisijungsiu O:-)

Augucka


Diak. Tomas M.

Jei jau juokaujam... prie kailinių toks galvos apdangalas labai tinka ;D


Silvija

Kažką primena :-\, gerai skristų, kaip kometa :thumbup:

Tarp kitko, kometos uodega irgi vadinama skraiste  :D

Diak. Tomas M.


Diak. Tomas M.

Čia gražiai parašyta:

CitataThis December 8, join millions of Catholic women across the ages in devotion to the Real Presence

Why?

For 2000 years, Catholic women have worn some kind of head covering in Church. Though the particular reasons for doing so have varied (for example, modesty, submission to God, etc.), this practice has always focused on the transcendence of the place - the church, the very dwelling of the Real Presence of Christ in the Eucharist. Having been given this magnficent Gift by Jesus himself, every Catholic church holds something not found anywhere else: the true, living presence of our Savior, hidden under the appearance of bread and wine.

Today, wearing a veil - any kind of covering - is a symbolic gesture that points to the amazing reality of the Real Presence of Jesus in the Blessed Sacrament. As hair has always been a woman's glory, the symbolic covering of a woman's hair is a statement of desire to love God above all else, even above oneself. Since this gesture is symbolic, it is not necessary that the veil conceal the hair completely.

When?

On December 8, we join a global movement to rediscover reverence by wearing a veil to Mass in faith and love for Our Lord's Eucharistic Presence among us.

How?

With any kind of veil, and with the proper interior disposition.  Similar to a religious habit, your veil is a public proclamation of your desire to submit to the will of God for your life, and of your commitment to answering the universal call to holiness and continual conversion. Your veil is also a sign of the great dignity inherent to a woman, who has the potential to receive life within herself... both human life and the supernatural life of God.

What about "other people"?

It is natural to be concerned about what other people think. Sure, some may think the veil is an outdated practice with no meaning in today's culture while others may judge us as trying to be holier-than-thou. Love, however, seeks to ornament Love with beauty and to worship in humility. An act of devotion like veiling does both, while drawing to the fore our love of God above all else.

But the Church doesn't require it

Just as the Church does not mandate that every person pray the Rosary, neither does she mandate that every woman wear a veil. This does not mean, however, that either is not a worthy devotion. On the contrary, these devotions are pleasing to God when done out of love for Him.

http://www.veilsbylily.com/rediscover-reverence/


Diak. Tomas M.


sparnai

Aha, o kur tos mergaites is plakato veil? Ar ji cia pavaizduota kaip netinkamos isvaizdos pavyzdys? juk tooookie ilgi ir tooookie grazus plaukai?  :P

Diak. Tomas M.

Juk ta mergina nusifotografavo su skraiste, kad žmonės matytų produktą, o mergina iš video pristatymo, reikia klausytis ką ji sako - moteris uždengia plaukus - "savo garbę" prieš Švč. Sakramentą bažnyčioje, kad Dievo garbė būtų aukščiau už viską  O:-)

Silvija

Ir dar, kažkaip dėl viso šito atėjo viena mintis - Dievas juk duodamas žmogui įsakymus ir "instrukciją" kaip gyventi, nenorėjo jo apriboti ar kažkaip suvaržyti, Jis norėjo savo vaikus apsaugoti. Pradžios knygos nuopuolio istorijoje matome, kad padarę nuodėmę žmonės susiprato esą nuogi. Nuogas Biblijos terminologijoje reiškia nesaugus. Taigi, šiame pasauly mes būsim nuolat nesaugūs dėl tykojančios nuodėmės, tiek vyrai, tiek moterys. Todėl moteriai prisidengti – tai visų pirma reiškia saugumą  :thumbup:.


Silvija

Šiandien – Švč. Mergelės Marijos paaukojimas. Pasižiūrėjau, ką simbolizuoja ikonografijoje Marijos vualis.

CitataПравославная традиция в исключительных случаях допускает изображение женщин с непокрытой головой. Обычно так пишут Марию Египетскую в знак ее аскетично-покаянного образа жизни, сменившего прежний ее распутный образ жизни. Во всех остальных случаях, будь то образ мучениц, цариц, святых и праведных жен, жен-мироносиц и других многочисленных персонажей, населяющих православный иконный мир, принято изображать женщин с покрытой головой. Так и апостол Павел пишет, что хорошо женщине покрывать голову свою, ибо это "знак власти над нею" (1 Кор. 11.5,10).

Но в некоторых иконографических вариантах богородичных икон мы видим, весьма неожиданно, изображение Богоматери с непокрытой головой. Например, "Богоматерь Ахтырская" и некоторые другие. В некоторых случаях плат заменен венцом (короной). Обычай изображать Богоматерь с непокрытой головой западного происхождения, где он вошел в обиход с эпохи Возрождения, и в принципе неканоничен. Мафорий на голове Богородицы не просто дань восточно-христианской традиции, а глубокий символ - знак Ее Материнства и полной отданности Богу. Даже венец на Ее голове не может заменить мафория, ибо венец (корона) есть знак Царства, Богоматерь - Царица Небесная, но это царское достоинство основано исключительно на Ее Материнстве, на том, что Она стала Матерью Спасителя и Господа нашего Иисуса Христа. Поэтому правильно изображать венец поверх плата, как это мы видим в таких иконографических изводах, как "Богоматерь Державная", "Новодворская", "Абалацкая", "Холмовская" и другие. Изображение венца (короны) на голове Богородицы также пришло в восточно-христианскую иконографическую традицию из Западной Европы. В Византии это не было принято вовсе. Даже когда изображали Богоматерь с предстоящими императорами (как это можно видеть в мозаиках св. Софии Константинопольской), что является выражением превосходства Царства Небесного над царством земным, на Ее главе мы не видим ничего, кроме плата-мафория. И это очень характерно, так как в развитии иконографии наблюдается со временем отход от лаконизма и чистой семантики (знаковой структуры) в сторону иллюстративности и внешнего символизма

Silvija

Rizikuoju nusibosti jums :)

Dar viena įžvalga (kątik meldžiaus antrąjį Šviesos slėpinį 'Vestuvės Kanoje' – Marija ten sudalyvauja kaip motina: ji užbėga už akių šeimininkų nepritekliui (pritrūksta vyno) ir kreipdamasi į Sūnų pagalbos, pasirūpina vestuvininkais).

Galima būtų pagalvot, bet juk ne visoms duota būti mamomis, kaip tada? :-\

Aš manau, kad tas motinystės pašaukimas įrašytas kiekvienoje moteryje ir jį išpildyti galima ne tik šeimoje – pasižiūrėkime į vienuoles. Motinystės genai atsiskleidžia jau mažoje mergaitėje ir taip svarbu juos puoselėti nuo mažens, kad ir užaugus moteris į aplinkinius mokėtų žiūrėti tuo rūpestingu žvilgsniu. Bet ne rūpintis kaip į ją pažiūrės kiti. Todėl net dėvint vualį (!) galima širdimi labai toli nukeliauti nuo savojo pašaukimo, juk sutiksit – svarbiau ne tai, kas išorėj, o tai, kas mūsų viduje...

Citata iš: Tomas M.  lapkričio 21, 2013, 02:20:35
moteris uždengia plaukus - "savo garbę" prieš Švč. Sakramentą bažnyčioje, kad Dievo garbė būtų aukščiau už viską  O:-)

Labai graži mintis, bet kažin ar teisinga :-\, juk Dievo garbinimas išplaukia iš mūsų pačių, kai patiriame Jo visą didybę, bet ar Jam mūsų garbinimo reikia? Nemanau, nes tuomet Jis būtų garbėtroška... Dievui tereikia mūsų tikros širdies, pilnos Dvasios ir Tiesos, pilnos To, kurį nešiojo Marija...

Augucka

Pasiduodu ir nuolankiai prisižadu dėvėti galvos apdangalą bažnyčioje Šv. Mišių metu ir kitomis sakraliomis progomis, jei tik žinoma galimybės tuo metu leis. Tam reikalui jau įsigijau gražų nertą šalį. Žinoma, mantilija šiek tiek prabangu, neįperku aš tokios  :) bet nesvarbu su kuo tuos plaukus pridengsi. Kažkaip man norisi, kad mes visi grįžtume į tą pradinę, tikrą katalikų bažnyčią, o ne laiko pakeistą. Juk dėl to man ji iš dalies ir patinka, kad ji pastovi ir nekintanti, o visokie pokyčiai man  :no-no:

sparnai

As pilnai sutinku, kad jei moteris turi ta vidini troskima baznycioje dengtis plaukus, ir tai jai padeda jaustis arciau Dievo, ir labiau ji garbinti, tai ji ir turi tai daryti. Paciai man tokiam dalykui gal dar laikas neatejo? :) Va apie aprangos kodeksa baznycioje galiu su visais kartu kalbeti, kad nevalia trumpais sijonais ir giliom iskirptem vaistineti tiek baznycioje tiek mieste. O kas del plauku, atskiras klausimas.

Tomai, tikiu, kad man atleisi toki klausima, bet ar nereiketu mums atidaryti temos "Ar vyrai turi buti patrauklus? Kaip vyrai turetu rengtis kirptis ir atrodyt, kad Dievo garbe butu pirmiau ju garbes". Na ar kazkaip panasiai? ;)  O gal turetu buti tema "Skaistumas. Kas ji itakoja. Kur baigiasi ir prasideda musu asmenine atsakomybe?"

Diak. Tomas M.

Sparnai, mes labai džiaugsimės, jei užvesi tavo minėtas diskusijas ;)

Šiaip rodos jau kažkur šioje temoje rašiau, kad katalikiškos aprangos kodas galioja tiek moterims tiek vyrams, tad nors temos pavadinime paminėtos moterys (nes jos dažniau sukelia sumaišties ;) ), visos taisyklės galioja ir vyrams.

Diak. Tomas M.

Citata iš: Silvija  lapkričio 21, 2013, 04:17:32
Labai graži mintis, bet kažin ar teisinga :-\, juk Dievo garbinimas išplaukia iš mūsų pačių, kai patiriame Jo visą didybę, bet ar Jam mūsų garbinimo reikia? Nemanau, nes tuomet Jis būtų garbėtroška... Dievui tereikia mūsų tikros širdies, pilnos Dvasios ir Tiesos, pilnos To, kurį nešiojo Marija...

Ar Dievui reikia, kad Pelenų dieną žmonės bertų pelenus ant galvos? Ar Dievui reikia, kad žmonės klūpėtų Šv. Mišių ir maldos metu? Ar Dievui reikia...

Kaip kažkada (rodos kalbant apie Kryžiaus ženklą) Augustas minėjo, kad žmogui reikia fizinių išraiškų, nes jis yra fizinė būtybė ir taip jam yra lengviau išsireikšti. Skaitant apie škaplierius, radau įdomią mintį, kad škaplieriaus nešiojimas yra tylioji malda. Drįstu teigti, kad ir klūpėjimas, galvos dengimas skraiste ir kitos fizinės Dievo garbinimo išraiškos yra tylioji malda, kurios reikia ne kam kitam, bet pačiam žmogui ;)

Jazminas

Kažin kodėl skaitant šią temą susidaro toks įspūdis tarsi norima priversti žaisti "į vienus vartus"  :-\ 

Sutinku, kad ori, skoninga ir kukli apranga bažnyčioje labai rekomenduojama tiek merginoms, moterims, tiek vyriškąjai giminei.

Bet dengti plaukus?! Čia aš sutinku su Sparnai:
Citata iš: sparnai  lapkričio 21, 2013, 10:59:54
As pilnai sutinku, kad jei moteris turi ta vidini troskima baznycioje dengtis plaukus, ir tai jai padeda jaustis arciau Dievo, ir labiau ji garbinti, tai ji ir turi tai daryti. Paciai man tokiam dalykui gal dar laikas neatejo? :) Va apie aprangos kodeksa baznycioje galiu su visais kartu kalbeti, kad nevalia trumpais sijonais ir giliom iskirptem vaistineti tiek baznycioje tiek mieste. O kas del plauku, atskiras klausimas.

Nebent tas apdangalas bus dar puikesnis negu Dievo man dovanoti plaukai (ačiū Jam labai).  Bet mantilijos neįpirksiu, o ir noro tai daryti neturiu. Čia ir rimtai, ir juokais :)

Patiko Silvijos įžvalga:
Citata iš: Silvija  lapkričio 21, 2013, 04:17:32
... juk Dievo garbinimas išplaukia iš mūsų pačių, kai patiriame Jo visą didybę, bet ar Jam mūsų garbinimo reikia? Nemanau, nes tuomet Jis būtų garbėtroška... Dievui tereikia mūsų tikros širdies, pilnos Dvasios ir Tiesos, pilnos To, kurį nešiojo Marija...

Ir Auguckos ryžtingas nusiteikimas:
Citata iš: Augucka  lapkričio 21, 2013, 07:47:26
Pasiduodu ir nuolankiai prisižadu dėvėti galvos apdangalą bažnyčioje Šv. Mišių metu ir kitomis sakraliomis progomis, jei tik žinoma galimybės tuo metu leis. 

Galbūt kada nors tai darysiu iš tyros meilės Dievui, bet tik ne dėl spaudimo iš šalies.



Jazminas

Citata iš: Tomas M.  lapkričio 21, 2013, 11:20:12
Kaip kažkada (rodos kalbant apie Kryžiaus ženklą) Augustas minėjo, kad žmogui reikia fizinių išraiškų, nes jis yra fizinė būtybė ir taip jam yra lengviau išsireikšti. Skaitant apie škaplierius, radau įdomią mintį, kad škaplieriaus nešiojimas yra tylioji malda. Drįstu teigti, kad ir klūpėjimas, galvos dengimas skraiste ir kitos fizinės Dievo garbinimo išraiškos yra tylioji malda, kurios reikia ne kam kitam, bet pačiam žmogui ;)

Vėlgi negaliu nesutikti. Tačiau mano, kuklia nuomone, tai turi kilti iš žmogaus širdies, iš jo vidaus. O vertinga informacija yra gerai :thumbup:

Citata iš: Tomas M.  lapkričio 21, 2013, 11:19:52
Sparnai, mes labai džiaugsimės, jei užvesi tavo minėtas diskusijas ;)

Sparnai, būtų puiku, jei užvestumėt ;)

Diak. Tomas M.

Tikriausiai, jei būtų užvesta tema "Visiems reikia eiti išpažinties bent kas 2 sav.", galima būtų pradėti ginčytis, kad visi varo į vienus vartus ir kad reikia eiti išpažinties, bet tik tada kai norisi, kai širdis jaučia ir t.t. ir pan. ir ne tada, kai kas nors varo eiti...

Manau, kad tai yra mūsų racionalizavimo pasekmės. Mes praradome tą dovaną tiesiog tikėti. Iki XXa. daugelis tikinčiųjų priėmė tikėjimą, Tradiciją ir tiesiog tikėjo. Moterys dengė galvas bažnyčiose, visi tikintys žmonės rengėsi kukliai ir dorovingai ir niekas to nekvestionavo, ir tai vyko šimtus metų.

Kaip Silvija kažkur minėjo, nežinojimas yra nedorybė, todėl užvesdamas šią temą, turėjau tikslą mažinti nežinojimą. Ir tai nėra žaidimas į jokius vartus, tai yra informacijos pateikimas.

Ir taip, kartais nemalonu, kai kažkas tavo "nosį pabado"... Ir taip, kartais reikia prisiversti. Kartais nesinori klauptis, bet priverti savo kūną, kartais nesinori melstis, bet priverti savo dvasią, kartais nesinori atsiprašyti, bet palenki savo puikybę ir savimeilę. Gyvenime per mažai laiko, kad visur laukti "įkvėpimo". Kaip ir su sportu, taip ir su dvasiniais dalykais - pradedi daryti nenorėdamas, gal net tingėdamas ir sau po nosimi murmėdamas, bet po sportavimo džiaugiesi, kad taip gerai jautiesi.