O kokios Jūsų nuomone geriausios knygos paaugliams religine tematika, nes patys žinot kaip jie nutolę :)
Sveika, beata gaudvile :)
Tavo aktyviąją nuorodą, deja, teko ,,neutralizuoti", nes mes tokiu būdu 'Pegaso' knygų nereklamuojame. Jau vien dėl to, kad jo knygynuose vienoje lentynoje maišoma krikščioniška ir anti krikščioniška literatūra ir tai rodo tą tavo vadinamą "nutolimą", o gal net sąmoningą vartotojų klaidinimą, norint parduoti kuo daugiau ir įvairesnių prekių.
Aš tiek jaunimui, tiek senimui rekomenduočiau 'Katalikų pasaulio' knygynus, kur žmogus jau nepasiklys tarp New Age ar rytietiško brukalo kalnų.
Kaune: http://www.kazimieroknygynas.lt/ (http://www.kazimieroknygynas.lt/)
Vilniuje:http://lvk.lcn.lt/p_strukturos/kp/kataliku_p_knygynas.html (http://lvk.lcn.lt/p_strukturos/kp/kataliku_p_knygynas.html)
http://lvk.lcn.lt/p_strukturos/kp/ (http://lvk.lcn.lt/p_strukturos/kp/)
svetainė internete: http://www.katalikuleidiniai.lt/ (http://www.katalikuleidiniai.lt/)
Galiu remtis tik savo patirtimi. Kai buvau paauglys, skaičiau išimtinai mokslinės fantastikos knygas, nes proza man buvo neįdomi, atrodė, kad pasaulis kuriame gyvenu gana nuobodokas, norėjosi kažko "įdomaus" ir "šviežio". Kai atsigręžiu atgal, matau, kad daug visokio "š" priskaičiau per tuos metus, bet kartu turiu pastebėti, kad rodos kažkas iš aukščiau padėdavo tose knygose atkreipti dėmesį į kelis gerus trupinius.
Jauna širdis pagrinde vadovaujasi jai patinkančiais idealais. Ne veltui sovietų laikais buvo daug knygų ir filmų, kad jaunimui būtų parūpinta pakankamai įvairių "idealų" sekimui. Tikėjimo pasaulyje tie idealai yra šventieji, todėl jų biografijos dažnai labai tiksliai gali pataikyti į vieną ar kitą jaunos širdies tipą. Kadangi man patiko fantastiniai koviniai romanai :armor:, tai dabar net nekeista, kad pirmiausiai man prilipo mistikas ir nenuilstantis kovotojas su tamsa Tėvas Pijus :D
Kitų jaunuoliu atveju reikėtų pažiūrėti, kas juos traukia? Mistika, kova (Tėvas Pijus, Šv. Kryžiaus Jonas); filosofija (Šv. Augustinas); kelionės (šventieji, kurie keliavo evangelizuodami pasaulį); socialinė labdarystė (Šv. Arso klebonas); gyvenimas pasaulyje (Šv. Pranciškus Salezas (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2013-01-24-sv-pranciskus-salezas-vyskupas-baznycios-mokytojas/93973)) ir t.t.
Negaliu daug tokių sąryšių pateikti, nes nesu daug skaitęs, bet gal jūs galite pasidalinti savo patirtimi, kokių šventųjų biografijos tiktų vienam ar kitam asmenybės tipui, pomėgiui atspindėti?
Vakar kaip tik buvau knygyne ir varčiau "Katalikų pasaulio leidyklos" išleistą knygą:
Pasakyk man, kodėl? Tėvo atsakymai į dukters klausimus apie Dievą
Norėčiau šią knygą pakišti savo betampančiam ateistu penkiolikamečiui sūnui. Tik bijau, kad jis jos neskaitys. Bet reikia nugalėti baimę ir tiesiog jam įbrukti arba kažkaip sugudrauti, kad jis nors po skyrių paskaitytų. Žinoma, jis sutiktų jei jam pasiūlyčiau pinigų už perskaitymą :D Tik žinau, kad tai nėra gerai. Gal yra patarimų iš jūsų?
Autorius: Michael Novak, Jana Novak
Vertėjas: Elena Rapkauskienė, Inga Buškutė
Leidimo metai: 2004
Kodas: ISBN 9955-619-18-X
Kaina: 20.79 Lt.
Tai gyvas, intymus, skatinantis mąstyti, jautrus tėvo ir dukters pokalbis apie filosofinį tikėjimo pagrindimą ir jo socialinį įsišaknijimą, vedantis ne tik katalikiško, bet ir nuoširdaus krikščioniško gyvenimo link. Nuoširdūs, išmintingi, aiškūs Michaelio Novako atsakymai - neišsisukinėjančio, protui ir argumentams atviro tikėjimo pavyzdys.
Knyga Pasakyk man, kodėl yra jaudinanti ir skatinanti mąstyti diskusija apie tai, kaip kiekvienam sekuliariam žmogui reikia Dievo ir Jo Bažnyčios. Ši knyga - tai vienas patraukliausių ir labiausiai imponuojančių pokalbių ilgoje žmogaus kalbėjimo apie Dievą istorijoje.
Knygos ištrauka:
Gaunu Janos iššūkį
Vasaros pradžioje mano duktė Jana paprašė paskolinti keletą religinių knygų, ir tai paskatino mūsų pokalbį. Tada aš ruošiausi išvykti į kasmetinį seminarą Krokuvoje, ir ji, pasiskolinusi knygas, po kelių dienų atsiuntė man ilgą faksą, kuris prasidėjo žavingu komentaru ir baigėsi keletu klausimų.
Holivudo rašytojas ir aktorius Benas Steinas, susipažinęs su Jana universitete, sakė, jog ši jam primenanti jauną Ingridą Bergman – tokia pat atkakli ir užsispyrusi. Būdama devyniolikos mano duktė pareiškė, jog neturėčiau jaudintis dėl maištingo jos būdo, nes, anot jos pačios, jai pavyko šiek tiek jį sutramdyti. Ir tai iš dalies buvo tiesa. Ji nepriimdavo jokių pamokymų, jeigu jais pati neįsitikindavo. Kartais mane tai išmušdavo iš vėžių, ir mūsų pokalbis pakrypdavo kita linkme.
Štai kodėl panorau atsakyti į faksą, kuriame duktė pateikė savo klausimus. Tai buvo iki šiol neregėtas įvykis: ne dėl to, kad ji anksčiau nebūtų siuntusi man faksų, bet paprastai juose Jana išdėstydavo savo mintis, ką nors primindavo ar patardavo, ką turėčiau pamatyti. (Ji niekada neprašė pinigų. Kaip ir jos mama, nemėgusi išlaidauti, Jana mokėjo išsiversti su nedaug pinigų. Šis bruožas buvo paveldėtas.) O dabar ji atsiunčia faksą su daugybe klausimų! Bet kuris tėvas apie tai svajotų!
Pasiūliau dukteriai kartu rašyti knygą, ir ji sutiko. Ji – rašytoja iš prigimties, tik drovisi tai pripažinti, nors The Washingtonian išspausdino jos straipsnį, kai mergina tebuvo antro kurso studentė ir universiteto mokslo darbuotoja. Pusantrų metų ji dirbo redaktorės padėjėja žurnale: buvo atsakinga už kelias skiltis, rašė apie daugelį dalykų. (...)
Tačiau tegul kalba pati Jana. Štai faksas, nuo kurio viskas prasidėjo. Kiek vėliau paskambinusi ji paaiškino nespėjusi ištaisyti klaidų ar nugludinti stiliaus, taigi tekstas gali atrodyti kiek stačiokiškas.
Jana: Mano padrikos mintys apie religiją:
Mano karta nuolat ieško pasitenkinimo, dėl to religija mums kelia problemų. Esame lyg išsigimę – tarsi mums trūktų vienos mažytės, bet esminės dalelės. Tai – uždaras ratas, kurio pradžios negaliu apčiuopti.
Kai buvome vaikai ir jaunuoliai, mūsų gyvenimas buvo pernelyg chaotiškas, ir labai norėjome, kad kas nors jį sutvarkytų ir užpildytų mumyse žiojinčią tuštumą, bet ne šaltai ir įsakmiai. Troškome, kad kas nors paimtų mus už rankos, ir šalia jo jaustumės saugiai ir patogiai. To, ko ieškojome, bažnyčioje rasti negalėjome. Religija mums atrodė patriarchalinė, tolima ir nereikalinga. Ji greit patraukia dėmesį, bet ilgai jo neišlaiko.
Buvome maištingi ir religijos atsisakėme kaip kažko nesančio. Kai žmogui bloga, kai jis jaučiasi vienišas ir dėl ko nors kaltas, jis ima galvoti, jog religija privalo būti. Ji padeda nutraukti grandines, prikaustančias mus prie mūsų vargo. Bet tuštuma, atsiradusi mumyse dėl religijos, tik didėjo. (...)
Viskas labai paprasta: žmonėms reikia religijos. Jie nori pagalbos, kurią ji siūlo, pastangų, kurių reikalauja, ir drausmės, kurią įteigia. Todėl žmonės dabar vėl buriasi bažnyčiose, sinagogose, šventovėse. Bet kodėl jie taip menkai stengiasi savo vaikus supažindinti su religija?
Na, o dabar noriu sužinoti:
§ Kodėl religija, kokia ji bebūtų, yra svarbi?
§ Kaip paaiškintum tai, kad yra įvairių religijų, ypač nekrikščioniškų, pavyzdžiui, budizmas?
§ Ar pasakęs: ,,Aš negaliu sutikti su viskuo, ko moko krikščionių Bažnyčia", dar gali vadintis krikščionimi? Ar tas pats galioja ir katalikams? Pavyzdžiui, aš nesutinku su Bažnyčios požiūriu į kontracepciją ir pan.
§ Kodėl Katalikų Bažnyčioje nėra vedusių kunigų? Kodėl kunigai negalėtų rinktis vieno iš dviejų gyvenimo būdų – būti vienam ar turėti šeimą? Manau, kad vedęs kunigas būtų arčiau žmonių: jis geriau suprastų paauglystės, meilės, santuokos problemas.
§ Gimdymų kontrolė? Tačiau ką daryti moteriai, kurios ciklas labai nereguliarus, ir, rūpindamasis jos sveika ta, gydytojas ginekologas tai pataria (jei neklystu, teologijos dėstytojas Vasaros institute, kurį lankėme kartu su mama, sakė, kad tokiu atveju tai nėra smerktina)? O jei vienas iš sutuoktinių suserga kokia nors lytiškai plintančia liga, pvz., AIDS, po kraujo perpylimo? Ar tokiu atveju sveikas sutuoktinis gali reikalauti, kad jo partneris naudotųsi prezervatyvu?
§ Ką pasakysi apie AIDS? Pažįstu keletą tikrai religingų žmonių, kurie teigia, kad taip Dievas nori išnaikinti mūsų visuomenės ,,blogį" – gėjus, narkomanus ir pan.
(...)
-------------------
III Gyvenimas
Teigdamas, kad seksualinis aktyvumas galimas vien santuokoje, judaizmas pakeitė pasaulį. Toros draudimas turėti nesantuokinių lytinių santykių padarė įmanomą Vakarų civilizacijos atsiradimą. Visuomenės, kuriose seksualumas nebuvo ribojamas, vystėsi lėčiau. Vėlesnį Vakarų pasaulio dominavimą nesunkiai galime pagrįsti judaizmo pradėta ir krikščionių perimta seksualine revoliucija... Ši revoliucija skatino seksualumo džiną uždaryti į santuokos butelį. Ji garantavo, kad seksas daugiau nebeviešpataus visuomenėje, išaukštino vyro ir moters meilę bei seksualumą (taip sudarydama prielaidas meilei ir seksualumui santuokoje) ir užsibrėžė sunkų uždavinį – sugrąžinti moters reikšmę visuomenei.
Dennisas Prageris,
1993
Tėtis: Jana, čia reikia padaryti porą pastabų. Pirma, kaip moko krikščionybė, kūno nuodėmės yra mažiausios. Pavyzdžiui, Dantė, pavaizdavęs devynis pragaro ratus, seksualinių nuodėmių turinčius asmenis parodė esančius lengviausiame rate. Jis manė (ir taip buvo manoma visais krikščionybės amžiais), kad kur kas sunkesnės yra sielos nuodėmės: išdidumas, puikybė, neviltis, kietaširdiškumas. Kūno nuodėmės dažniausiai atsiranda dėl silpnos valios. Žmogus nori priešintis, bet potraukis pernelyg stiprus.
Seksualinės nuodėmės rodo mūsų troškimą būti panašiems į Dievą – būti trokštamiems, pamiršti savo ribotumą, bent akimirkai paslėpti savo nesaugumą. Tam tikra prasme seksualinės nuodėmės – tai mūsų melas sau patiems.
Kiekvienas, kuris žino, kokie silpni yra žmonės (net ir geri), supranta, kokia stipri ir saldi gali būti seksualinė pagunda. Ypač tada, kai ,,visi taip elgiasi". Atrodo netgi neteisinga, kai tau siūlo jai priešintis. (Aiškiai prisimenu karštas paauglystės vasaras, kai mąsčiau, koks neteisingas yra Dievas, davęs katalikams tokį sunkų moralės kodeksą – tiksliau, kaip neteisinga, kad aš gimiau katalikas. Kodėl negalėčiau būti tiesiog netikintis ir elgtis taip, kaip mane skatina troškimas?)
Antra, ne visi taip daro. Kai žiūri į kraštutinumus, visada žvelk į esminę mažumą – ketvirtadalį ar trečdalį jaunuolių, kurie nesimyli be santuokos. Kadangi apie seksualinį aktyvumą yra plačiai kalbama, jis reklamuojamas ir siūlomas, šis skaičius man atrodo stulbinančiai didelis. Įsivaizduok, kad tokių yra tik 10 procentų. Arba 5 procentai. Yra daugybė grupių, kurias sudaro tik 5 procentai, bet žmonės norėtų joms priklausyti. Net ir mažesni skaičiai įrodytų, kad skaistybės įsakymo gali būti laikomasi.
Skaistybė skiriasi nuo abstinencijos. Pastaroji yra visiškai negatyvi, tai tam tikras susilaikymas. Skaistybė yra širdies ir proto įprotis, kurį reikia puoselėti; tai būdas žvelgti į tikrovę, išmintingas konteksto ir tvarkos vertinimas, tai saviauklos dalis. Tai būdas dalytis dieviškuoju gyvenimu.
Jana, ar galime pasikalbėti apie kitą šio klausimo aspektą? Bet kurio amžiaus žmonės jaučiasi labai nesaugūs dėl savo gyvenimo. Mes nesame be galo mylintys, mes mirtingi, mes nesame Dievas. Mums būdinga daugybė dalykų, kurie mums nepatinka.
Įsakyme ,,Mylėk savo artimą kaip pats save" svarbiausias žodis yra ,,save". Dauguma žmonių mano, kad save mylėti yra labai sunku – gana lengva lepinti, bet ne taip lengva atleisti, ne taip lengva mylėti. Kai išmoksi tinkamai save mylėti, bus daug lengviau mylėti kitus. Taip yra ir su visais kitais dalykais, įskaitant ir savęs apribojimą, ir skaistybę.
Tačiau paaugliams ir jaunuoliams šis nesaugumo jausmas yra ypač stiprus.
(...)
:-\ Aš tai pasiūlyčiau paaugliui kitokių tekstų, būtent:
http://www.manoknyga.lt/knyga/meiles-santykiai-ar-sekme-imanoma.html
http://www.sena.lt/religija_filosofija/daniel-ange_-tavo_kunas_sukurtas_meilei/139774
http://www.katalikuleidiniai.lt/index.php?lng=lt&content=pages&page_id=11&book_id=403
http://www.btz.lt/lt/palange-jauniems/1/5355 (nors autorius ir protestantas, tačiau tekstas nesikerta su RKB mokymu)
O tik po to, kai jau bus perskaitytos tos knygos, galima bus pasiūlyti ir tą Michaelio Novako ir Janos Novak tekstą, kurį jau Augucka minėjo. O taip pat ir knygą (jei tik pavyktų ją dar rasti):
http://www.dosnumas.lt/index.php/lt/tiesos-beieskant/94-tiesos-beieskant/knygos/tevo-m-d-philippe-knygos/110-meiles-gelmese
Na, pirmai pradžiai tiek. :)
Man labai patiko sita knyga:
http://www.katalikuleidiniai.lt/index.php?lng=lt&content=pages&page_id=11&book_id=571
aprasoma mokslininko kelione nuo ateizmo prie gilaus tikejimo :pentecostal: