TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas

Bendros temos => Praktinė katalikybė => Temą pradėjo: vida spalio 31, 2014, 11:26:59

Antraštė: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: vida spalio 31, 2014, 11:26:59
Visų Šventųjų išvakarėse su kolege diskutavom apie kapų ,, puošybą''. Tikrai suprantu, kad mirusiąjam reikalinga malda, malda ir dar kartą malda.
Mano krikšto mama 87 metų aiškiai išsakė savo valią, kad jokių vainikų ir gėlių nereikia. Deja, lenktynės tiek šermenyse , tiek ant kapų dėl gėlių gausos , egzistuoja.
Ką manote Jūs?
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Augucka spalio 31, 2014, 11:40:14
Lietuviai dažniausiai "persūdo" su puošyba   ::)
Visur turi būti saikas.

Puošiame ne mirusiajam, bet daugiau, ko gero, sau. Mirusiajam galima padėti malda, kaip ir minėjote.
Kadangi žmogus gyvena materialiame pasaulyje, tai jis ir naudoja materialius įrankius ir simbolius, tokius, kaip vainikėliai, žvakės ir pan. Galbūt nori parodyti rūpestį, pasiilgimą, parodyti, kad nepamiršo išėjusiojo... Dėl daugelio dalykų mes puošiame kapus, nei smerkiu, nei nesmerkiu tokių tradicijų. Manau žmogiška ir normalu. Bet tik ne per daug.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Diak. Tomas M. spalio 31, 2014, 16:53:27
Žinant, kad visi, patekę į Dangų yra šventieji, galima būtų paklausti ir taip: ką manote apie šventųjų kapų, atvaizdų puošimą?

Aišku, mes nežinome ar visi, besiilsintys kapuose kūnai priklauso šventiesiems, bet tikriausiai artimieji viliasi  :-\
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Sigitas lapkričio 01, 2014, 05:31:19
šį rytą, t.y. 2014-11-01 09val. važiavau pro didžiąsias Klaipėdos kapines Lėbartuose, tai žmonių ir policininkų nesveikai daug. Sunku įsivaizduoti, kas bus vakare, jei jau dabar automobilių stovėjimo aikštelės pilnos.
Grįžtant prie temos apie nuomones ir kapų puošimą, manau, jog viskas gerai, tradicijas perduodame iš kartos į kartą, tiesiog dera laikytis saiko, bet jeigu giminė plati, tarkim dabar jau mirę tėvai užaugino bent kokius 5 vaikus, tai nesunku paskaičiuoti, jog ant tokio kapo gėlių bus bent du ar tris kart daugiau, nei ten, kur palaidoti tėvai, užauginę ir paleidę į pasaulį tik vieną ar dvi atžalas.

Man mama kartais pašneka, jog norėtų, kad ją kremuotų, kai mirs, o aš jai atsakau, jog nusiramintų, bus tradiciniu būdu pašarvota parapijos bažnyčios šarvojimo salėje, o vėliau palaidota ciela, kaip ir jos mama, be jokių kremavimų. Aišku, kai numirs, pakol gyva gali pati nueiti į bažnyčią ir į kapines papuošti savo tėvelių kapus.

Esu tikras, jog tikras tradicijas verta išsaugoti, palaikyti, o bereikalingas varžybas atmesti. Gėlės ir žvakės skirtos gyviesiems. Tačiau dažnai gėlės ir žvakės tampa bent menka priežastimi bent paviršutiniškai, bent trumpai maldai. Kas žino, į ką gali pavirsti toji menka, paviršutiniška maldelė?

Gerų jums švenčių!
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Giedrė lapkričio 01, 2014, 11:42:34
Kremavime nematau nieko bloga. Kaip žmogus pageidauja, taip ir reikia daryti. Turi būti ant kapo kuklus paminkliukas, tvorelė, pora žvakių, šiek tiek gėlių. Kartas nuo karto šv. Mišias užprašyti dera. Ir viskas. Ko gi daugiau reikia? Mano manymu nieko.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Silvija lapkričio 01, 2014, 17:43:01
Kremavimas KB leidžiamas, tik negalima pelenų išbarstyti bet kur, juos reikia palaidoti kaip ir kūną.

Mes savo tėvelius palaidojome kaimo kapinaitėse, kuriose yra ir kiti giminių kapai. Eilių iki kapinių, kaip miestuose, nebūna. Varžybų, kieno kapas "šustresnis" - irgi. Bet yra tų kapinaičių "tendencijos" arba mados :), į kurias neprivalu reaguoti. Patiko, kad po šv. Mišių buvo einama procesija į kapus giedant ir meldžiantis, o po to - apeinant visas kapinaites.

Va ko negaliu pakęsti kapų puošyboje, tai plastmasinių gėlių :no-no:
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Pilgrim lapkričio 03, 2014, 05:45:38
Silvija, tai tu dar nematei plastmasinių ar skardinių dažytų vainikų su ryškiais mėlynais, violetiniais, ružavais žiedais  :D
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: kukulis lapkričio 03, 2014, 06:00:19
Ai .. normali tradicija tas kapų puošimas ir tiek. Kaip kas nori taip tas puošia ...
Kažkaip man tie kapai giliai dzin ...

Juk į kapus kai nueiname, tai ne pas apipuvusius artimųjų kaulus einame, bet prisiminti patį žmogų, pasimelsti už jį ir t.t. . O kapinės tik atsiminimo vieta. Juk galima artimąjį atsiminti ir namuose ... :)
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Pilgrim lapkričio 03, 2014, 06:32:43
Šiek tiek link filosofijos ...  :-\
Kas yra kapas ? Gal teisingiau ką mums reiškia ar turėtų reikšti kapas ?
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Sigitas lapkričio 03, 2014, 07:48:42
Citata iš: Pilgrim  lapkričio 03, 2014, 06:32:43
Kas yra kapas ? Gal teisingiau ką mums reiškia ar turėtų reikšti kapas ?
Ats.: kapas yra vieta, kur palaidotas lavonas. Ką mums reiškia kapas? Mums, t.y. lietuviams, kapas artimo žmogaus (bet ne gyvūno) reiškia vietą, kur yra palaidotas lavonas, kur ateiname atlikti mirusiojo pagerbimo ritualą, tarkim pacementuoti apvadams pamatą, pastatyti antkapinį paminklą, patręšti žemę ir pasodinti gėlę, gėles, jas išravėti, arba persodinti, nugrėbliuoti lapus ir spyglius, nurinkti senas pamerktas gėles, pakeisti senas plastmasines gėles naujai atsineštomis. Viskas.  ::) :-\ Na, uždegti žvakeles ir gal dar pasimelsti labai trumpai, po to greitai greitai išskubėti atgal prie savo kasdienių reikalų. O ką pats, broli Kristuje Jėzuje, Piligrim, manote?
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Pilgrim lapkričio 03, 2014, 08:02:44
Sigitai, kol kas norėčiau palaukti daugiau pasisakiusių, kadangi pasigilinus plačiau įvyko šioks toks trumpas sujungimas  :( nors teisingiau prie tokių trumpinimų jau pripratęs tai baisu nebuvo, tačiau mūsų bendroje kelionėje reikia daugiau jūsų minčių, kad būtų aiškiau nuo ko pradėti.
Tik norėčiau pasitikslinti
Citatamirusiojo pagerbimo ritualą, tarkim pacementuoti apvadams pamatą, pastatyti antkapinį paminklą, patręšti žemę ir pasodinti gėlę, gėles, jas išravėti, arba persodinti, nugrėbliuoti lapus ir spyglius, nurinkti senas pamerktas gėles, pakeisti senas plastmasines gėles naujai atsineštomis.
ar tai yra mirusiojo pagerbimas ?  :-\ jaučiu šiek tiek gali išsiskirti mūsų sąvokos, todėl kad būtų aiškiau ar yra skirtumas tarp pagerbti ir išreikšti pagarbą.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: kukulis lapkričio 03, 2014, 10:37:38
Šventieji tėvai sako, kad šiame gyvenime galima išsivaduoti iš visų aistrų išskyrus iš dviejų: valgymo ir lytinio potraukio. Šios dvi aistros galutinai nugalimos tik mirties metu :) .
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Silvija lapkričio 03, 2014, 11:14:08
Kukulis trolina, kas čia tau atsitiko, nepatinka tema? :)

Citata iš: kukulis  lapkričio 03, 2014, 06:00:19
Ai .. normali tradicija tas kapų puošimas ir tiek. Kaip kas nori taip tas puošia ...
Kažkaip man tie kapai giliai dzin ...

Juk į kapus kai nueiname, tai ne pas apipuvusius artimųjų kaulus einame, bet prisiminti patį žmogų, pasimelsti už jį ir t.t. . O kapinės tik atsiminimo vieta. Juk galima artimąjį atsiminti ir namuose ... :)

Iš dalies tai ir aš panašiai jaučiuosi, nemėgstu užsibūti tenai. Bet kodėl pavyzdžiui norint pelnyti atlaidus per Vėlines, reikia pasimelsti būtent kapuose? :-\

Pilgrim klausimas manau iškabins gilią teologiją, nagi nagi pabandom ;)

Šventas Raštas kalba apie tai, kad sudžiuvę kaulai bus atgaivinti:

Citata'Taip kalbėjo Viešpats DIEVAS. Tikėkite manimi, atversiu jūsų kapus ir prikelsiu jus iš jūsų kapų, mano tauta, ir parvesiu į Izraelio žemę. 13 Jūs žinosite, kad aš VIEŠPATS, kai atversiu jūsų kapus ir prikelsiu jus iš jūsų kapų, manoji tauta! 14 Duosiu jums savo dvasią, kad atgytumėte, parvesiu jus į jūsų žemę, kad žinotumėte, jog aš, VIEŠPATS, tai pasakiau ir padariau, – tai VIEŠPATIES žodis'".

Atrodo svarbu būti palaidotiems, bet kaip tada kremavimas? Manyčiau, jei Dievas iš dulkės sukūrė pradžioje, tai Jam ne problema tai padaryti ir pabaigoje :) Tai turbūt dėl to Bažnyčia ir neleidžia pelenų paleisti pavėjui?

Bet kaip tada relikvijos, kaip žuvusieji, kurių nei kaulelio nepavyko rasti? :-\
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Pilgrim lapkričio 03, 2014, 14:55:17
Kukuli, pradžioje bus daugiau klausimų negu atsakymų, bet  ;) teisingame klausime visada yra pusė atsakymo. Taigi, apskritai ką reiškia nugalėti aistrą ? kaip turi atrodyti, kaip turi jausti žmogus nugalėjęs aistrą. Kitas klausimas,  :-\ kodėl būtent šios dvi: valgymas ir seksualumas ? Kuom jos tada ypatingos ar išskirtinės jei tik mirties atveju ?
CitataJuk į kapus kai nueiname, tai ne pas apipuvusius artimųjų kaulus einame
CitataBet kodėl pavyzdžiui norint pelnyti atlaidus per Vėlines, reikia pasimelsti būtent kapuose?
Pasikartosiu  :) ką mums (krikščionims) reiškia ar turėtų reikšti kapas ?

Silvija, pranašo Ezekielio 37 skyrius, kurį tu cituoji, 12 eilutė prasideda Todėl pranašauk jiems ir sakyk. Pranašas toliau kalba apie ateities viziją. Dabar klausimas kada bus ta ateitis ? T. y. ar tai laikų pabaigoje, ar Mesijo, kurio laukė žydai, atėjimo laiku ?

Tai turbūt dėl to Bažnyčia ir neleidžia pelenų paleisti pavėjui? Ne, ne todėl  ;)

Bet kaip tada relikvijos, Patiko delfi.lt perskaitytos kelios mintys, kurios arba padės surasti atsakymą. arba visai sujauks  :)
CitataPasaulyje yra paplitę trys požiūriai, kas mes esame. Pagal pirmąjį jų, žmogus yra fizinis kūnas, nes Dievo nėra. Antrojo požiūrio šalininkai teigia, kad esame kūnai, kurie turi sielas. Trečiųjų nuomone, esame sielos, laikinai apsigyvenusios kūnuose.

http://www.delfi.lt/pilietis/voxpopuli/kodel-as-nesilankau-kapinese.d?id=66270436#ixzz3I27bqnuv



Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: kukulis lapkričio 03, 2014, 15:05:47
Tos dvi aistros tikriausiai, išskirtinės tuo, kad jos susiję išmitinai su kūnu.
Paminėjau ne tam kad kaip nors išskirčiau aistras, bet kad pabrėžčiau mintį, kad mirtis turi apvalantį poveikį, apie kurį kalba šventieji tėvai.

Man net kartais kyla mintis ne kad už pačius mirusiuosius pasimelsti, bet kaip tik prašyti mirusiųjų,  kad melstųsi už mus ir už mane.

Man yra buvę tokių patirčių, kad apmąstant kokį nors mirusiojo darbą, kuris tikrai buvo šventas, patirdavau ir patiriu palaimingą patirtį.

P.S.
O kad kapų puošimas dzin, tai nereiškia, kad esu prieš kapų puošimą. Tiesiog man vienodai, ar jie išpuošti ar nelabai išpuošti; ir vienaip gerai ir kitaip neblogai. Gal kas nelabai patinka, tai kai ištisai būna padengta marmurine plokšte - kažkaip tada labai neestetiška.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Pilgrim lapkričio 03, 2014, 15:21:16
O išskirtinumas yra  ;) gal tiksliau jos ypatingai reikšmingos, tačiau kitaip. Kol kas nesu tikras, kad aiškiai išdėstyčiau. Truputį reikia mintis parikiuoti.
Ką nori pasakyti, kalbėdamas apie apvalantį poveikį. Išskleisk kas tai būtų.
Tavo mintis apie maldą ir patirtis labai šauni. Tai ir yra apie ką kalbame poteriuose "šventųjų bendravimą" ar skaitome katekizme "mirusiųjų bendravimas"
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Silvija lapkričio 03, 2014, 15:53:47
Kukuli, atsiprašau už pasakymą, kad trolini, nepagavau tavo minties, galva šiandien kažkokia sunki  :ashamed:

O šią tavo mintį:

Citata iš: kukulis  lapkričio 03, 2014, 15:05:47

Man net kartais kyla mintis ne kad už pačius mirusiuosius pasimelsti, bet kaip tik prašyti mirusiųjų,  kad melstųsi už mus ir už mane.

viens prie vieno pasakė kun. M. Sabonis sekmadienio homilijoje.

Pilgrim, aš turiu atsakymą, sakyti? :) Dėl to seniau savižudžius už kapinių tvoros laidojo?
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Varlė keliauninkė lapkričio 03, 2014, 16:24:13
Silvija, atsakymas neteisingas. Kataliku baznycia draudzia pelenu barstyma, nes tada nera laikoma, kad zmogus palaidotas kaip asmuo. Mirusysis turi tureti savo vieta. Paguglinau :-)

Bet kaip tada su sventaisiais, kuriuos sudegino? Ju pelenu gi niekas nesurinko.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: kukulis lapkričio 03, 2014, 16:53:41
Manau čia labiau simbolinė prasmė. Nes šiaip kitose religijose pelenų barstymas reiškia žmogaus susiliejimą su gamta, o štai toks susiliejimas su gamta jau yra priešinga krikščionybei doktrina. T.y. priešingas ne pats pelenų barstymas, o intencija dėl kurios barstomi pelenai.

Taip ir pelenų palaidojimas vienoj vietoj yra intencija kad kūnas kelsis, bet jeigu tie šventieji, kurie buvo sudeginti pelenų niekas nesurinko į vieną vietą, tai jie vis vien prisikels.  Tiesiog manau čia svarbi ne pati problema ar prisikels ar neprisikels kai bus išbarstyti pelenai - nes Dievui nieko nėra neįmanoma - bet pats laidotuvių ritualas svarbus; ir jo svarba, sakyčiau, didesnė gyviesiems negu mirusiajam.

P.S.
O dėl tavo Piligrim minčių apie apvalomąjį mirties poveikį, tai be abejo būtų įdomu įšgirsti/perskaityti; tik žinok, kad tai, ką tu išmąstai yra tavo mintys, o šventųjų raštai buvo ne vien šventųjų mintys, bet Šventosios Dvasios įkvėptos mintys. Be abejo, Šventoji Dvasia gal ir tau mintis geras teikia, bet į viską reikia žiūrėti atsargiai, besisaugant tiek klaidos tiek puikybės. :)

P.P.S.
O dėl trolinimo tai Silvija buvai teisi, aš iš tikrųjų trolinau :)
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Silvija lapkričio 04, 2014, 03:10:45
Ot koks! Negali pabūti mokiniu? Bet juk tai - irgi puikybė :) 'Mes jums grojome, o jūs nešokote;
mes giedojome raudas, o jūs neverkėte'.


Citata iš: Varlė keliauninkė  lapkričio 03, 2014, 16:24:13
Silvija, atsakymas neteisingas.

Tai kad aš dar neatsakiau O:-) Aš tik paklausiau - ar ne dėl to seniau savižudžius laidojo už tvoros? manant, kad jie sąmoningai atsisakė Kristaus išgelbėjimo?

Tai mano atsakymas būtų toks: mes esame Kristaus, todėl net ir mirę kūnai išsaugo tą informaciją, kad yra Kristaus kūnas ir tam visos maldos bei visa pagarba reikalinga. Kas su Juo mirė, su Juo bus ir prikeltas. Vėlinių tradicijos - tai žmonių tradicijos, kaip kukulis ir sakė, reikalingos daugiau gyviesiems, kad neužsimirštume kas esame. O esantys anapus tai jau nepamirš niekaip :)


O gal žinote, kodėl ortodoksai kapinėse valgo?
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Augucka lapkričio 04, 2014, 03:24:20
Citata iš: Silvija  lapkričio 04, 2014, 03:10:45

O gal žinote, kodėl ortodoksai kapinėse valgo?

Kiek pamenu is vaikystes (mano tevo puse provoslavai), tai lygtai valgymas ir gerimas ant kapo tai tas pats, kai mes per Kucias per nakti paliekam tuscia vieta prie stalo ir lekstute "sveciui".
Provoslavai atsinesa ant kapo degtines, isipila viena sau, kita per peti, tipo mirusiajam  ;D tiesiog paprociai tokie. Su maistu taip pat, kasni sau, kasni per peti  :D
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Silvija lapkričio 04, 2014, 03:47:43
Ir kiekvienas, kuris gyvena ir tiki mane,
neragaus mirties per amžius.
Ar tai tiki?"
(Jn 11, 26)

ragauti mirtį? hmm... vis tas valgymas. Valgyti su mirusiaisiais - tai turbūt tikėti, kad jie gyvi ir kartu su jais simboliškai valgyti gyvenimą.

O mes kasdien netinkamai valgydami (ir kitus kūno darbus darydami) ragaujame mirtį :(
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Pilgrim lapkričio 04, 2014, 05:27:17
Citataapie apvalomąjį mirties poveikį
Kukuli, savo minčių lyg ir nežadėjau šiuo klausimu ;) tik man neaišku ir todėl -
Ką nori pasakyti, kalbėdamas apie apvalantį poveikį. Išskleisk kas tai būtų. Kaip tai pasireiškia, kaip tai vyksta ir pan.

O apie aistras valgyti ir lytinio potraukio žadėjau  :) vadinasi sulauksit.

Silvija, tai kad valgymas nėra paprastas dalykas, kaip mums atrodo ir yra. Kol kas gilių ir plačių atsakymų neturiu. Matosi tik atsakymo pėdsakas, ne daugiau. O tavo paskutinių pamąstymų raktas glūdi klausime, kuris jau skambėjo ką mums (krikščionims) reiškia ar turėtų reikšti kapas.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: kukulis lapkričio 04, 2014, 08:54:07
Aš vienos pravosloavų popo paskaitos klausiau, jis labai kritikavo valgymą kapuose, sakydamas, kad tai nekrikščioniškas paprotys. Sakė: reikia kapinėse melstis, o ne valgyti ir gerti.

Todėl teiginys "pravoslavai valgo kapinėse", neteisingas, o teisingas būtų "rusai valgo kapinėse".

Dėl apvalančio mirties pobūdžio. Kiek supratau, tai ne visiems jis išsipildo, o tik tiems, kurie siekė aistrų atsikratymo dar kol gyveno šiame gyvenime. Vis dėl to, mirtis, kaip ten bebūtų, dažniausiai yra skausmingas įvykis, kai siela atsiplėšia nuo kūno. Jeigu atsiplėšdama nuo kūno ji tame kūne palieka ir savo aistras, tai apsivalo, o jeigu į jas įsitveria ir neatsiplėšia, tuomet tos aistros ir lieka sieloje. Nes jei žmogus niekad gyvenime neturėjo noro nuo jų atsiplėšti, tai jos lieka ir po mirties.
Šitą parašiau iš dalies išmąstydamas, o iš dalies besiremdamas šventųjų raštais. Iš šventųjų raštų yra šios dalys: po mirties sieloje likusios aistros nutempia sielą į pragarą; mirtis padeda nugalėti valgymo ir lytinio potraukio aistras. Išmąstyta dalis yra ši: mirštant siela atsipėšia nuo kūno, bet ne visad atsiplėšia nuo savo aistrų.

Reiktų dar dėmesį atkreipti dėl žodžio "aistra" naudojimo. Nes vienokia aistra yra emocijos pasireiškimas, dažnai vartojama šnekamojoje kalboje, o kitokia aistra yra neigiami/nuodėmingi žmogaus įpročiai. Tai visur šventųjų raštuose naudojamas aistros terminas reiškia būtent nuodėmingų žmogaus įpročių, jausmų ir minčių apibendrinimą. Ar gal būt labiau šaltinį iš kurių kyla tos nuodėmės.

P.S.
Tikrai, Silvija, man sunku būti Piligrim mokiniu. Viena vertus dėl to, kad dėl savo puikybės nemėgstu, kai man kas vadovauja, antra vertus, nemaža dalis jo teiginių manyje sukelia prieštaravimą ir iš to kylantį piktumą :( .
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Silvija lapkričio 04, 2014, 10:08:21
Dėl paskutinės pastraipos: kylantys prieštaravimai kartais būna kaip paspirtis tobulėti ir tuomet jie yra gerai.

Nenoras būti mokiniu kai kitas imasi mokytojo rolės... manau tai vėl - proga abiem tobulėti ir tai yra gerai  :thumbup: tikinčiam Kristų viskas išeina į gera. Bet labai suprantu tave, kartais nugalėti didelius mūsų skirtumus neįmanoma žmogui, tik Dievui tai įmanoma. Turiu ir aš porą personų savo aplinkoje, kurios man padeda atpažinti savo puikybę. Dekoju Dievui už jas.

P.s. kartais labai padeda artimesnė pažintis ;)

P.p.s. tu labai skaidrus ir tikras žmogus. Krikščionis. Ačiū tau.  [-O<
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Silvija lapkričio 04, 2014, 10:31:13
Dar kartą persiskaičiau temą, tai žinote, trumpai drūtai būtų toks mano atsakymas: Dievas mato mūsų širdis, vienas atneša plastmasinių gėlių su didžiausia meile savo mirusiems Kristuje, o kitas gali su dideliu meniniu skoniu ištaisyti tuos du kvadratinius metrus, bet širdy būti piktas ant kaimyno, kurio artimųjų kapas skurdus. Trečias sunkiai suranda savo giminaičio kapą už vienuolijos teritoriją juosiančios tvorelės ir negali ten duoti reikštis savo fantazijomis, nes visi kapeliai kaip vienas - tik antkapis ir kryžius su vardo įrašo lentele. Va tokie man labiausiai ir patinka.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Varlė keliauninkė lapkričio 04, 2014, 11:05:23
Gražiausi - karių kapai.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Pilgrim lapkričio 05, 2014, 09:07:35
Žmogaus gyvenime yra momentai, kuriuose labai stipriai išgyvenamas Dievybės buvimas arba dar kitaip pasakant Dievybės įsiveržimas į pasaulį. Šiuos momentus vienodai atpažįsta visos tautos. Ar tai būtų gyvenusios Afrikos dykumose, ar Amazonės džiunglėse, ar prie 100 metų ar prieš 10 000 metų. Šie momentai: gimimas, tapimas suaugusiu (dar žinoma iniciacijos pavadinimu), santuoka, mirtis. Tuose gyvenimo momentuose stipriai juntamas ir išgyvenamas Dievybės prisilietimas. Todėl visi veiksmai atliekami tais momentais turi turtingą simbolinę prasmę, kad mums primintų ir padėtų išgyventi šį Dievybės prisilietimą. Simboliai sutinkami visose kultūrose ar tai Australijos aborigenai, ar baltų gentys, ar egiptiečiai faraono laikais. Todėl kalbėdami apie mirtį negalime nekalbėti apie tai kas yra kapas. Kaip žmogus supranta kas tai yra, kokia jo reikšmė. Krikščionybės ir kitų religijų požiūriai skiriasi, bet apie tai vėliau.
CitataŽmogaus mirtis - tai riba tarp fizinio ir (anapusinio) metafizinio pasaulio, į kurį atsiremia žmogiško gyvenimo dvasinė-religinė patirtis. Nekrokulte akivaizdžiai matosi gyvas žmogaus santykis su Dievu ir mirusiųjų metafiziniu pasauliu.
Laidotuvių ceremonija pilna religinių apeigų bei magiškų ritualų, kurių tikslas palengvinti mirusiojo vėlės kelionę į anapus bei jos įsikūrimą anapilyje, taip pat apsaugoti gyvuosius nuo kontakto su mirusiųjų pasauliu ir siekiant išvengti blogo poveikio pasekmių gyviesiems.
http://www.vydija.lt/straipsniai/nekrokultas.htm
Jeigu visos laidotuvių apeigos kalba apie Dievybę ir anapusinį pasaulį tai ir kapas yra simbolis kuris sako ... ką sako ?
CitataGimimas ir mirtis – bene svarbiausia prieštara, o kartu ir jungtis bet kurioje religinėje ar filosofinėje sistemoje. Baltų genčių laidosenoje atsispindi sudėtinga daugiasluoksnė senųjų žmonių pasaulėžiūra ir jos raida. Laidojimo apeiga byloja apie žmogaus būties žemėje tikslą, apie tai, kad gentainius prie mirusiojo kapo atlydi dvejopi jausmai. Velionio gailimasi, jo gedima, bet kartu mirusiajam jaučiama prietaringa baimė. Kapas – tai simbolis, atskiriantis gyvųjų ir vėlių pasaulius, tai mitologiškai suvoktas riboženklis. Kapo įranga turi įsivaizduojamosios Visatos surėdymo bruožus: per kapo mikrokosmosą patenkama į mirusiųjų šalį, į dausas, į anapus.
http://www.ethnicart.lt/index.php?option=com_content&task=view&id=263
Taigi kapas yra "kelias", "laivas" kuris perkelia ar kuriuo pereinama į anapusinį gyvenimą. Arba tai kartu pereinamasis laikinas mirusiųjų "namas" iš kurio jie bus perkelti anapusybėn atėjus laikui.
Krikščionybė žengia toliau ir gerokai toliau. Kas sukrečia Jėzaus mokinius ir moteris Velykų rytą  :-\ Tuščias kapas. Pamąstykim ką mums gali kalbėti tuščias kapas.  Dabar esame įpratę kažką rasti kape, mūsų patirtis taip sako, kad ir sudūlėję kaulai, kad ir kas, tačiau kape kažkas yra. O krikščionybė sako kapas yra tuščias. ,,Tuščias kapas tapo krikščionybės lopšiu", –  sakė Šv. Jeronimas. Krikščionio kapas yra "tuščias". Krikščionis jau yra prikeltas ir jo kapas yra tuščias ir tai jau įvyko per krikštą.
Krikšto simbolikos, mus moko apaštalas Paulius: ,,Krikštu mes esame kartu su Kristumi palaidoti mirtyje". Vienas iš Bažnyčios Tėvų Origenas dažnai perteikia Rom 6, 4 mintį, pridurdamas antrąją frazės dalį: ,,Krikštu mes esame kartu su Kristumi palaidoti mirtyje, krikštu esame su juo prikelti".
IV amžiaus tėvų raštuose pagaliau aiškiai išplėtojama pauliškoji krikšto teologija. Šv. Kirilas Jeruzalietis († 386 m.), būdamas Jeruzalės vyskupas, skelbė savo katechetinius pamokslus paties Kristaus kapo artumoje. Topografinės sąlygos labiau negu bet kur kitur buvo palankios pauliškosios krypties velykiniam krikšto dvasingumui iškelti. Kirilas Jeruzalietis po liturginio skaitinio Rom 6, 3–14 savo antrojoje mistagoginėje katechezėje aiškina krikštijamiesiems krikšto apeigas remdamasis Pauliaus mokymu: ,,Po patepimo esate nuvedami už rankos į dieviškojo krikšto šventąjį baseiną, esantį prieš jus, kaip Kristus nuo kryžiaus – į kapą".
Čia aiškiai parodomas neofito tapatinimasis su Kristumi. Toliau Kirilas aiškina trigubą tikėjimo išpažinimą, lydimą trigubo pasinėrimo. Pasak jo, tai simboliškai reiškia tris dienas trukusį Jėzaus palaidojimą kape: ,,Tuo pačiu momentu mirštate (panyrate) ir gimstate (išnyrate): šis išganingas vanduo tampa jums kapu ir motina" (Catecheses mystagogicae, 2, 4).
,,Kristus iš tikrųjų buvo nukryžiuotas, palaidotas ir prisikėlė; o jūs per krikštą, kaip įvaizdį, buvote pripažinti verti būti drauge su juo nukryžiuoti, palaidoti ir prikelti iš numirusiųjų" (plg. ten pat, 3, 2). Kirilas Jeruzalietis išreiškia pauliškąjį dvasingumą labai realistiškai: ,,Šis išganingas vanduo buvo jūsų kapas". Prisiminus pradžioje minėtą sarkofago formos krikštyklą Doura Europos III amžiaus pradžios bažnyčioje, galima manyti, kad Jeruzalės vyskupas kalba pasitelkdamas jau tradicine tapusią simboliką.
Tuo pačiu laikotarpiu šios temos imasi ir didieji Kapadokijos tėvai: Bazilijus, Grigalius Nazianzietis ir Grigalius Nysietis. Čia apsiribosime tik šv. Bazilijaus raštų iliustracijomis. Jis savo pamoksle apie krikštą vaizduoja Krikšto sakramentą kaip perėjimą iš mirties į gyvenimą ir kviečia savo klausytojus susitapatinti su Kristaus slėpiniu, apimant taip pat jo palaidojimą, reiškiantį tikrą jo mirtį: ,,Būkime palaidoti kartu su Kristumi, kuris mirė už mus".
Šis sakramentinis realizmas būdingas Bazilijaus dvasingumui, pagrįstam mistiniu susitapatinimu su Kristumi. Cezarėjos vyskupas tai plačiau išdėsto savo traktate De Spir. Sancto (XV), parodydamas, jog išganymas ateina ,,sekant Kristumi" iki mirties (cituojama Rom 6, 3–5 ir Kol 2, 11–12). Dievo planas yra atvesti žmogų į dieviškąją artimybę: ,,Tokia yra Kristaus buvimo kūne, Evangelijos veiksmų, kentėjimų, kryžiaus, palaidojimo ir prisikėlimo prasmė" (35). Pažymėtina, jog Bazilijus vartoja žodį taphe (kapas, palaidojimas), aiškiai nusakydamas mirties vietą ir tai pabrėždamas savo mokymuose tikintiesiems. ,,Kaip būti panašiems į jį mirtyje? – Būnant palaidotiems drauge su juo (suntaphentes)." Vyskupas pateikia atsakymą, kaip pradėti naują gyvenimą, ,,gimti iš aukštybių": reikia mirti, nužengti į požemių karaliją, pragarus. O kaip nužengti į pragarus? – ,,Sekant Kristaus palaidojimu per krikštą. Nes pakrikštytųjų kūnai tampa tarsi palaidoti vandenyje".
Taigi Bazilijus taip pat tikroviškai kaip ir Kirilas pasitelkia marinančią vandens simboliką. Pasinėrimas į krikšto vandenį yra tarsi mirtis paskęstant. Mokymo tikslais pasitelkdamas antitezę, Bazilijus neužsimena apie  pozityvią, gyvybę teikiančią vandens simboliką. Krikštas yra mirties pasauliui ir prisikėlimo iš numirusiųjų įvaizdis. Bazilijui gyvenimas Kristuje ir prisikėlimas su Juo yra Dvasios darbas. ,,Viešpats, mūsų gyvenimo skirstytojas, įkūrė mumyse krikšto sandorą kaip mirties ir gyvybės pavyzdį: vanduo yra mirties įvaizdis, o gyvybės pradmenis suteikia Dvasia." ,,Viena vertus, vanduo vaizduoja mirtį, priimdamas kūną tarsi į kapą (taphe); kita vertus, Dvasia įkvepia gaivinančią galią, atnaujindama sielą iš mirties būklės nuodėmėje į pradinę gyvybę" (ten pat, 20). Ši simbolika vaizdžiai atsiskleidžia panardinimo apeigų praktikoje. Bazilijus nurodo, jog dera panardinti tris kartus. Akivaizdu, jog jis kapo simboliką taiko pačiam vandeniui, o ne baseinui, turiniui, o ne indui. Šv. Grigalius Nysietis sakė: ,,Esame palaidoti vandenyje kaip Išganytojas žemėje; trissyk tai pakartojant išreiškiama prisikėlimo šlovė".
Antiochijos vyskupas Jonas Auksaburnis vadina krikštą dar ir palaidojimu, laikydamasis apaštalo Pauliaus tradicijos. ,,Šis dvasinis nuskaistinimas <...> vadinamas taip pat 'palaidojimu'. Nes, pasak apaštalo, buvome drauge su juo palaidoti krikštu, kad mirtume nuodėmei." Kitoje vietoje Jonas Auksaburnis aiškina panardinimo apeigas: ,,Mūsų galva panardinama vandenyje kaip karste". Tokį pat mokymą randame jo antrojoje katechezėje: ,,Krikštas yra palaidojimas ir prisikėlimas – senasis žmogus palaidojamas su nuodėme, o naujasis žmogus atnaujintas prisikelia panašus į tą, kuris jį sutvėrė" (11).

pagal Gerard-Henry Baudry  iš Krikštas – palaidojimas su Kristumi  http://www.baznycioszinios.lt/old/bz0207/207str.html
Taigi krikščionio kapas yra tuščias. Kapinėse mes turime regėti "tuščius" kapus, tai kartu kalba, kad mūsų artimieji yra su Kristumi ir jie yra gyvieji, o su gyvaisiais juk yra bendraujama. Ką ir kalba katekizmas
958  Bendravimas su mirusiaisiais. ,,Gerai suprasdama tą viso Jėzaus Kristaus mistinio kūno bendrumą, keliaujanti Bažnyčia nuo pat pirmųjų krikščionybės dienų su didele meile minėdavo mirusiuosius 'kadangi šventa ir dievota mintis 'yra melstis' už mirusiuosius, kad jie būtų išvaduoti iš [...] nuodėmės' (2 Mak 12, 45–46); Bažnyčia taip pat rūpindavosi juos užtarti."521 Mūsų malda už mirusius gali ne tik jiems padėti: mūsų užtarti, jie ir mus gali veiksmingai užtarti.
962  ,,Mes tikime visų krikščionių bendravimą – tų, kurie tebekeliauja šioje žemėje, kurie, užbaigę šį gyvenimą, dar skaistinasi, ir tų, kurie džiaugiasi dangaus laime; jie visi sudaro vieną Bažnyčią; drauge tikime, kad šiame bendravime gailestingoji Dievo ir Jo šventųjų meilė yra visada pasirengusi išklausyti mūsų maldas."524
http://katekizmas.lt/kbk1996p2003/N13F6E.html

P.S. jei nepavyko suprantamai padėlioti, atsiprašau  :( o Silvija tavo P.S. sakyčiau vykęs
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: vida lapkričio 05, 2014, 09:21:24
Vanduo yra mirties įvaizdis - man dar augti ir augti, viską perskaičiau , bet tikrai ne viską supratau. Vanduo gyvybės simbolis. Klausimai kyla ne iš prieštaravimo, bet iš nesupratimo.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Augucka lapkričio 05, 2014, 10:06:30
O man gražiausi kapai tokie, kokie yra  :thumbup:
Man kaip tik karių kapai yra perdėtai minimalūs arba tokie, kur nesuprasi nei kur palaidotas, nei kurioj vietoj galva, kurioj kojos ir užsilipęs trypi ant to kapo, nes viskas yra vientisa žolės masė, nei kur gėles padėti, nei kur pamerkti. Toks minimalizmas kapuose man ne prie širdies. Aš pasilieku prie tos kapinių priežiūros kultūros, prie kurios gimiau ir užsaugau  ::)
Dievas prikels mus su nauju kūnu. Čia, ko gero, turima omeny visškai naują švarų dvasinį kūną. Nemanau, kad mes kelsimės su fiziniais kūnais. O jei numatoma, kad žmogus bus prikeltas su fiziniu kūnu, tai Dievui nereikia mūsų sudūlėjusių kaulų, nes jis iš dulkės sukurs mums naują kūną.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: kukulis lapkričio 05, 2014, 15:12:47
Kad krikštas tuo pat metu yra ir mirtis, tai šitą irgi pamenu kalbėjo neokatechumenų paskaitoje, kurioje buvau tuo metu apsilankęs.

O va tie Dievo prisilietimo momentai gyvenime, tai man asmeniškai naujas dalykas :)

Ačiū Piligrim, už šį tekstą :)
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Pilgrim lapkričio 05, 2014, 16:46:48
 11 skirsnis. ,,Tikiu kūno iš numirusių prisikėlimą"

989  Mes tvirtai tikime ir taip pat viliamės, kad kaip Kristus tikrai prisikėlė iš numirusių ir amžinai gyvena, taip ir teisieji po mirties amžinai gyvens su prisikėlusiu Kristumi, ir Jis prikels juos paskutiniąją dieną.558 Kaip Jo, taip ir mūsų prisikėlimą įvykdys Švenčiausioji Trejybė:

    Jei jumyse gyvena Dvasia to, kuris Jėzų prikėlė iš numirusių, tai Jis – prikėlęs iš numirusių Kristų Jėzų – atgaivins ir jūsų mirtinguosius kūnus savo Dvasia, gyvenančia jumyse (Rom 8, 11).559

990  Žodis ,,kūnas" reiškia silpną ir mirtingą žmogų.560 ,,Kūno prisikėlimo" prasmė ta, kad po mirties gyvens ne tik nemirtingoji siela, bet ir mūsų ,,mirtingieji kūnai" (Rom 8, 11) vėl bus gyvi.

http://katekizmas.lt/kbk1996p2003/N141AB.html
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Diak. Tomas M. lapkričio 06, 2014, 19:40:23
Kalbant apie tai, ką krikščionims reiškia kapas ar mirusiojo palaikai, tikriausiai reikėtų prisiminti ir tai, kad pirmaisiais krikščionybės amžiais katakombose Šv. Mišios buvo aukojamos tiesiai ant kankinių karstų, t.y. karstai/kapai buvo Altoriai. Manau reti dalykai susilaukia tokios garbės.

Taip pat Senajame Testamente berods Tobijui Dievas suteikė palaiminimą už tai, kad jis palaidojo velionį. Dievas suteikė palaiminimą už ką? Kad palaidojai lavoną? Keista  :-\ O gal yra racijos tame?

Citata iš: Pilgrim  lapkričio 03, 2014, 14:55:17
Bet kaip tada relikvijos, Patiko delfi.lt perskaitytos kelios mintys, kurios arba padės surasti atsakymą. arba visai sujauks  :)
CitataPasaulyje yra paplitę trys požiūriai, kas mes esame. Pagal pirmąjį jų, žmogus yra fizinis kūnas, nes Dievo nėra. Antrojo požiūrio šalininkai teigia, kad esame kūnai, kurie turi sielas. Trečiųjų nuomone, esame sielos, laikinai apsigyvenusios kūnuose.

http://www.delfi.lt/pilietis/voxpopuli/kodel-as-nesilankau-kapinese.d?id=66270436#ixzz3I27bqnuv

Šio video pradžioje paaiškinama, kad žmogus nėra "kūnas turintis sielą" ar "siela įkalinta kūne" ir pan... žmogus yra kūnas + siela, nes Dievas taip sutvėrė ir Jis matė, "kad tai yra gera":

https://www.youtube.com/watch?v=FcbgtWNORQ8

Citata iš: kukulis  lapkričio 03, 2014, 16:53:41
Manau čia labiau simbolinė prasmė. Nes šiaip kitose religijose pelenų barstymas reiškia žmogaus susiliejimą su gamta, o štai toks susiliejimas su gamta jau yra priešinga krikščionybei doktrina. T.y. priešingas ne pats pelenų barstymas, o intencija dėl kurios barstomi pelenai.

Taip ir pelenų palaidojimas vienoj vietoj yra intencija kad kūnas kelsis, bet jeigu tie šventieji, kurie buvo sudeginti pelenų niekas nesurinko į vieną vietą, tai jie vis vien prisikels.  Tiesiog manau čia svarbi ne pati problema ar prisikels ar neprisikels kai bus išbarstyti pelenai - nes Dievui nieko nėra neįmanoma - bet pats laidotuvių ritualas svarbus; ir jo svarba, sakyčiau, didesnė gyviesiems negu mirusiajam.

Jei gerai pamenu, tai skaičiau, kad kremavimas nėra toks nekaltas dalykas. Juk ritualas dažnai yra pilnas simbolių. Yra žmonių, kurie kremuoja palaikus ir tai daro, kaip simbolį, kad prisikėlimas neegzistuoja... aišku, tu gali kremuoti be blogos minties, bet prarandi simbolį... o kokie gi kremavimo pliusai, kuriuos mums mėgsta piršti naujoji kultūra? Dažnai viskas susiveda į "patogumą", taupumą ir pan.

Prisiminkime, kad tikėjime yra daug "nepatogių" dalykų (kaip sakysime vilnonis škaplierius ir pan.) ir tie nepatogumai mus dažnai apsaugo nuo blogo "patogumo" poveikio, tik deja dažnai mes to nesuprantame.

Kitas klausimas kremuotojams - ar kūnas yra mano (mane laidojančių) nuosavybė? Katalikų tikėjimas aiškiai sako, kad kūnas yra Dievo nuosavybė, todėl ir tatuiruotės skaitosi tos Dievo nuosavybės įžeidimas, ką jau kalbėti apie nuosavybės sudeginimą... juk jūs nebūtumėte sužavėti, jei kas nors sudegintų jūsų nuosavybę, nes "manė, kad taip patogiau ir pigiau"?
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: kukulis lapkričio 07, 2014, 09:13:09
Šiaip jau po mirties kūnas vis vien supūna.. todėl čia apie nuosavybę, kurios negalima deginti, kažkaip man sunku suprasti.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Diak. Tomas M. lapkričio 08, 2014, 14:30:26
Suprasti manau reikia taip - ne mūsų reikalas, kas atsitinka su ne mums priklausantiems dalykams, bet tų dalykų šeimininko. Čia panašiai, kaip paimti ne savo daiktą ir jį naudoti, nes mūsų nuomone šeimininkui jo nereikia - tas daiktas tiesiog rūdija patvory...

Iš Šventojo Rašto matome, kaip Dievas nori, kad būtų pasielgta su žmogui duotu kūnu, o kad tas kūnas jau atitarnavo, tai nereiškia, kad galima imti "iniciatyvos" ir savo "išmintimi" pradėti vadovautis.

Susijęs straipsnis:

Is Cremation any Way to Honor Our Dead? Catholics are permitted to cremate, but this doesn't make it the best choice. (http://www.aleteia.org/en/religion/article/is-cremation-any-way-to-honor-our-dead-5901973576482816)
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Silvija lapkričio 08, 2014, 16:13:29
O man atrodo, kad pagrindinė priežastis, dėl ko žmonės išreiškia savo valią po mirties kremuotis, nėra ekonominė (tipo: pigiau, sutaupoma vietos kapinėse ir pan.), tai - psichologinis tam tikros fobijos pasireiškimas, savotiška netikėjimo išraiška. Jie tiesiog dar vis yra labai susiję su kūno pojūčiais, jiems baisu pagalvoti, kad po jų kūną, kad ir negyvą, vaikščios vabaliukai ir jiems dar labai baisu būti palaidotiems gyvais. Tai savotiškas nepasitikėjimas kitais, jie nori patys pasirūpinti net savuoju lavonu ir užsitikrinti kūno išnykimą, ką garantuoja kremacija ir kuo jie, manau, labiau tiki.
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Varlė keliauninkė lapkričio 08, 2014, 17:42:57
Ir vistik nėra taip svarbu, kaip būsime palaidoti - atiduoti vabaliukams (greičiau kirmėlėms :)) ar kremuoti - svarbiausia išeiti švaria širdimi, susitaikius su Dievu, ramybėje ir viltyje, kad Viešpats prikels mus su nauju kūnu, atėjus laikui ;)
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: Sigitas lapkričio 09, 2014, 08:57:01
Va, norėčiau grįžt į kapines, t.y. prie temos.
,,Netyroji dvasia, išėjusi iš žmogaus, klaidžioja bevandenėse vietose, ieškodama poilsio, ir neranda" (Mt.12,43). Ta bevandene vieta Lietuvoje ir daug kur kitur Europoje yra likusi tik kapinės (nors ir ten yra vandentiekis, tačiau Biblijoje tas pasakymas turi kiek kitokią prasmę, nei tiesiogiai vietą be vandens). Tai yra viena iš priežasčių, kodėl kai kurie žmonės nevalingai ir be racionalios priežasties klajoja kapinėse, mėgsta jose užsibūti iki tamsos ar net specialiai eina naktį į kapines.

Dabar kitas klausimas, kurį jūs šioje temoje nagrinėjote, norėjau įvesti aiškumo. Romos Katalikų Bažnyčia skirsto į keliaujančią, kenčiančią ir švenčiančią Bažnyčią. Keliaujančiai priklausome mes, gyvieji, o kenčiančiai mirusieji, esantys pakeliui į dangų, nuskaistinamieji. Švenčiantieji tai tie, kurie jau regi mūsų Kūrėjo Veidą. Mes meldžiamės už tuos mirusiuosius, kurie yra vadinami kenčiančiąja Bažnyčia, o už mus meldžiasi, užtaria mus pas Dievą švenčiančioji Bažnyčia. Nepainiokime šito! Jeigu žmogus mirė būdamas sąmoningu krikščionimi ir malonės stovyje, tai dar nereiškia, jog jis gali užtarti mus pas Dievą! Velnias mielai mus suklaidina, ypač, kai leidžiamės į dialogą su jo demonais-sargais ( žr. Job.1,7 ar Job.2,2).

Ką manau apie kapų puošimą jau rašiau. Ten, kur brolis Kristuje Jėzuje Piligrim klausė, atsakymą atrašiau truputėlį su jumoru, manau, supratote tai. Dėl brolio Kristuje Jėzuje Kukulio minėtų aistrų noriu parašyti tokį liaudies posakį: vienuolio gašlumas miršta trečią dieną po jo mirties. Tai reikia tik pagalvoti, kada miršta pasauliečio tikinčiojo gašlumas? po devindienio? po mėnesio ar po metinių? Teko skaityti vieno kunigo pasisakymą, jog negi negana už mirusįjį aukoti tų vienerių šventųjų Mišių laidojimo dieną? Nesistebėkime kad ir pas brolius Kristuje Jėzuje pravoslavus esama kitokių pasisakymų, nei tradicija.

Grįžtu vėl į kapines. Vienas brolis Kristuje Jėzuje pasakojo, kaip jam buvo betvarkant giminės kapus vasarą, dieną. Ant greta esančio ir neprižiūrimo kapo pamerkė likusių nuo savo kapo gyvų gėlių ir nuėjo iš čiaupo atsinešti vandens. pareina, žiūri vaza (be vandens) parvirtusi, gėlės gražiai išsklaidytos lankeliu. Pagalvojo, kad vėjas (nors diena buvo nevėjuota), gėles sutvarkė, pripylė vandens, trumpai pasimeldė už tame kape palaidotus žmones (ten nėra nė antkapinės lentelės). Nuėjo laistytuvui vandens, pareina, gėlės vėl išskleistos, vaza parvirtusi, vanduo išsiliejęs. tada jau brolis Kristuje Jėzuje pagalvojo, jog čia lankosi vėlė, kuri nori maldos. Grįžęs į miestą jis dar papasakojo apie tai vienam kunigui, jis pasakė, jog paaukos Mišias šia intencija už šią neramią vėlę. Po to daug sykių šis brolis Kristuje Jėzuje lankėsi tuose pačiuose kapuose, tvarkė ir visad pamerkdavo šalia esančiam kapui gėlių, o vėliau rasdavo jas neišblaškytas, toje pat vazoje nuvytusias  (nu natūraliai sugedusias).

Kaip atšventėte Vėlines? Gal vietoje vėlinių šventėte tą velnių dieną - helovyną? Gal kas žino kaip teisingai katalikiškai reikia švęsti visų šventųjų dieną? Man jos abi - kaip viena masinė kapų lankymo šventė. Ir priedo vyresnioji sesuo gimusi lapkričio 2 dieną, tai kažkaip.  ::) :-\  .
Antraštė: Ats: Ką manote apie kapų puošimą?
Parašė: kukulis lapkričio 10, 2014, 03:22:24
Įdomūs liudijimai! Ačiū Sigitai!

O dėl klaidinimo, tai juk tas vyksta nuolat. Be abejo turim būti atsargūs :)