• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
lapkričio 23, 2024, 08:46:59

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Tikėjimo išpažinimas (Nikėjos - Konstantinopolio)

Pradėjo Silvija, lapkričio 10, 2012, 17:28:18

0 Nariai ir 1 Svečias peržiūrinėja šią temą.

Pilgrim

Citata"Tikiu į vieną Dievą" - tai senas, vadinamasis Nikėjos-Konstantinopolio Tikėjimo išpažinimas, kuris labai gerai išsako mūsų tikėjimo esmę. Ši malda naudojama Mišių metu visame pasaulyje tiek Katalikų Bažnyčioje, tiek kitų krikščionių konfesijų. Pas mus ji įvesta nuo "Tikėjimo metų" pradžios, 2012 m. O mums įprastas vadinamasis Apaštalų tikėjimo išpažinimas "Tikiu į Dievą Tėvą Visagalį" nėra panaikintas. Jį kalbame, pavyzdžiui, prie poterių ir Rožinio maldoje.
http://www.egzorcistas.lt/klausimai-atsakymai?start=70
CitataNikėjos - Konstantinopolio tikėjimo Išpažinimas ir dabar kalbamas Mišiose, o Apaštalų - Krikšto apeigose ir kitomis progomis. Lietuvių kalba į šv. Mišias buvo įvesta komunistinės priespaudos laikais, kai buvo neleidžiama spausdinti liturginius tekstus, todėl Mišiose buvo kalbamas Apaštalų tikėjimo išpažinimas, kurį visi mokėjo atmintinai. Dabar su viso pasaulio Bažnyčia kalbame Nikėjos - Konstantionopolio Išpažinomą.
http://www.klauskkunigo.lt/6924/nik%C4%97jos-konstantinopolio-tik%C4%97jimo-i%C5%A1pa%C5%BEinimo-apa%C5%A1tal%C5%B3-diev%C4%85
CitataTikėjimo išpažinimas šv. Mišiose turi dvi funkcijas. Jis primena mums svarbius išganymo įvykius, kad jų niekada neužmirštume, ir sustiprina tikėjimą išpažįstančiųjų, kurie tartum atnaujina savo krikšto įžadus, pasisakydami už Kristų ir atsisakydami blogio. Tikėjimo išpažinimas yra Dievo pagarbinimas už jo išganomąją veiklą.

Pats tikėjimo išpažinimo tekstas yra labai brandus ir savyje talpina visą mūsų tikėjimo esmę.

Kausimas pamąstymui: ar tikiu viskuo, ką tikėjimo išpažinime išpažįstu?
- See more at: http://www.santaka.info/?sidx=24702#sthash.thwtWYPp.dpuf

Šis tikėjimo simbolis analizuojamas Katalikų bažnyčios katekizme. Reikia tik atsiversti ir paskaityti
http://katekizmas.lt/kbk1996p2003/index.html
pagaliau šiam tikslui ir buvo skelbiami Tikėjimo metai
dar šitą rasim ir čia
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-06-02-romas-juknelevicius-tad-eikite-ir-padarykite-mano-mokiniais-visu-tautu-zmones-mt-28-19/118259

Giedrė

Na, gal nors Piligrim čia ką nors išvynios ir paaiškins, nes šitas siūlų kamuolys man per painus... :)

Gubijaus vilkas

Citata iš: Varlė keliauninkė  vasario 18, 2015, 07:01:46
Citata iš: Giedrė  vasario 18, 2015, 06:36:25
Ką reiškia šviesą iš šviesos? Čia poetinė metafora dėl gražumo, ar kas?
Matyt reikėtų skaityti Pradžios knygą. Dievas tarė: Tebūna šviesa. Ir šviesa pasirodė. Kas ta šviesa buvo?
Atkreipk dėmesį, kad šviesulius Dievas sukūrė tik ketvirtą dieną.

Man tai labai gražus šitas ilgasis išpažinimas. Kaifuoju nuo jo :-)

Kodėl tik Pradžios? Galima ir 1Jn 1,5...
"Бог есть свет и нет в Нем никакой тьмы"

https://www.youtube.com/watch?v=XzNfBBj9VXA


kukulis

Mano supratimu "šviesą iš šviesos" reiškia, kad Dievas yra pats savo paties būties pagrindas. Tuo tarpu visi kiti dalykai neegzistuoja patys savaime, o yra Dievo tvariniai.

Pilgrim

Oi kaip reikia geros katechezės suaugusiems parapijose  :(

Varlė keliauninkė

Skamba kaip 'gero diržo neklaužadoms'.............. :-)

kukulis

Citata iš: Pilgrim  vasario 18, 2015, 10:37:07
Oi kaip reikia geros katechezės suaugusiems parapijose  :(

Reikia. Bet reikia suprantamos, o ne pasvaičiojimų teologinių. :P
Grįžta iš bažnyčios moteris, o draugė jos klausia: "na kaip pamokslas, ar geras buvo?". "Labai geras: viskas taip dvasinga ir niekas neaišku ... "

Giedrė

Oi, kaip tiksliai pastebėjai, kukuli  :thumbup:. Gera nuoroda, Piligrim, :thumbup:, bet katekizme į kurį nurodei, būtent analizuojamas senas geras "Tikiu..." o ne tas naujai įvestasis , kuris man kelia tiek daug klausimų.

kukulis


Giedrė

Tuos pačius, kuriuos išvardinau. Juk taip ir neteko pasiaiškinti dėl tų formuluočių, išskyrus vieną kitą, kurias drauge aptarėme. Gaila, kad nėra jokios doros literatūros apie tai.

Pilgrim

194  Apaštalų Simbolis, šitaip vadinamas dėl to, kad jis pagrįstai laikomas tikslia apaštalų tikėjimo santrauka. Tai senovinis Romos Bažnyčios Krikšto simbolis. Jo autoritetas yra didžiulis, nes ,,tai simbolis, kurį saugo Romos Bažnyčia, – toji, kurioje sostą turėjo Petras, pirmasis tarp apaštalų, ir į kurią jis atnešė bendrą visų įsitikinimą"15.

195  Nikėjos–Konstantinopolio Simbolio autoritetas kyla iš to, kad jis yra dviejų pirmųjų visuotinių Susirinkimų (325 ir 381 m.) vaisius. Dar ir šiandien jis yra bendras visoms didžiosioms Rytų ir Vakarų Bažnyčioms.

196  Mūsų Katekizme tikėjimas bus dėstomas pagal Apaštalų Simbolį, kuris, galima sakyti, yra seniausias Romos katekizmas. Tačiau dėstymą nuolat papildys ir Nikėjos–Konstantinopolio Simbolis, kuris dažnai yra išsamesnis ir detalesnis.

242  Išsaugodama apaštalinę tradiciją, Bažnyčia 325 metais pirmajame visuotiniame Nikėjos Susirinkime išpažino, kad Sūnus yra ,,vienos prigimties"44 [homousios, consubstantialis] su Tėvu, tai yra vienas su Juo Dievas. Antrasis visuotinis Susirinkimas 381 metais Konstantinopolyje išlaikė tą nusakymą savajame Nikėjos tikėjimo išpažinime ir išpažino ,,vienatinį Dievo Sūnų, prieš visus amžius gimusį iš Tėvo, Dievą iš Dievo, Šviesą iš Šviesos, tikrą Dievą iš tikro Dievo, gimusį, bet ne sukurtą, esantį vienos prigimties su Tėvu"45.

243  Prieš savo Velykas Jėzus praneša, kad atsiųs ,,kitą Parakletą" (Globėją), Šventąją Dvasią. Dalyvavusi kuriant pasaulį,46 kadaise ,,kalbėjusi per pranašus"47, dabar Ji bus su mokiniais ir juose,48 kad juos mokytų49 ir vestų ,,į tiesos pilnatvę" (Jn 16, 13). Taip Šventoji Dvasia yra apreikšta kaip kitas dieviškasis Asmuo santykyje su Jėzumi ir su Tėvu.

245  Apaštalinį, Dvasią liečiantį tikėjimą išpažino antrasis visuotinis Susirinkimas 381 metais Konstantinopolyje: ,,Tikime Šventąją Dvasią, Viešpatį Gaivintoją; kylančią iš Tėvo."52 Bažnyčia tuo pripažįsta Tėvą, ,,visos dievybės šaltinį ir pradžią"53. Tačiau amžinasis Šventosios Dvasios kilimas nėra be ryšio su amžinuoju Sūnaus kilimu: ,,Šventoji Dvasia, trečiasis Trejybės Asmuo, yra Dievas, vienas ir lygus su Tėvu ir Sūnumi, vienos substancijos ir vienos prigimties. [...] Tačiau nesakoma, kad Ji yra vien Tėvo Dvasia, vien Sūnaus Dvasia, bet drauge Tėvo ir Sūnaus Dvasia."54Bažnyčios Konstantinopolio Susirinkimo Credo išpažįsta: ,,Su Tėvu ir Sūnumi [drauge] garbinama ir šlovinama."55

456  Kaip Nikėjos–Konstantinopolio Credo, taip ir mes išpažįstame: ,,Dėl mūsų, žmonių, ir dėl mūsų išganymo Jis nužengė iš dangaus; Šventosios Dvasios veikimu priėmė kūną iš Mergelės Marijos ir tapo žmogumi."79



kukulis

Citata iš: Giedrė  vasario 19, 2015, 15:51:51
Tuos pačius, kuriuos išvardinau. Juk taip ir neteko pasiaiškinti dėl tų formuluočių, išskyrus vieną kitą, kurias drauge aptarėme. Gaila, kad nėra jokios doros literatūros apie tai.
Na o tuos kur aptarėme ar aiškiau pasidarė, ar vis vien neaišku? Jeigu taip, tai kodėl netiko tie paaiškinimai kuriuos išsakėme?
Na .. kas dar liko? ... supranti, man pačiam kai daug maž aišku, tai aš nesuprantu kas kitam gali būti neaišku :D

Va rašei dar kad nesupranti kodėl įrašyta Šventoji Dvasia yra Viešpats Gaivintojas. Čia yra du klausimai:
1) Galima nesuprasti, kodėl Šventoji Dvasia yra Viešpats Gaivintojas.
2) Galima nesuprasti, kodėl tai, kad Šventoji Dvasia yra Viešpats Gaivintojas, reikėjo įrašyti į tikėjimo išpažinimą.

Man asmeniškai yra pirmas visiškai aiškus, o dėl antro ir pats nežinau :) . Kad atsakyti į antrą klausimą, reikia suprasti tikėjimo išpažinimo tikslą. Kam tas tikėjimo išpažinimo tekstas yra skirtas. Jau rašiau, kad jis skirtas spręsti tuos prieštaravimus tarp tikinčiųjų, kurie kilo per pirmuosius krikščionybės gyvavimo amžius. Vadinasi tikėjimo išpažinime yra sudėti atsakymai kurie tuos nesutarimus turėtų išspręsti.

Jeigu šitas dalykas galioja dėl frazės "Šventoji Dvasia yra Viešpats Gaivintojas", vadinasi, kažkada, tais pirmaisiais krikščionybės gyvavimo amžiais buvo kilusi abejonė, kad Šventoji Dvasia yra Viešpats Gaivintojas.

Ar tikrai taip buvo, o gal dėl kitų priežasčių įdėta ši frazė, šito aš nežinau :) Čia gal Piligrim galėtų atsakyti :)

P.S.
Ir pirmas klausimas man pačiam aiškus tik paviršutiniškai, nes niekad į jį nesigilinau :D

Pilgrim

Paskaityk katekizme
Tėvą ir Sūnų apreiškia Dvasia
http://katekizmas.lt/kbk1996p2003/N10F13.html
ir

8 skirsnis. ,,Tikiu Šventąją Dvasią" [687-747]
I. Bendrasis Sūnaus ir Dvasios siuntimas
II. Šventosios Dvasios vardas, pavadinimai ir simboliai
Šventosios Dvasios vardas
Šventosios Dvasios pavadinimai
Šventosios Dvasios simboliai
III. Dievo Dvasia ir Žodis pažadų laikais
Pasaulio kūrimo metu
Pažado Dvasia
Teofanijose ir Įstatyme
Karalių laikais ir tremtyje
Mesijo ir Jo Dvasios laukimas
IV. Kristaus Dvasia laikų pilnatvėje
Jonas – pirmtakas, pranašas ir krikštytojas
,,Sveika, malonėmis apdovanotoji"
Jėzus Kristus
V. Dvasia ir Bažnyčia paskutinėmis dienomis
Sekminės
Šventoji Dvasia – Dievo dovana
Šventoji Dvasia ir Bažnyčia
http://katekizmas.lt/kbk1996p2003/N12EFC.html

kukulis

Gerai, kur čia parašyta apie Viešpatį Gaivintoją?

Vienas dalykas iškalti informaciją, o kitas - ją suprasti ir pritaikyti ;)

Pilgrim

Skaityk, keliauk į nuorodas ir paskui vėl skaityk ir tai mąstyk, medituok
klausyk savo viduje kas vyksta. Labai panašiai kalba šios dienos gavėnia mieste meditacija:
Tačiau kai pajusi, kad mintys savaime, be jokios pagalbos liejasi, ir esi apimtas maldingo jausmo – tavyje ima prasiveržti širdies malda. Tada padėk į šalį skaitomą maldą ir leisk kalbėti tavo gilumai.
Tokios maldos reikia ieškoti – prakalbinti širdį. Todėl elkis visiškai laisvai ir visas priemones naudok tam, kad siektum širdies ir proto nusikreipimo į Dievą.
Panašiai skaitomas tekstas ir siekimas suvokti tyloje atveda prie kalbėjimo širdyje, o tuomet atsiveria įžvalgos.

kukulis

Žodžiu nieko konkretaus nežinai :D


Va radau šv. Augustino tekstuose nuorodą į Evangeliją pagal Joną:

[Jn 16, 13]  Kai ateis toji Tiesos Dvasia,
jus ji ves į tiesos pilnatvę.
Ji nekalbės iš savęs,
bet skelbs, ką bus išgirdusi,
ir praneš, kas turi įvykti.

Kaip jis aiškina, tai reiškia, tai, kad mes gauname supratimą apie daugelį dalykų per Šventąją Dvasią, o tai ir yra tas gaivinimas.

Čia įdedu nuorodą į rusų kalba užrašytus šv. Augustino tekstus, kur jis būtent nagrinėja tikėjimo išpažinimą: http://azbyka.ru/otechnik/Avrelij_Avgustin/o-simvole-very/


P.S.
Dar dėl meditavimo.
Gali būti ir taip, kad kitas pagal savo sugedimo laipsnį tokius dalykus gali išmedituoti, kurie niekaip nesiderins su Tiesa.

Pilgrim

Tiesiog norėjau nukreipti patiems pasimokyti ieškoti atsakymų
na tipo imk meškerę o ne pagautą žuvį, katekizme tarp kitko gana aiškiai parašyta,
pagaliau paieška internete veikia  ;) siaurai atsakyti neišeina, o plačiam atsakymui laiko sąnaudos tiesiog.

kukulis

Citata iš: Pilgrim  vasario 20, 2015, 06:59:55
Tiesiog norėjau nukreipti patiems pasimokyti ieškoti atsakymų
na tipo imk meškerę o ne pagautą žuvį, katekizme tarp kitko gana aiškiai parašyta,
pagaliau paieška internete veikia  ;) siaurai atsakyti neišeina, o plačiam atsakymui laiko sąnaudos tiesiog.
Jau kuris laikas bandai mus pamokyti, o gal kartais nusileisk iki mūsų lygio, bus paprasčiau?  ::)

Pilgrim


kukulis

Aš irgi mėgstu žmones užsipulti .. atsiprašau  :ashamed: