• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
lapkričio 23, 2024, 10:14:04

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Piratavimas ir kelios idėjos apie dvasinių veikalų prieinamumą žmonėms

Pradėjo Diak. Tomas M., sausio 22, 2013, 11:52:00

0 Nariai ir 2 Svečiai peržiūrinėja šią temą.

Diak. Tomas M.

Esu nusistatęs prieš "piratavimą". Jei būtų lietuviška knyga ir autorius nesutiktų, kad ta knyga būtų skelbiama internete, aš tikrai gerbčiau jo ar leidėjų pasirinkimą ir neimčiau pažeidinėti jų teisių. Manau, kad yra pavojinga remtis mintimi "tikslas pateisina priemones".

Tačiau, bendrai paėmus, manau, kad gražu būtų, kad Lietuvos Bažnyčia ar tie patys leidėjai su autoriais pamąstytų ta tema. Būtų gražu turėti internete nemokamą elektroninių tikėjimo knygų biblioteką. Sakysime Rusijoje internete galima rasti praktiškai visus rusų autorių veikalus (didelėse tikėjimo svetainėse), kas yra tikrai nuostabus dalykas, ypač tiems, kurie nori sužinoti daugiau ir ieško išminties, yra ištisos elektroninės bibliotekos.

Ar daug lietuvių autoriai prarastų? Dažniausiai jei man tikrai patinka knyga, aš noriu turėti ją tikrą - kad galėčiau pasibraukti ir pan. Todėl nežinau ar labai daug pinigų būtų prarasta. O gal būtų galima bandyti "išpirkti" knygas už tam tikrą sumą bendram naudojimui? Manau čia būtų sunku, nes nemažai knygų yra užsienio autorių ir nežinia ar būtų galima laisvai skelbti vertimą, nebent senesnių nei 50-75 metai veikalų. Rusam gerai, nes jie turi savo nuostabių autorių, tai jiems tik skelbti ir skelbti :)

Smagu, kad pradžia yra ir Maceinos kūriniai yra prieinami visiems, tikėsimės bus daugiau:

http://maceina.lt

Silvija

CitataSakysime Rusijoje internete galima rasti praktiškai visus rusų autorių veikalus (didelėse tikėjimo svetainėse), kas yra tikrai nuostabus dalykas, ypač tiems, kurie nori sužinoti daugiau ir ieško išminties, yra ištisos elektroninės bibliotekos.

Viena iš jų. Tikiuosi, kad ne per daug mes skaitome ir cituojame stačiatikius O:-), bet jei atsirenkant protingai, tai tikrai yra ką paskaityt.

Diak. Tomas M.

Aš naudojuosi Saratovo vyskupijos biblioteka:

http://www.eparhia-saratov.ru

Spauskite ant библиотека.

Kažkodėl man dabar jos neatidaro, tikėsimės, čia tik laikinas dalykas ;)

Silvija


Augucka

Aš irgi esu prieš piratavimą, ir siųstis sau filmus bei visa kita - tai tas pats, kas apvogti to kūrinio autorių, t.y. prasižengti 7-ajam Dievo įsakymui ir yra nuodėmė. Dieve, kokia aš nuodėminga  :ashamed:

Už tai radau gerų angliškų katalikiškų knygų, kurių autorinės teisės jau seniai nebegalioja, jei kas norėtų paskaityti, įmetu kelias nuorodas:
http://saintsbooks.net/BooksList.html
http://www.sourceoflightmonastery.com/free-catholic-ebooks.html
http://www.sanctepater.com/2010/02/free-catholic-books.html
http://www.freecatholicebooks.com/

Amerikos katalikų leidžiamas laikraštėlis lietuvių kalba nuo 1950 -ųjų:
http://www.laiskailietuviams.lt/index.php/numeriu-kopijos

Diak. Tomas M.


Diak. Tomas M.

Tai kaip su ta linkomanija? Ką sako tavo sąžinės balsas - galima vogti intelektualinius veikalus ar ne? Tiksliau ar verta - ar ta nauda, kurią gauname žiūrėdami/klausydami pateisina žalą? Dar tiesiau prie problemos - ar tikslas pateisina priemones krikščioniškame mastyme?

Tikintysis

   Su ankstesniu LANVA vadovu buvo kitaip, jis visai kitaip interpretavo įstatymą ir norėjo tiesiog viską uždrausti ir apmokestinti. Dabar, kai pasikeitė vadovai - visksa kitaip. Iš tikro įstatymas kaip ir nedraudžia, bet tuo pačiu ir neleidžia kažkuria tai dalimi. Taip pat patys nieko nedaro ar negali padaryti šiuo reikalu. Be to, kompiuterių vartotojai susimoka laikmenos mokestį, kuris skaitosi jau kaip už tuos nelegalius duomenis (kažkaip panašiai). Tai kažkuria dalimi mano sąžinė švari.
   Galbūt sąžinė kažkiek dvejoja ties konkrečiu kokiu atveju kaip Microsoft ir pan., bet ne filmu ar muzika.
   O konkrečiai šiuo atveju - manau šios serijos filmai skirti tikrai nepasipelnimui.
   Čia vėl iškyla klausimas. Yra tarkim kokybiškos muzikos online paslaugų, kur mokestis kainuoja nuo 6 iki 20 eurų mėn. Tai jei aš kas mėnesį prisiregistruoju iš naujo, kaip naujas vartotojas - ar aš darau nusikaltimą? Ar tikslinga yra taikyti Lietuvai Vokietijai ir JAV tą patį 20 eurų mėn. mokestį? Čia tokiom temom gali diskutuoti kiek nori.
   Arba yra svetainės kur gali filmą žiūrėt neparsisiuntęs online.

Donatas

 Na taip - šiaip negalima, bet jei labai nori galima. :no-no:
Norėčiau su nauju mersu važinėti, gal ir čia neteisinga, kad jis Vokietijoje tiek pat kainuoja kaip Lietuvoje.

Tikintysis

   Eik įstatymus pasiskaitinėk ir pasidomėk LANVA veikla bei vadovės pasisakymais.
   Jei čia dar pradėčiau pirkinėt ir kas savaitę į kelis filmus vaikščiot, tai neliks nei pavalgymui, nei komunaliniams, kelionei į darbą nei bažnyčiai paaukoti.
   Jei jau taip varot - tai lai atlyginimus moka normalius, kad būtų galima susimokėti už filmą. O be to, kai būdavo kasetės - tai tiesiog žmonės pasidalindavo tarpusavyje.
   Tas internetas taip sureikšmintas lygtai aš jau kasetės negaliu duoti giminaičiui pažiūrėt...
   Kaip ir tas LATGA - nupirktą muziką turi klausytis vienas ir nesidalinti, o jei netyčia kažkas girdi kai tu klausai - turi susimokėti už ją... Daug maž va tokie va įstatymai.
   Aš neturiu tiek, kad susimokėti už visą internetą :D
   Sureikšmintas tas internetas ir tiek. Ten jie jokio įnašo neįdeda įkeldami į internetą - viskas vyksta copy/paste pavidalu (nereikia atskiro vieneto kurti).
   Lai jie išpradžių parodo, kad turi sutartis su tai autoriais, jei jau taip gilinamės. Nejau esu skolingas Lietuvai, kad ji net nėra gyvenime mačiusi ten kažkokio užsienio autoriaus, tuo labiau jei jis jau miręs. Lai parodo man parašus kokius nors...
   Nebenervinkit. Šią temą esu išstudijavęs kelis metus, čia su visais tais LANVA įvykiais.
   Čia jų tuos internetinius vienetus gali dauginti iki begalybės. Nejau visi taip ir turi mokėti jiems iki begalybės.
   Be to mersedesas yra apčiuopamas. O čia yra visai kas kita - neapčiuopiama. Čia kaip už orą mokėti (į tą pusę).
   Už manę atsako Linkomanija - prisiregistravęs turi atlikti tai ko jie reikalauja ir viskas - palaikyti reitingą :D Toliau LM atsakomybė :D Užėjau pas draugą - o jis žiūri filmą - tai ar man mokėti dabar čia eurais ar litais?

Diak. Tomas M.

Mocarto laikais už be leidimo nukopijuotą kūrinį rodos net ir gyvybės galėjai netekti. Na ir kas, kad negali susimokėti, klausimas ar tas visas "pramogų pasaulis" reikalingas tau išgyventi, tavo egzistencijai? Jei ne, vadinasi gali ir atsisakyti, arba vartoti labai retai, kaip desertą, už kurį beje kavinėje irgi tenka susimokėti...

Man atrodo, kad čia yra tavo slenkstis, kurį tau teks kažkada minti, jei norėsi tikrai sekti Tuo, Kurį tiki, bet... aš tavęs tikrai neteisiu, nes pats anksčiau taip elgiausi, tačiau tikiuosi, kad ateis laikas, kai rimtai apmastysi tai, ne žiūrėdamas iš savo teisumo perspektyvos, bet iš Jėzaus perspektyvos (kas ciesoriaus - ciesoriui).

Tikintysis

   Iš tikrųjų turiu daug didesnių rūpesčių nei kažkokia autorinė internetinė kopija. O ką daryti Česlovui iš gilaus kaimo ar kitos Dievo užmirštos vietos - jei jis negali nei nusipirkti nei susimokėti nors ir pinigų turi bei mielai tai padarytų, o apie autorines teises nėra net girdėjęs. Jis nė nenutuokia, kad "pažeidžia labai svarbų įstatymą".
   Tikrai tema labai plati, be to internetas neseniai atsiradęs, o pats "piratavimas" dar tik prasidėjęs. Jei internetu pasiekė ten, kur kūrėjas nebūtų net nutuokęs, kad tokia vieta yra ir ten kažkas naudoja jo kūrinį - tai ar žmogus turi susimokėti? O jei tą pasidalijimą ir torentus aš pavadinčiau internetiniu šiukšlynu - tai ar aš dabar turiu susimokėti už tai ką radau tame internetiniame šiukšlyne? Lai susitvarko tą internetą, apipavidalina tą visą jovalą ir tada reikalauja. Aš pabrėžiu - nieko nėra daroma - yra tik reikalaujama.
   Aš šituo tikrai nesigiriu ir nesididžiuoju.
   Kad Jūs taip 10 Dievo įsakymų laikytumėtės, kurie sudėti į 10 sakinių - ne kaip tie įstatymai - dešimtis tomų. Seniai jau būtumėme arčiau Rojaus...
   Brūkštelkit kai pažirūėsit ar gal jau esate matę...

   P.S. - jei atsiras koks idiotas, arba aš būsiu tuo idiotu ir išleisiu įstatymą už įkvpėtą orą ir nužengtą žingsnį bei viską užpatentuosiu - tu irgi visiems šauksi, kad eikite susimokėti visi ir sekite Tą Kuriuo Tikite?
   Be to, gal Tas Kuriuo Tikiu, dėl kitų mano slenksčių - šituo atveju pažvelgs pro pirštus? Gal aš dėl šito menko mokesčio kitur moku didesnį? Ką tu žinai?
   Taip pat tie patys įstatymai kuriami tokiu pat piratavimo būdu - šalys nusižiūri nuo kitų šalių, nusikopijuoja, jei ko trūksta - priduria ir visas įstatymas.
   Ir dar patarimą turiu - stenkis savo slenksčius žiūrėti, o ne kitų. Jei tau yra kažkoks slenkstis - tai dar nereiškia, kad ir kiti turi tą slenkstį.

Diak. Tomas M.

Gal.. gal.. Kaip bebūtų, mes nebūsime klausiami, kodėl Česlovas iš kaimo padarė taip ar kitaip... mus klaus, kodėl tu padarei...

Ir nereikia taip jaudintis, mes čia susirinkome ne liaupsinti vieni kitų, bet bandyti ieškoti tiesiausių kelių. Priimk tai, kaip brolišką kritiką, o ne kaip kažkokį teisimą. Tavo argumentus galima išdėlioti be patoso, o po to diskutuoti ar tie argumentai atrodo įtikinami ir kuo jie remiasi.

Tikintysis


Donatas

Tiek filmai, tiek muzika, tiek programinė įranga neatsiranda iš oro. Juos kuria autoriai, jiems moka leidėjai ir platintojai. Tai yra jų darbo vaisius. Tik jie gali leisti naudotis jų darbu.  Kaip galima vadinti tokį veiksmą, kai svetimo žmogaus darbo rezultatą pasisavini be to žmogaus leidimo? Ir visai nesvarbu  kaip įstatymai tai traktuoja, ar už tai baudžiama, ar ne.
Deja pats irgi esu žiūrėjęs filmų nelegaliai, nes labai norėjau ir visi savęs pateisinimo argumentai man yra žinomi  ::).

P.S. Šioje srityje yra daug "nesamomių", tokių kaip programinės įrangos patentai, laisvos laikmenos mokestis.

Tikintysis

Tai keliames čia tada.

Žodžiu, kiek matau, tema labiausiai aktuali tik Tomui. Be to labai skiriasi pats autorius - Mozartas tuo metinis ir dabartiniai Broliai Aliukai ar dar ten kas.

Diak. Tomas M.

Dažnai būna, kad žmogus pats mastai, kaip čia būti, kaip teisingiau elgtis ir pan. Bet yra ir dar vienas kelias - pažiūrėti, ką šiuo atžvilgiu sako Bažnyčia bei kiti gerbiami katalikų autoriai. Pvz. ištrauka iš vieno forumo:

CitataThe issue appears to come up in Church documents with regards to patents on medicine that could help "third-world" countries. E.g., Pope John Paul II said:

[The Church] has consistently taught that there is a "social mortgage" on all private property, a concept which today must also be applied to "intellectual property" and to "knowledge".

Elaborating on this speech:

The Holy See, consistent with the traditions of Catholic social thought, underlines that there is a "social mortgage" on all private property, namely, that the reason for the very existence the institution of private property is to ensure that the basic needs of every man and woman are met and sustained. This "social mortgage" on private property must also be applied today to "intellectual property" and to "knowledge" (John Paul II, Message to the "Jubilee 2000 Debt Campaign" Group, September 23, 1999). The law of profit alone cannot be applied to that which is essential for the fight against hunger, disease and poverty. Hence, whenever there is a conflict between property rights, on the one hand, and fundamental human rights and concerns of the common good, on the other, property rights should be moderated by an appropriate authority, in order to achieve a just balance of rights.

Tokiu būdu gaunasi, kad jei dalykas nėra prigimtinė žmogaus teisė ar kažkas, kas būtina išgyvenimui, jis nepapuola į tą kategoriją, kur galima tikėtis išlygų.

Hilaire Belloc rašo:

Citata(c) I suffer some discomfort and annoyance, not to the degree of wretchedness or misery. I am disturbed, but not lowered in my human dignity nor seriously interfered with in my main human functions, by the unequal distribution of goods. Have I the right to compel a more equal distribution under these circumstances, or has the executive of the State, the "Prince" as it may technically be called, the moral right to interfere with the institution of Private Property for my relief?

No. I have not the right to do so-it would be theft. Nor has the government the right to do it for me. It would be injustice. It is, of course, a question of degree and of circumstances. But the distinction between wretchedness and annoyance or discomfort is a very important one, for in it lies one great part of the modern quarrel. If Property be not a moral institution with moral rights attaching to it, then even a small measure of discomfort due to unequal distribution has a right to relief at the expense of the better off. But if it is a moral institution, then only acute necessity has an imperative right to relief at the expense of existing property.

Kaip matome, Bažnyčia dažnai pasisako apie gyvybiškai svarbius dalykus, kaip mediciną santykyje su intelektualine nuosavybe:

CitataAlthough intellectual property has not been foregrounded in many conversations  about  theologically  informed  legal  theory,  it  has  not  gone  entirely  unnoticed,  particularly  within  the  framework  of  Catholic  Social Teaching ("CST"). In his Encyclical Caritas in Veritate, for example, Pope Benedict  XVI  stated  that:

On the part of rich countries there is excessive zeal for protecting
knowledge through an unduly rigid assertion of the right to intel-
lectual property, especially in the field of health care. At the same
time, in some poor countries, cultural models and social norms of
behavior  persist  which  hinder  the  process  of  development.


This statement was built on a number of earlier statements by Vatican officials and Bishops' conferences on the problems strong intellectual property rights  can  pose  for  access  to  medicines  in  developing  countries.

Dar vienas kitas įdomus skaitinys:

In Geneva, IP And The Catholic Church Are A Match Made In Heaven

The Vatican Concerned About Intellectual Property

Diak. Tomas M.

Kiek skaitau, rodos, kad Katalikų Bažnyčia yra labiau linkus, kad žinios būtų prieinamos žmonėms, labai neblogas straipsnis su pavyzdžiais iš JAV teismų procesų:

Catholic Social Teaching, The Rule of Law, and Copyright Protection - Susanna Frederick Fischer

Taip pan Open Source tipo projektai neblogai atspindi katalikišką požiūrį į bendradarbiavimą ir dalijimąsi:

CitataMarco  Fioretti,  a  technology  writer  and  activist,  argues  that  there  are
"many  links"  and  "possible  synergies"  between  Catholic  social  doctrine
(CSD)  and  the  "Openness"  movement  that  seeks,  in  software  development
and  other  areas,  to  develop  and  refine  knowledge  through  a  " 'share-and-
share  alike'  approach  to  ownership  and  reuse  of  goods"  and  through  "af-
fordable,  large-scale  collaborative  design  and  mutual  support"  via  the  In-
ternet.

  CSD's  prominent  emphases,  summarized  by  Fioretti,  include
human  dignity,  which  requires  development  of  the  whole  person;  the  "so-
cial nature" of human beings, which implies duties to promote the common
good;  and  subsidiarity,  the  principle  that  power  should  reside  at  the  "most
local level compatible with the common good" so that people can "practice
as much freedom and responsibility as is possible."

These themes, Fioretti says, fit with openness projects such as free software (free to anyone to use
as long as he in turns shares improvements freely with others) to open edu-
cation (developing course books and other information under free and open
licenses).

  Because  such  methods  are  characterized  by  decentralization,
broad voluntary participation, and availability to people of modest means,

Fioretti  urges  Catholic  institutions  to  practice  them:  "[W]hile  Openness  is
good in and by itself, Catholics have even more reasons than others to pro-
mote,  teach,  and  use  it."

Diak. Tomas M.

Citata iš: Tikintysis  birželio 03, 2016, 02:20:44
Žodžiu, kiek matau, tema labiausiai aktuali tik Tomui. Be to labai skiriasi pats autorius - Mozartas tuo metinis ir dabartiniai Broliai Aliukai ar dar ten kas.

Tu teisingai pastebėjai. Kadangi pats naudojausi piratiniais arba neaiškiu būdu gautais produktais/kūriniais, todėl ir buvo aktualu apsispręsti, kaip daryti.

Beje, kalbant apie Mozartą, tai čia jis ir būtų nuteistas mirties bausme, bet kadangi jam buvo tik 6 metai, kai jis iš klausos atkūrė visą kūrinį, tai jam tai buvo dovanota, kaip mažam genijui.

kukulis

Apie tai paskaičius, pradedu po truputį suprasti, ką reiškia Pauliaus pasakymas: nuodėmės jėga įstatyme  :D