• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
lapkričio 21, 2024, 13:09:34

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Natūralus šeimos planavimas

Pradėjo Teofilė, liepos 05, 2012, 11:30:47

0 Nariai ir 3 Svečiai peržiūrinėja šią temą.

Pilgrim

Citata iš: Tomas M.  sausio 06, 2014, 17:20:31
... bet jei gali, tačiau nenori, tai čia kita situacija ...

o šioje vietoje kažkaip man siūlosi mintis ne galvoti nori/nenori
bet žengti šonan ir pasiūlyti:
Atsakinga tėvystė
Kviečiame pasiklausyti airių gydytojo NaProTechnologijos pradininko Europoje Phil Boyle (2011 m. viešėjusio ir Lietuvoje), paskaitos:
http://www.nspinfo.lt/naujienos/drphilboyleatsakingatevyste

p.s. visai neblogai būtų pasidairyti po šį puslapį  :)
Natūralus šeimos planavimas
http://www.nspinfo.lt/
čia ir paskaita apie
Kodėl verta rinktis NŠP - biologiniai, psichologiniai, teologiniai aspektai.

Diak. Tomas M.

Citata iš: Augucka  sausio 06, 2014, 06:49:33
Klausimas yra toks - ar aš, ar jūs esame pasiruošę priimti Dievo valią visu 100%? Aš dar nesu pasiruošusi ir tik dar keliauju link tos pusės.

Mes visi esame tame kelyje ir tas kelias dažnai būna palaipsninis, svarbiausia - išsakyti Dievui ryžtą, norą pasikeisti. Jei mes ignoruojame tikėjimo mokymą, kuris mums nepatinka/nepriimtinas, mes nesuteikiame Dievui savo laisvos valios Fiat, kuris atveria visas duris Dievo veikimui mumyse ir mūsų gyvenimuose. Tuo tarpu nuolankiai pripažinę, kad klystame ir išsakę savo ryžtą, visuomet susilauksime Dangaus pagalbos :)

Augucka

Lengva, žiūriu, vyrams kalbėt, kai nereikia nei tų vaikų nešiot, nei gimdyt. Moteris turi didesnį šansą "nusidėti", nes ant mūsų pečių gula didelė atsakomybė, kuri liečia apsisprendimą pastoti ar nepastoti, gimdyti ar negimdyti, o vyrai šioje situacijoje gali išsisukti gana lengvai.

Visi kalba apie gražią, krikščionišką šeimą ir t.t. Bet ką daryti tiems, kurių šeima negraži, kur vyras negerbia savo moters ir nepadeda jai auginti vaikų, šlaistosi, svetimauja, girtauja, smurtauja, paniręs į azartinius lošimus arba ištisai žaidžia kompiuterinius žaidimus? Ką daryti, jei vienas nori, o kitas ne? Ką daryti, jei vienas eina dievop, o kitas velniop?

Šeimos margos, kaip ir visas pasaulis. Nėra vienos formulės, kuri tinka absoliučiai visiems. Todėl moteris gali rinktis. Jei vyras nuostabus ir vertas būti TĖVU, tuomet ir moteriai lengviau apsispręsti ar ji nori tokiam žmogui padovanoti sūnų ar dukrą.

Šitas NŠP tinka tik tobulai krikščioniškai šeimai, mano manymu. Visa ši teorija labai graži bet praktikoje, deja, yra kitaip. Šioje vietoje aš pritariu Sparnai

Dar kitas aspektas - savanoriškai pasirinkti mazochistinę kankinystę, kai moteris gyvena su vienu iš aukščiau paminėtu "variantu", gimdyti gimdyti kiek Dievas duos, o poto tiesiai į Dangų!  :D

Įdomu ar jūs patys laikotės to NŠP ir ar galim netolimoje ateityje tikėtis iš tų, kurie laikosi, gausios krikščioniškos šeimynos?  :D :-\ O jei ne, tai vadinasi NŠP jums tik kaip eilinė kontraceptinė priemonė?  :-\


Diak. Tomas M.

Citata iš: Augucka  sausio 07, 2014, 15:16:42
Lengva, žiūriu, vyrams kalbėt, kai nereikia nei tų vaikų nešiot, nei gimdyt. Moteris turi didesnį šansą "nusidėti", nes ant mūsų pečių gula didelė atsakomybė, kuri liečia apsisprendimą pastoti ar nepastoti, gimdyti ar negimdyti, o vyrai šioje situacijoje gali išsisukti gana lengvai.

Neteisybė. Vyras (ypač jei žino, kas ir kaip) kartu nusideda tiek kontracepcijos, tiek aborto atveju. Juk vyras ir žmona yra "viena"...

Citata iš: Augucka  sausio 07, 2014, 15:16:42
Visi kalba apie gražią, krikščionišką šeimą ir t.t. Bet ką daryti tiems, kurių šeima negraži, kur vyras negerbia savo moters ir nepadeda jai auginti vaikų...

Niekas nesakė, kad bus lengva... tos pačios "gražios" šeimos turi kitų problemų, kurios gali būti panašaus svorio, kaip "netobulų" šeimų problemos.

Yra toks dalykas, kaip "intrinsic evil", tikriausiai verstųsi, kaip "esminis blogis". Katalikai gali daug kur diskutuoti ir į kairę, ir į dešinę, bet kai kalba pradeda eiti apie esminį blogį, visos diskusijos baigiasi ir mes pakviečiami tvirtai kovoti prieš tą blogį, kuris yra daugelio kitų blogio apraiškų šaltinis:

CitataIntrinsically evil actions are those that fundamentally conflict with the moral law and can never be performed under any circumstances. It is a serious sin to deliberately endorse or promote any of these actions, and no person who really wants to advance the common good will support any action contrary to the non-negotiable principles involved in these issues.




Howard Kainz. Kas atsitiko mirtinai nuodėmei?

Kalbant apie mirtiną nuodėmę, ryškiausia apie tai rašiusi aštuntajame dešimtmetyje buvo Kembridžo universiteto filosofė, moralistė Elizabeth Anscombe, savo kolegas apstulbinusi knyga ,,Contraception and Chastity" (,,Kontracepcija ir skaistumas"), kurioje ginama Katalikų Bažnyčios pozicija kontracepcijos klausimu. Kaip analitinės filosofijos atstovė ji parodo logines/etines išvadas, neišvengiamai plaukiančias iš kontracepcijos pripažinimo:

Jei lytiniai santykiai, naudojant kontraceptikus, yra leistini, tuomet kokie prieštaravimai gali būti abipusei masturbacijai, sodomijai, analiniam seksui – kai normali sueitis yra neįmanoma ar nepatartina?.. Jei su šiais dalykais viskas gerai, tampa nebeįmanoma įžvelgti, kas blogai su, pavyzdžiui, homoseksualiais santykiais. Aš nesakau, kad jei galvoji, jog kontracepcija gerai, imsi taip elgtis, visiškai ne. Garbingi įpročiai išlieka, seni prietarai sunkiai išnyksta. Noriu pasakyti, kad neturėsite jokio svaraus argumento prieš minėtus veiksmus. Neturėsite ką atsakyti tiems – o tokių šiandien nemažai – kurie skelbiasi taip pat esantys geri. Negalėsite nurodyti į gerai žinomą faktą, kad krikščionybė ištraukė žmones iš pagonybės. Nes jei ginate kontracepciją – atmetėte krikščionišką tradiciją. Naudojant kontracepciją atliekamas lytinis aktas, kuris, yra tikimybė, bus vaisingas, tačiau jūs padarote jį nevaisingą. Kaip intencionalus veiksmas, tokiu atveju, tai yra kažkas savaime netinkamo gyvybės pradėjimui.

Kitaip tariant, kartą priėmus sąmoningai nevaisingų lytinių santykių principą kaip tinkamą, įvairiausios su naujos gyvybės pradėjimu nesusijusios seksualinės veiklos taip pat tampa priimtinos...

Viešosios nuomonės apklausų duomenimis, didžioji dalis katalikų ignoruoja Katalikų Bažnyčios katekizmo mokymą, kad kontracepcija yra ,,blogis iš esmės", ir reguliariai naudoja tabletes bei kitas priemones. Matant sąlyginai neilgas eiles prie klausyklų daugumoje parapijų bei šimtaprocentinį Komunijos priėmimą šv. Mišių metu sekmadieniais, peršasi mintis, jog gali būti, kad daugybė katalikų nesupranta kontracepcijos kaip mirtinos nuodėmės, tikėtina, ir kitų lytinių santykių, filosofės A. Anscombe įvardytų kaip nuodėmingų. Greičiausiai būtent dėl šio katalikiško mentaliteto pokyčio nemažai kunigų bei vyskupų kantriai laukia, kol ,,Vatikano II dvasia" ims veikti išrinkus naują popiežių, ir kontracepcijos klausimas nebebus keliamas pamoksluose bei kituose viešuose pasisakymuose.

Visgi reikia pripažinti, kad Katalikų Bažnyčios katekizme kontracepcija neįvardijama kaip ,,mirtina nuodėmė". Tokia terminologija nuodėmėms prieš skaistumą netaikoma. Katekizmo 2396 punkte sakoma: ,,Skaistumui sunkiai nusikalstama masturbacija (onanizmu), paleistuvavimu, pornografija ir homoseksualiais veiksmais". Toliau punkte 2399 apie kontracepciją vartojama terminija: ,,doriniu požiūriu nepriimtinos priemonės", o ne ,,sunkus nusižengimas": ,,Gimimų reguliavimas yra vienas iš atsakingos tėvystės ir motinystės bruožų. Teisėti sutuoktinių norai dar neduoda teisės vartoti doriniu požiūriu nepriimtinų priemonių (pavyzdžiui, tiesioginės sterilizacijos arba kontraceptinių priemonių)". Ar galėtų kažkas doriniu požiūriu netinkamas būti tiesiog lengvąja nuodėme?

Baltimorės katekizmas (1829 m.) nurodo, jog nedalyvavimas šv. Mišiose privalomų švenčių metu yra ,,mirtina nuodėmė". Tačiau Katalikų Bažnyčios katekizme vienoje vietoje rašoma, jog tai ,,sunki nuodėmė". Abejoju, jog šis sinonimų pagausėjimas būtų kaltas dėl to, kad, kaip jau minėjau, didžioji dalis katalikų mano rajone nekreipia dėmesio į katalikiškas šventes, pavyzdžiui, Visų šventųjų dieną. Bet ,,rožė yra rožė". ,,Sunki nuodėmė" lygu ,,mirtina nuodėmė" lygu ,,blogis iš esmės".

Ar kas nors pamokys katalikus to iš naujo?

Diak. Tomas M.

Iš prigimties žmonės turi vieną labai stiprų talentą - mokėti save pateisinti. Bet ką gali papasakoti apie mūsų susigalvotus pasiteisinimus kunigas, kuris patyrė savo teismą prieš Dievą:

http://youtu.be/9VFE8ToVatI?t=14m4s

Teofilė

Citata iš: Augucka  sausio 07, 2014, 15:16:42
Šitas NŠP tinka tik tobulai krikščioniškai šeimai, mano manymu. Visa ši teorija labai graži bet praktikoje, deja, yra kitaip.
Klausimas kas pirmiau - višta ar kiaušinis? Jei orientyras santuokoje nėra tai, kas tobula, tuomet kas yra ir kur jis gali nuvesti?

Diak. Tomas M.

Ar katalikai yra "Už gyvybę" (Pro-Life)? Koks yra ryšys tarp "Už gyvybę" ir "Už gimimą"? Įdomus siužetas iš neseniai įvykusio didžiulio Pro-Life renginio Washington'e:


http://www.youtube.com/watch?v=9AF_UPsck2I

Teofilė

Ne tiek įdomus, kiek liūdnas tas siužetas. :( Antrai daliai kažko trūksta, arba tiesiog per daug ištęsta. :-\

Diak. Tomas M.

Naujas mokslinis tyrimas atskleidžia ryšį tarp hormoninių kontraceptikų ir krūties vėžio:

http://www.catholicvote.org/a-new-cancer-study-and-the-media-cant-handle-the-truth/

Augucka

Musu katalikiskam chore yra viena mergina, moteris, kuri nera katalike, nes nera pasikrikstijusi, taciau buvo nusprendusi ta padaryti. Pradejo lankyti kursus baznycioje. As taip nuosirdziai uz ja dziaugiausi, bet... ji taip ir netapo katalike, nes mete kursus net neipusejus, kuomet pradejo kalbeti apie NSP. Ji pasake, kad ji to negali ir nenori daryti ir tai eina pries jos isitikinimus.
Kazkuria prasme, as jai pritariu, nes as taip pat nesu tikra katalike siuo klausimu ir ko gero, galbut net neturiu teises vadintis katalike. Kartais svarstau, kad neturiu teises buti jusu buryje, nes mano visas vidus siausiasi pries tuos maksties temperaturu matavimus ir kitokias nesamones. Zinau, kad pastociau greitai ir lengvai ir dabar jau buciau apsikrovusi vaikais. Vaikus myliu, bet desimties man ju nereikia. Norint tureti daug vaiku, reikia jiems tureti ka ant stalo paduoti, aprengti, o ne plikus basus paleisti i pasauli.
As nepritariu ir esu pries abortuojancias priemones ir ju pati nenaudoju.
Tai mano klausimas butu toks, ar is forumo nariu yra, kas saziningai daro ta NSP?
Jei mano vidus protestuoja pries NSP ir jauciu, kad tai eina pries mano valia, tai ar as darau mirtina nuodeme?
Juk yra ir kitu naturaliu apsisaugojimo priemoniu, neabortuojanciu ir niekas del to nenukencia, kaip tada?

Pilgrim

Tikrai taip NŠP naudojam nuo santuokos pradžios t. y. 19 metų ir tai yra jėga. O smulkiau pabandysiu vakare parašyti.

Diak. Tomas M.

Tu sakai "man dešimties vaikų nereikia", mes visi turime galvoti ne ko mums reikia, bet ko Dievui reikia. Dievo planas yra padaryti tave šventąja, ir jei tu eini prieš Jo valią, tai pati supranti, kad eini į priešingą pusę.

Kaip vienas kunigas yra pasakęs: "vargas tai, kuri į pasaulį neatneš tiek vaikų, kiek Dievo jai paskirta". Dar viena mintis man labai užkliuvo, kad "gal didžiausias mūsų nuopelnas Dangaus karalystei yra ne tai, ką mes darome, bet tai, ką auginame". Tokiu būdu, gal tie 10 vaikų, užauginti, kad ir skurde, taptų šventaisiais ir tai būtų tavo nuopelnų kraitis, kai stovėtum prieš Kūrėją.

Augucka

Tomai, tu vis del to neatsakei i mano klausima  :-\

Moralizuoti labai lengva kitam, bet kazkaip visi pamirsta, kad:

Naturalus Seimos PLANAVIMAS yra lygiai toks pats planavimas, kuris lygiai taip pat eina pries Dievo valia!
Netiesa?

Kiek pats vaikuciu turi? Kodel tiek mazai? Kodel nepasitikit Dievo valia ir nesusilaukiate daugiau?  Kodel planuojate ir susilaikote? Kam saugojates ir naudojat NSP? :-\ :D

Diak. Tomas M.

Dėl termino "planavimas" esi visiškai teisi, neseniai skaičiau straipsnį, kuriame su liūdesiu konstatuojamas faktas, kad Katalikų Bažnyčia perėmė "priešų terminologiją". Taip, liūdna išties  :( O kaip matėme iš Sinodo - kalbos pakeitimas veda į pastoracinius pokyčius, o šie gali nuvesti net iki mokymo pokyčių, kas vos ir neįvyko...

Kažkuria prasme gali guostis, kad ne tu viena kalta dėl savo nuomonės, nes juk apie 80% katalikų (bent JAV) naudoja vienokį ar kitokį kontracepcijos būdą ir pirmoje eilėje dėl to kalta Bažnyčia, o ypač Vyskupai, kurie po Pop. Pauliaus VI enciklikos Humanae Vitae ne tik, kad nesiėmė stiprinti savo mokymo tuo atžvilgiu, bet akivaizdžiai ignoravo tai, o kartais net priešinosi... rezultatai aiškūs... jei klausykloje kunigėlis pajuokauja ta tema ar pasako, kad "čia kiekvieno sąžinės reikalas", tai ta žinia iš lūpų į lūpas greitai pasklinda :(

Bet turi pati sutikti, kad tavo širdyje yra tas sąžinės šauksmas, tad įsiklausyk, paprašyk Dievo vedimo ;)

Turime vieną vaikutį, kurį patys vadiname mažu stebuklu. Neatsakiau klausimo tiesiogiai, nes mes naudojame Kreitono metodą, tačiau priešinga linkme - kad pastoti...

Augucka

Dekui uz atsakyma.
Taip, tiesa. Man kursuose sake lygiai taip pat, kad tai kiekvieno sazines reikalas. Va, ir zinokis.

Jusu atvirkstinis planavimas irgi yra planavimas, nes jus lygiai taip pat bandote apeiti Dievo valia ir kazka patys nuspresti, o nepasitiketi Dievu. Jei Dievulis neduoda, vadinasi tam yra priezastis, ir galbut jis jusu porai turi kitu planu  ;) Na bet linkiu jums, kaip bebutu, sulaukti daugiau savu stebukleliu, nors ir pasiimti svetima globoti, auginti, isaukleti - didesnis sansas ir tiesesnis kelias i sventuma  :thumbup:


Diak. Tomas M.

Mes neplanuojame, o gyvename gyvybei atvirą šeimyninį gyvenimą. Kreitono metodas tiesiog padeda atpažinti ovuliacijos dienas ir tiek.

Teofilė

Citata iš: Augucka  spalio 18, 2014, 05:46:03
nes mano visas vidus siausiasi pries tuos maksties temperaturu matavimus ir kitokias nesamones.
(...)
Juk yra ir kitu naturaliu apsisaugojimo priemoniu, neabortuojanciu ir niekas del to nenukencia, kaip tada?
NŠP metodų pasirinkimas yra tikrai nemažas – temperatūrą matuoti galima ir po liežuviu, gimdos kaklelio gleivių stebėjimą gali atstoti hormonų koncentracijos nustatymas juosteliniais testais (ar atitinkamu vaisingumo indikatoriumi). Man atrodo, kad tai kur kas estetiškiau už bet kurią iš barjerinių apsisaugojimo priemonių (neabortuojančios yra tik barjerinės).

O ar per neabortuojantį kontraceptinį lytinį aktą tikrai niekas nenukenčia, galima diskutuoti be galo, nes tai jau ir tikėjimo, ir psichologinių patirčių sritis. Aš manau, kad nukenčia – nebūtinai tos pasekmės turi pasireikšti tuojau pat, bet ilgalaikėje perspektyvoje kontracepcija skurdina tarpusavio ryšį. Meilėje neužtenka vien nieko neprarasti, vien užsitikrinti fizinį, emocinį, psichologinį komfortą - joje reikia nuolat augti. Kontracepcija labai patogiai "išsprendžia" vaisingumo "problemą", leidžia pasidėti Dievo dovaną ant lentynos ir pamiršti, o taikant NŠP tai beveik neįmanoma (netiki – pamėgink ;)). Aišku kartu gyvenant yra sočiai kitų sričių, kame tuos tarpusavio santykius ugdytis, bet kaip bežiūrėsi, lytinis gyvenimas yra ypatinga sritis – jei net į ją įsileisti truputėlį melo yra nieko baisaus, tai ką bekalbėti apie kitas.

Teofilė

Citata iš: Augucka  spalio 18, 2014, 05:46:03
Zinau, kad pastociau greitai ir lengvai ir dabar jau buciau apsikrovusi vaikais.
Žinoti to tikrai neįmanoma, net jei kelis kartus pastoti pavyko ir labai lengvai.

Teofilė

Citata iš: Augucka  spalio 18, 2014, 08:13:25
bandote apeiti Dievo valia ir kazka patys nuspresti, o nepasitiketi Dievu
Kuo blogai priimti sprendimus, jei tai daroma su malda, tikėjimu, pasitikėjimu Dievu? Nuo pasaulio sukūrimo Dievas žmogui leido spręsti (duoti gyvūnams vardus, juos valdyti). Tik net jei tikslas geras (susilaukti dar vieno vaiko arba atidėti nėštumą dėl svarbių priežasčių), jis negali pateisinti netinkamų priemonių (tiek neetiškų apvaisinimo procedūrų, tiek kontracepcijos naudojimo).

Augucka

Naturalus seimos planavimas yra planavimas. Kame cia paliekama erdve Dievui, jei jus arba bandote nepastoti, arba bandote pastoti naudodami NSP? Kur cia yra Dievas tame, jei jus priimate sprendimus? Tas pats saldainis tik kitas popieriukas su daugybe isvedziojimu ir bereikalingu filosofiju.

Is kur mums zinoti ka Dievas gali pateisinti ir ko negali? Is kur tokios zinios? Zmonija pati prisikure sau taisykliu.

Neabortuojanciu priemoniu naudojimas nera nusikalstamas dalykas ir neturetu buti laikoma nuodeme, nes niekas nezusta, nemirsta, niekam nepakenkiama.
Siaip pagal visas taisykles Dievui pilnai atsidaves zmogus isvis neturetu atlikti lytinio akto, jei neketina pradeti naujos gyvybes. Taip yra pas krisnaitus ir manau jie teisus. Ar mes katalikai esame tiek mylintys ir atsidave Dievui kaip jie?