• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
gruodžio 03, 2024, 13:37:34

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Ar visi Biblijos vertimai yra tinkami katalikams?

Pradėjo Algis957, spalio 10, 2013, 03:56:23

0 Nariai ir 1 Svečias peržiūrinėja šią temą.

Kaštonas

Ortodoksų str. nesugebėjau baigti skaityti. Nervai neatlaikė loginių klaidų.

Pilgrim

Tačiau tekstas atspindi ortodoksų požiūrį,
kuris skelbiamas viešai

pvz.

https://www.youtube.com/watch?v=2PqbxjZKjCM

Kaštonas


Pilgrim

bet jis vienas iš pagrindinių provoslavų teologų
ir turintis milžinišką įtaką,


https://www.youtube.com/watch?v=2BMnmq2739I


nf

Citata iš: Donatas  lapkričio 12, 2017, 13:26:16kur dingo "pasninkas" Kavaliausko vertime? Čia apie epizodą MK 9-29: O jis atsakė: ,,Ta veislė neišvaroma nieku kitu, tik malda.".


Pasirodo rusiškam pažodiniam verime "Подстрочный перевод с греческого А. Винокурова", taip pat nėra pasninko, o Mt 17;21 rašoma ir malda ir pasninku, bet paslėpta į komentarus, tai neiškarto ir pastebėsi.

hmm, "google translate" įtaka?

Donatas

Radau idomų graikiška variantą su pažodiniu vertimu į anglų (nežinau ant kiek patikimas)
http://www.scripture4all.org/OnlineInterlinear/Greek_Index.htm


kukulis

Kai A. Osipovas kalba logikos kalba, man labai įdomu jo klausyti, tačiau kai jis bando vaizduoti dvasininką, tuomet nepatinka, nes sujaukia širdį jo beklausant.

A. Osipovas labai geras teologas, bet akivaizdžiai matosi, kad jis nėra pašvęstas žmogus ( negavęs šventimų į kunigus/popus ;) ).  Tikiuosi jis nėra niekieno dvasinis vadovas ;)

Pilgrim

Iš ko matosi, kad jis nėra dvasininkas ?
Ką keičia buvimas dvasininku ?

kukulis

Matau savo "dvasinėmis akimis" :D

Skirtumas toks: kai nusišneka dvasininkas, mažiau sužeidžia nei ne dvasininkas.
Gal būt ne šventime tiesiogiai esmė, o geroje valioje. Pas Osipovą man atrodo, arba trūksta geros valios kartais, arba jis dažnai pasiduoda pykčio aistrai.

Kaštonas

1 Kor 13   
3 Ir jei išdalyčiau vargšams visa, ką turiu,
jeigu atiduočiau savo kūną sudeginti,
bet neturėčiau meilės, – nieko nelaimėčiau.

4 [i2]Meilė kantri, meilė maloninga, ji nepavydi;
meilė nesididžiuoja ir neišpuiksta.
5 Ji nesielgia netinkamai, neieško savo naudos,
nepasiduoda piktumui, pamiršta, kas buvo bloga,
6 nesidžiaugia neteisybe,
su džiaugsmu pritaria tiesai.

Kaštonas


kukulis

Šventąjame rašte taip pat parašyta:

protingas ir iš kvailio pasimokys, o kvailį ir dešimt išminčių nieko neišmokys.

Ar kažkaip panašiai ;)


Tai va, kad ir koks blogietis bebūtų tas Osipovas, jo samprotavimų verta paklausyti  :thumbup:

nf

Citata iš: Donatas  lapkričio 16, 2017, 09:54:06Radau idomų graikiška variantą su pažodiniu vertimu į anglų (nežinau ant kiek patikimas)

Na čia ir kaip suprasti tą "patikimas". Googlė gan patikimai verčia, bet pagauti prasmę nevisuomet išeina.
Biblijos vertimai manau patikimiausi, kur vertė šventieji, perduodami teksto prasmę, o ne pažodinį skambesį.

Donatas

Patikimas ta prasme, ar jame graikiškas tekstas nėra "pritemptas" prie kieno nors supratimo.

Augustas

Citata iš: kukulis  lapkričio 17, 2017, 05:42:35...

Skirtumas toks: kai nusišneka dvasininkas, mažiau sužeidžia nei ne dvasininkas.
Gal būt ne šventime tiesiogiai esmė, o geroje valioje. Pas Osipovą man atrodo, arba trūksta geros valios kartais, arba jis dažnai pasiduoda pykčio aistrai.

Manau, kad Kukulis teisus. Tik esmė yra ne šventimuose, bet tame, kad (būsimieji) dvasininkai yra ugdomi ir mokomi bendrauti nežeisdami žmonių. Paprasti (tiek katalikų, tiek ortodoksų) teologai tokių dalykų nėra mokomi (nebent patys to mokosi), nes jiems tai nėra privaloma.

kukulis

Gal reiktų pasiūlyti kunigų seminarijai, kad įvestų tokią discipliną: "bendravimas su žmonėmis", kur būtent būtų mokomi kunigai nesužeisti žmonių.

Donatas

Man atrodo jog dabar irgi mokoma, jau taip aptakiai jie šneka, kad sunku suprasti ką norėjo pasakyti.

Pilgrim

CitataTik esmė yra ne šventimuose, bet tame, kad (būsimieji) dvasininkai yra ugdomi ir mokomi bendrauti nežeisdami žmonių. Paprasti (tiek katalikų, tiek ortodoksų) teologai tokių dalykų nėra mokomi (nebent patys to mokosi), nes jiems tai nėra privaloma.

CitataMan atrodo jog dabar irgi mokoma

CitataGal reiktų pasiūlyti kunigų seminarijai, kad įvestų tokią discipliną: "bendravimas su žmonėmis", kur būtent būtų mokomi kunigai nesužeisti žmonių.

Klausimas,
kas matėte dvasininkų, teologų mokymo ar ugdymo programas:
dėstomus dalykus, seminarus, pratybas, atliekamas praktikas.

Jei matėte, tai kalbėkime apie konkrečius paskaitų, seminarų ciklus, jų turinį.
Kokius dalykus papildomai pridėti ar išmesti.
Kalbėkime apie skirtumus tarp psichologų ar psichoterapeutų ir dvasininkų
ar teologų programų. Nes juk psichologai taip pat turi nesužeisti.

Jei ne, tai apie ką mes kalbame ...

kukulis

Kalbame apie gyvenimišką patirtį, kai susiduri su situacija, kada kunigas galėjo labiau išlavirtuoti, ypač asmeniniame pokalbyje.

Aš manau, kad sakant pamokslą, kaip tik reikia nebijoti aštriau išsireikšti, o kai kalbi asmeniškai, privalai maksimaliai būti jautrus ir taktiškas.

Pilgrim

Citata... galėjo labiau išlavirtuoti ...  Aš manau ... reikia nebijoti ...  privalai maksimaliai būti ...
ir ... mes "kuriame" kitą pagal ... savo paveikslą ir panašumą.
Kitas toks ... anoks ... turi būti ... toks kokio noriu ...
paprasta nuolankumo pamoka - leisti būti kitam toks koks yra - netobulas, sužeistas, klystantis
kaip ir aš turiu galimybę klysti, būti netobulas ... tiesiog būti savimi