• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
lapkričio 23, 2024, 13:46:00

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Ar Kristaus sekėjas gali būti tuo pat metu ir kito judėjimo fanas?

Pradėjo Silvija, spalio 21, 2013, 04:31:55

0 Nariai ir 2 Svečiai peržiūrinėja šią temą.

Silvija

Šią temą sukurti išprovokavo kita tema. Dažnai matome katalikų krepšinio, laikomo "antrąja religija" fanų tarpe ar kokio nors sveiko gyvenimo būdo propaguotojų gretose. Ir tai visiškai normaliai žiūrisi ir yra vertinama, kol... netampi Kristaus sekėju.

Kalbant apie tai norėčiau pridurti, kad žodis fanas, lietuviškas žodžio fanatikas trumpinys, nusako atsidavimą savo dievaičiui. Aš nekalbu šiuo atveju apie paprastą domėjimąsi sportu ar sveika mityba.

Augucka

Sportuoti ir stengtis sveikai gyventi yra kiekvieno žmogaus pareiga. Sakoma, sveikame kūne - sveika siela. Juk Dievas nenori mūsų matyti ligotų, pertukusių, sergančių.

Tik reikia nepamiršti, kur ta riba, kai jau pradedi rūpintis savo išvaizda per daug. Pirmenybę teiki kūnui, grožio kultui. Kai sportas  ir sveika gyvensena užgožia Dievą ir Jį atstoja. Kai investuoji ne į savo sielos grožį, bet į kūno grožį...

Ir čia kalba eina ne tik apie sportą, bet apskritai apie viską, kai kiti, pasaulietiški dalykai užgožia viską. Tuomet siela būna pavergta.

Viskas visatoje turi būti harmoninga. Dievas yra Harmonija. Reikia išlaikyti tą reikiamą balansą. Žinoma, labai sunku pačiam, todėl tam mums reikalinga religija, kad padėtų pažvegti į save per kitą prizmę. Kad žinotume, ką darome negerai, mums padeda Šv. Raštas. Jame viskas parašyta, kaip išlaikyti tą harmoniją.   [-O<

Dievas moko mus: NEPRISIRIŠTI Neprisirišti prie pasaulio, nes viskas yra laikina. Viskas yra iliuzija. Tik Dievas yra tikras. Ten, pas Jį yra tikrieji mūsų namai, o dvasia yra tikrasis mūsų kūnas.

Diak. Tomas M.

Sutinku su visom mintim - neturėk kitų dievų! Koks skirtumas ar tas kitas "dievas" yra stabas ar tavo kūno grožis, ar "super" sveikatos siekimas ar pan. Moterims, tas grožio siekimas dar ir kitais atžvilgiais pasireiškia - mada, kosmetika, bižuterija, tad vyrams palyginus pasisekė, bet aišku, vyrai turi savo ligas - futbolas, krepšinis, kruvini sportai... ;)

Pilgrim

Nedirbsi sau drožinio nei jokio paveikslo, panašaus į tai, kas yra aukštai danguje ir kas yra čia, žemėje, ir kas yra vandenyse po žeme. Jiems nesilenksi ir jų negarbinsi, nes aš Viešpats, tavo Dievas, esu pavydus Dievas, skiriantis bausmę už tėvų kaltę vaikams – trečiajai ir ketvirtajai kartai tų, kurie mane atmeta, bet rodantis ištikimą meilę iki tūkstantosios kartos tiems, kurie mane myli ir laikosi mano įsakymų.

Gerai isiskaityti ir isimastyti  :-\ ... ir placiau zvelgti  ;)

Augucka

Kažkaip susimąsčiau ir iš kitos pusės.  :-\
Jei visi laikytųsi to Dieviškojo balanso, kai neperžengiama riba, tuomet nebūtų jokių kultūrizmo čempionatų, jokių sporto čempionatų ir t.t. Juk sportininkai labai smarkiai ruošiasi prieš rimtas varžybas, aukodami 100% darbo ir pajėgų. Dievas tokiu metu būna kažkur toli toli jiems. Jų visas susikaupimas būna į save, kaip geriau pasiruošti ir pasirodyti.

Ar įmanoma ir Dievo nepamiršti ir jį iškelti aukčiau visko tokiu metu, kaip manote?


Augustas

Citata iš: Augucka  spalio 21, 2013, 14:50:24
Kažkaip susimąsčiau ir iš kitos pusės.  :-\
Jei visi laikytųsi to Dieviškojo balanso, kai neperžengiama riba, tuomet nebūtų jokių kultūrizmo čempionatų, jokių sporto čempionatų ir t.t. Juk sportininkai labai smarkiai ruošiasi prieš rimtas varžybas, aukodami 100% darbo ir pajėgų. Dievas tokiu metu būna kažkur toli toli jiems. Jų visas susikaupimas būna į save, kaip geriau pasiruošti ir pasirodyti.

Taip jokiu būdu neturėtų būti, ir nebūtinai taip yra. Tikintiems sportininkams Dievas netrukdo, bet net padeda pasiruošti toms varžyboms.

CitataAr įmanoma ir Dievo nepamiršti ir jį iškelti aukčiau visko tokiu metu, kaip manote?

Manau, kad įmanoma suderinti Dievą ir krepšinį. Juk popiežius Benediktas XVI suderina Dievą ir futbolą:

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2010-04-18-joseph-ratzinger-futbolas-yra-daugiau-nei-zaidimas/3766

Pilgrim

Katalikai tikintieji sekmadienį bėgo 100 metrų sprinto distanciją pagrindiniame į Vatikaną vedančiame Romos prospekte per neįprastą iniciatyvą, kurią pasveikino popiežius Pranciškus, sakydamas, kad jos dalyviai yra ,,dvasiniai atletai".

http://www.lrytas.lt/sroves/religija/popiezius-pasveikino-romoje-surengta-tikejimo-sprinta.htm

Povilas

Sutinku su Augucka.
Manau , kad bet kokioj gyvenimiškoj veikloj ar tai būtų sportas, ar sveikas gyvenimo būdas ir panašiai, svarbiausia yra motyvas... Čia kaip christomatinėj situacijoj: nusikaltėlis nušauna žmogų - gauna mirties bausmę arba laisvės atėmimą, kareivis nušauna žmogų - gauna medalį. Abu nužudė kitą žmogų... Įvertinimas tos pačios veikos - absoliučiai skirtingas ... Viską lemia motyvas ir jo įvertinimas žmonių arba Dievo akyse  :)

Augucka

Citata iš: Pilgrim  spalio 21, 2013, 15:10:02
Katalikai tikintieji sekmadienį bėgo 100 metrų sprinto distanciją pagrindiniame į Vatikaną vedančiame Romos prospekte per neįprastą iniciatyvą, kurią pasveikino popiežius Pranciškus, sakydamas, kad jos dalyviai yra ,,dvasiniai atletai".

http://www.lrytas.lt/sroves/religija/popiezius-pasveikino-romoje-surengta-tikejimo-sprinta.htm

Tai yra sveikintina iniciatyva. Man atrodo, kad tai nėra fanatiškas prisirišimas prie sporto. Tai tik vienkartinis renginys, todėl ir Dievui, manyčiau tai tikrai patinka. Tai yra sveika ir normalu  :happy:

Citata iš: Tomas M.  spalio 21, 2013, 12:45:50
Sutinku su visom mintim - neturėk kitų dievų! Koks skirtumas ar tas kitas "dievas" yra stabas ar tavo kūno grožis, ar "super" sveikatos siekimas ar pan. Moterims, tas grožio siekimas dar ir kitais atžvilgiais pasireiškia - mada, kosmetika, bižuterija, tad vyrams palyginus pasisekė, bet aišku, vyrai turi savo ligas - futbolas, krepšinis, kruvini sportai... ;)

O kai pagalvoji, kokie mes esame prisirišę šiais laikais. Ypač prie technologijų. Prie interneto. Sudievinę daiktus, namus, pinigus ir t.t. Sakoma, kad net ir savo šeimą ir vaikus laikome dievukais.

Mato 10:37 Kas myli tėvą ar motiną labiau negu mane – nevertas manęs. Kas myli sūnų ar dukterį labiau negu mane – nevertas manęs.

Juk Jėzus nebuvo prisirišęs prie savo šeimos:

Jam tebekalbant minioms, štai Jo motina ir broliai stovėjo lauke ir norėjo su Juo pasikalbėti.
Tada kažkas pranešė Jam: ,,Štai Tavo motina ir broliai stovi lauke ir nori su Tavim pasikalbėti".
Jis atsakė pranešusiam: ,,Kas yra mano motina ir kas yra mano broliai?"
Ir, ištiesęs ranką į savo mokinius, tarė: ,,Štai mano motina ir mano broliai!
Kiekvienas, kas vykdo mano dangiškojo Tėvo valią, yra mano brolis, ir sesuo, ir motina".



Mato 6:19-21
,,Nekraukite sau turtų žemėje, kur kandys ir rūdys ėda, kur vagys įsilaužia ir vagia.
Bet kraukite sau turtus danguje, kur nei kandys, nei rūdys neėda, kur vagys neįsilaužia ir nevagia,
nes kur tavo turtas, ten ir tavo širdis".

Pilgrim

Bet ...  :-\

Sir 3, 2–6. 12–14
Vaikams Dievas liepė godot savo tėvą
ir motinos nuomonę reikiamai gerbti.
Kas tėvą godoja – sau nuodėmes dildo.
Kas motiną gerbia, tas lobį sau krauna.
Kas tėvą godoja – vaikais savo džiaugsis;
kada besimelstų, jis bus išklausytas.
Kas tėvą godoja – gyvens ilgą amžių.
Kas motiną gerbia – tas Dievą pagerbia.
Sūnau, savo tėvo garbės nepažemink!
Kol gyvas jis – niekad tu jo nenuliūdink!
Nors kartais jam protas silpnėti pradėtų,
tu jo nepalik, nepaniekink, kol gyvas!
Užuojautos tėvui neleista užmiršti:
ji bus įskaityta už tavo kaltybes.

Augucka

Aš kaip tik užvedžiau naują temą į šią temą apie Senąjį Testamentą, nes matau, kad citata iš Senojo pateikėte:

http://tavorankose.org/forumas/index.php/topic,521.0.html

Silvija

Iš tikrųjų tai ši tema apima platesnius dalykus ir net gali padėti mums atsirinkti gana didelėj painiavoj. Jau esam kėlę klausimus, ar tikėjimas suderinamas su politika, nes nežiūrint to, kad daugelis politikų pasivadina krikščionimis, jų veikloj nesimato tikrų krikščionybės vaisių. Taip pat ir apie tai esame kalbėję, kad katalikas į LGBT veiklą turėtų reaguot su didžia išmintimi. Čia, manyčiau, mūsų popiežius kaip žmogus senas ir geradūšis, susivedžiojo ir pasielgė ne kaip atsakingas Bažnyčios laivo vairininkas :(.

Darosi akivaizdu, kad priklausymas kokiai nors pasaulietinei žmonių sukurtai organizacijai ir veiksmai, kylantys iš tos struktūros užsibrėžtų tikslų, vis dažniau ima konfrontuoti su priklausymu vienintelei organizacijai, kurios vadas Pats Viešpats, Šventoji Dvasia. Man tai peršasi vienintelė išvada, kad mes turime stiprinti savo pozicijas TIK čia, Bažnyčioje, vienytis TIK po Jos vėliava, dirbti TIK Jos naudai. Ir jei jaučiame, kad turime būti Viešpaties pasiuntiniai pasaulietinėse grupėse, tai mūsų pirmoji užduotis - permirkti Kristumi iki kaulų smegenų :angel-2: . Ne taip paprasta, pasirodo, yra mylėti.

Pilgrim


Struktūrinė nuodėmė

Kitas dalykas, kurį būtina padaryti – atnaujinti susitelkimą į struktūrinę nuodėmę. Ji pažeidžia daug esminių bendrojo gėrio elementų, todėl struktūrinė nuodėmė yra aktualesnė už pavienius iš esmės blogus reiškinius.

Katalikų Bažnyčios katekizmas apibrėžia bendrąjį gėrį kaip ,,visuomeninio gyvenimo sąlygų visumą, leidžiančią tiek grupėms, tiek pavieniams asmenims geriau ir lengviau pasiekti tobulumą". Yra trys bendrojo gėrio elementai: pirmiausia – tai pagarba asmeniui, kaip tokiam. Antra: bendrasis gėris reikalauja socialinės gerovės ir visuomenės plėtojimosi. (Plėtojimasis apima visas socialines pareigas. Žinoma, dėl bendrojo gėrio valdžiai tenka derinti skirtingus pavienių žmonių interesus. Tačiau ji privalo laiduoti, kad kiekvienam būtų prieinama tai, kas būtina jo tikrai žmoniškam gyvenimui: maistą, apdarą, sveikatos apsaugą, darbą, švietimą bei kultūrą, tinkamą informaciją, teisę kurti šeimą.) Pagaliau bendrasis gėris apima taiką, tai yra teisingos tvarkos tvarumą ir saugumą.

Bendrasis gėris yra pirmiausia pasiekiamas per įvairias socialines institucijas – šeimą, religines bendruomenes, verslo įmones, profsąjungas ir aptarnavimo sektorių – kurios yra ne valstybinės. Tačiau lemiamas vaidmuo įgyvendinant bendrąjį gėrį tenka valdžiai. Katalikų bendruomenės misija Jungtinėse Valstijose yra veikti siekiant atkreipti valdžios žvilgsnį į žmonių teisių stiprinimą, socialinės taikos augimą. Dalis šio veikimo turi nukrypti ir į savo esme blogus reiškinius – veiksmus, kurie negali būti pateisinami jokiomis aplinkybėmis ar intencijomis – žudymus, genocidą, abortus, eutanaziją, rasizmą, kankinimus, savižudybes ar vergiją.

Iš esmės blogi veiksmai visada ir visur yra neteisingi, bet ne visi iš esmės blogi veiksmai patenka į viešosios tvarkos taikymo sritį, kuriai vadovauja valdžia.
http://americamagazine.org/church-poor
http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2013-10-22-popiezius-meta-skurdo-issuki-kiekvienam-tikinciajam/108885

Silvija

Pilgrim, šita tavo citata kalbanti apie Bažnyčios nuodėmes, tinka tuo atveju, jei Ją laikysime institucija (dažnai mūsų oponentai tuo Ją ir kaltina). Tačiau aš kalbu apie Bažnyčią kaip brolių ir seserų Kristuje bendruomenę, kurioje galioja Jėzaus paliktas įsakymas mylėti vieni kitus. Jei tik šiuo įsakymu nesivadovaujame, viskas ima kristi iš rankų (kas nerenka su manimi, tas barsto).

Meilė nėra geranoriškumas, kaip sako Peter Kreeft:
CitataDievas nėra vien geranoriškumas, nes ir turėdamas galią palengvinti visus mūsų kentėjimus, Jis to nedaro tuoj pat. Net ir Jėzus keliaudamas ir gydydamas žmones, daugelį jų paliko nepagydytų. Tai, kad Dievas, būdamas visagalis ir bet kurią akimirką galintis stebuklingai panaikinti visą pasaulyje egzistuojančią kančią, apgalvotai leidžia jai egzistuoti, yra dažniausiai pateikiamas netikinčiųjų argumentas prieš tikėjimą geruoju Dievu. Šis pagrindinis ateizmo argumentas kyla iš meilės painiojimo su geranoriškumu.

<...> Geranoriški būname tik svetimiems žmonėms, o tiems, kuriuos mylime, esame reiklūs.

Pilgrim

Silvija,
:( as visai ne apie tai ... gaila labai neturiu laiko issiplesti, pasaulis veda i nuasmeninima, ka popiezius taikliai ivardina strukturine nuodeme ... pasaulio druska ... tikintis zmogus turi eiti i ta struktura ir savo asmeniniu pavyzdziu buti misijonieriumi.

Silvija

Ai, tada taip, sutinku :)

Aš irgi bėgu, šiandien pradedam "Tikėjimo pagrindų" kursą!

Varlė keliauninkė

Kristaus pedos veda i Golgota. Tai kas yra tas Kristaus sekejas siandien?

Augustas

CitataTaip pat ir apie tai esame kalbėję, kad katalikas į LGBT veiklą turėtų reaguot su didžia išmintimi. Čia, manyčiau, mūsų popiežius kaip žmogus senas ir geradūšis, susivedžiojo ir pasielgė ne kaip atsakingas Bažnyčios laivo vairininkas
:( .

Sorry, Silvija, kurioje vietoje popiežius Pranciškus parėmė LGBT gyvenimo būdą (juk tą nori pasakyti, rašydama "mūsų popiežius ...susivedžiojo")?

Silvija

Pričiupai čia mane, Augustai, matyt parinkau netinkamą žodį susivedžiojo, nes iš tiesų nežinau kaip tiksliai ten buvo :ashamed:, tik darau savo išvadas iš perskaitytos informacijos. Bet bandysiu pateisint jas.

Taigi, jei dar neskaitei, spustelk tą aktyvią eilutę ir paskaityk apie jo asmeninį palaiminimą, skirtą Italijos LGBT grupei. Mane tai šokiravo, juk kalba eina ne apie atskirą žmogų, kuriam popiežius savo įpročiu pažvelgė į širdį...

Mūsų sielovados centro vadovė grįžo iš Romos katechetų susitikimo su popiežiumi apkerėta jo charizmos, tas pats jautėsi ir po mūsų vyskupų kelionės iš jų pasisakymų. Man tai nelabai patinka, nes istorijoje būta pavyzdžių, kaip greitai galima iš žmogaus padaryti dievuką. Kaip pasakojo, įspūdis kaip minia garbina popiežių yra tikrai dviprasmiškas. Taip pat teko iš pasakojimų girdėti tokį epizodą, kaip eidamas su apsauginių palyda popiežius staiga pasisuka 90 laipsnių kampu ir netikėtai prisiartina prie kažkokio kitatikio pasisveikinti ir tarti jam keletą žodžių. Apsaugininkams belieka tik skėsčioti rankomis ir tai tikrai labai gražu ir žmogiška, bet...

Ši pontifiko savybė tuo pačiu verčia mane atsargiai vertinti jo veiksmus, nes turint tokius įgaliojimus, ji gali kaip žmogų jį stipriai pavesti. Tokią išvadą ir padariau perskaičius apie tą gėjų grupės palaiminimą, kai tuo tarpu daugelį metų šią LGBT grupę ignoravo jų Florencijos Arkivyskupas Giuseppe Betori, nes pasak jo, "toks žingsnis įteisintų juos kaip homoseksualus".

Todėl aš ir galvoju, kad kai reikalas liečia politikuojančią organizaciją, struktūrą, turinčią savo ketinimus atskirai nuo Bažnyčios, sprendimus jos atžvilgiu priimti reiktų labai atsargiai. Gal ir per drąsu iš mano pusės daryti tokias savo išvadas viešai, bet skaitydama Benedikto XVI mintis apie Petrą kaip pirmąjį popiežių, suprantu, kad ir visi popiežiai buvo tik žmonės neapsaugoti nuo klaidų. Nemanau, kad šitas supratimas griautų jų autoritetą, sakyčiau gal net atvirkščiai, tai padeda suprasti jų pažeidžiamumą, padeda melstis ir užtarti popiežių kaip asmenį, o taip pat nepasidaryti iš jo sau stabo, kuris užstotų Tiesą.

Štai čia – toji Benedikto XVI mintis:

Citata...kuria prasme Petras yra uola? Kaip jis turi įgyvendinti šią prerogatyvą, gautą, savaime suprantama, ne sau pačiam?
Evangelisto Mato pasakojime pirmiausia pasakoma, kad Simono Dvylikos vardu ištartas Jėzaus tapatybės pripažinimas kyla ne iš ,,kūno ir kraujo", tai yra ne iš jo žmogiškųjų gebėjimų, bet remiasi ypatingu Dievo Tėvo apreiškimu. Tačiau iškart po to Jėzui paskelbus apie savo kančią, mirtį ir prisikėlimą, Simonas Petras sureaguoja kaip tik paakintas ,,kūno ir kraujo": jis ėmė drausti: ,, tau neturi taip atsitikti!" (16, 22). O Jėzus atsakė: ,,Eik šalin, šėtone! Tu man papiktinimas..." (23   eil.). Mokinys, Dievo dovanos galia galintis tapti tvirta uola, pasirodo ir žmogiškai silpnas, kaip ant kelio gulintis akmuo, už kurio gali užkliūti ir parkristi, – graikiškai skandalon.
Čia aikštėn iškyla įtampa tarp Viešpaties dovanos ir žmogaus gebėjimo. Toje Jėzaus ir Simono Petro scenoje tam tikru būdu nuvokiama popiežystės istorijos drama – popiežystės, kuriai būdingas abiejų šių elementų sambūvis: viena vertus, šviesos ir jėgos iš aukštybių galia popiežystė yra laike keliaujančios Bažnyčios pamatas, bet, kita vertus, šimtmečių tėkmėje išnyra ir žmonių silpnumas, kurį perkeisti tegali atsivėrimas Dievo veikimui.

Augustas

CitataŠi pontifiko savybė tuo pačiu verčia mane atsargiai vertinti jo veiksmus, nes turint tokius įgaliojimus, ji gali kaip žmogų jį stipriai pavesti. Tokią išvadą ir padariau perskaičius apie tą gėjų grupės palaiminimą, kai tuo tarpu daugelį metų šią LGBT grupę ignoravo jų Florencijos Arkivyskupas Giuseppe Betori, nes pasak jo, "toks žingsnis įteisintų juos kaip homoseksualus".

Popiežius kalbėjo apie tai, kad jei tie žmonės ieško Dievo, tai ir jis nesmerkia jų, kaip ieškančių Dievo žmonių. Aišku, kad jis (popiežius Pranciškus) nepažinojo tų žmonių asmeniškai ir negalėjo pasakyti, ar tie  LGBT grupei save priskiriantys žmonės iš tikrųjų ieško Dievo, ar tik apsimeta, kad Jo ieško, o iš tikrųjų siekia įteisinti savo gyvenimo būdą. Florencijos Arkivyskupas tuos žmones tikriausiai geriau pažinojo, jo pareiga yra pažinti savo vyskupijos žmones, todėl tą grupę ir ignoravo, nes tikriausiai turėjo rimto pagrindo manyti, kad ta LGBT "katalikų" grupė siekia savo savanaudiškų tikslų. Man panašu į tai, kad sekuliaristinė spauda ir tie, tai LGBT "katalikų" grupei priklausantys, žmonės paprasčiausiai iškreipė popiežiaus Pranciškaus suteikto palaiminimo tikrąją prasmę, klaidinančiai interpretuodami tą palaiminimo gestą, kaip paramą savo gėjiškam gyvenimo būdui. Bet taip gali nutikti absoliučiai su visais popiežių ar vyskupų gestais ar viešai ištartais žodžiais. Iškreipti savo naudai galima bet ką, netgi ir Evangeliją. :( Tad visus žiniasklaidos teiginius reikėtų vertinti labai atsargiai ir skeptiškai, negalima aklai patikėti tuo, ką žiniasklaida sako ar rašo.

P.S. Žinoma, Romos popiežius savo asmeniame gyvenime ar mokyme gali padaryti klaidų, nes jis yra tik paprastas žmogus, kaip ir Tu pati.Tad jei į save kartais pasižiūri kritiškai, tai ir į visus kitus žmones, įskaitant patį Romos popiežių, turėtum žiūrėti kritiškai. Toks sveikas kritiškumas asmeninio popiežiaus gyvenimo ir mokymo atžvilgiu yra visiškai teisėtas dalykas, ir nereikia to gėdytis. Tiktai prieš darydami konkrečius kritinius pareiškimus, paprasčiausiai turėtumėm būti atsargūs ir nežsirauti ant žiniasklaidos paskleistos anties.