Esu nusistatęs prieš "piratavimą". Jei būtų lietuviška knyga ir autorius nesutiktų, kad ta knyga būtų skelbiama internete, aš tikrai gerbčiau jo ar leidėjų pasirinkimą ir neimčiau pažeidinėti jų teisių. Manau, kad yra pavojinga remtis mintimi "tikslas pateisina priemones".
Tačiau, bendrai paėmus, manau, kad gražu būtų, kad Lietuvos Bažnyčia ar tie patys leidėjai su autoriais pamąstytų ta tema. Būtų gražu turėti internete nemokamą elektroninių tikėjimo knygų biblioteką. Sakysime Rusijoje internete galima rasti praktiškai visus rusų autorių veikalus (didelėse tikėjimo svetainėse), kas yra tikrai nuostabus dalykas, ypač tiems, kurie nori sužinoti daugiau ir ieško išminties, yra ištisos elektroninės bibliotekos.
Ar daug lietuvių autoriai prarastų? Dažniausiai jei man tikrai patinka knyga, aš noriu turėti ją tikrą - kad galėčiau pasibraukti ir pan. Todėl nežinau ar labai daug pinigų būtų prarasta. O gal būtų galima bandyti "išpirkti" knygas už tam tikrą sumą bendram naudojimui? Manau čia būtų sunku, nes nemažai knygų yra užsienio autorių ir nežinia ar būtų galima laisvai skelbti vertimą, nebent senesnių nei 50-75 metai veikalų. Rusam gerai, nes jie turi savo nuostabių autorių, tai jiems tik skelbti ir skelbti :)
Smagu, kad pradžia yra ir Maceinos kūriniai yra prieinami visiems, tikėsimės bus daugiau:
http://maceina.lt
CitataSakysime Rusijoje internete galima rasti praktiškai visus rusų autorių veikalus (didelėse tikėjimo svetainėse), kas yra tikrai nuostabus dalykas, ypač tiems, kurie nori sužinoti daugiau ir ieško išminties, yra ištisos elektroninės bibliotekos.
Viena iš jų (http://www.bogoslovy.ru/books.htm#zb). Tikiuosi, kad ne per daug mes skaitome ir cituojame stačiatikius O:-), bet jei atsirenkant protingai, tai tikrai yra ką paskaityt.
Aš naudojuosi Saratovo vyskupijos biblioteka:
http://www.eparhia-saratov.ru
Spauskite ant библиотека.
Kažkodėl man dabar jos neatidaro, tikėsimės, čia tik laikinas dalykas ;)
Atidarė, bet pavojinga - įlendi ir negali išlįst ;D
Aš irgi esu prieš piratavimą, ir siųstis sau filmus bei visa kita - tai tas pats, kas apvogti to kūrinio autorių, t.y. prasižengti 7-ajam Dievo įsakymui ir yra nuodėmė. Dieve, kokia aš nuodėminga :ashamed:
Už tai radau gerų angliškų katalikiškų knygų, kurių autorinės teisės jau seniai nebegalioja, jei kas norėtų paskaityti, įmetu kelias nuorodas:
http://saintsbooks.net/BooksList.html (http://saintsbooks.net/BooksList.html)
http://www.sourceoflightmonastery.com/free-catholic-ebooks.html (http://www.sourceoflightmonastery.com/free-catholic-ebooks.html)
http://www.sanctepater.com/2010/02/free-catholic-books.html (http://www.sanctepater.com/2010/02/free-catholic-books.html)
http://www.freecatholicebooks.com/ (http://www.freecatholicebooks.com/)
Amerikos katalikų leidžiamas laikraštėlis lietuvių kalba nuo 1950 -ųjų:
http://www.laiskailietuviams.lt/index.php/numeriu-kopijos (http://www.laiskailietuviams.lt/index.php/numeriu-kopijos)
vitaconsecrata.lt svetainės biblioteka:
http://www.vitaconsecrata.lt/biblioteka
Tai kaip su ta linkomanija? Ką sako tavo sąžinės balsas - galima vogti intelektualinius veikalus ar ne? Tiksliau ar verta - ar ta nauda, kurią gauname žiūrėdami/klausydami pateisina žalą? Dar tiesiau prie problemos - ar tikslas pateisina priemones krikščioniškame mastyme?
Su ankstesniu LANVA vadovu buvo kitaip, jis visai kitaip interpretavo įstatymą ir norėjo tiesiog viską uždrausti ir apmokestinti. Dabar, kai pasikeitė vadovai - visksa kitaip. Iš tikro įstatymas kaip ir nedraudžia, bet tuo pačiu ir neleidžia kažkuria tai dalimi. Taip pat patys nieko nedaro ar negali padaryti šiuo reikalu. Be to, kompiuterių vartotojai susimoka laikmenos mokestį, kuris skaitosi jau kaip už tuos nelegalius duomenis (kažkaip panašiai). Tai kažkuria dalimi mano sąžinė švari.
Galbūt sąžinė kažkiek dvejoja ties konkrečiu kokiu atveju kaip Microsoft ir pan., bet ne filmu ar muzika.
O konkrečiai šiuo atveju - manau šios serijos filmai skirti tikrai nepasipelnimui.
Čia vėl iškyla klausimas. Yra tarkim kokybiškos muzikos online paslaugų, kur mokestis kainuoja nuo 6 iki 20 eurų mėn. Tai jei aš kas mėnesį prisiregistruoju iš naujo, kaip naujas vartotojas - ar aš darau nusikaltimą? Ar tikslinga yra taikyti Lietuvai Vokietijai ir JAV tą patį 20 eurų mėn. mokestį? Čia tokiom temom gali diskutuoti kiek nori.
Arba yra svetainės kur gali filmą žiūrėt neparsisiuntęs online.
Na taip - šiaip negalima, bet jei labai nori galima. :no-no:
Norėčiau su nauju mersu važinėti, gal ir čia neteisinga, kad jis Vokietijoje tiek pat kainuoja kaip Lietuvoje.
Eik įstatymus pasiskaitinėk ir pasidomėk LANVA veikla bei vadovės pasisakymais.
Jei čia dar pradėčiau pirkinėt ir kas savaitę į kelis filmus vaikščiot, tai neliks nei pavalgymui, nei komunaliniams, kelionei į darbą nei bažnyčiai paaukoti.
Jei jau taip varot - tai lai atlyginimus moka normalius, kad būtų galima susimokėti už filmą. O be to, kai būdavo kasetės - tai tiesiog žmonės pasidalindavo tarpusavyje.
Tas internetas taip sureikšmintas lygtai aš jau kasetės negaliu duoti giminaičiui pažiūrėt...
Kaip ir tas LATGA - nupirktą muziką turi klausytis vienas ir nesidalinti, o jei netyčia kažkas girdi kai tu klausai - turi susimokėti už ją... Daug maž va tokie va įstatymai.
Aš neturiu tiek, kad susimokėti už visą internetą :D
Sureikšmintas tas internetas ir tiek. Ten jie jokio įnašo neįdeda įkeldami į internetą - viskas vyksta copy/paste pavidalu (nereikia atskiro vieneto kurti).
Lai jie išpradžių parodo, kad turi sutartis su tai autoriais, jei jau taip gilinamės. Nejau esu skolingas Lietuvai, kad ji net nėra gyvenime mačiusi ten kažkokio užsienio autoriaus, tuo labiau jei jis jau miręs. Lai parodo man parašus kokius nors...
Nebenervinkit. Šią temą esu išstudijavęs kelis metus, čia su visais tais LANVA įvykiais.
Čia jų tuos internetinius vienetus gali dauginti iki begalybės. Nejau visi taip ir turi mokėti jiems iki begalybės.
Be to mersedesas yra apčiuopamas. O čia yra visai kas kita - neapčiuopiama. Čia kaip už orą mokėti (į tą pusę).
Už manę atsako Linkomanija - prisiregistravęs turi atlikti tai ko jie reikalauja ir viskas - palaikyti reitingą :D Toliau LM atsakomybė :D Užėjau pas draugą - o jis žiūri filmą - tai ar man mokėti dabar čia eurais ar litais?
Mocarto laikais už be leidimo nukopijuotą kūrinį rodos net ir gyvybės galėjai netekti. Na ir kas, kad negali susimokėti, klausimas ar tas visas "pramogų pasaulis" reikalingas tau išgyventi, tavo egzistencijai? Jei ne, vadinasi gali ir atsisakyti, arba vartoti labai retai, kaip desertą, už kurį beje kavinėje irgi tenka susimokėti...
Man atrodo, kad čia yra tavo slenkstis, kurį tau teks kažkada minti, jei norėsi tikrai sekti Tuo, Kurį tiki, bet... aš tavęs tikrai neteisiu, nes pats anksčiau taip elgiausi, tačiau tikiuosi, kad ateis laikas, kai rimtai apmastysi tai, ne žiūrėdamas iš savo teisumo perspektyvos, bet iš Jėzaus perspektyvos (kas ciesoriaus - ciesoriui).
Iš tikrųjų turiu daug didesnių rūpesčių nei kažkokia autorinė internetinė kopija. O ką daryti Česlovui iš gilaus kaimo ar kitos Dievo užmirštos vietos - jei jis negali nei nusipirkti nei susimokėti nors ir pinigų turi bei mielai tai padarytų, o apie autorines teises nėra net girdėjęs. Jis nė nenutuokia, kad "pažeidžia labai svarbų įstatymą".
Tikrai tema labai plati, be to internetas neseniai atsiradęs, o pats "piratavimas" dar tik prasidėjęs. Jei internetu pasiekė ten, kur kūrėjas nebūtų net nutuokęs, kad tokia vieta yra ir ten kažkas naudoja jo kūrinį - tai ar žmogus turi susimokėti? O jei tą pasidalijimą ir torentus aš pavadinčiau internetiniu šiukšlynu - tai ar aš dabar turiu susimokėti už tai ką radau tame internetiniame šiukšlyne? Lai susitvarko tą internetą, apipavidalina tą visą jovalą ir tada reikalauja. Aš pabrėžiu - nieko nėra daroma - yra tik reikalaujama.
Aš šituo tikrai nesigiriu ir nesididžiuoju.
Kad Jūs taip 10 Dievo įsakymų laikytumėtės, kurie sudėti į 10 sakinių - ne kaip tie įstatymai - dešimtis tomų. Seniai jau būtumėme arčiau Rojaus...
Brūkštelkit kai pažirūėsit ar gal jau esate matę...
P.S. - jei atsiras koks idiotas, arba aš būsiu tuo idiotu ir išleisiu įstatymą už įkvpėtą orą ir nužengtą žingsnį bei viską užpatentuosiu - tu irgi visiems šauksi, kad eikite susimokėti visi ir sekite Tą Kuriuo Tikite?
Be to, gal Tas Kuriuo Tikiu, dėl kitų mano slenksčių - šituo atveju pažvelgs pro pirštus? Gal aš dėl šito menko mokesčio kitur moku didesnį? Ką tu žinai?
Taip pat tie patys įstatymai kuriami tokiu pat piratavimo būdu - šalys nusižiūri nuo kitų šalių, nusikopijuoja, jei ko trūksta - priduria ir visas įstatymas.
Ir dar patarimą turiu - stenkis savo slenksčius žiūrėti, o ne kitų. Jei tau yra kažkoks slenkstis - tai dar nereiškia, kad ir kiti turi tą slenkstį.
Gal.. gal.. Kaip bebūtų, mes nebūsime klausiami, kodėl Česlovas iš kaimo padarė taip ar kitaip... mus klaus, kodėl tu padarei...
Ir nereikia taip jaudintis, mes čia susirinkome ne liaupsinti vieni kitų, bet bandyti ieškoti tiesiausių kelių. Priimk tai, kaip brolišką kritiką, o ne kaip kažkokį teisimą. Tavo argumentus galima išdėlioti be patoso, o po to diskutuoti ar tie argumentai atrodo įtikinami ir kuo jie remiasi.
Supratau - kiek klausei, tiek ir tepasakei...
Tiek filmai, tiek muzika, tiek programinė įranga neatsiranda iš oro. Juos kuria autoriai, jiems moka leidėjai ir platintojai. Tai yra jų darbo vaisius. Tik jie gali leisti naudotis jų darbu. Kaip galima vadinti tokį veiksmą, kai svetimo žmogaus darbo rezultatą pasisavini be to žmogaus leidimo? Ir visai nesvarbu kaip įstatymai tai traktuoja, ar už tai baudžiama, ar ne.
Deja pats irgi esu žiūrėjęs filmų nelegaliai, nes labai norėjau ir visi savęs pateisinimo argumentai man yra žinomi ::).
P.S. Šioje srityje yra daug "nesamomių", tokių kaip programinės įrangos patentai, laisvos laikmenos mokestis.
Tai keliames čia tada.
Žodžiu, kiek matau, tema labiausiai aktuali tik Tomui. Be to labai skiriasi pats autorius - Mozartas tuo metinis ir dabartiniai Broliai Aliukai ar dar ten kas.
Dažnai būna, kad žmogus pats mastai, kaip čia būti, kaip teisingiau elgtis ir pan. Bet yra ir dar vienas kelias - pažiūrėti, ką šiuo atžvilgiu sako Bažnyčia bei kiti gerbiami katalikų autoriai. Pvz. ištrauka iš vieno forumo (http://forums.catholic.com/showthread.php?t=232986):
CitataThe issue appears to come up in Church documents with regards to patents on medicine that could help "third-world" countries. E.g., Pope John Paul II said (http://www.vatican.va/holy_father/john_paul_ii/messages/pont_messages/1999/documents/hf_jp-ii_mes_19990923_jubilee-2000-debt-campaign_en.html):
[The Church] has consistently taught that there is a "social mortgage" on all private property, a concept which today must also be applied to "intellectual property" and to "knowledge".
Elaborating on this speech (http://www.vatican.va/roman_curia/secretariat_state/documents/rc_seg-st_doc_20010620_wto_en.html):
The Holy See, consistent with the traditions of Catholic social thought, underlines that there is a "social mortgage" on all private property, namely, that the reason for the very existence the institution of private property is to ensure that the basic needs of every man and woman are met and sustained. This "social mortgage" on private property must also be applied today to "intellectual property" and to "knowledge" (John Paul II, Message to the "Jubilee 2000 Debt Campaign" Group, September 23, 1999). The law of profit alone cannot be applied to that which is essential for the fight against hunger, disease and poverty. Hence, whenever there is a conflict between property rights, on the one hand, and fundamental human rights and concerns of the common good, on the other, property rights should be moderated by an appropriate authority, in order to achieve a just balance of rights.
Tokiu būdu gaunasi, kad jei dalykas nėra prigimtinė žmogaus teisė ar kažkas, kas būtina išgyvenimui, jis nepapuola į tą kategoriją, kur galima tikėtis išlygų.
Hilaire Belloc (http://distributistreview.com/the-catholic-church-and-the-principle-of-private-property/) rašo:
Citata(c) I suffer some discomfort and annoyance, not to the degree of wretchedness or misery. I am disturbed, but not lowered in my human dignity nor seriously interfered with in my main human functions, by the unequal distribution of goods. Have I the right to compel a more equal distribution under these circumstances, or has the executive of the State, the "Prince" as it may technically be called, the moral right to interfere with the institution of Private Property for my relief?
No. I have not the right to do so-it would be theft. Nor has the government the right to do it for me. It would be injustice. It is, of course, a question of degree and of circumstances. But the distinction between wretchedness and annoyance or discomfort is a very important one, for in it lies one great part of the modern quarrel. If Property be not a moral institution with moral rights attaching to it, then even a small measure of discomfort due to unequal distribution has a right to relief at the expense of the better off. But if it is a moral institution, then only acute necessity has an imperative right to relief at the expense of existing property.
Kaip matome, Bažnyčia dažnai pasisako apie gyvybiškai svarbius dalykus, kaip mediciną santykyje su intelektualine nuosavybe (http://ir.stthomas.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1322&context=ustlj):
CitataAlthough intellectual property has not been foregrounded in many conversations about theologically informed legal theory, it has not gone entirely unnoticed, particularly within the framework of Catholic Social Teaching ("CST"). In his Encyclical Caritas in Veritate, for example, Pope Benedict XVI stated that:
On the part of rich countries there is excessive zeal for protecting
knowledge through an unduly rigid assertion of the right to intel-
lectual property, especially in the field of health care. At the same
time, in some poor countries, cultural models and social norms of
behavior persist which hinder the process of development.
This statement was built on a number of earlier statements by Vatican officials and Bishops' conferences on the problems strong intellectual property rights can pose for access to medicines in developing countries.
Dar vienas kitas įdomus skaitinys:
In Geneva, IP And The Catholic Church Are A Match Made In Heaven (http://www.ip-watch.org/2012/10/17/in-geneva-ip-and-the-catholic-church-are-a-match-made-in-heaven/)
The Vatican Concerned About Intellectual Property (https://www.techdirt.com/articles/20101022/16105511551/the-vatican-concerned-about-intellectual-property.shtml)
Kiek skaitau, rodos, kad Katalikų Bažnyčia yra labiau linkus, kad žinios būtų prieinamos žmonėms, labai neblogas straipsnis su pavyzdžiais iš JAV teismų procesų:
Catholic Social Teaching, The Rule of Law, and Copyright Protection - Susanna Frederick Fischer (http://scholarship.law.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1133&context=scholar)
Taip pan Open Source tipo projektai neblogai atspindi katalikišką požiūrį į bendradarbiavimą ir dalijimąsi (http://ir.stthomas.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1315&context=ustlj):
CitataMarco Fioretti, a technology writer and activist, argues that there are
"many links" and "possible synergies" between Catholic social doctrine
(CSD) and the "Openness" movement that seeks, in software development
and other areas, to develop and refine knowledge through a " 'share-and-
share alike' approach to ownership and reuse of goods" and through "af-
fordable, large-scale collaborative design and mutual support" via the In-
ternet.
CSD's prominent emphases, summarized by Fioretti, include
human dignity, which requires development of the whole person; the "so-
cial nature" of human beings, which implies duties to promote the common
good; and subsidiarity, the principle that power should reside at the "most
local level compatible with the common good" so that people can "practice
as much freedom and responsibility as is possible."
These themes, Fioretti says, fit with openness projects such as free software (free to anyone to use
as long as he in turns shares improvements freely with others) to open edu-
cation (developing course books and other information under free and open
licenses).
Because such methods are characterized by decentralization,
broad voluntary participation, and availability to people of modest means,
Fioretti urges Catholic institutions to practice them: "[W]hile Openness is
good in and by itself, Catholics have even more reasons than others to pro-
mote, teach, and use it."
Citata iš: Tikintysis birželio 03, 2016, 02:20:44
Žodžiu, kiek matau, tema labiausiai aktuali tik Tomui. Be to labai skiriasi pats autorius - Mozartas tuo metinis ir dabartiniai Broliai Aliukai ar dar ten kas.
Tu teisingai pastebėjai. Kadangi pats naudojausi piratiniais arba neaiškiu būdu gautais produktais/kūriniais, todėl ir buvo aktualu apsispręsti, kaip daryti.
Beje, kalbant apie Mozartą, tai čia jis ir būtų nuteistas mirties bausme, bet kadangi jam buvo tik 6 metai, kai jis iš klausos atkūrė visą kūrinį, tai jam tai buvo dovanota, kaip mažam genijui.
Apie tai paskaičius, pradedu po truputį suprasti, ką reiškia Pauliaus pasakymas: nuodėmės jėga įstatyme :D
Aš jau minėjau, kad domėjausi tais visais LM teismais ir visą tą sekiau metus su viršum. Kažko konkretaus nėra, nenubaudė to paties LM. Nauja LANVA vadovė teigia, kad negaudys, nebaus, bet stengsis teikti informaciją ir vartotojus informuoti, bei atpratinti nuo piratavimo (bent jau panašiai kalbėjo kai tik pradėjo dirbti).
Įstatymas labai platus, čia gali apimti visą pasaulį jis. Ten vėl turi būti atitinkamos sutartys šalyse su tais kurėjais ar jiems atstovaujančiomis kompanijomis ir t.t... Daug visokių niuansų. LANVA vienokia veikla, LATGA vėl kitokia. Berods LATGA turi turėti sutartis su kūrėju norėdama jam atstovauti pagal įstatymą ar tai, kad tas įstatymas galiotų atitinkamoje šalyje.
Aš pvz. mėgstu užsenietiškus klasikinius filmus, tarkim pvz. Tailando kokį sena 1965 metų kovinį kurio niekas neturi ir nėra pirkti, bet pasirodo kažkoks kovinių filmų fanas iš to paties Tailando dalinasi internete juo ir tik jis vienas teturi šį filmą su priėjimų prie interneto. Tai jei aš neturiu galimybės iš kitur gauti, aš juk nedarau "nusikaltimo" jei parsisiunčiu kažkokią senieną, kurios nėra net pirkti ir kuri greičiausiai net neapsaugota jokiais įstatymais ar aktais? Arba galioja ten kažkur Tailande, pas kažkokį tai seną tailandietį, kuris turi kažkokią įmonę nesuinteresuotą savo kūrinių apsauga. Tai kaip man dabar čia susimokėti ir kur? Ką daryti? Į LANVA skambinti?
Terminas kūrėjas ir jo tariamas kūrinys yra labai plati sąvoka. Galbūt ji labiau tinka naujausiems ar bent jau labai populiariems (Mozartas) kūriniams.
Kad čia diskutuoti - reikėtų pažvelgti ir iš leidėjų pusės. O čia dabar sakyti įstatymas ir viskas - negalima... Nors tą įstatymą internetui tik pritaikė ir viskas, nieko net nekūrė. mano manymu internetas (neapčiuopiamas) labai skiriasi nuo tikrovės kūrinių (apčiuopiama).
Žinai jei ten paklausė kažkas parsisiuntė Aliukus kažkokius dėl įdomumo ar šiaip netyčiom ir jų net neklausė bei nebūtų net pirkęs, tai žinai... Čia tas įstatymas labiau man kaip draudimas siųstis kažką ne kiek atsakomybė už kažkokius kūrėjus ir jų kūrinius.
Yra skirtumas vogti tas pačias cigaretes ar kažką siųstis internetu.
Kažkam pavogė triusikus, bet net pats nežino kur jie buvo padėti ar išmesti per balkoną - ir po to sakyti, kad visi kieme vaiškto su jo triusikais...
Pasipinigavimo įstatymas interneto atžvilgiu. Turguje, kur piratiniai CD šitas įstatymas visai kitaip atrodo.
Arba dar serialai nauji. Juos kuria pačios TV kompanijos, kad per TV rodyti ir žmonių mases pritraukti. Tai jei Lietuvoje nerodo kažkokio naujo, o JAV paslaugos Lietuvai neteikia, kad pažiūrėt susimokėjus internetu - tai man laukti kol atsiras LT?
Žaidimų atveju, tokioms šalims kaip Rusija (SNG/CIS) - taikomos nuolaidos, joms kainos būna 50-70 proc. pigesnės.
Aš suprantu, kad kūrėjui internetas yra kol kas didžiausias galvos skausmas. Bet vėl, jei jo kūrinius iki interneto pirko 4 tūks. žmonių, o po interneto atsiradimo perka tie patys 4 tūkst., bet dar pora milijonų siunčiasi internete? Tai tie du milijonai jau apvogė jį?
Be to kiekvienas iš mūsų skirtingai suvokia pačią tą piratavimo elgseną ir įstatymą.
Šnekėti galima daug ir apie viską, man labiau patinka praktinė dalis. Esu linkomanijos "gerbėjas" karts nuo karto parsisiunčiu kokį žaidimą ar filmą. Mano laptopas dabar jau gal kokie pora metų be jokios antivirusinės. Seniau pikrdavau ESSET, bet atėjo metas, kai pinigai labiau reikalingi realybėj, nei virtualybėj. Buvo metas, kai turėjau legalius WINXP, bet tie nuseno, dabar naudojuos WIN7, sūnėno įpiltais į senuką laptopą. Šeip nesu įstatymo mylėtojas. Tiek virtualybėj, tiek realybėj - važinėju automobiliu su pasibaigusiu technikiniu, kartais greitį viršydamas ar ten per beveik raudną šviesoforo signalą pramaunu... man patiko nuomonė apie įstatymą iš kino filmo Matrica: "kai kuriuos įstatymo punktus galima apeiti, kai kuriuos - ignoruoti" taip ir darau, o Dievą vis meldžiu pasigailėti.
Katras Jėzaus palyginime išėjo nuteisintas iš sinagogos? tas, katras rodė pirštu ir sakė - ačiū DIevui, nesu toks, kaip jis? ;)
:thumbup:
Nu jei jau apie automobilį, tai dar šiukšles pridėsiu - kartais patingiu parūšiuot :D
Tikriausia viskas it depends/priklauso nuo.
Jei gali nusipirkti, bet neperki - darai nuodėmę; jei negali, bet tai reikalinga darbui ar dar kam - tai ką kur žmogus dėsies.. Tiesa, aš čia ne apie filmus ir muziką, o apie nelegalią programinę įrangą. Pati namuose naudojuosi nelegalia. Va paskambina iš kokios katalikų organizacijos, nesakysiu iš kokios, ar gali sumaketuot tą ir tą? Jei pasakysiu, kad pas mane namie nelegalios programos, tai negi jie ieškos, kas turi legalias? Abejoju.
Beje minėjau vienam kunigui apie tai, o jis man pasakė 'aš ir pats dar legalių neįsigijau' .. :)
ps
o kas dėl greičio viršijimo ir geltonus/raudonus šviesoforius, apie ką rašė Sigitas, tai turiu griežtą nuostatą - negaliu pažeidinėti ar apeidinėti įstatymo ir taisyklių, nes esu ne viena kelyje, yra ir kiti eismo dalyviai, už kurių gyvybę galiu tapti atsakinga. Todėl paprastai važinėju ramiai :)
Bet jei tau reikia programos, gal vertėtų prieš tai paieškoti ar yra nemokamų, o ne imti geriausios ir brangiausios rinkoje ir naudoti nelegaliai? Jei esu stalius, galbūt galiu nusipirkti paprastą oblių, kuris nėra aštriausias ir patogiausias, bet darbą atlieka, piniginės neištuština ir sąžinę švarią išsaugo.
Štai Sigito atveju, yra kelios puikios nemokamos antivirusinės programos:
https://www.avast.com
https://www.comodo.com/home/internet-security/free-internet-security.php
Comodo dar ypatinga tuo, kad ne tik leidžia naudotis asmeninėms reikmėms, bet net ir versle, todėl aš naudoju ją savo darbe, kadangi ne pelno organizacija neturi daug lėšų. Viskas legalu ir viskas nemokama.
Dėl operacinės sistemos, galima puikiai naudoti Linux, kurios dabar praktiškai identiškos Windows sistemoms, o daugelį jų net nereikia instaliuoti, gali paleisti tiesiai iš CD, kurį pats gali išsikepti. Rekomenduoju:
https://www.linuxmint.com/download.php
Ir taip yra su daugeliu programų. Pvz aš pats perėjau naudoti GIMP grafinį redaktorių (https://www.gimp.org/) ir kol kas išsiverčiu. Ar yra labai galinga ir super patogi programa? Ne visai, bet įpranti ir gali atlikti darbą.
Tad prieš žengiant pavojingą žingsnį, reikia nepatingėti padaryti namų darbus ir pasistengti ieškoti kelių, kaip nepadarius nuodėmės...
Na, o dėl kunigėlio nuodėmių, tai čia ne pateisinimas ;)
Na, Gimp man nelabai tinka, nes neturi daugelio reikalingų funkcijų, o geros ir brangios programos brangios todėl, todėl, kad ir yra skirtos profesionalams, prie kurių, kad ir kaip ten bebūtų, tenka priskirti ir save..
Jeigu žiūrint taip griežtai kaip tu Tomai, tai ir rašymas į forumą ar naršymas internete darbo metu (kaip daugelis dirbančiųjų čia rašo, tame tarpe ir aš) taip pat yra vagystė. Darbdavio laiko vagystė. Sutinki?
Tos nemokamos programos būna tiek užkimštos reklamomis, kad užknisa vien pakol ją paleidi... :-\
O staliaus įrankiai... anądien va reikėjo išgręžti skylutę medinėje lentelėje, paėmiau vieną naują iš komplekto medžiui gręžti, pirkto maksimoje, tas užsilenkė net iki pusės skylės nedagręžus. :swoon: Po to susiradau kažkokį ten seną rusišką atbukusį grąžtuką ir dabaigiau gręžti. Jie netgi ne vienkartiniai!
Vagystės, melavimas, sukčiavimai pasitaiko visose gyvenimo srityse, nereikėtų sureikšminti tos vienos kompiuterinės srities. Man, pavyzdžiui, iš vonios pastoviai po vienokių ar kitokių svečių, kurių mano gyvenamoje sodyboje netrūksta, dingsta šukos ar žirklutės nagams karpyti ar dar kokie niekniekiai. Nusiperku kitus. Nekreipiu į tai dėmesio. Va savo autobusiuko nuo balandžio pabaigos kaip nebematau, nes daviau vienam meistrui kėbulą remontuoti (rūdžių daug). Vis pažada, jog savaitgaly bus gatavas, o jau ir birželis baig įpusėti... ::)
Nemokamos programos geros tik "opensource" ir geriausia pagal GPL arba LGPL licenciją. Nebus jokių reklamų 100% užtikrinu.
Įrankius reikia pirkti specializuotose įrankių parduotuvėse, kur savininkas nenori savo firmos vardu rizikuoti. O meistriukus reikia nuolat spausti, ir pasakyti, kad tą ir tą datą mirtinai reikia; nes tik taip jie supranta kad tau tikrai reikia, ir pradės daryti. ;)
Žiauriai mėgstu patarimus dalinti ;D
Citata iš: Tomas M. birželio 03, 2016, 02:24:04
... jei dalykas nėra prigimtinė žmogaus teisė ar kažkas, kas būtina išgyvenimui, jis nepapuola į tą kategoriją, kur galima tikėtis išlygų.
Man atrodo tinkamiausias šis atskaitos taškas.
P.s. paryškinimas mano. Nes kartais - būna tokių tamsių minučių - gali būti gyvybiškai reikalinga pasižiūrėti kokį nors filmą ar pasiklausyti muzikos.
Citata iš: Sigitas birželio 07, 2016, 02:46:13
Tos nemokamos programos būna tiek užkimštos reklamomis, kad užknisa vien pakol ją paleidi... :-\
Matai, tu jau turi savo nuomonę, tad net nebandęs numoji ranka... ką jau kalbėti apie "ateikite ir pažiūrėkite"...
Varlyte, tu visai teisi dėl laiko. Aš asmeniškai esu sau pasiskyręs tam tikrą minučių laiką per valandą (galvoju 10 ar 15? :-\ ), nes tyrimais įrodyta, kad tos pertraukėlės ir atsijungimas yra būtinas, norint išlaikyti dėmesį ir kūrybingumą, ir stengiuosi darbo dienos metu neviršyti bendro to laiko sumos. Ne visada gaunasi, bet bent jau pradedi žymiai sąmoningiau leisti savo laiką. Man tai primena originalios karmeličių konstitucijos vienuolynų praktiką, kur rodos kiekvieną valandą viena sesutė įeina į kambarį ir suskambinus varpeliu primena: "Prisiminkite, kad esate Dievo akivaizdoje!" :)
Siūlau pažiūrėti į situaciją iš kitos pozicijos: jei nemokate už filmą, muziką, ar programinę įrangą tai už ją sumoka kiti, kurie ją naudoja legaliai...
O dėl pertraukėlių darbo metu - jų metu reikia bent atsistoti, pavaikščioti ir, nes kitaip galima ir rimtą traumą patirti. Pas mus darbe viena moteris net koją susilaužė - po ilgo sėdėjimo stojosi, nepajuto nutirpusios kojos, nugriuvo ir gipsas. Tačiau bet kuriuo atveju pašaliniais reikalais užsiėmimas darbe nėra tiesioginis darbdavio "apvagimas". Mokama už padarytą darbą ir jei žmogus užsiima darbe ne tuo kuo reikia tai jis ir padaro mažiau, automatiškai turiu mažiau galimybių gauti didesnį atlyginimą ar aukštesnę poziciją.
"Mokama už padarytą darbą ir jei žmogus užsiima darbe ne tuo kuo reikia tai jis ir padaro mažiau, automatiškai turiu mažiau galimybių gauti didesnį atlyginimą ar aukštesnę poziciją. "
Darbas darbui nelygus.
"užsiima darbe ne tuo kuo reikia tai jis ir padaro mažiau," iš savosios patirties galiu pasakyti "kuo daugiau darbo - tuo daugiau maldos".
"automatiškai turiu mažiau galimybių gauti didesnį atlyginimą ar aukštesnę poziciją. " tai tarpusavio susitarimo reikalas įmonėje.
" gauti didesnį atlyginimą ar aukštesnę poziciją. " o kai gausi kas bus?
(turiu savo įmonę, taip pat kitoje įmonėje dirbu samdomo darbininko darbą)
Citata iš: Donatas birželio 08, 2016, 03:09:21
jei nemokate už filmą, muziką, ar programinę įrangą tai už ją sumoka kiti, kurie ją naudoja legaliai...
Tai yra firmos, organizacijos, biurai, kurie tiems patiems 'nuodėmingiems' nemokiems darbuotojams moka tokius pat nemokius atlyginimus?
O jei privatus asmuo gali įsigyti legalią, tai kodėl jam nesumokėti ir už tą kuris neišgali įsigyti, ypač jei jis krikščionis.. čia ta pati dalijimosi kultūra, kaip kad sušelpti močiutę prie bažnyčios ar benamį.
Citata iš: Donatas birželio 08, 2016, 03:09:21
bet kuriuo atveju pašaliniais reikalais užsiėmimas darbe nėra tiesioginis darbdavio "apvagimas". Mokama už padarytą darbą
:) Kažkada ir aš naiviai galvojau, kad normalus darbdavys moka "už padarytą darbą". Mano šefas kažkada man pasakė "perku tavo 8 valandas ir moku tiek ir tiek". Viskas. Ir per tas 8 valandas jis gali tave užversti tokią darbų krūva, kad norėdamas atsikratyti nepatikusio darbuotojo, lengvai ir legaliai gali tą padaryti. Toks yra naujųjų lietuvių verslas.
"Toks yra naujųjų lietuvių verslas."
Nebūčiau toks kategoriškas.
Tikrai nenoriu tokia būti :) Bet.
"Bet."
Yra gerų pavyzdžių?!
Pvz. buvusiame mano gyvenimo etape "darbo metu" galėjau žaisti lauko tenisą. Penktadieniais eiti "kur pakvietė".
O ir šiandiena nesiskundžiu. :)
"kelios idėjos apie dvasinių veikalų prieinamumą žmonėms" tai penktadienį į "mokyklą" varau. :D
Citata
čia ta pati dalijimosi kultūra, kaip kad sušelpti močiutę prie bažnyčios ar benamį.
Ne ta pati, močiutė pati nelenda į svetimas piniginės. Čia labiau pasiėmiau ne vietoje padėta daiktą kultūra. :) Arba benamis pats nekviestas ateina į sandėliuką ir ten išsirenka sau pašalpą, nors turi pinigų ir galėtų pasiimti daiktus nusipirkti.
CitataMano šefas kažkada man pasakė "perku tavo 8 valandas ir moku tiek ir tiek". Viskas. Ir per tas 8 valandas jis gali tave užversti tokią darbų krūva, kad norėdamas atsikratyti nepatikusio darbuotojo, lengvai ir legaliai gali tą padaryti. Toks yra naujųjų lietuvių verslas.
Kai šefas pamatys, kad per 8 valandas vieni padaro dvigubai mažiau nei kiti, padarys išvadas. Arba nepadarys, tačiau darbe niekas amžina ištikimybe neprisiekia.
Kelios susijusios kun. A. Valkausko mintys (https://youtu.be/R1pcnufrLFk?t=23m38s).
Man čia toks klausimas iškilo, manau į šią temą įsipaišo.
Ar tai yra vagystė, jeigu, tarkim, aš susirandu internete reikiamą ir man tinkamą paveiksliuką, jį copy-paste į savo kompo hardą, vėliau jį įkeliu į savo susikurtą svetainę ir panaudoju, tarkim, savo firmos logotipui, prie jo priklijuodamas kokį nors ten užrašą ar šiek tiek jį pakeisdamas savo nuožiūra.
Juk jeigu ateičiau į paveikslų galeriją ir iš jos pasiimčiau kokį tinkamą paveikslą, o vėliau jį pristatyčiau kaip savo nuosavą tai tas reikalas tikrai būtų įvardytas kaip vagystė, nusisavinimas ar dar kaip panašiai. Arba nuotrauką jeigu paimu iš kito žmogaus albumo tai juk irgi vagystė. O iš interneto jamam viską be jokių skrupulų ir sąžinės graužaties, kaip kad žmonės prie ruso viską tempdavo iš darbovietės. ... ::)
Taip, tai yra vagystė. Tiesa pasakius, didelės kompanijos skanuoja internetą ir jei randa jų paveikslėlius, informuoja svetainių savininkus, kartu su teismų grasinimais. Man pačiam vieną kartą taip buvo, vos išsisukau. Todėl reikia naudoti taip vadinamus Public Domain arba CC0 licenciją turinčius paveikslėlius. Kai kurios licencijos leidžia naudoti paveikslėlį jei pridedamas prierašas apie autorystę, kitos leidžia naudoti paveikslėlį, bet neleidžia jo modifikuoti, o kitos leidžia ir tą ir tą, tad visuomet reikia žiūrėti.
Čia galima rasti populiarių licencijų Creative Commons atributus, kuriuos naudoja Flickr ir kitose svetainėse: https://lt.wikipedia.org/wiki/Creative_Commons
Taip pat yra svetainės, kuriose talpinami tik Public Domain paveikslėliai, todėl visada būsi ramus, kad gali ir naudoti ir daryti pakeitimus, aš naudoju dažniausiai:
http://www.freeimages.com
http://pixabay.com
Nu, firmos ten tiek to, bet o kaip su privačiais paveikslėliais? Tarkim kokiam facebook'e patalpinta daugybė visokių nuotraukų ir video įrašų, kuriuos žmonės dažnai naudoja kaip jiem patiem į galvą šauna, nes gi vis tiek yra 'share' visiems arba ten draugams ir draugų draugams, o tai beveik tas pats.
Ir dar. Viena, kai tiksliai žinai kieno tas paveikslėlis, tau patinkamas, tinkamas kokiam reikalui, o bet kas kita kai šeip pagooglines randi kokį patikusį ir jį nusikopijuoji ir naudoji savo reikalais kaip savo nuosavą. Pas mane, kompo harde, tokių paveikslėlių tai tiesiog jūra. Ir jau daugybę metų jais naudojuos kaip tik pats noriu. tai ką išeina jog apsivogiau ir turiu eiti išpažinties dėl tų paveiksliukų arba kokio muzikos gabalo? :swoon:
Taip išeina, nes kiekvieną kartą nusikraudamas paveikslėlį iš paieškos, gali nueiti į puslapį, kur tas paveikslėlis realiai įdėtas ir pažiūrėti ar gali jį naudoti. Bendra taisyklė yra tokia, kad jei nėra jokios informacijos apie licenciją, vadinasi jis yra apsaugotas autorinių teisių.
Aišku, jei nusikrovei paveikslėlį ir naudoji asmeniniams tikslams, kaip pvz. savo darbastaliui apipavidalinti, ar pakvietimui į savo gimtadienį ir pan, tai nieko tokio, bet publikuoti negali ar naudoti kažkur plačiau, kaip parapijos veikloje ir pan.
Citatatai ką išeina jog apsivogiau ir turiu eiti išpažinties dėl tų paveiksliukų arba kokio muzikos gabalo? :swoon:
Aišku kad ne.
Nors.. viskas daug sudėtingiau, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio.
Problema su programine įranga yra ta, kad skirtingai nuo taburetės arba stalo, tu gali labai lengvai padaryti kopiją. Tuo tarpu stalo ar taburetės atveju tau vis viena reiks daryti naują stalą arba naują taburetę, ir įdėti darbo, nepriklausomai nuo to, kad jau turi pavyzdį.
Yra taip vadinama "laisva programinė įranga".
Žr. čia: http://www.gnu.org/home.lt.html
Kyla klausimas, kaip žmonės uždirba, kurdami tokią programinę įrangą? Atsakymas taip pat turėtų būti pateiktas tame puslapyje. Atsakymas turbūt toks: pajamos eina
ne iš produkto, bet
iš palaikymo.
Nes pvz. Microsoftas sukuria kokį produktą, o paskui tereikia vien pardavinėti nebeįdedant labai daug papildomo darbo. Atsiranda tarsi disbalansas, kai gauni ne proporcingai už įdėtą darbą, bet už patentus, sukurtus jau anksčiau padarytam tavo darbui.
Tuo tarpu kai gauni pajamas
už palaikymą : klaidų taisymą, pagalbą diegiant, mokymus, konsultacijas ir t.t. - tai tu gauni pajamas tiesiogiai iš savo darbo.
Iš palaikymo, atnaujinimų ir papildomų "premium, pro, enterprise" tipo komponentų pardavimų. Dažnai nemokama programa atlieka bazines funkcijas, o visas papildomas funkcionalumas parduodamas kaip papildomi komponentai.
Na yra visokių verslo variantų. Bet vis vien Microsoft daro didžiausią pririšimą prie savęs, t.y. labiausiai apriboja varotojo teises. Pvz. dabar pardavinėja MS Office ribotam laikotarpiui, o ne visam laikui. T.y. kol tu naudojiesi turi nuolat mokėti pinigus, nors gamintojas dėl to nei piršto nepajudina ...
Taip ir atsitinka, kai pinigai suplaukia ne tiems, kas dirba, o tiems kas moka "sukti biznį".
SAS arba Software As a Service turi savo ir privalumų, pvz anksčiau nusipirkdavai Office ir tą versiją naudodavai, nors būdavo jau naujesnės versijos išėję. Aš paskaičiavau, kad tas ant to gaunasi, nes pradžioje mes pirkdavom "retail" ir naudodavom apie 5 metus, kainuodavo rodos apie $350. Dabar moki $100 per metus, bet visuomet turi naujausią versiją ir dar plius gauni visokių online paslaugų už tą pačią kainą.