• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
gruodžio 03, 2024, 14:58:34

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Liturginės šventės

Pradėjo Silvija, gegužės 19, 2016, 14:12:43

0 Nariai ir 1 Svečias peržiūrinėja šią temą.

Silvija

Norėtųsi pasikalbėti apie tai, kaip mes švenčiame liturgines šventes. Neseniai ugnimi ir vėju praūžė Sekminių šventė :pentecostal:, o šiandien štai - nelabai senai popiežiaus Benedito XVI į liturginį kalendorių įvesta Mūsų Viešpaties Jėzaus Kristaus, aukščiausiojo ir amžinojo Kunigo iškilmė. Šį mėnesį, kaip matome kalendoriuje, turėsime dar tris dideles šventes: 22 d. - ŠVČ. TREJYBĖ, 29 d. - ŠVČ. KRISTAUS KŪNAS IR KRAUJAS (DEVINTINĖS) ir 31 d. - Švč. M. Marijos Apsilankymas. Nemažai, sakyčiau  :thumbup:

Klausimas: kam šventės? kaip švęsti? ar švenčiam? O:-)

Štai mūsų tikintis brolis pasakoja, kad yra numatęs Devintinių šventei tokią dovaną:

Citata iš: Tikintysis  gegužės 18, 2016, 11:26:49
...
Aptikau Jus ieškodamas informacijos apie Devintines. Jau ne pirmi metai jaučiu širdyje pareigą sukalbėti tuos 9 tūkst. Sveika Marija, bet taip ir nerandu kokiom dienom tai reikia atlikti.
Tikiuosi, kad šiame forume nukreipsite mane į tą pusę ir paaiškinsite kaip ir kada reikia melstis. Patinka sukalbėti rožinį, bet kartais patingiu...
Manau, kad man patiks čia paskaitinėti įvairias temas, o gal kartais ir pačiam ką nors brūkštelti.

Tai jei kartais kas susidūrę su tokia gausybe Rožinių per 9 dienas - malonėkite parašyti, kada reikia melstis - kuriom dienom. Nes aš kažkaip galvojau, kad prieš Devintines devynias dienas, bet randu informacijos, kad po Velykų, nuo Didžiojo Penktadienio... Šiandien kaip tik per Marijos Radiją 15:20, Faustinos dienoraščio skaityme kalbėjo apie tai, kad pradėtų melstis nuo Didžiojo Penktadienio... Tai nieko nebesuprantu...

O aš turiu prisipažinti, kad gal tik prieš trejetą metų susipažinau su šia švente, kai klebonas paprašė papuošti procesijai altorėlius ir tikrai jaučiau, kad šventė atėjo :) Šventės mus tiesiog įtraukia į Bažnyčios gyvenimą, neleisdamos atitrūkti ir pasimesti pasaulio reikaluose.

Kokia jūsų patirtis, kokios mintys apie tai? Gal kas nors galėtumėte atsakyti ir į Tikinčiojo klausimus?

Sigitas

Net neįsivaizduoju iš kur brolis Kristuje Jėzuje Tikintis ištraukė tą reikalą su devyniais tūkstančiais "Sveika Marija"??? Tokio dalyko iki šiol negirdėjau. Čia kažkokia tais regioninė pamaldumo praktika, užmiršta kitų. Pats nemanau, jog poteriavimas padėtų priartėti prie Dievo. Juolab skaičiavimas kiek tų kažkokių konkrečių maldelių "sukalbėsi". Dievui rūpi mūsų sielos, o ne žodžių kiekis. Yra gi aiškūs Jėzaus Kristaus nurodymai: ,,Melsdamiesi nedaugiažodžiaukite kaip pagonys; jie tariasi būsią išklausyti dėl žodžių gausumo." (Mt.6,7).
Gana, jog rožančių, gailestingumo vėrinėlį, ar ten kokią litaniją kitą pasimeldi, plius dar savais žodžiais, o dar geriau - Dievo įkvėptais žodžiais.

Liturginės šventės. Tokia tema jau buvo gi, kalbėjom, rašėm. Dingo kažkur?  :-\

Silvija

Nu kad nerandu :-\, gal pameni kokį raktinį žodį ar frazę?

Sigitai, paminėjai Rožinį ir Gailestingumo vainikėlį, pagal tave ir čia turėtų būti daugžodžiavimas :), o jei ne, tai argi negalėtų būti meldžiamasi keli Rožiniai, keliasdešimt Rožinių ir t.t.? Tikintysis juk minėjo, kad žino, kuo skiriasi statistinis Rožinis nuo karštos ir gilios Rožinio maldos:

http://tavorankose.org/forumas/index.php/topic,25.msg19677.html#msg19677

O skaičiavimo būdai gali būti patys įvairiausi, pavyzdžiui, viena maldos sesė (a.a.) melsdavosi SM sodindama gėles ir po dešimties daigų vis padėdavo po akmenuką.


Tikintysis

9 tūkst. yra 45 pilni Rožiniai per 9 dienas. Išeiginių metu ar po darbo, kalbant taip kaip per radiją - tik perskaičius slėpinį - išeitų apie 5-6 val. per dieną (5 pilni Rožiniai dienai). Galima būtų su pertraukom... Manau pradžioje, bet kokiu atveju nieko ypatingo nesigautų - bet kodėl nepabandžius ir nepasipraktikavus? Be to aš žinau ką reiškia panašus skaičius per dieną...
Gal kažkam tai atrodo kaip tik maldų kiekis, o kitam taip neatrodo... Kas yra maldų kiekis? Gal kažkienio "Širdis didesnė" ir maldų kiekis atrodo visai kitaip net jei jie abu poroje meldžiasi vienu metu?
Kaip jūs meldžiatės, jei netikite kaip Mt 17 - apie kalną?
Jūs čia vos ne per visą forumą pasigavę tą Mt 6 "Tikroji malda". Aš tą frazę ("...Melsdamiesi nedaugiažodžiaukite...") iš vis kitaip suprantu. Melstis - kalbėti maldą; daugžodžiauti - melstis kita/sava malda. Ir tame pačiame MT 6 nurodyta: "...Todėl melskitės taip: 'Tėve mūsų..." - citatos pabaiga...
Kas yra daugžodžiauti? Gal savo zyzimu įkirėti Jam?
Čia ne taip, kad pasimelsti, bet kada ar esant reikalui (šiaip net neįsivaizduoju ką norite pasakyti su tuo daugžodžiavimu).
Tie Rožiniai tik tam tikru laiku, per tam tikras šventes.
Tikrai neužtenka ten pasimelsti Rožinį ir viskas. Neveltui Jonas Paulius II taip sureikšmino Rožinio prasmę.
Iš savo patirties galiu pasakyti, kad Rožinis veikia labai stipriai ir tai nėra tik artuma su Dievu, Marija ar kitais Jūsų pamėgtais Šventaisiai maldoje. Tai yra kur kas daugiau. Rožinis nueina į... (į kur čia galėtų nueiti...)... į gerus darbus... į kovą tarp Šviesos ir tamsos...  :thumbup:
Jūs tikite į daužodžiavimą ir gausumos beprasmybę. O aš tikiu į kalną, kuris persikels ar mesis į jūrą...
Patikėkite manimi - tie 9 tūkst. tom skirtom dienom nueitų ten kur reikia...

Kaštonas

"O aš tikiu į kalną, kuris persikels ar mesis į jūrą...
Patikėkite manimi - tie 9 tūkst. tom skirtom dienom nueitų ten kur reikia..."

Kad tik neatsitiktu kad kalnas taps naujo darbo paieška. O Bažnyčia padės tau jį surasti. Ty kas iš neįmanoma virs realybę.
Ty. iš trumpo tavo prisistatymo ir pasiryžimo melstis "tiek kartų" darau SPĖJIMĄ, kad tavo NORAS melstis tokį kiekį, yra piktosios dvasios veikimas.

Tam, kad patikėti tavimi turėtum būti "išbandęs". O dabar užgaidos.

Beje malda tai nėra "abrakadabra"

Tikintysis

Man patinka būti nuleistam ant žemės. Aš visada einu guostis, kad kaip Jis čia manęs vis neapleidžia dar, aš toks mandras, naglas ir įžulus...
Aš panašiai pasijutau po pirmojo temos komentaro...

P.S. - aš atėjau tik pasiteirauti laikotarpio, kada tai atliekama ir tiek... Net nenorėjau niekam sakyti, kad man kniedi tai atlikti. Deja neradau nieku apie tai informacijos. Ir atitinkama religinė institucija man neatrašė...

Kaštonas

Apie rožinį informacijos atrodo ten nerasi. Bet aplankęs pasimelsi.
http://www.palendriai.lt/

nf

Citata iš: Tikintysis  gegužės 20, 2016, 10:19:43
. Aš tą frazę ("...Melsdamiesi nedaugiažodžiaukite...") iš vis kitaip suprantu. Melstis - kalbėti maldą; daugžodžiauti - melstis kita/sava malda.
Hmm, panašiai ir šv. Jonas Auksiaburnis rašo, kad "daugžodžiavimas" tai ne maldų kiekis, o netinkami maldos žodžiai...

 
CitataТолкования на Мф. 6:7

Свт. Иоанн Златоуст

А молясь, не говорите лишнего, как язычники, ибо они думают, что в многословии своем будут услышаны

Далее Христос предлагает и самые слова молитвы. «Молясь», говорит Он, «не говорите лишнего, как язычники» творят. Когда Христос говорил о милостыне, то устранял только вред, происходящий от тщеславия, а ничего более не предложил, например, не сказал, что милостыню должно творить от праведных трудов, а не из похищенного и собранного любостяжанием, потому что это было отлично известно всем, да и раньше Спаситель уже указал на это, когда именно ублажил алчущих правды. Говоря же о молитве, Он присовокупляет еще и то, чтобы не говорить лишнего. И как там Он осмеивает лицемеров, так здесь язычников, чтобы примером низких людей устыдить слушателя. Так как сравнение с отверженными людьми особенно опечаливает и уязвляет человека, то Спаситель этим и предостерегает своих слушателей от тщеславия и многоглаголания во время молитвы. А под многоглаголанием разумеем здесь пустословие, например, когда мы просим у Бога неприличного, как-то: власти, славы, победы над врагами, множества богатства, словом — совсем для нас бесполезного. «Ибо знает Отец ваш», говорит, «в чем имеете нужду» (Мф. 6:8).

Кроме того, здесь, как мне кажется, Спаситель запрещает продолжительные молитвы; впрочем, продолжительные не по времени, но по множеству и продолжительности слов, так как с терпением должно ожидать того, чего просим: «в молитве постоянны», говорит апостол (Рим. 12:12). Притом и сам Спаситель притчей о вдовице, которая немилосердного и жестокого судью преклонила неотступностью просьбы, и притчей о друге безвременно ночью пришедшем и поднявшем с одра спящего, не по дружбе, но по неотступному прошению, не иное что заповедал, как то, что все непрестанно должны молиться Ему. Впрочем, Он повелел не воссылать к Нему молитвы, составленной из многочисленных стихов, а просто открывать Ему наши прошения. На это Он и указал в словах: «ибо они думают, что в многословии своем будут услышаны; ибо знает Отец ваш, в чем вы имеете нужду» (Мф.6:8).

Беседы на Евангелие от Матфея.

Свт. Афанасий Великий

Молящеся же не лишше глаголите

Выражает этим, что неприятны Ему молитвы долгия, а не частые. Ибо Сам повелевает молиться непрестанно.

Из Бесед на Евангелие от Матфея.
http://bible.optina.ru/new:mf:06:07

Tikintysis

Citata iš: Tikintysis  gegužės 20, 2016, 10:19:43
...Tikrai neužtenka ten pasimelsti Rožinį ir viskas. Neveltui Jonas Paulius II taip sureikšmino Rožinio prasmę.
Iš savo patirties galiu pasakyti, kad Rožinis veikia labai stipriai ir tai nėra tik artuma su Dievu, Marija ar kitais Jūsų pamėgtais Šventaisiai maldoje. Tai yra kur kas daugiau. Rožinis nueina į... (į kur čia galėtų nueiti...)... į gerus darbus... į kovą tarp Šviesos ir tamsos...  :thumbup:...


Citata iš: Kaštonas  gegužės 20, 2016, 11:05:40
Apie rožinį informacijos atrodo ten nerasi. Bet aplankęs pasimelsi.
http://www.palendriai.lt/


Svetainės titulinis labai plačiai apibūdina apie maldą. Žinoma labiau tinkamas "darbininkams".
Citata:"...Juos puikiai išreiškia Benediktinų devizas "ora et labora" (melskis ir dirbk). Vienuoliškame gyvenime darbas ir malda yra tampriai susiję, taip susiję, kad darbas tampa malda, o malda – darbu. Esminė vienuolio misija yra šlovinti ir dėkoti Viešpačiui, melstis už savo brolius, užtarti visą žmoniją. Vienuolis tai tas, kuris savo malda apglėbia visą pasaulį." - citatos pabaiga.

Citata iš: nf  gegužės 20, 2016, 11:08:14
Citata iš: Tikintysis  gegužės 20, 2016, 10:19:43
. Aš tą frazę ("...Melsdamiesi nedaugiažodžiaukite...") iš vis kitaip suprantu. Melstis - kalbėti maldą; daugžodžiauti - melstis kita/sava malda.
Hmm, panašiai ir šv. Jonas Auksiaburnis rašo, kad "daugžodžiavimas" tai ne maldų kiekis, o netinkami maldos žodžiai...

 
CitataТолкования на Мф. 6:7

Свт. Иоанн Златоуст

А молясь, не говорите лишнего...

Šitas rusiškas žodis -  "лишнего" - daug labiau apibūdna tai ką norėjau pasakyti apie daugiažodžiavimą.

лишний - liekas, atliekamas.

Pagal lietuvių kalbos žodyną :
liẽk‖as, ~à (4)
1. atliekamas, tuo tarpu nereikalingas: ~úosius gyvulius pardavė.
2. neporinis, nelyginis: Pora ar l. (vienas, be poros)?

atliẽkam‖as, ~à (3b)
nereikalingas, nenaudojamas, laisvas.

Kiek daug išsiaiškinom...
Panašiai ir pasijutau po kelių komentarų  :ashamed:

Citata iš: Kaštonas  gegužės 20, 2016, 10:31:56
...Kad tik neatsitiktu kad kalnas taps naujo darbo paieška. O Bažnyčia padės tau jį surasti. Ty kas iš neįmanoma virs realybę...


...Tam, kad patikėti tavimi turėtum būti "išbandęs". O dabar užgaidos...


Esu kalbėjęs Rožinį su prašymu dėl darbo... Bet ne dėl geresnio. O dėl to, kad sename ilgai pradirbus teko būt išnaudojamu darbdavio ir matyti tarnybinius romanus. Viskas buvo ant širdies. Sunku buvo su tuo dirbti ir į tai žiūrėti. Taigi maldoje paprašiau tiesiog geresnio darbdavio ir, kad ten nebūtų jokių tarnybinių romanų...
O į Dievą beldžiausi sakydamas, kad nenoriu dirbti ten kur Sodoma ar Gomora, ir nenoriu tokio darbdavio kaip Jokūbo uošvis...
Negali pykti jei kas ir meldžiasi su tau keistais prašymais... Man pačiam bendroje Marijos Radijo maldoje, besijungiančiųjų prašymai kartais atrodo labai keisti... Bet juk Dievo keliai nežinomi... Ir manau, kad nėra dviejų vienodų...

Jei būčiau išbandęs, greičiausiai būčiau apie tai nutylėjęs...

Silvija

Atrodo, reikia keisti temą (kad jau apie liturgines šventes nenorit) :)

Ir prašau, broliukai, girdėkime vienas kitą ;) Tikintysis pasakė daug įdomaus ir ne taip paprasta iškart žmogų suprasti, taip kad...

O dėl tų tūkstančių - jei iš  širdies į Širdį, tik pirmyn, Tikintysis! Manau nebūtina laukti paskirtos dienos, o taip pat jei pavėlavai - niekis. Pas Dievą nėra vakar ar rytoj, ir maldas Jis priima bet kurią akimirką  :angel-2:

Diak. Tomas M.

Man asmeniškai su tai dideliais siekiais, tai ne kaip gaudavosi. Sunku sakyti, kad tai buvo pagunda, gal greičiau Dievas leisdavo man suprasti, kad esu mažas... Čia panašiai, kaip norėčiau išgerti iškart 3 litrus vandens. Tikriausiai įmanoma, bet reikia treniruotis...

Va jei kaip Tikintis sako, kad jis žino, kas yra ilga malda, tai tuomet gali viskas tvarkoje būti, nes jei žmogus pripratęs Dievo darbą dirbti, tai kartais tas kalnas gali būti kantrybės ir jėgų išbandymas, o kartais galimybė "pramušti" kažkokią ribą... Sutapimas, kad lygiai prieš 4 metus įkopiau į sunkiausią savo kalną (Mt. Shasta) :) Kiti paklaustų ko jie ten varginasi... Ir net tokie dvasios galiūnai, kaip tėvas Ipaisijus Svetogorcas sako "nesuprantu tų alpinistų"... Bet kai pagalvoji, kartais tu eini tam, kad priartėtum prie savo galimybių ribos, kad priverstum save dėti žingsnius, rusiškai tariant Через не могу. Kai grįžti po tokios kelionės dažnai reikia kokio mėnesio išsilaižyti žaizdas ir pailsėti, bet praeina kiek laiko ir vėl galvoji apie kitą kalną... Tad manyčiau tie kalnai neleidžia užmigti, vis supurto sąstingį, svarbiausiai, kad kiekvienas kopimas būtų Dievo garbei.

Sigitas

Citata iš: Tikintysis  gegužės 20, 2016, 10:19:43
9 tūkst. yra 45 pilni Rožiniai per 9 dienas. Išeiginių metu ar po darbo, kalbant taip kaip per radiją - tik perskaičius slėpinį - išeitų apie 5-6 val. per dieną (5 pilni Rožiniai dienai). Galima būtų su pertraukom... Manau pradžioje, bet kokiu atveju nieko ypatingo nesigautų - bet kodėl nepabandžius ir nepasipraktikavus? Be to aš žinau ką reiškia panašus skaičius per dieną...
... Patikėkite manimi - tie 9 tūkst. tom skirtom dienom nueitų ten kur reikia...
Kas pasikeis, arba, tiksliau pasakius, kas nutiks po to, kai "sukalbėsi" tuos devynis tūkstančius "sveikų Marijų"? ???
Tapsi dievotesnis, šventas ir nebereikės valgyti, gerti, miegoti, dirbti?

Esu įsitikinęs, jog tie skaičiukai poterių nereikalingi nei Dievui nei tikinčiąjam. Dievui reikalinga širdis, siela, mūsų atsidavimas Jam. ,,Broliai! Nebūkite vaikai išmanymu. Verčiau piktybe būkite kūdikiai, o išmanymu – subrendę žmonės" (1Kor.14,20).  :thumbup:

Tikintysis

Beabejo Sigitai - pilnai sutinku su Jumis, kad viskas turi sklisti iš širdies...
Galbūt Jūs teisus, ir dabar suprantu, ką Jūs norite pasakyti ir pabrėžti...

Silvija

Šv. Faustina meldėsi: "Kiekvienu savosios būties kvėpsmu, kiekvienu savo Širdies dūžiu, kiekvienu kraujo, tekančio mano gyslomis,
pulsavimu trokštu aukštinti Tavo, Švenčiausioji Trejybe, gailestingumą..."

Kiek kartų daužosi mūsų širdis per parą? Kiek kraujo lašų teka venomis? Sveika Marija - tai ne eilėraštukas, o galima sakyti - įvykis. Jei savo pulsą susiejant su juo, kiek gautųsi SM net neištariant žodžių? Gal gali būti ir toks skaičiavimas?

Šiaip, prieštarauju aš šioje temoje tik dėl to, kad MALDA yra toks dalykas... nepatikrinamas.

Tikintysis

Kad jau apie Faustiną užsiminėt, tai čia labai tinka pavyzdys su nutapytu paveikslu. To rankraščio neturiu, bet buvo taip, kad Ji atidavė dailininkui nupiešti, viską jam nupasakojo, bet labai išgyveno, dėl to, kad jis nupieš ne tokį, kokį Jinai Jį mato. Tai Jai tarė Viešpats panašiai: "Nesvarbu kaip atrodysiu nutapytas, daug svarbiau su kokia Meile jis tai atliks"...
Šitie žodžiai tinka daugeliui forume esančių temų ir iškeltų klausimų. Daug randu klausimų, kodėl, ten taip čia, o čia taip, tenai kitaip ir taip toliau...

Pilgrim

Tai kad nuo visų čia skaitymų ir tekstų galima "nusilaužti" ne tik kojas, bet ir galvas.
Jei jauti kvietimą, troškimą sukalbėti tuos tūkstančius Sveika Marija,
tai ir kalbėk.

nf

Ignatijaus Brenchianinovo knygoje, apie Jėzaus maldą, radau tokią frazę:
"....geriau nepradėti maldos žygdarbio (žygio) nei pradėjus nutraukti, ar daryt pertraukas..."
 
CitataИ оставление молитвенного подвига, и промежутки на нем крайне опасны. Лучше не начинать этого подвига, нежели, начавши, оставить. 
Net nežinau ar čia į temą, ir ar galima tai taikyti, situacijai , kai iš anksto esi užsibrėžes tikslą "nužygiuoti tik tam tikrą atkarpą"?

kukulis

Manau kad labai geras patarimas  :thumbup:
Geriau po truputį, bet nuolat. :)

Diak. Tomas M.

nf, mane labai sudomino ta dalis, kur jis įvardija tai, kaip pavojų. Gal ten plačiau rašoma, kur būtent tas pavojus slypi šiose situacijose?

nf

Лучше не начинать этого подвига, нежели, начавши, оставить. Душу подвижника, оставившего предпринятое им упражнение в молитве Иисусовой, можно уподобить земле обработанной и удобренной, но впоследствии заброшенной: на такой земле с необыкновенною силою вырастают плевелы, пускают глубокие корни, получают особенную дебелость. В душу, отрекшуюся от блаженного союза с молитвою, оставившую молитву и оставленную молитвою, вторгаются страсти бурным потоком, наводняют ее. Страсти стяжевают особенную власть над такою душою, особенную твердость и прочность, запечатлеваются ожесточением и мертвостью сердца, неверием. Возвращаются в душу демоны, изгнанные молитвою: разъяренные предшествовавшим изгнанием, возвращаются они с большим неистовством и в большем числе. Последняя человеку тому бывают горша первых [695], по определению Еван{стр. 276}гелия: состояние подвергшегося владычеству страстей и демонов после избавления от них при посредстве истинной молитвы несравненно бедственнее, нежели состояние того, кто не покушался свергнуть с себя иго греховное, кто меча молитвы не вынимал из ножен его. Вред от промежутков или от периодического оставления молитвенного подвига подобен вреду, происходящему от совершенного оставления; вред этот тем значительнее, чем промежуток продолжительнее.