• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
gruodžio 03, 2024, 14:12:04

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Natūralus šeimos planavimas

Pradėjo Teofilė, liepos 05, 2012, 11:30:47

0 Nariai ir 2 Svečiai peržiūrinėja šią temą.

Pilgrim

Parekomenduočiau paskaityti knygą
Ksawery Knotz OFM Cap.
Seksas, kokio nepatyrėte. Kunigo patarimai be jokių tabu

šiek tiek info ir įspūdžių
http://www.delfi.lt/pramogos/kultura/katalikiskos-kamasutros-meistru-tituluojamas-kunigas-seksas-tai-dievo-dovana.d?id=40963401
http://atf.blogas.lt/knyga-ksawery-knotz-ofm-cap-seksas-kokio-nepatyrete-kunigo-patarimai-be-jokiu-tabu-2099.html
https://lt-lt.facebook.com/pages/Seksas-kokio-nepatyr%C4%97te-Kunigo-patarimai-be-joki%C5%B3-tabu/178232462213997

joje rasi labai daug atsakymų ir užkabinančių atsakymų į klausimus kas ? kodėl ? ir pan.

Augucka

Na ne, Pilgrim, ačiū  :D Paskaičius atsiliepimą iš vienos tavo duotos nuorodos, nepanašu, kad man ši knyga būtų priimtina.  :-\ man išvis galvoj netelpa, kaip OFM cap galėjo apie tai rašyti  :swoon: Iš kur pas jį toks įkvėpimas atėjo?
Ir manau, kad tas žmogus, kuris aprašo apie knygą atsiliepimą savo bloge, sako labai teisingai:

CitataKita pusė knygos skirta kitai idėjai: natūraliam šeimos planavimui. Pirmiausiai ką aš probėgom perskaičiau tai kontracepsija, kuri paremta užsimezgusio gemalo numarinimu, čia kaip ir viskas aišku, žmogžudystė, vaikutis jau užsimezgė, o mes kažkokiu būdu hormonais, spirale ar abortu jį nužudom. Painiau man yra su prezervatyvais, vaistais kurie sustabdo kiaušialąsčių gamybą, nutrauktu lytiniu aktu. Bet vis tiek įtikina, kad tai negerai. Tikrai tuo tikiu, nors kaip ir jis pas sako, kad kartais geriau šiais būdais, nei žmogžudyste. Ir kad kelias atsisakyti šių būdų yra ilgas ir nepaprastas.

Tos kontracepsijos man atrodo negeros, sutinku. Bet manęs neįtikino, kad alternatyva, natūralus planavimas, yra tinkamas būdas. Pirma moralinis aspektas. Tikslas, kaip ir kontracepsijų, tai neturėti vaikų. Ten kažkaip bando įtikinti, kad čia kitaip, bet aš nesuprantu: tikslas yra neturėti vaikų.
Aš irgi taip manau  ::)

Augucka

Oi prisijuokiau  ;D  ;D  ;D

CitataDar apie natūralų planavimą. Čia su viena moteriške, labai religinga ir sekančia visų tų pamokymų, užėjo kalba apie natūralų planavimą, tai ji taip užsiplieskė, kad ant tiek tai nepatikima, kad kunigai nežino ką kalba, ji lankė kursus, dabar turi 4 vaikus. Ir dar vienas žmogus, kuris laikosi šio dalyko, sakė, kad taip puikiai veikia šis dalykas, tik turi šalutinį poveikį, tos šeimos turi daug vaikų, jis pats turi irgi 4.  ;D  ;D  ;D

Ačiū, man tikrai to NŠP šalutinio poveikio nereikia, aš jau turiu tris  ;D

Pilgrim

Augucka,
o tu perskaityk, perskaityk ... bus atsakymas ne tik teologinis, bet daug daug įvairiapusiškesnis
ir paskui pačiai bus lengviau apsipręsti už ką tu
Citataman išvis galvoj netelpa, kaip OFM cap galėjo apie tai rašyti  :swoon: Iš kur pas jį toks įkvėpimas atėjo?
o Dievą kas nors riboja ? ar Jis apie tai turi tik per vedusius kalbėti ?
man taip prisimena Jėzaus žodžiai ... esu romus ir nuolankios širdies ...

tavo minimas citatos autorius šiek tiek neatidžiai skaitė knygą ...
šeimoje yra trys altoriai ... kokie ir kodėl surasi knygoje

mes nekalbam apie NŠP metodiką ir techniką
atskirkim jas nuo pašnekesių už ir prieš

Augucka

Ai, gal tegu kiti skaito, man visokie tokie nešvankumai ne prie širdies, net ir kunigo parašyti  :no-no: Užteko paskaityti atsiliepimus apie šią knygą...

Silvija

Citata iš: Augucka  sausio 05, 2014, 15:34:56
Tai jūs man pasakykite, ar bet kokia kontracepcija yra nuodėmė? Ar aš nori nenori turiu NŠP, antraip aš nusidedu?  :-\

Yra arba NŠP arba NNŠP, t.y. nenatūralus šeimos planavimas, tu už jį? 

Augucka

Aš nei už tą nei už tą. Tik bandau rasti atsakymus. Į intymias asmenines smulkmenas leistis nelabai noriu. Mane tik domina informacija apie tai ir apie tai.  ::)

NŠP sako, kad per ovuliacijos dienas nenorint pastoti reikia susilaikyti. Per ovuliacijos dienas moteris būna seksualiausia ir vyrui geidžiamiausia. Taip jau mes sukurti, tam, kad daugintumėmės.

Beto, NŠP irgi yra kontracepcija, būdas išvengti pastojimo. Nematau jokio esminio skirtumo tarp NŠP, nutraukto lytinio akto ar prezervatyvo naudojimo.  ::)

Diak. Tomas M.

Ta Pilgrim minėta knyga, kurią OFM parašė, tai aš ją varčiau, ten vos ne ta pati filosofija, kurią Christopher West vakaruose skelbia, vos ne daryk ką nori: oralinį seksą, analinį seksą, kad tik gale būtų sueitis gyvybei pratęsti... Todėl ir įdėjau minėtą rusų forumo citatą, nes toje rusų svetainėje jie praktiškai tą patį ir sako:

CitataЕсли супружеская пара приступает к ласкам с намерением свершить полный половой акт (с эякуляцией во влагалище женщины), то всякое поведение с целью возбуждения (вид ласк, сексуальных поз) допустимо и угодно Богу. Во время половых сношений пара может проявлять любовь друг другу любым способом, даже самыми изысканными ласками. Супруги могут использовать ручную (мануальную) и оральную стимуляцию.

Dėl kontracepcijos. Augucka, tu teisi - jei natūralus nėštumo reguliavimo būdas naudojamas taip pat, kaip kontraceptinės priemonės, tai yra nuodėmė.

Tačiau tokia mintis taip pat yra nuodėmė:

Citata iš: Augucka  sausio 05, 2014, 16:21:24Ačiū, man tikrai to NŠP šalutinio poveikio nereikia, aš jau turiu tris  ;D

Reikalas toks, kad šeima yra pašaukimas, jei tu pasirinkai šį pašaukimą, turi jį vykdyti pilnai, t.y. į pasaulį atnešti tiek gyvybės, kiek Dievas siunčia, o ne tiek, kiek tau norisi ar patogu. Jei nenori daugiau vaikų, tai yra variantas - tiek Vakarų, tiek Rytų Bažnyčioje yra porų, kurios bendrai sutaria gyventi kaip brolis ir sesuo.

Prezervatyvai - neleidi įvykti, priešiniesi gyvybės natūraliam užsimezgimui, kontraceptinės priemonės - iš esmės sukelia mini abortus, nes tokie gražūs pasakymai, kaip "suploninta gimdos sienelė" ir pan reiškia labai paprasta dalyką - į gimdą atplaukia gyvybė (apvaisintas kiaušinėlis), ji stengiasi prisitvirtinti prie gimdos sienelės, bet dėl chemijos veikimo negali, todėl žūsta. Todėl jei kunigėliai sako, kad tai padeda išvengti žmogžudystės, jie tiesiog nežino ką kalba - tai ta pati prarasta siela, kuriai buvo lemta Dievą savo gyvenimu šlovinti, o kada ji buvo nužudyta nesudaro didelio skirtumo - įvyko žmogžudystė.

Kitas dalykas. Augucka, pažiūrėk, kaip Dievas tave gražiai veda. Tu jau atvesta prie rūbų, galvos dengimo, kuklumo... bet tai juk ne pabaiga, tai tik pradžia. Tave veda prie senosios Tradicijos ir tu turi ją priimti, kaip nedalomą dalyką. Ir tikrai kelias nebus lengvas, jis bus klotas spygliais, bet tai bus verta ;)

Ir kaip vienas žmogus yra pasakęs:

Citata iš: Augucka  sausio 05, 2014, 05:16:31
Gyvename iškreiptame, iškreiptų iliuzijų pasaulyje. Iš tikrųjų mūsų diena turėtų prasidėti tarnyste Dievui ir pasibaigti ja.  Mūsų gyvenimas, mūsų talentai ir troškimi turėtų būti dedikuoti Jam. Mūsų darbai, mūsų laisvalaikiai turėtų būti skirti Dievo garbei didinti...

Pilgrim

Citata iš: Tomas M.  sausio 06, 2014, 01:49:47
Dėl kontracepcijos. Augucka, tu teisi - jei natūralus nėštumo reguliavimo būdas naudojamas taip pat, kaip kontraceptinės priemonės, tai yra nuodėmė.

NŠP savo vidine prigimtimi nėra kontraceptinė priemonė
Kame yra NŠP esmė ? Ne metodine prasme, bet etine, moraline prasme ?

Augucka, apie kontracepciją ir kitus dalykus paskaityk čia
http://provita.vdu.lt/

Varlė keliauninkė

Ir aš leptelsiu trupurtį, neteologiškai :-)
Augucka, žiūrėk, kas vyksta - naudojant nšp, priešingai nei su prezervatyvu, žmonės nesimyli. Nėra veiksmo. Kaip ir pasninko atveju - nevalgai. galbūt galima net aukoti Viešpačiui nesimylėjimą? Gaila neturiu laiko plėstis.. bet mintis pamastymui.

Silvija

Kiek suprantu, pirmiausia Auguckai rūpi, kuo negeri yra būdai, nesuardantys apvaisintos ląstelės (nutrauktas aktas, prezervatyvai). Gražiai Tomas daug ką paaiškino :thumbup: Dar norėjau pridurti, kad tuo lakmuso popierėliu ,,natūralu/nenatūralu" galima patikrinti viską – tiek aprangą, tiek savo intymų gyvenimą. Kaip sintetika nenatūraliai kontaktuoja su kūnu, taip ir šie nenatūralūs būdai gali sukelti ,,alergines reakcijas" dėl paties proceso nepagarbumo vienas kitam ir lytinėms ląstelėms, kurios yra potencialūs mūsų vaikai. Kuo skiriasi tie du būdai? Nuodėmingumo prasme – niekuo. Jais abiem naudojantis sutuoktiniai negali netrukdomai vienytis meilėje.

Faktas, kad mes nuo likusios gyvosios kūrinijos skiriamės tuo, jog galime valdyti(s). Kai tai – valdyti(s) - ateina į intymią sutuoktinių bendravimo sferą, išryškėja tikrasis kiekvieno žmogiškumas: abiejų sutarimu tas dienas galima praleisti nusprendus pradėti naują gyvybę arba jos nepradėti. Tai dienos, kurios mums Dievo duotos tik tam tikram gyvenimo etape ir jos yra labai brangios. Žiūrėti į tai paprastai (lotyniškai geriau skamba – vulgariai) yra tiesiog tos tobulos meilės, kurią nori mums duoti Aukščiausias, išsižadėjimas.

Aišku, tai nėra paprasta ir reta pora įvykdo šią Dievo valią dėl neišmanymo (ir tai gali būti lengva nuodėmė priklausomai nuo aplinkybių). Ypač sunku, kai sutuoktiniai tuo klausimu turi skirtingas nuomones. Todėl mūsų oponentai yra visiškai teisūs prikišdami katalikams, kad apie lytinį gyvenimą kalbėt su jaunimu reikia anksti. O kai šeima apie kūno teologiją išgirsta jau susiformavus tam tikriems įpročiams, yra labai nelengva juos pakeist. Vienintelis kelias – abiejų atsivertimas ir noras leisti Dievui mylėti mus šiuo būdu (leistis į šį Nuotykį pasitikint Juo).

Žinau, kad tuo atveju, jei atsiranda ypač dideli nesutarimai ir net rizika dėl šeimos išlikimo, yra galimas individualus dvasinis palydėjimas vienam iš atsivertusių sutuoktinių taikant šį dokumentą. Apie tai ir apie kitką galima rasti čia

Mūsų kelias iš tiesų yra labai siauras, jis siauras ir šioje srityje. Man dabar irgi norisi pacituoti kun. Valkausko taip mėgstamą K. Rahner'į: XXI a. krikščionis bus mistikas arba nebus juo išvis. Taigi, išsivysčius mokslui iki tiek, kad mes jau tobulai pažinome savo fizinį kūną, išaugo reikalavimas tobulai savo pažinimą derinti ir su dvasiniu gyvenimu.

Augucka

Ačiū visiems už paaiškinimus.
Aš suprantu, kad kelias link Dievo yra labai siauras ir arba juo eini arba neini.

Klausimas yra toks - ar aš, ar jūs esame pasiruošę priimti Dievo valią visu 100%? Aš dar nesu pasiruošusi ir tik dar keliauju link tos pusės.
Jei būčiau priėmusi Dievo valią visu 100% - jau dabar gal turėčiau 15 atžalų, o gal ir daugiau ir tai būtų dar nepabaiga. Iki moters menopauzės oho kiek galima susilaukti vaikų  :o :swoon:

Senovėje taip ir būdavo, turėdavo po 15 ir po daugiau. Pusė jų mirdavo nesulaukę net paauglystės. Šiais laikais visas 15 ar net 20 išgyventų.
Turint tiek vaikų pagal Dievo valią, automatiškai pasirenki vargšo dalią, vargo ir nepritekliaus, nes tiek vaikų išmaitinti ne juokas. Aišku, pasitikint Aukščiausiuoju, jis suteiks duonos kąsnį ir stogą virš galvos, bet tik tiek. Toks kryžius gana sunkus ir ne kiekvienas gali pasiryžti jį nešti, ypač šiais laikais. Yra daugybė pavyzdžių, kaip vargsta geros ir tvarkingos šeimos, turinčios po 5 ar po 6 vaikus. Net skalbimo mašiną įsigyti jiems prabanga.

Su tokia Dievo valia turi abu sutuoktiniai sutikti be išimties, o ne vienas.

Lengviausia, galiu pasakyti, yra vienuoliams ir vienuolėms. Jie gali atsiduoti Dievui visu 100% ir ramiai gyventi. Nei jiems vaikai, nei šeima. Iš tikrųjų nuostabus pasirinkimas - paaukoti visą savo gyvenimą Dievui.  :thumbup:

Silvija

Aš irgi kartais panašiai pamąstau... Bet ar toks mąstymas nėra pernelyg pesimistinis :-\ Juk kai įsižiūri į Viešpatį, Jis Toks Nuostabus! :happy: Tai negi galėtų užkrauti mums nepakeliamus dalykus? Gal tik iš pradžių jie tokiais atrodo :-\

Dievo valia nebūtinai yra turėti -niolika vaikų, Augucka :) Dievo valia yra meilė :) Nemanau, kad ties šia vieta tu sustosi, tu tikrai eisi pirmyn! Žingsniukas po žingsniuką. Kaip maži vaikai pas Tėtį ;)




Dar norėjau įkelt keletą man patikusių citatų iš tų tekstų bernardinuose, nes ne visi mėgsta ilgai skaityt.

CitataPagarbiai klusnūs Dievui, bendrai tardamiesi, bendromis pastangomis jie priims teisingą sprendimą, siekdami tiek savo, tiek jau gimusių arba dar būsimų vaikų gerovės, atsižvelgdami į medžiagines ir dvasines savo padėties bei laiko aplinkybes, paisydami savo šeimos bendruomenės, laikinosios visuomenės ir pačios Bažnyčios labo. (Gaudium et Spes, Nr. 50)

CitataĮdomu tai, jog popiežius Paulius VI išpranašavo sunkias kontracepcijos pasekmes: išaugusią neištikimybę šeimose ir kritusius moralinius standartus; vis augančią nepagarbą moteriai, matant ją kaip sekso objektą ir įrankį savo malonumui patenkinti; valdžios kišimąsi į gimstamumo kontrolę.

CitataNatūralus šeimos planavimas jokiu būdu negali būti vadinamas kontraceptine priemone. Jis yra kontracepcijos priešingybė, nors dažnai ir įdedamas į kontekstą kaip natūrali kontraceptinė priemonė. NŠP nesiekia, kad santuokinis aktas taptų nevaisingas. Niekas nėra daroma, kad jis būtų nevaisingas. Šiuo atveju sutuoktiniai, kurie nori atidėti nėštumą, atpažindami vaisingas ir nevaisingas moters ciklo fazes, santuokinį aktą atlieka tada, kai dienos yra nevaisingos. Jie nieko nedaro, kad konkretus aktas, kuris iš principo gali tapti vaisingas, taptų nevaisingu.


Giedrė

Atsirado dar daugiau medžiagos dėl Čigrėjienės ir Narbekovo ginčo:

http://www.ekspertai.eu/vaizdo-irasas-irodoseimo-nare-vmcigriejiene-melavovideo/

Manau, kad tai labai svarbi informacija.

sparnai

Manau kad Dievo valia yra ne tik vaikus gimdyti, bet juos ir uzauginti, aprupinti, prisiimti uz juos atsakomybe. Kieno tuomet pozicija yra samoningesne? To kuris sveria savo galimybes ar to kuris gimdo be saiko, nes bet koks racionalus skaiciavimas yra "nepasitikejimas Dievu"? O kam tuomet Dievas man dave prota? Nemanau kad rasime cia vienareiksmiska atsakyma, juk kiekvienam savo, taciau spausti seimas buti butinai gausias man atrodo neteisinga. Juk ir ne visi vaikai vienodai lengvai auga. Kai kurie mamoms ilgus metus neduoda naktimis miegoti. Tai kiek tokiu vaikeliu seima fiziskai ir psichiskai igali uzauginti?

Antra, lytiniai santykiai tikrai nera skirti vien gimines pratesimui. Todel nenorint/ negalint susilaukti daugiau vaiku, gyventi kaip broliui ir sesei nerandu jokios priezasties. Ar zmogus turi tapti belyte butybe jei jam neduota susilaukti vaiku? pvz kunigai? Jie neturi buti vyriski? Zinoma, jie issizada lytinio gyvenimo, bet ne lytiskumo, kuris yra neatsiejamas nuo zmogiskos prigimties. Ar as ka painioju? Tai kaip tuomet santuokoje? Santuoka juk nera vaiku gamybos fabrikas. Ji turi puoseleti meile. O santuokinis aktas Dievo valia bent jau turetu buti didziausia meiles savo zmogui israiska? Ir jei santuokinis aktas atspindi Svc. Trejybes Slepini, ir yra itin didinga dovana, gal turetume remtis gilesniais apmastymais, darydami apibendrinimus?

Gal as klystu, man tiesiog kartais atrodo kad labai jau skubame vieni kitiems nurodineti, kaip turim gyventi. 

Silvija

Na argi mes nurodinėjame? Man atrodo, mes bandome kalbėtis, reikšti savo mintis, kas tikrai nėra lengva daryti tokiu klausimu. Bet tai daryti reikia, kad ir netobulai. Todėl, jei ką nors kas nors įžeidė, parodykit konkrečiai, peržiūrėsime tą vietą kaip broliai/seserys ;)

sparnai

Silvija, jei taip kaip rasiau atrodo tik man vienai, tada geriau as jau tu vietu neryskinsiu ir nekelsiu i citatas. Prie gero tas neprives. Pakviesiu tik kiekviena sioj vietoj budeti. Save taip pat. :)

Diak. Tomas M.

Citata iš: Pilgrim  sausio 06, 2014, 03:09:46
Citata iš: Tomas M.  sausio 06, 2014, 01:49:47
Dėl kontracepcijos. Augucka, tu teisi - jei natūralus nėštumo reguliavimo būdas naudojamas taip pat, kaip kontraceptinės priemonės, tai yra nuodėmė.

NŠP savo vidine prigimtimi nėra kontraceptinė priemonė...

Taip, Pilgrim, aš tik norėjau pabrėžti faktą (ir kažkiek paplitusią praktiką), kad net šventais dalykais galima manipuliuoti, kas priveda prie nuodėmės. Vienas geras manipuliacijos šventais dalykais pavyzdys buvo pateiktas kun. Arnoldo Valkausko - žmonės kartais pradeda manipuliuoti Išpažinties sakramentu - nekeičia savo gyvenimo, o tik kas savaitę ateina ir išpila visą "purvą" kunigui, o grįžę namo toliau taip pat gyvena.

Manipuliavimas NŠP yra tikrai realus dalykas, nes moteris gali labai sėkmingai atpažinti savo kūno fazes ir taip "atitolinti" vaikus 5 ir dar daugiau metų... Net ir statistika rodo, kad NŠP yra patikimesnė už kontraceptines priemones, o čia paminėti daugiavaikių šeimų pavyzdžiai nieko neįrodo, tiesiog ten moterys nebuvo pakankamai įgudusios (ir tikriausiai reikia pridurti - AČIŪ DIEVUI :D ).

Šios diskusijos atveju tenka paklausti - kas yra veiksnys, kuris inicijuoja santuoką (krikščionišku supratimu)?

Mergina ir vaikinas patinka vienas kitam - ne;
jie nori būti kartu - ne;
jie nori intymiai bendrauti - ne;
jiems sunku verstis atskirai, todėl jie nori pasidalinti išlaidas - ne...
jie nori sukurti šeimą, t.y. susilaukti vaikų - TAIP! :D

Vadinasi, jei du žmonės stoja prie altoriaus su tikslu susilaukti vaikų, neturint jokių sveikatos problemų, jie greitai turi pasirodyti gatvėje su krūva vaikučių... Dabar kiti sako, bet man reikia padaryti karjerą, ar - pasibaigti mokslus, ar - nusipirkti butą, ar - finansiškai atsistoti ant kojų... atsakymas paprastas - tuokitės, kai atliksite tuos visus dalykus, o kol tie dalykai jums yra svarbiau už šeimos sukūrimą, medus yra stiklainyje ir jo palaižyti nereikia net bandyti.

Dabar keli pavyzdžiai dėl neva daug vaikų atnešančių šeimai skurdą... Dabar bandau prisiminti šaltinį, bet ten labai gražiai pasakyta buvo - Dievas Santuokos sakramento metu asmeniškai įsipareigoja rūpintis šeima TOL, KOL šeima bus ištikima Jam! Todėl pirma - reikėtų pasiaiškinti kas vyksta tose (mūsų žmogišku supratimu "nelaimingose") daugiavaikėse šeimose tikėjimo plane, o antra - reikėtų suprasti, kad net skurdas, pasiųstas Dievo yra kelias į šventumą, juk Dievas neatsiunčia mūsų į šią žemę, kad mes būtume sotūs ir turtingi, Jis atsiunčia mus čia tapti šventaisiais ir pelnyti turtus Danguje ;)

Ir pabaigai. Ar jums kartais nebūna juokinga, kai netikintys pradeda diskutuoti, kokie tie tikintieji vargšai - ir to negali, ir ano negali, ir kelius skauda nuo klūpėjimo... klausai ir supranti, kad tie žmonės nieko net nenutuokia, todėl ta diskusija yra juokinga, nes jie neturi jokių pagrindų tam dalykui diskutuoti... panašiai gali būti ir diskusijose apie daugiavaikes šeimas, kai diskutuoja žmonės, kurie neaugo arba patys nesa tokia šeima, ar neturėjo galimybės su tokia šeima artimai bendrauti. Jie ima vardinti įvairius "trūkumus", bet tie trūkumai yra jų supratimu, juk pati daugiavaikė šeima tuos "trūkumas" gali visiškai skirtingai interpretuoti, gal jie yra jų šeimos palaiminimai...

Todėl vietoje to, kad pasiduoti FUD tipo gąsdinimams, neva yra taip blogai turėti daug vaikų, beje, o gimdant kartais ir mirti galima (UN skelbiama propaganda, siekiant reguliuoti populiacijos dydį...), reikia žiūrėti į sėkmingus krikščioniškų šeimų pavyzdžius ir sekti jais:

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2013-12-27-natalija-ir-dainius-verbickai-apie-seima-ir-tikejima/111452

http://www.bernardinai.lt/tv/laida/979/l-ir-r-sidriai-kad-santuoka-butu-laiminga

O tada bus ir laimingas gyvenimas ir džiaugsmas, nes šeimą ir gyvenimą laimins Dievas, nes neverta pradėti statyti namo, jei Dievas to nelaimina... "Kada Dievas pirmoje vietoje, tada viskas savo vietoje" - Dainius Verbickas :D

Pilgrim

Citata iš: Tomas M.  sausio 06, 2014, 14:01:52
... kad net šventais dalykais galima manipuliuoti, kas priveda prie nuodėmės ...
Taip galima ... bet iš moralinės teologijos pozicijos kiekvieną atvejį reikia nagrinėti individualizuotai, todėl reikalinga analizuoti labai atsakingai

Citata iš: sparnai  sausio 06, 2014, 09:04:35
Antra, lytiniai santykiai tikrai nera skirti vien gimines pratesimui. Todel nenorint/ negalint susilaukti daugiau vaiku, gyventi kaip broliui ir sesei nerandu jokios priezasties.
Tu visiškai teisi  :thumbup:

katalikų   :) bažnyčios  :)  katekizmas:
1601  ,,Santuokos ryšys, kuris visam gyvenimui sujungia vyrą ir moterį, savo prigimtimi yra skirtas sutuoktinių labui ir vaikų gimdymui bei auklėjimui; tą ryšį tarp krikščionių Viešpats Kristus iškėlė į sakramento garbę.

Sutuoktinių labui -
1643  ,,Santuokinė meilė yra kažkas visuotina ir apima visas asmeniui būdingas sritis: kūno ir instinktų balsą, jausmų ir emocijų jėgą, dvasios ir valios siekius; ji trokšta giliai asmeniškos vienybės, kuri sujungtų ne tik kūnus, bet ir širdis, ir sielas; abipusiu ir galutiniu atsidavimu ji reikalauja nesuardomumo bei ištikimybės ir yra pasiryžusi tapti vaisinga. Kalbame apie įprastinius kiekvienos natūralios vedusiųjų meilės bruožus, kurie įgauna naują [sakramentinę] prasmę, kai ta meilė ne tik apvaloma ir sutvirtinama, bet ir taip pakylėjama, kad tampa grynai krikščioniškų vertybių reiškėja.

vaikų gimdymui ir auklėjimui-
1652  ,,Pačia savo prigimtimi santuokos institucija ir santuokinė meilė yra skirtos vaikų gimdymui ir auklėjimui; tai jas atbaigia ir tarytum vainikuoja":
Vaikai iš tiesų yra brangiausia santuokos dovana, labiausiai praturtinanti pačius tėvus. Pats Dievas pasakė: ,,Negera žmogui būti vienam" (Pr 2, 18) ir ,,iš pradžių kūrė žmones kaip vyrą ir moterį" (Mt 19, 4). Norėdamas, kad jie ypatinga prasme būtų Jo paties kūrybos dalininkai, Dievas palaimino vyrą ir moterį, sakydamas: ,,Būkite vaisingi ir dauginkitės" (Pr 1, 28). Tad teisingai suprantama santuokinė meilė ir ja paremta šeimos sandora, nepamirštant ir kitų sandoros tikslų, siekia sutuoktinius padaryti pasirengusius bendradarbiauti su Kūrėjo ir Atpirkėjo meile, kai Jis per juos nori nuolat didinti ir turtinti savo šeimyną.

1654  Sutuoktiniai, kuriems Dievas nedavė turėti vaikų, vis tiek gali, kaip žmonės ir krikščionys, savo santuoką išgyventi labai prasmingai. Jų santuoka gali spindėti meilės, paslaugumo ir aukos vaisiais.

Diak. Tomas M.

Citata iš: sparnai  sausio 06, 2014, 09:04:35
Antra, lytiniai santykiai tikrai nera skirti vien gimines pratesimui. Todel nenorint/ negalint susilaukti daugiau vaiku, gyventi kaip broliui ir sesei nerandu jokios priezasties.

Jei negali susilaukti vaikų dėl tam tikrų problemų, tuomet tikrai nėra priežasties, bet jei gali, tačiau nenori, tai čia kita situacija. Bet vėl sugrįžtame į diskusijas apie racionalizavimą ir tikėjimą, bei mano vs Dievo valią.

CitataSutuokiant yra klausiama keleto klausimų. Vienas jų, ar pora sutinka turėti vaikų, kiek Dievas duos. Žinoma, šio klausimo aš neužduodu tiems, kurie yra nevaisingi, ar poroms, kurios tuokiasi būdamos penkiasdešimties ar vyresni. Galioja sveiko proto kriterijus", - mintimis dalinosi kunigas.

Tad jei mes prisižadame, turime laikytis pažado Dievui. Tačiau straipsnio kiti pašnekovai, kaip galima tikėtis nesužavėti katalikų mokymu...

Pagalvojus, kas gi įvyksta prie Altoriaus Santuokos sakramento metu? Mes savo žodžiais, veiksmais ir maldomis Dievo akivaizdoje sudarome su Juo sandorą - priimame Jo sąlygas, prisižadėdami jų laikytis, o Dievas už tai prisiima atsakomybę globoti mūsų šeimą ir laimintį ją. Jei mes sulaužome sandorą, kokios to pasekmės?  :-\