• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
gruodžio 04, 2024, 22:10:07

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Rabinų išmintis. Visokie gabaliukai.

Pradėjo Varlė keliauninkė, vasario 25, 2014, 11:32:14

0 Nariai ir 1 Svečias peržiūrinėja šią temą.

kukulis


Silvija

Na, man pasirodė, kad tas juokas buvo žmogaus, kuriam sakoma "juokiasi tas, kas juokiasi paskutinis" :)

kukulis

Taip, mes puolę savo prigimty ir ne visad juokiamės iš džiaugsmo. Bet vis vien juk esame žmonės...

Pilgrim

Silvija,
tam reikia kalbėti apie Išganymo istoriją, kuri iš esmės eina per Sandorų istoriją.
Sandora per vieną šventą porą (Adomas ir Ieva), per vieną šventą šeimą (Nojus), per vieną šventą giminę (Abraomas), per vieną šventą tautą (Mozė), per vieną šventą karalystę (Dovydas), per vieną šventą bažnyčią (Jėzus).
Į minimą žydų patirtį įžengiau truputį toliau, ten tik įvadas buvo.  ;)

Silvija

Nu gerai jau gerai, žmonės mielieji, turiu grįžti prie savo puodų. Nepykit jei ką ;)

Varlė keliauninkė

Citata iš: Pilgrim  gruodžio 20, 2014, 14:20:16
CitataNes juk pirmoji Bažnyčia buvo sudaryta išimtinai iš žydų.
Na nėra tai teisinga.
Pilgrim, kada gimė Bažnyčia? Turėtum žinoti ;) o Silvijos pastaba yra 100 proc. teisinga.

Citata iš: Silvija  gruodžio 20, 2014, 16:36:58
Tiesą sakant nežinočiau kokiai Bažnyčiai priskirti mesijinius žydus :-\
Na, matyt mesijinei. Bet kaip sako jie patys, bažnyčia yra viena, o visa kita - katalikų bažnyčia, stačiatikių, sekmininkų, anglikonų, baptistų, etc. - tai tik tradicijos, atsiradusios laike ir erdvėje (vietoje). Ir tai yra nuostabu ir gražu - Viešpats nekuria vienodumo, jis įvairus! :)

Citata iš: kukulis  gruodžio 20, 2014, 16:06:30
[Gal 3,28] Nebėra nei žydo, nei graiko; nebėra nei vergo, nei laisvojo; nebėra nei vyro, nei moters: visi jūs esate viena Kristuje Jėzuje!

[Kol 3,11] Čia jau nebėra nei graiko nei žydo, nei apipjaustyto nei neapipjaustyto, nei barbaro nei skito, nei vergo nei laisvojo, bet visa ir visuose – Kristus.
Čia kur? nes aš tai esu moteris, lietuvė, turiu šiek tiek lenkiško kraujo, gal dar karaimiško, ir t. t., o tu kas, jau gryna dvasia esi? :)

Kukuli, žydofilė - visai neblogai skamba - "žydų mylėtoja" :) Tiksliai nepacituosiu, bet ST yra yra tokia Dievo ištarmė: laiminsiu tuos, kas tave (Izraeli) laimina, ir prakeiksiu tuos, kas tave keikia.

Varlė keliauninkė

Citata iš: Pilgrim  gruodžio 20, 2014, 16:00:49
Dievo tauta ... truputį kitaip reikia įsivaizduoti.
Gal neįsivaizduoti reikia, o skaityti  :-\ nes įsivaizduoti mes daug ką galime.

Varlė keliauninkė

Citata iš: Pilgrim  gruodžio 20, 2014, 16:45:14
Silvija,
tam reikia kalbėti apie Išganymo istoriją, kuri iš esmės eina per Sandorų istoriją.
Sandora per vieną šventą porą (Adomas ir Ieva), per vieną šventą šeimą (Nojus), per vieną šventą giminę (Abraomas), per vieną šventą tautą (Mozė), per vieną šventą karalystę (Dovydas), per vieną šventą bažnyčią (Jėzus).
Į minimą žydų patirtį įžengiau truputį toliau, ten tik įvadas buvo.  ;)
Pilgrim, kurioje ŠR vietoje galima paskaityti apie sandoras su Adomu ir Ieva ir su Dovydu? Mestelk nuorodas.


kukulis

Na, kai žmogus ką nors myli, nesvarbu ar tai žydai ar kas nors kitas, tai jis be abejo seka Dievo įsakymu: mylėk kiekvieną žmogų kaip save patį.

Vienas šventasis netgi moko mus mylėti į pragarą patekusias sielas, nes jos - Dievo paveikslas.

Tačiau visame kame yra prioritetai. Nežinau kaip ten su mesijiniais žydais, bet apaštalas Paulius labai aiškiai ir ne vieną kartą parašė kad baigėsi senojo įstatymo laikai su Kristaus atėjimu.

Diak. Tomas M.

Citata iš: kukulis  gruodžio 21, 2014, 13:15:21
...bet apaštalas Paulius labai aiškiai ir ne vieną kartą parašė kad baigėsi senojo įstatymo laikai su Kristaus atėjimu.

Bet pats Apaštalas Paulius buvo labai religingas ir puikiai žydų tradiciją išmanantis žmogus ir jo žodžiuose yra pilna tos žydų tradicijos, kuri sunkiai įžvelgiama mums ;)

Pilgrim

Kiek bus įdėta pastangų pažinti, tiek ir bus įžvelgiama.

Varlė keliauninkė

Kažkurioj vietoj Apd Petras sako, kad Paulių labai sunku suprasti. Žydui žydą. Na, taip - labai mokytą žydą. Istoriniuose šaltiniuose fariziejus Saulius (Paulius) priklausė Sinedrionui ir privalėjo mokėti 70 kalbų, o kur dar visa kita.. O mes paskaitom - ir mums iškart viskas aišku (bent jau kukuliui) :) Nemanau, kad viskas taip paprasta.

Varlė keliauninkė

Pilgrim,
tie Justino Rakitos tekstai apie sandoras labai faini, bet reikia dar pasigilint.

kukulis

Citata iš: Varlė keliauninkė  gruodžio 21, 2014, 16:51:19
Kažkurioj vietoj Apd Petras sako, kad Paulių labai sunku suprasti. Žydui žydą. Na, taip - labai mokytą žydą. Istoriniuose šaltiniuose fariziejus Saulius (Paulius) priklausė Sinedrionui ir privalėjo mokėti 70 kalbų, o kur dar visa kita.. O mes paskaitom - ir mums iškart viskas aišku (bent jau kukuliui) :) Nemanau, kad viskas taip paprasta.

Todėl kad Petras buvo paprastas žvejys, o Paulius - aristokratas. O kad turėjo mokėti 70 kalbų, tai čia pirmą kart tokį dalyką sužinojau  :o

kukulis

Šiaip tai niekas man neaišku :)

O pagrindinis nerimas, dėl kurio čia tarsi prieštarauju šioje temoje, yra tas, kad yra buvę Bažnyčioje erezijos, kurios susiję būtent su bandymais krikščionybę pamodifikuoti, ją padarant labiau priimtinesne žydams.

Varlė keliauninkė

Tikintys Jezu zydai yra tokie pat krikscionys kaip ir kiti

Diak. Tomas M.

Įdomiai klausiau, kad judaizmo išpažinėjai neturi katalikiško Magisteriumo atitikmens, todėl gali būti, kad vienas judėjas tiki pomirtinį gyvenimą, o kitas - netiki  :o

Kaip supratau, pas juos yra panašiai, kaip pas protestantus - kiekvienas gali aiškinti Šv. Raštą ar tradiciją pagal save, tikriausiai remdamasis jam labiausiai patinkančiu/priimtinu mokymu.

kukulis

Manau V.Keliauninkė turėjo omeny mesijinius žydus, o ne judėjus.

Varlė keliauninkė

Citata iš: Tomas M.  gruodžio 25, 2014, 01:27:13
Kaip supratau, pas juos yra panašiai, kaip pas protestantus - kiekvienas gali aiškinti Šv. Raštą ar tradiciją pagal save.............
Yra šitas momentas... mūsų mąstymui galbūt nelabai priimtinas būdas. Tik reikia pastebėti du dalykus:
1. jie nuo mažens užsiima Raštų studijomis; 
2. šitaip aiškindami Raštą, jie nedaro jokių galutinių išvadų, išvesdami tai iš to, kad Dievas yra begalinis, žmogaus protui iki galo nepažinus ir nesukišamas į jokias doktrinas.