• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
lapkričio 23, 2024, 13:38:25

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Katalikiškos architektūros teologija

Pradėjo Diak. Tomas M., rugsėjo 21, 2014, 17:12:54

0 Nariai ir 1 Svečias peržiūrinėja šią temą.

Varlė keliauninkė

Is visu tavo klausimu esminis tik vienas - trecias. Kiti arba jau turi savo atsakymus, arba priklauso nuo sio. Bet kazi ar yra kas siandien atsakytui ji.

Pilgrim

Visi jie susiję tarpusavyje ir ... yra atsakyti, tačiau atsakymai nėra lengvi ir jie peržengia offline rėžimo ribas

Varlė keliauninkė

As nezinau kas yra 'offline' rezimas.
Ir kaip yra su ta grandine?

Pilgrim

Sakykim kitaip, tai peržengia forumo ribas. Reikalinga perteikti suvokimą, o tam reikia gyvo bendravimo , akis į akį.

Varlė keliauninkė


Varlė keliauninkė

Čia įkeliu suprantantiems anglų, ką kalba profesionalai apie katalikiškos architektūros teologiją. Kad nepasimestų. Nes pati kaži ar paklausysiu, bikoz mai lisn ingliš is bed :)

https://www.youtube.com/watch?v=2PDWXMMgy9c&app=desktop

https://www.youtube.com/watch?v=oEqRlE8m3DI

https://www.youtube.com/watch?v=jqodCpzTNrE

Diak. Tomas M.


Varlė keliauninkė

Nors kiekvienas senas miestas turi savotiškumų ir išskirtinumų iš kitų miestų, bet Kaunas yra ypatingas miestas. Man pusę amžiaus pragyvenusiai Vilniuje ir tiek pat Kaune, čia atradimų netrūksta, netgi namų pašonėje
https://lt.wikipedia.org/wiki/Lenartavi%C4%8Di%C5%B3_koplyt%C4%97l%C4%97
Pro mažytį durų langelį kryžiaus centre pavyko nufotografuoti ir vidų.


kukulis


Diak. Tomas M.


Varlė keliauninkė

Aha, vyras parodė - kažkurį savaitgalį nusprendėm pasivaikščioti pėsčiomis po miestą :)
Man gražu, kad koplyčia tarsi ir privati, bet kartu ir vieša, skirta ne vien asmeniniams poreikiams.

Diak. Tomas M.

Manhattan, Our Saviour Church bažnyčios istorija. Tradicinis kunigas paskirtas į parapiją, pasamdė talentingą dailininką, kuris išdabino sienas ikonomis, laimėjusiomis apdovanojimus. Buvo aukojamos ir Ekstraordinarinės Šv. Mišios Lotynų kalba. Kunigas buvo vėliau iškeltas į kitą parapiją, o jo vieton paskirtas kitas, kuris įgyvendino ikonoklazmą žr. nuotraukas.

Įdomu tai, kad ikonoklazmas yra tarsi ligos simptomas, o ligos išdavos štai čia:


https://www.youtube.com/watch?v=TyVEHn3-bCE

Kai kurie žmonės komentaruose kalbėjo, kad po tokio išniekinimo bažnyčia veikiausiai turėtų būti per naują konsekruota.

Varlė keliauninkė

Pamaniau, įdėsiu rastus internete Jėzaus laikų Jeruzalės Šventyklos planą ir vaizdus kaip viskas atrodė. Tikiuosi,kad skaitant Šventraštį bus lengviau įsivaizduoti ;)

Varlė keliauninkė

Ir kaip Šventyklos vieta atrodo dabar.
Pasak interneto šaltinių, Šventykla stovi ant Morijos kalno, kur Abraomas turėjo paaukoti savo sūnų Izaoką. Ir sako, kad tas aukuro akmuo buvo (ar tebėra nežinau) dar Erodo Antipos atstatytos Šventyklos aukuro pamatas.

Silvija

Ta proga daugiau informacijos apie Jeruzalės Šventyklą iš archyvinės svetainės:

Tiesą sakant - jos buvo dvi. Visuotinai priimta jas vadinti Pirmoji Šventykla ir Antroji Šventykla. Abi jos stovėjo Jeruzalėje, daugmaž toje pačioje vietoje.

Pirmoji Šventykla prasideda su Dovydu. Jis tapęs karaliumi padaro Jeruzalę savo - karaliaus - miestu. Tai labai svarbus žingsnis, nes Jeruzalė tampa pagrindiniu Izraelio miestu. Būtent Dovydas ir norėjo statyti Šventyklą Jeruzalėje (žr. 2 Samuelio knygą, 7 skyrių nuo pradžių tolyn), šitas jo planas baigėsi Viešpaties pažadu (2Sam 7,12-13), kuris tiek judaizme, tiek krikščionybėje laikomas Mesijo pažadu - jog Mesijas ateis būtent iš Dovydo giminės.

Šventyklą pastatė karalius Saliamonas (Dovydo sūnus, gimęs iš jo nuodėmės su Batšeba - 2Sam 11-12 skyriai; kai meldžiamės 51 psalme, tai būtent dėl šios nuodėmės atgailauja Dovydas) kuris valdė 970-930 m.pr.Kr.  Šis žingsnis yra tokios pat svarbos, kaip Dovydo pasirinkimas padaryti Jeruzalę karaliaus miestu. Iki tol Izraelyje buvo daugybė šventovių, kuriose izraelitai melsdavosi. Pastačius Šventyklą, vienintelis "legalus" ir "Dievui priimtinas" kultas buvo čia, Jeruzalėje. Todėl ne tik pati Šventykla, bet ir Jeruzalės miestas tapo vieta, kurią Dievas pasirinko gyventi.

Pirmoji Šventykla buvo sugriauta kai babiloniečiai užkariavo Izraelį ir ištrėmė izraelitus į Babiloniją (586 m.pr.Kr.)

Antrosios Šventyklos statyba prasideda visai neužilgo - persams nugalėjus Babiloniją, Persijos karalius Kyras 538 m.pr.Kr. išleidžia ediktą, kuriuo leidžia tremtiniams grįžti į savo tėvynę ir netgi pradėti Šventyklos statybą! Apie tai pasakoja Ezros ir Nehemijo knygos.

Statyba užsitęsė. Žydams šaipantis iš Jėzaus (Jn 2,20) girdime, kad Šventykla buvo pastatyta per keturiasdešimt šešerius metus. Iš tiesų Antroji Šventykla buvo pradėta statyti 537 ir pašventinta 515 m.pr.Kr. Karalius Erodas Didysis iš pagrindų ją atnaujino apie 20 m.pr.Kr. - po penkių šimtų metų nuo jos pastatymo. Kalva ant kurio stovėjo Šventykla buvo apjuostas galinga siena, kalvos viršūnė nukasta ir šiomis žemėmis užpildyta tuščia erdvė tarp kalvos šlaitų ir sienų iš vidaus. Taip buvo suformuota didžiulė platforma, kurios plotas prilygsta 23 futbolo aikščių plotui. Ant šios platformos buvo pastatytas ištisas pastatų kompleksas, kuriame svarbiausia ir didingiausia, žinoma, buvo pati Šventykla.

Antrąją Šventyklą sugriovė romėnai 70 mūsų eros metais, po antrojo žydų sukilimo. Šventyklos komplekso platforma yra išlikusi iki dabar, Šventyklos vietoje stovi musulmonų mečetė. Žydams leidžiama melstis prie vakarinės Šventyklos kalvos sienos, kuri dar vadinama Raudų siena.

Sunku tiksliai nusakyti Šventyklos reikšmę tiek izraelitams, tik krikščionims. Izraelyje Šventyklos sugriovimo diena (keistu būdu abiejų Šventyklų sugriovimo data skiriasi vos keliolika dienų) yra didžiausio liūdesio metas. Tai, kad nebeliko Šventyklos, kuri buvo Tautos bendravimo su Dievu vieta, visiems laikams pakeitė judaizmą. Bendravimo su Dievu "vieta" tapo nebe konkretus pastatas ar Šventykla; bendravimas su Dievu persikėlė į laiko plotmę. Todėl žydams po Antrosios Šventyklos sugriovimo vienintelis būdas savo aukomis garbinti Viešpatį yra elgimasis pagal Jo nuostatus kasdienybėje. Gražu :)

Kai Jėzus kalba apie Šventyklos sugriovimą, bei atstatymą (savo kūne!), tai, ko gero, kalba apie Šventyklos kaip tikrovės pasikeitimą. Ne išnykimą, bet perėjimą į kažkokį naują būdą būti. Reikia žinoti ir tai, jog Šventyklos idėja, bent jau pradžioje, Izraelyje buvo aiškiai smerkiama, nes Dievą izraelitai pažino kaip Išgelbėtoją, kuris eina (žr. apie Velykas ir Išėjimą). Dievas "gyveno" skrynioje, kuri turėjo rankenas, kad ją būtų galima nešioti! Ir Šventyklos, kaip vietos, kurioje Dievas "pririšamas" ir jau nebe Jis ateina, bet pas Jį ateinama - gana aiškiai skyrėsi nuo šios pirmosios - keliaujančio, lydinčio ir kelyje globojančio Dievo-Piligrimo patirties.





O šioje svetainėje yra virtualus turas po miestą: http://www.cityofdavid.org.il/ru

Pilgrim


Varlė keliauninkė

Man kompas neinstaliuoja flashplejerio, tai negaliu palygint.
Užtat pasiindomausiu, kadangi nėra kūno ar gali būti kapas? :-\ Turiu galvoje pavadinimą Šventojo kapo bažnyčia.

Pilgrim

tuščias kapas yra prisikėlimo ženklas. Moterims ir mokiniams tai pirmas Jėzaus
prisikėlimo ženklas. Mylimas mokinys įėjęs į vidų ir pamatęs tuščią kapą bei paliktas drobules, ,,pamatė ir
įtikėjo"(Jn 24,9). Jonas pabrėžia, kad tuščias kapas ir drobulės leido jam įtikėti prisikėlimu.

Varlė keliauninkė

aš ne to klausiau. Kaipsuprantu, kapas yra vieta, kur kūnas dar laukia prisikėlimo. T. y. jei  yra kapas, jame turi būti kūnas. Na kūnas gali būti pavogtas, bet jis yra. O Kristaus kūno žemėje nėra

Pilgrim

kadangi tai ženklas, todėl kuo blogas tas pavadinimas, kuo jis netinka. Jėzus jame juk buvo.
Aha, gal norėtum papildyti  ;) tuščio kapo ?