• Welcome to TavoRankose.org - katalikiškas diskusijų forumas. Please login or sign up.
 
gruodžio 04, 2024, 22:08:46

Naujienos:

Kokie šaunūs yra ištikimi VIEŠPATIES žmonės!
Būti su jais man didžiausias malonumas. Ps 15 (16) - 3


Mistinės Dievo ir dangaus apraiškos gyvenime. Ar patyrėme ir kaip tai vertiname?

Pradėjo Diak. Tomas M., liepos 17, 2012, 22:45:16

0 Nariai ir 1 Svečias peržiūrinėja šią temą.

Diak. Tomas M.

Giedrė iškėlė gerą temą, kurią įdomu būtų atskirai panagrinėti:

Citata iš: Giedrė  liepos 17, 2012, 15:07:52
...Turiu prisipažinti, kad per trisdešimt du gyvenimo metus tokio perkeičiančio Dieviško prisilietimo neteko patirti, todėl į visokias mistines patirtis žvelgiu itin įtariai. Man atrodo, kad Dievas padeda nešti vargo naštą, suteikia ramybės, na, o visokios mistinės apraiškos - daugiau vaizduotės vaisius. Gal jų ir būta didiesiems šventiesiems, bet mano gyvenime - ne. Vis laukiu gal ką nors perkeičiančio Dievas atsiųs, bet kol kas nepasitaiko. Kartais supykstu ant šv. Dvasios, kad nepūstelna mano pusėn... :)

Silvija

Atgaivinu šią temą, kuri pas mus atsirado pačiais pirmaisiais TR forumo gyvavimo mėnesiais. Pastaruoju metu tenka vis dažniau išgirsti kalbant apie naujuosius mistikus ir naujuosius mistikus. Špagas ima kryžiuoti krikščionis prieš krikščionį ir tuomet suvoki - tikrai paskutiniai laikai atėjo. Tik neišsigąskit, mūsų amžiuje jie dar nesibaigs, pasvarstyti apie tai ir keisti savo gyvenimą turime laiko tiek, kiek mums jo duota ;)

Praėjusį sekmadienį šv. Mišiose tarp bendrų intencijų buvo ir ši: Kad Bažnyčios tikintieji ir mistikai rastų žodžius, kuriais Evangeliją skelbtų moderniam žmogui (kažkas panašaus). Va su tais žodžiais painiava šiandien ir gaunasi, kai tenka tikėjimo dalykus paaiškinti protestuojančiam paaugliui arba kai paskaitai/išgirsti apie mūsų būtį kalbantį katalikų vienuolį, nenaudojant nei vieno krikščioniško termino :-\ Tik ar tai bėda? Gal iš tiesų mes pernelyg pripratome prie terminologijos, kurios modernus žmogus nebeatpažįsta? Sakysit, tegul ateina į Bažnyčią ir pažins? Bet kad neateina, nes bažnyčios nyksta ir greitai jų visai nebeliks :( Nes pasaulis maišosi ir reikia susikalbėti mūsų vaikams dar mokykloje su indu, kiniečiu, turku :-\

Neseniai per MR išgirdau laidą apie Tomą Mertoną, vienuolį trapistą, įkūnijusį prieštaringą ir paradoksų kupiną būtį savo raštuose.

I laida: http://www.marijosradijas.lt/component/mplayer/mp3_player.html?Itemid=63445

II laida: http://www.marijosradijas.lt/component/mplayer/mp3_player.html?Itemid=63843

Suderinti nesuderinama atrodo buvo šio žmogaus tikėjimo kelionės bruožas ir tai, matau, ima rūpėti mums kiekvienam, kurie iriamės su Kristumi į gilumą. Tai atsispindi ir mūsų temose apie tradiciją ir modernizmą, naujojo amžiaus judėjimų ir kai kurių knygų aptarime. Tad manau niekur nedingsime, mielieji, nuo šio laikmečio klausimų. Į smėlį galvą kaip strutis kišk nekišęs...

Pradžiai tiek ;)

kukulis

Gal galima būtų pradėti nuo apibrėžimo, kas gi ta mistinė patirtis.

Aš pats visokių daug patirčių turėjau, tai norėčiau pirma atsirinkti, kuri patirtis mistinė, o kuri nemistinė, kad paskui būtų mažiau nesusipratimų :)

Pilgrim

Vienoje vietoje daug visokių dalykų ...  :-\
kaip visada daugiau klausimų, negu atsakymų. Tačiau klausimus priimkit kaip asmeninių ieškojimų kryptį. Atsakymus reikėtų rasti tikinčiųjų žmonių bendruomenėje, ar tai maldos grupėje, ar bažnytinėje organizacijoje, ar parapijos bendruomenėje. Augimas turi vykti tikinčiųjų žmonių bendruomenėje. Tai procesas ir jis turi būti aktyvus.
1. Kas yra mistinė patirtis ? Kiek ji turi bendro su asmenine Dievo patirtimi ? Dažnai įsivaizduojame, kad asmeninę Dievo patirtį galime išgyventi tik per ypatingas mistines patirtis. O gal kiekviena Dievo patirtis ir yra mistinė patirtis, tačiau skiriasi tik jos laipsniai ?
2. Ar mokame atpažinti asmeninę Dievo patirtį ? Ar mokėmės ?
3. Ar žinome kas yra Dievas ? Koks mano Dievo įvaizdis ? Ar aš susitikau Dievą ?

bažnyčios nyksta ir greitai jų nebeliks dar nelabai greitai, tačiau stebėti situaciją reikia

P.S. kol rašiau kukulis truputį aplenkė

Silvija

Na taip... :-\ tikėjausi, kad kas nors mane supras, nes laikiau jus kažkuria prasme savo bendruomene ir dalinantis paraleliai vykstančiose diskusijose išsirutuliojo tai, ką čia perskaitėte... :-\ Na bet nieko, vistiek kažkiek apie tai prakalbote :).

Kukuli, paklausyk bent pradžią II laidos apie Mertoną, ten apie tai, kas yra ir kas nėra mistinės patirtys.

Pilgrim, o ką, jei žmogus tokios gyvos bendruomenės, kur galėtų dalintis, neturi? Ar negalime pasikalbėti abstrakčiai apie mistiką taip, kaip kalbasi toje laidoje vyrai? Neveltui pateikiau nuorodas.

Dievo patirtys, kurios yra tikros, panašios visiems ir vien išgirdus dalijantis galima jas atpažinti. Ar ne taip? :) O gal mes ko nors bijome? Nebeužtvenksi upės bėgimo.

Pilgrim

Ar galima abstrakčiai ...
visaip galima, tačiau ar norime, kad diskusija būtų vaisinga ?
tuomet manyčiau ne, tarkim mano malda yra abstrakti ar konkreti.
Jei abstrakti kokia tuomet jos prasmė ? jei konkreti ... tuomet tai labai asmeniška
ir asmeninės patirties pasidalinimas turi tam tikrus saugumo reikalavimus, konfidencialumą. Ir tada pasidalinimas turi tęsti bendruomenėje, kurioje esi saugus. Pasidalinimas netampa viešu. Šio forumo atveju turi keltis į kitą erdvę. Arba prie kavuko puodos  :)

kukulis

Malda gal ir negali būti abstrakti, tačiau kalbėjimas apie asmeniškus dalykus abstrakčiai, mano nuomone įmanomas. :) Tas abstraktumas taip ir atsiranda dėl ne iki galo pasakytos asmeniškos informacijos.

Nors tada ir iškyla daug neaiškumų, tačiau kalbėtis turėtų būti įmanoma  :-\

Kad nebūtų iš tuščio į kiaurą, pateiksiu labai abstrakčius savo patyrimus.

A. Savo nešvaros pojūtis atsivertimo momentu.
B. Noras surasti ir dalintis su bendruomene.
C. Skirtingas supratimas ir jausmai lyginant laikotarpius prieš ir po atsivertimo:
    - skirtingas žmonių ir įvykių traktavimas ir vertinimas;
    - radikaliai pasikeitęs muzikinis skonis;
    - pasikeitę bendravimo su žmonėmis kriterijai - skirtingos temos, skirtingi dalykai suteikiantys džiaugsmo.
    - dingęs nostalgijos jausmas.
    - pasikeitęs buvimo nieko nedarant (ramybės) išgyvenimas.

P.S.
O dėl įdėtų laidų tai būtinai paklausysiu. :)

Piligrimo klausimas, labiausiai surezonavęs yra šis: ar visi Dievo patyrimai yra mistiniai? Manau kad tikrai galima Dievą patirti ir per nemistinius patyrimus. T.y. dalis tų patyrimų yra natūralūs/prigimtiniai.

Pilgrim

Gerai ...

Šioje patirtyje galima pajausti savo tikrąją Savastį. Tikroji Savastis yra gyvenimo šaltinio Absoliutaus grožio atspindys Jūsų širdyje. Tai yra visuotinos meilės ir nekaltumo atspindys kiekviename žmoguje.
Susitikime atrasite savo Dvasios grožį!
Bus pašalinta širdies lygyje esančią įtampą
        Tikroji Savastis Jumyse yra tyra Dvasia
        Dvasia yra taikos ir džiaugsmo šaltinis.

Ar labai aišku  :-\


Silvija

Ironija ne padėjėja :no-no:, silpnesnį ji gali ir atskirti nuo bendruomenės.

Nesakau, kad mūsų pokalbiai gali atstoti gyvos bendruomenės gyvenimą, bet toks pasidalinimas, savo patirčių susisteminimas, kaip čia padarė kukulis, yra labai daug. Ne tik kitiem, bet ir jam pačiam. Aš matau daugelį dalykų, kurie man taip pat nutiko. Pridėčiau dar tylos poreikį.

Bet iš to MR įrašo tai superinis pastebėjimas, kaip jau sakiau, esantis II laidos pirmoje pusėje  :thumbup: Atpažįstu jame savo patirtis.

Pūtė didelis vėjas, jis buvo toks stiprus, kad skaldė kalnus ir trupino į gabalus uolas prieš VIEŠPATĮ, bet VIEŠPATIES nebuvo vėjyje. Po vėjo – žemės drebėjimas, bet VIEŠPATIES nebuvo žemės drebėjime. 12 Po žemės drebėjimo – ugnis, bet VIEŠPATIES nebuvo ugnyje. O po ugnies – švelnios tylos balsas. 13 Jį išgirdęs, Elijas apsigaubė veidą skraiste ir išėjęs atsistojo prie olos angos. Tada kreipėsi į jį balsas: ,,Ką čia veiki, Elijau?" 14 Jis atsakė: ...

Dažniausia Dievo atsakymai ateina tyloje, netikėtai, dirbant kokius nors kasdieninius darbus ar einant gatve tarsi nušvinta :), kartais šauna į galvą Rašto vieta ir pan.

O tie mandri žodžiai, kuriuos Pilgrim surašė, išties trikdo. Tačiau tai nereiškia, kad kitoje kultūroje brendusiam žmogui jie nekalbėtų.

Silvija

Tas surezonavęs klausimas priklausys nuo to, ką apibrėžiame žodžiu mistika. Gal tai - viskas, kas su žmogumi vyksta malonės stovyje ir sutinkamai su Dievo valia? Kuo arčiau dešimtuko pataikome, tuo stipresnė patirtis, kuri gali būti, pavyzdžiui, nežemiškas dziaugsmas?  :)

Varlė keliauninkė

Aš tai išvis bijau šito klausimo ir nenoriu apie jį diskutuoti. Manau, jei kas ir galėtų apibrėžti kas yra mistika, to nedarytų. Šv. Paulius didžiausias mistikas ir tai labai nenorom apie tai kalbėjo 2 Kor 12.

Silvija


Varlė keliauninkė

O kaip gi :) mano virsutinis komentaras - ne priezastis daryti tokiai isvadai (bet jei taip ivyko, atsiprasau) ;) panasiai gi yra su dauguma intymiu patirciu Dievuje.

Pilgrim

Silvija, kas buvo mano paminėta, tai tušti žodžiai, tiesiog išvedžiojimai, abstrakcijos.
Buvo tiesiog rašymas dėl rašymo, pats nežinau ką tai reiškia.
Patirtis, išgyvenimas yra labai konkretus dalykas. Apie jį ir reikia kalbėti konkrečiai.
Krikščionybė yra labai konkreti. Gražiai apie konkretumus popiežius Pranciškus kalbėjo,
aptardamas išpažintį. Negražiai kalbėjau ... labai neapibrėžta ir neaišku ... tiesiog reikia aiškiai įvardinti -
tetą Onutę išvadinau višta, o dėdę Petrą pasiunčiau tolyn ... abstrakcija neveda į priekį, konkretumas įvardina
ten kur iš tiesų turi reikštis malonė. Tai yra ir tiesos akimirka, o ne slėpimasis už filosofinių išvedžiojimų.
Tačiau tiesos akimirkai reikalingas pasitikėjimas ir ... drąsa, tiesiog herojiškumas.
Protas sugeba ir mėgsta abstrakcijas, tai jo sfera, bet širdis nemoka logikos. Širdis gyvena patirtyje.
o mistikai rašo apie patirtis, pakankamai rašo, tačiau tuose raštuose kalba širdis, savo kalba, kuri protui
deja sunkiai įkandama. Ne širdis protui, bet protas turi paklusti širdžiai, protas turi klausytis ką kalba širdis
ir jai padėti.

kukulis

Citata iš: Pilgrim  liepos 08, 2015, 13:12:18
Ne širdis protui, bet protas turi paklusti širdžiai, protas turi klausytis ką kalba širdis
ir jai padėti.

Deje, vienuoliai mano priešingai.
Tikriausiai taip yra dėl to, kad širdis pavaldi puolusiai žmogaus prigimčiai.

Pilgrim

 Marija ,,laikė visus įvykius savo širdyje" (Lk 2, 51)
ne prote, ne atmintyje, bet širdyje.
Vienuoliai taip mano ...  :-\ leisčiau sau suabejoti

Kaštonas

O kas yra šių dienų Marija? ir kas yra Marijos širdis regimame paveiksle?

Ats: Mistinės Dievo ir dangaus apraiškos gyvenime. Ar patyrėme ir kaip tai vertiname?
Krikščioniui nėra mistikos.  :celebrate:
Jos nereik vertinti.
Buvo-paleidai. Kaip lietus. :)

Pilgrim

Mokinys pamatė ant kelio pabirusius žirnius ir paklausė tėvo: ,,Gal man juos surinkti?"
Apstulbęs senolis paklausė: ,,Kam? Ar tu juos išbėrei?" – ,,Ne." – ,,Tai kam tau juos rinkti?"
(Agatonas 11)

Kaštonas

" ne prote, ne atmintyje, bet širdyje."
Tai aš tavęs galėčiau paklausti kodėl taip rašai?!

Pilgrim

Aba Pambonas sakydavo: ,,Jei turi širdį, gali būti išgelbėtas." (Pambonas 10)